Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Sinds mijn verhuizing in Juli internet van Freedom, weg bij XS4ALL. Geen TV, want het is 2021, en we hebben Disney+ en Netflix. Gewoon een goede dienst, opties zat, duidelijke handleidingen op internet. Zou het iedereen aanraden.
Disclaimer: ik neem geen TV af van freedom (kijk wel via NPO Start / NLZiet)
Prima provider. Ben er helemaal blij mee. Ik heb native IPv6 (/48) en een fixed IPv4 adres. De kwaliteit van de verbinding is prima. Modem is een prima Fritzbox. Het is fijn dat je een eigen domeinnaam aan kan maken en daar je mail aan kan koppelen, zodat als je later nog eens van provider verhuist, je je mail adres met je mee kan nemen. Verder heel erg "set and forget". Mijn internet doet het altijd, weer een ding minder waar ik over na hoef te denken.
Ik had een abonnement bij freedom besteld maar om een af andere rede was het nog steeds niet aangesloten.
Ondertussen eens na ervaringen van andere klanten gaan zoeken en zag bijna alleen slechte reviews. Ik ging nu toch echt twijfelen en ben reviews van andere providers die via e-fiber werken gaan bekijken. Die ook niet te best beoordeeld werden.
Het verschil zit m waarschijnlijk in ervaring en bezetting van personeel freedom waar mee ik toch redelijk snel telefonisch contact kreeg was de enige die eerlijk was dat ze een klein beginnende provider met maar 8 man sterk personeel zijn. Maar wel stikkend hun best doen om het voor de consument goed te doen.
Maar ik denk dat deze provider (freedom) in de toekomst als ze al deze kinderziektes overwonnen hebben een goeie partij kan zijn en ik ze in de gaten zal houden en naar hun zal overstappen zodra ze het voor elkaar hebben.
Niet bereikbaar helpdesk via telefoon. Geen chaten mogelijkheden en via email krijg een antwoord binnen 24 uren. Voor € 49 euro pm freedom moet dit zo spoed mogelijk veranderen want het is respectloos voor de klanten! maar helaas tegenwoordig alles is geld
Ben een jaar lang klant geweest bij Freedom. Vanaf dag 1 gedonder met de tv. Zeker twintig keer per avond bleef het beeld een paar seconden stil staan. Uiteindelijk samen met Freedom besloten om Canal Digitaal op te zeggen en verder via NLZIET tv te kijken. Helaas bleek zich hetzelfde probleem zich voor te doen:
het beeld bleef talloze keren per avond enkele seconden haperen.
Kennelijk lag het uiteindelijk toch aan de internet aansluiting.
Sinds enkele dagen klant van Trined en alles werkt perfect.
Installatie was een fluitje van een cent, monteur heeft alles keurig achtergelaten. Hij constateerde tevens fouten in de externe lijn, zou hij doorgeven aan Freedom. Daar is na anderhalve maand helemaal niets mee gebeurd, op vragen bij de helpdesk geen antwoord gehad. Dus haperend internet, stilstaand beeld op tv (nog los van waardeloos aanbod van Canaal Digitaal). Ben er helemaal klaar mee.
Internet en telefonie deden het vanaf de start vlekkeloos. Na gedoe met tv zoals door freedom ook erkend - nu ook tv helemaal in orde. Canal werkt snel en inmiddels zonder haperingen en vastlopers.
De keren dat ik contact had met helpdesk waren positief.
Blij dat we half jaar geleden zijn overgestapt.
Met overtuiging Founding Member geworden. Zelfs voor lief genomen om een boete te betalen voor mijn vervroegde vertrek bij KPN (XS4ALL wat geen XS4ALL meer was).
Over televisie kan ik heel kort zijn. BAGGER. Canal Digitaal is écht een ramp. Ik snap dat je als internetprovider niet anders kan dan óók TV aanbieden. Maar, een slechtere keuze dan CD lijkt mij haast onmogelijk.
Het internet is gewoon goed, hoewel ik soms in de nacht wel met een onderbreking wordt geconfronteerd. Niet wekelijks, maar wel een in de paar weken.
De helpdesk heeft een groot manco. Hoewel zeer deskundig en dat je goed geholpen wordt, maar slechts beperkt bereikbaar. Uiteraard snap ik dat een jonge provider geen vlees op de botten heeft om meteen goed uit te pakken. Daarom is het ook zaak uitsluitend kwaliteit te leveren. Dan hoeft je helpdesk ook niet bereikbaar te zijn ;-)
Ik ben een veel eisende gebruiker, maar dat is ook de reden dat ik afgegaan ben op de beloften van Freedom. Maar, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik al lang naar een ander op zoek was gegaan als ik niet in de filosofie van Freedom geloofd had.
Onlangs overgestapt naar Freedom. Internet is OK, maar de TV-ervaring met Canal Digitaal is zwaar onder de maat. Onduidelijke App en geen mogelijkheid om losse F1 wedstrijden te bekijken.
Volgend jaar maar weer terug naar KPN!
Helaas, weliicht prima provider, maar Canal Digitaal is een no-go.
Zo snel als ik maar kon weer terug, Netjes afgehandeld, dat wel.
Freedom kan beter de keuze maken om met tv te stoppen en als internet-only-provider verder te gaan.
Man man was is dat slecht. Ik heb even getwijfeld maar heb het bij meerdere kennissen mogen ervaren hoe slecht het is bij Canaal Digitaal werkelijk is. Ook zij willen zo snel mogelijk weer weg bij Freedom. Zo jammer.en zo dom van Freedom. Op deze maner tekenen ze hun eigen doodvonnis (en zijn de investeerders van de miljoenen de dupe).
Spijt als haren op ons hoofd dat we zijn overgestapt als founding member. Hadden we maar eerder de ervaringen hier gelezen. Internet is uitstekend (daarom geen 1), maar de televisie van Canal Digitaal is dramatisch (dat is wel een 1).
We willen zo snel mogelijk terug naar XS4all en we zijn nog maar 48 uren aangesloten bij Freedom.
Uitzendingen lopen steeds vast of zijn niet stabiel, blokjesbeeld. De boel pas weer werkend na aan en uitschakelen. Schakelen tussen kanalen gaat heel traag en we zijn ook niet blij met het zenderaanbod. Veel, maar net niet de zenders die wij willen (o.a. Eurosport) en geen Netflix geïntegreerd. Allemaal geen probleem als het goed werkte, maar in dit geval komt het er bij als ergernis.
Vanwege een bestelling bij Freedom.nl een link voor een track&trace code krijgen en je kan het al raden; geen code. Nadat ik ze hierop niet alleen gewezen heb maar ook op hun leveringsvoorwaarden, te vinden in hun eigen FAO, wilden ze weten waar ik dit toch vandaan haalde.m.a.w.: ze vinden het bij freedom.nl kennelijk normaal dat ze leveringsvoorwaarden niet na hoeven te komen.
Het was even wachten op glasvezel bij ons in de buurt maar sinds kort dan toch Freedom 'over glas'.
Tot nu toe zeer tevreden over internet, telefonie, service en bereikbaarheid. Klantenservice is snel en vriendelijk, apperatuur werd keurig geleverd en aangesloten.
Tv doet wel eens haperen maar daar wordt druk aan gewerkt heb ik vernomen.
Al met al zeer tevreden; helemaal als je bedenkt dat het nog een jong bedrijf is.
Hoe het mogelijk is dat een zichzelf respecterend bedrijf als Freedom het durft om minderwaardige TV van Canal Digitaal aan te bieden is voor mij een raadsel.
Begin dit jaar overgestapt van XS4ALL naar Freedom.
Ook founding member - net als Jan hieronder!
Zal na afloop van eerste jaar weer teruggaan naar XS4ALL - eerder gaat niet zonder strafbetaling.
Effe wachten dus - en de ergernis van ondermaatse TV voorlopig op de koop toenemen.
Als foundingmember ben ik op 1 jan 2021 overgestapt.
Op internet heb ik niet veel aan te merken en de mail gaat ook redelijk. Canal Digital is een schande; zo'n tv=leverancier doe je je klanten toch niet aan. Klagen heeft geen zin dus ontbind ik het contract aan het einde van het jaar.
Al maanden geleden overgestapt en nog steeds tevreden. TV is iets minder maar naast de nadelen heeft het ook z'n voordelen. Zoals sneller vooruit of achteruit spoelen en de zenderkeuze.
Ik heb glasvezel dus het is supersnel.
TV terugkijken en opnemen hapert, bevriest, start helemaal niet of wordt plots afgebroken. Elke dag. Beloofde wijzigingen leiden nog steeds niet tot verbetering, soms zelfs tot nog meer ergernis. Als we dit hadden geweten hadden we nooit Freedom TV genomen, wat een wanprodukt.
Half september overgestapt van XS4ALL naar Freedom, dus tijd voor een update.
In ruim een half jaar twee maal een internetstoring gehad, de eerste keer 10 minuten na de melding weer online. De tweede keer, 3 weken later, duurde het 4 uur: "DSL not responding (no DSL synchronization)." volgens de Fritzbox, dus waarschijnlijk had de andere kant het begeven.
Ik heb geen televisie, dus daar kan ik niets over zeggen.
Internet is heel goed en snel. Echter televisie van CanalDigitaal is slecht. Doorspoelen van opgenomen programma’s werkt niet. Verder geregeld ruis op het gehele beeld. Moet dan de HDMI kabel loskoppelen en een aansluiten.
Ik neem dus nu op via Xs4all en speel het af via mijn telefoon en chromecast.
Ik hoop dat dit snel verbeterd.