Freedom reviews

6.1

Sylvia
28-11-2020

Probleemloos. Kundig. En je privacy is belangrijk.

Avond voor de overstap het nieuwe modem ingesteld, de volgende werden we wakker met een goed werkende internetverbinding van Freedom. Top.

Stabiele verbinding. Telefoon (Voip) was aanvankelijk door onszelf verkeerd ingevuld, maar met de online Help-pagina’s van Freedom was ook dat snel opgelost.

Gratis F-secure.

Contact met de Helpdesk van Freedom is per mail gegaan. Ze hebben een klein team en hebben het nu razenddruk (ze willen uitbreiden maar wel met kwaliteit) dus een antwoord kan nog wat op zich laten wachten, maar als je antwoord krijgt is het wel kundig. Je hebt duidelijk te maken met iemand die van wanten weet en ook gemachtigd is zelf beslissingen te nemen.

Het meest werk wat we aan de overstap hebben gehad: het veranderen van de vele emailadressen bij diverse organisaties en instellingenvoorafgaand aan de overstap.

Maar vanwege het gratis domein wat je bij Freedom krijgt, was dat eenmalig, want mochten we ooit nog eens willen overstappen naar een andere provider, dan kunnen we nu al onze emailadressen behouden.

We hebben geen tv maar maken gebruik van NLZiet.

27-11-2020

Kijk uit wat je doet!

Veel is niet goed gegaan. Allereerst heb ik mijn aansluitdatum willen verzetten. Ondanks dat ik dat ruim tevoren wilde doen bleek het niet mogelijk. Geen flexibiliteit dus. Mail naar de helpdesk levert geen enkel resultaat. Je krijgt een ticketnummer en verder nooit een reactie gehad! Aansluiting van internet, televisie en vaste telefoon (VOiP) voor telefoon mislukt. Noch de monteur, noch ikzelf zijn in staat geweest om de telefoonverbinding tot stand te brengen. Dagen na overgang xs4all naar freedom heb ik nog geen vaste telefoonverbinding; reacties van Freedom op mijn e-mails blijven uit. Nu weer volgens een boodschap op het scherm is de website wegens onderhoud een paar minuten niet bereikbaar; dat is onderhand al drie kwartier. Al met al een slechte ervaring. Ik heb spijt dat ik ben overgestapt van xs4all naar Freedom!

Roland
09-11-2020

Veel opstartproblemen en onoverzichtelijk

Het is echt nog een onvolwassen product, stabiliteit van WiFi is niet optimaal en TV interface is lang niet zo overzichtelijk als bij XS4ALL.

Nico
30-10-2020

Binnen minuten alles geinstalleerd.

Na vele jaren bij XS4ALL overgestapt naar Freedom.

Alles zelf geinstalleerd volgens de door Freedom aangeleverde informatie.

Internet binnen minuten werkend op volle snelheid. VOIP-telefonie, ook zonder een enkel probleem, op modem ingesteld.

Alles functioneerde direct.

Nog geen enkel probleem ervaren.

29-10-2020

Over naar Freedom: professionele indruk

Nu ook bellen ondersteund wordt zijn we met internet en bellen over van KPN (noemen zich xs4all) naar Freedom. Het aansluiten van de nieuwe Fritzbox door de monteur laten doen. Uiteindelijk had ik dat zelf ook kunnen doen, maar hij heeft bij problemen direct contact met de helpdesk. Uiteindelijk was het eigenlijk vooral export oude FB instellingen, import op de nieuwe FB en alles werkt weer. Het was alleen even zoeken naar de inloggegevens voor bellen (SIP). Stond natuurlijk wel in een email waar ik dat kon vinden, maar had ik even niet bij de hand. Het internet heeft er behalve rond het wisselen van de modem geen moment uitgelegen: de connection settings waren 's nachts al door de oude FB opgepikt. Het bellen was vanaf 11h even uit de lucht, maar dat was aangekondigd. En had ik zelf al kunnen instellen als ik de inloggevens zelf had ingevoerd.

Wat vooral opvalt is het gedrag van xs4all. Retourdoos voor modem al binnen voordat (2 dagen) we de gegevens van freedom binnen kregen per mail (3 dagen). En toegang tot de mail per direct op switch datum afgesloten. Gelukkig kan (en is aan te raden) de email ruim van te voren al om te zetten naar bij Freedom.

Fijn is dat ook eigen domeinen gekoppeld kunnen worden. De mail met gegevens voor DNS zijn al snel binnen, dus dat was op de dag van omzetting ook zo gepiept en websites/webmail weer snel bereikbaar.

Snelheid (glasvezel) is ook zoals verwacht. Kortom, helemaal tevreden. Aanrader.

26-10-2020

Believe in Freedom!

Zojuist is de monteur weggegaan en net als de overstap, was dat een feestje! Alles werkt, aansluiten ging supersnel en zo kom je erachter dat je ook nog raakvlakken hebt!

Guys bij Freedom, SUPERBEDANKT! I believe in Freedom!

Vincent
15-10-2020

Geweldige provider

Internet is snelle en stabieler dan ooit. En het gekke is dat de TV ook ineens scherper is. Zeer blij met de overstap.

Hendrik
24-08-2020

Freedom.nl is een goede provider

Ik ben overgestapt naar freedom.nl omdat ze snel en veilig internet bieden, een uitstekende mailservice, een goede VOIP telefoonverbinding en internet televisie.

Additioneel kun je jouw eigen domein koppelen en zo je eigen email adressen creëren.

En freedom.nl heeft een uitstekend team van helpdeskmedewerkers waar ik diverse malen naar tevredenheid gebruik van heb gemaakt.

Ben nu drie weken aangesloten en alles werkt prima.

freedom.nl is niet de goedkoopste provider maar wel in alle opzichten een betrouwbare provider!

Bram
19-08-2020

Snel geregeld, goeie service, topverbinding.

Na jaren bij XS4ALL, voornamelijk uit privacy-overweging en nodige sympathie voor kleine, eigenwijze internetprovider overgestapt naar Freedom. Ging heel soepel, aansluiting na overstap binnen 30 minuten gefixt (ben geen expert). Uitleg op site is duidelijk en to the point. Vraagje over contractaanpassing werd snel en netjes beantwoord. Kortom: heel tevreden. Het lijkt ook allemaal net wat sneller te draaien (maar dat zal wishfull thinking zijn, ha ha).

28-01-2020

Ouderwetse service

Hoewel Freedom.nl nog geen internet levert, zijn ze al wel een email dienst begonnen. Ik heb er inmiddels 2 eigen domeinnamen ondergebracht, waarbij de 2e domeinnaam een probleem gaf. Mailtje gestuurd op zaterdag aan de support desk, tot mijn verbazing na een paar uur al antwoord. En een goed, inhoudelijk antwoord waar ik wat mee kon zodat het probleem na wat aanpassingen bij de DNS provider was opgelost.

Ze zijn nog niet eens echt begonnen, maar alvast hier een super tevreden klant.