Freedom reviews

6.1

Harm
13-03-2021

Zonder problemen overgestapt

Na 24 jaar xs4all probleemloos overgestapt naar Freedom. Snel internet, goede verbinding met als resultaat dat we met alle gezinsleden kunnen thuiswerken.

03-03-2021

Internet uitstekend, tv waardeloos

Ik ben uitermate tevreden over internet, snel en geruisloos. De helpdesk is ook prima (door perikelen met corona (onderbezetting) kan het even duren voordat je antwoord krijgt). De tv van Canal Plus is echter waardeloos. Daar moeten ze echt een andere aanbieder voor vinden. Bij het kijken naar tv programma's kan het beeld zomaar wegvallen terwijl het geluid doorgaat. Opgenomen programma's worden half opgenomen, of worden te laat opgenomen of eindigen voortijdig. Om gek van te worden. Kortom Canal Plus krijgt een dikke Min.

Jacob
22-02-2021

Waardeloze tv-ontvangst

Vanaf het begin (oktober) problemen met het tv-signaal. Om de haverklap blijft het beeld een paar seconden stilstaan en valt het geluid weg. Af en toe gaat het hele beeld op zwart en zie ik alleen de menubalk. Ik heb het al diverse keren aangekaart bij Freedom, maar er wordt niets opgelost. Op mijn laatste klacht is al een week niet gereageerd. Ik heb gevraagd om het contract te ontbinden.

Jacqueline
13-02-2021

Helpdesk goed

We hadden XS4all. Geweldige helpdesk, maar dat veranderde in 2019. Niet meer technisch kundige medewerkers, maar medewerkers met 'gesprekstechniek', waar we niks aan hadden. Daarom overgestapt.

Helpdesk van freedom is slecht bereikbaar, balen, maar als we contact hebben, is het weer TOP kwaliteit.

TV was slecht, gaat nu beter.

Marianne
12-02-2021

Och was ik maar.

. nog even bij XS4All gebleven. Nu een maand geleden overgestapt en kan niet zeggen dat ik heel tevreden ben. Internet/WiFi valt zeer regelmatig uit. TV is een rommeltje. Flikkerend beeld, niet geheel kunnen afspelen van opnames en dan weer bij het begin moeten beginnen omdat het niet mogelijk is om door te spoelen.

Tien dagen geleden mijn klachten gemeld, maar tot op heden geen reactie. Er zit niets anders op dan blijven hopen dat er verbeteringen aankomen en anders het jaar uitzitten.

Christiaan
12-02-2021

Hopeloos - wat zeg ik ? - HOPELOOS !

Na 19 jaar XS4ALL en aversie tegen moloch KPN de neiging gevolgd idealistisch te zijn en Freedom te steunen als founding member

Sinds februari overstap gemaakt

Sindsdien niks dan ellende met - vooral TV via - Freedom

Helpdesk is een ramp - wat wil je - met bereikbare werktijden van 11u tot 17 u .

Had ik de medewerker van XS4ALL - 1 oude getrouwe - maar serieus genomen toen hij vertelde dat vele klanten die de overstap naar Freedom hadden genomen weer snel terug wilden op het oude nest

Nou, ik dus ook

Dam maar 1 jaar voor de k** z'n k** doorbetalen aan Freedom, maar zo'n zooitje is voor niemand aan te bevelen

Jolanda
27-01-2021

Overstap van xs4all naar Freedom snel en foutloos

Vanaf aanvang xs4all lid geweest. Nu freedom. Binnen half uur alles probleemloos geinstalleerd door monteur. Werkt allemaal prima! Canal digitaal? Wow! Traag. Zie tig zenders maar niets valt onder mijn abonnement. Onoverzichtelijk menu. Snel doorspoelen bij opgenomen programma’s niet mogelijk. Als tv beter wordt worden ze zeker weten de beste!

27-01-2021

Nooit aan beginnen!

Wij zijn ook als Founding Member gestart. In het begin neem je onvolkomendheden voor lief onder het mom van ‘opstartend’ bedrijf. We kwamen van XS4ALL. Vanaf begin was de kwaliteit van het internet instabiel en de sneheden niet conform contract. Canal Digitaal als tv provider is, denk ik, een keuze die ze hopelijk een volgende keer niet meer maken. Inmiddels is tv-box vervangen maar gebruikersvriendelijk is deze nog steeds niet.

Wat jammer is dat sinds november 2020 de klantenservice waardeloos is. Als je al binnen een week reactie krijgt op een email (telefonisch zowieso niet bereikbaar), dan ligt de oorzaak van onze tevredenheid vooral ook bij ons. En dit terwijl wij niets veranderd hebben in de overgang naar Freedom anders dan hun modem en tv-boxen gebruiken. Paar wekekn geleden gaf men toe dat snelheid inderdaad niet conform contract was en dat er inderdaad sprake is van steeds wegvallend internet. Op mijn voorstel om dan het contract te ontbinden (met terugbetaling van resterende maanden van jaarcontract) kwam echter geen reactie. Op mijn mails daarna over wat er nu ging gebeuren, ook geen reactie. Maar wel een nieuwsbrief sturen met positieve berichten over het snel weer op niveau zijn van de klantenservice…. Ook in die nieuwsbrief een melding met uitbreiding van functionaliteit van mijnFreedom. Echter bij ‘doorklikken’ blijkt deze allen maar beperkter te zijn. Op vragen daarover wordt helaas al weer meer dan een week niet gereageerd. Zou toch van fatsoen getuigen als je bereikbaar bent en in gesprek gaat met je ‘members’…. Ik beraad me nu op juridische stappen. Liever niet maar bij Freedom is of sprake van misplaatst hautaine gedrag en/of sprake van eenzijdige techniekgerichtheid en/of onvermogen om een bedrijf te bouwen. Ik raad dus iedereen af om met Freedom in zee te gaan! Volgens mij wil geen enkel bedrijf zo’n klanten. Laat staan ‘Founding members’.

18-01-2021

Freedom bevalt goed, tv kan beter

Na de storingen bij KPN met oud XS4ALL zaken de overstap gemaakt. Internet is super, snelheid, modem, mail prima!

TV was even wennen, maar t.o.v. KPN blokjes, trage menu's en corrupte opnames, nu een normalere kijk ervaring.Het Canal Digital menu is even wennen maar we snappen het nu.

Wat wel is ook bij KPN mag je bij meer en meer zenders niet vooruit spoelen. Mis zelf meer de opname mogelijkheden voor buitenlandse zenders.

Verder tov KPN meer waar voor je geld ;)

16-01-2021

Slechte service, slechte TV

Onbereikbare helpdesk

Terugkijken TV werkt nauwelijks

Zeer beperkt aanbod (terugkijken)

Begin gemist en (reclame) doorspoelen bij meeste zenders niet mogelijk

Meldt vooral je klacht ook via klachtenkompas.nl

WH
16-01-2021

Vroeger klant van xs4all nu Freedom internet

Hoi lezers,

Donderdag j,j geinstalelerd. Ben dik tevreden.

Sneller dan mijn KPN verbinding, Xs4all?

Overal goede verbinding ook op plaatsen waar het voorheenmaar la la was.

Goede service man vriendelijk en competent.

Kan er weer jaren tegen!?!

Waar:Roosendaal

12-01-2021

Veilig en goed internet

Neem nu meer dan een half jaar internet af bij Freedom en kan alleen maar lovend spreken. Denken na over veiligheid en gegevens alleen echt delen wanneer het nodig is. Krijgt een mailomgeving voor je eigen domeinen en tegenwoordig ook freedom.nl alliasen om zo anoniem mogelijk te werken. In de periode dat ik lid ben twee keer een hickup van het internet gehad maar dit heeft nog geen minuten geduurd. Zeer netjes voor een beginnende provider en denken goed mee wanneer je ze belt.

08-01-2021

Wacht al tien dagen op antwoord

Freedom vraagt om alle niet dringende vragen per mail te stellen en vraagt geduld.

Ik heb twee weken geleden een vraag over overstappen naar freedom.nl gesteld, maar wacht nog steeds op antwoord.

Nu twijfel ik op ik wel over moet stappen. Stel dat ik wél een dringend probleem heb, duurt het dan ook zo lang voordat de helpdesk bereidt is om te reageren?

Huub
28-12-2020

Bereikbare helpdesk nodig!

Blijkbaar hebben ze veel te weinig helpdesk medewerkers want regelmatig sta je 10 - 20 minuten in de wacht stand en zijn er dan nog 2 of meer wachtenden voor u.

Al maanden geleden geklaagd over het menu van de TV ontvanger en het regelmatig moeten resetten, maar blijkbaar heeft men heel veel tijd nodig om er iets aan te doen.

Wouter
28-12-2020

Tevredenheid op alle fronten maar.

Binnen een paar minuten alles geregeld, ook de telefoons aansluiten op de Fritz!box. Ik ben het wel eens met de min of meer negatieve beoordeling van canal+.

27-12-2020

Binnen 1 week al 4 problemen ondervonden

Op dit moment een hele lage downloadsnelheid (11mb/sec)en de tv-kast geeft rare kleuren door, ligt niet aan de tv, heb gestreamd met Netflix en geen probleem

Roverhoofdman
25-12-2020

Canal Digiotaal is een ramp.

Van XS4all naar Freedom.

Mijn eigen schuld dat ik afspraak-installatiemail niet goed heb gelezen. Dus zelf geïnstalleerd.

Wifi is uitstekend, de router duidelijk beter, telefoon is prima.

Maar de TV van Canal Digitaal is een rampzalige gebeuren. Traag, onoverzichtelijk, geen Eurosport( we kijken MotoGP), menukeuze is slecht, verwarrend en onlogisch., letters veel te klein, 'zappen' is zinloos traag geworden.

Dus graag een andere TV aanbieder bij Freedom.

Kelly
19-12-2020

Aanloopprobleempjes, maar over het geheel gezien prima!

Net als in het prille begin van XS4ALL heeft ook Freedom nu af en toe last van kinderziekten. Ik twijfel er echter niet over dat ze dat binnen een jaar helemaal getackeld hebben.

Minpunt van CanalDigitaal vind ik inderdaad ook de interface, de afstandsbediening en het zenderoverzicht. Het oude zenderoverzicht van een paar maanden geleden bedoel ik dan, voordat KPN er in ging roeren. Vanaf toen was het ook minder.

Sandra
13-12-2020

Goed internet, maar televisie en telefoon laten te wensen over

Als oud-klant van XS4ALL ben ik een kleine week geleden overgestapt naar Freedom. Gekozen voor een alles-in-een-pakket en modem door monteur laten installeren.

Met het internet ben ik blij. Sneller dan eerst, dus een verbetering. Vooral omdat ik veel moet videovergaderen.

Voor het telefoneren heb ik een aantal vragen uitstaan. Ik hoor mezelf steeds in een echo en ik wil mijn telefoonnummer en naam niet in beeld. Heb ingelogd in de Fritzbox en volgens mij alle juiste opties aangeklikt, maar alles blijft in beeld. Terwijl dat geheime nummer voor mij superbelangrijk is.

De televisie bij CanalDigitaal is grotendeels verschrikkelijk. Bonus is de series van CanalDigitaal+ die ik kan bekijken (wel fijn is dat mijn Frans meer dan goed is zodat ik le Baron Noir kan kijken, geen ondertiteling). Minder fijn zijn:

1) Het regelmatig resetten van de ontvanger

2) Geen programma’s kunnen opnemen van bijvoorbeeld de BBC, of Een/Canvas.

3) Geen opnames kunnen doorspoelen van bijvoorbeeld RTL. Ik krijg dan de melding dat dit station dat niet toestaat.

4) Bij ‘Begin gemist’ blokkeert alles. Moet dan de stroom van ontvanger halen om weer beeld te krijgen.

5) Geen teletekst.

Rene
04-12-2020

Veel opstart problemen bij freedom

Weet waar je aan begint.

Tv gedeelte in het 2 in 1 pakket van Canaaldigitaal is slecht regelmatig stilstaand beeld. Menu’s erg onoverzichtelijk en traag, gaat via veel te veel omwegen. Zappen van zender naar zender traag. TV gemist start te laat. Opnemen van programma’s soms geen begin. Terugspoelen en vooruitspoelen niet altijd mogelijk en zonder beeld, dus weet niet waar je zit. Ik wist dat het een nieuwe provider was en opstartproblemen zou hebben, maar zo veel als ik nu ondervind had ik niet verwacht. Hardware zoals ontvanger en afstandsbediening voelt goedkoop aan en matig van kwaliteit.

Geprobeerd om van het jaar contract af te komen en geld terug naar rato. Freedom wil dan 200€ Als onkosten hebben, voor de werkzaamheden die ze hebben gehad om mij aan te sluiten, wat ik zelf heb gedaan, en voor een product wat niet deugd.