Ser
27-02-2024

Er waren bouwwerkzaamheden in mijn woning dus had al mijn spullen in de kelder gezet. Na een overstroming in de kelder ben ik alles kwijtgeraakt. Heb foto's verstuurd van de schade. Expert is pas over andere maand langskomen nadat ik alles moest weggooien vanwege schimmel en stank. Heb ze ook duidelijk gemaakt dat mijn aankoopbewijzen ook allemaal in de verhuisdozen in de kelder zaten. Had duizenden euro's aan schade opgelopen en na 4 maanden gewacht te hebben kreeg ik van Ohra te horen dat ze 400 euro zullen vergoeden omdat ik mijn bonnen niet meer heb. Heb mijn verzekering zelfde dag opgezegd. Blijf op afstand van deze oplichters. Jullie zijn gewaarschuwd mensen.

Laura Palmer
10-08-2017

Ze keren niet uit

Na een inbraak middenin de nacht, terwijl ik thuis sliep, zijn er kostbare spullen van mij gestolen. OHRA keert doodleuk niet uit omdat er een raam op een kier stond (mag ik wat frisse lucht als ik slaap met 30 graden?) en er zogenaamd geen sporen van inbraak zijn. Onzin natuurlijk want die zijn er wel degelijk (barst in het houtwerk van mijn raam en een beschadigd rolgordijn). Ik voel mij dubbel bestolen.

Suzanne
13-08-2016

Super service

Onze bank kon niet meer gemaakt worden helaas waardoor we nu het volledige bedrag van aankoop terug krijgen.en zo kunnen kijken voor een andere bank.super netjes afgehandeld. Bedankt ohra

Brrr
18-06-2016

Geen inboedelverzekering voor ZZP'ers

Tot gisteren geen klachten over ohra maar ook nooit schade gehad.

Vandaag probeerde ik mijn verhuizing door te geven voor de inboedelverzekering. Krijg ik vervolgens bericht dat dan nieuwe polisvoorwaarden gelden en dat zij mij niet meer kunnen verzekeren. Waarom? Omdat ik ZZP'er ben met kantoor aan huis. Jammer hoor.. zo ingewikkeld is dat toch niet. Met oude polisvoorwaarden kon het wel.

Jacob
05-11-2015

Schadeclaim die maanden op zich laat wachten

Heb ongeveer 4 maanden geleden een diefstal claim ingediend bij OHRA waar ik verzekerd ben. 2 jaar lang netjes alle facturen voldaan zonder ook maar één keer te claimen. Nu ik recht heb op een claim laat OHRA het van zich afweten. Geen goede communicatie en als je belt wordt je aan het lijntje gehouden. De expert heeft zijn documenten nog niet verstuurd en wanneer je contact zoekt met de expert geeft hij aan dat het al verstuurd is naar de opdrachtgever, lees OHRA. OHRA weer gebeld en gevraagd wat het status is; " Ja we hebben een aantal vragen die we nu gesteld hebben aan de expert. We wachten zijn antwoord af." 3 weken verder nog steeds geen antwoord van OHRA ontvangen. Begin eigenlijk een beetje moe van te worden om steeds maar weer te bellen en alle afdelingen langs moet gaan met mijn verhaal voordat ik bij de juiste afdeling kom, wat al 3x gebeurt is. Vraag me af of OHRA wel wilt uitbetalen of alleen ontvangen? Ben nu aan het zoeken naar betere alternatieven met een veel betere polis dan OHRA.

Maha
07-10-2015

Ze gokken erop dat je vooral dom bent!

All risk inboedel verzekering:

Een jaar geleden tablet van mijn vrouw valt stuk, ze krijgt netjes schadevergoeding. Tussendoor komt er een brief dat het eigen risico bij tablet en smartphones vanaf dit jaar is gegaan van €0,- naar €150,-. Recent valt de smartphone ongelukkig op de grond, raakt onherstelbaar beschadigd. Claim ingediend, krijgen we ineens een antwoord dat deze claim niet valt binnen de polisvoorwaarden, dus ze kunnen niet helpen.

Kennelijk wordt hier continu gesleuteld aan de polisvoorwaarden, zonder dat je hiervan op de hoogte wordt gesteld en als je een claim hebt, valt deze al lang niet meer binnen de polis.

Natuurlijk moet de premie vooral lekker ongewijzigd doorbetaald worden.

Bezint eer Gij begint met Ohra!

Tania
05-12-2014

ZEER SLECHT

Hadden een waterschade in de keuken. Die was niet vergoed! Volgens de verzekeraar kon het waarschijnlijk nog eerder ontstaan. De loodgieter factuur, de getuigen betekende niks voor ze.

Dus wij vinden die verzekering - de oplichters!

Marije
22-04-2014

Ronduit beroerd

Dochter all risk verzekerd omdat ik weet dat ze nogal onhandig is. Ze is gevallen met mijn mobiel in de bijkeuken op weg naar buiten. De telefoon is uit haar handen gestuiterd, naar buiten toe. Gemeld bij Ohra, volgt een discussie aan de telefoon, want ze was op weg naar buiten en ze keren niet uit omdat de telefoon buiten de woning is gevallen. En daarvoor is ze niet verzekerd. Terwijl het kind binnen valt. Ik ben al jaren tevreden klant geweest, maar deze onbeschofte manier aan de telefoon heeft mij onmiddellijk doen besluiten dat Ohra exit is. Nooit weer!

Bij aanvang van afsluiten van de verzekering is mij telefonisch gezegd dat mijn dochter binnen en buitenshuis verzekerd is. Dus niet...

21-02-2012

Super verzekering

3 weken na inbraak was het geld al gestort. 100% van de claim is zonder probleem vergoed, en dat terwijl alle aankoopnota's bonnen etc ook gestolen waren! Aanschaf van oa laptop en tv van 3 jaar oud werden 100% vergoed tegen aanschafwaarde. Voor mij een super verzekering!!!!

21-02-2012

Binnen 3 weken na inbraak totaal bedrag vergoed van claim. Bij inbraak waren alle aanschaf papieren bonnen etc ook gestolen, des on danks is alles vergoed, en tegen aanschafwaarde. Bv laptop en tv van 3 jaar oud 100% vergoed tegen aanschafwaarde! SUPER

11-02-2011

Ik moest "geld innen" bij ohra omdat idiote hadden ingebroken in mijn schuur en daar 2 fietsen hadden gepikt. Mijn aanvraag dus bij de Ohra ingediend en inmiddels hebben we met de uitkering nieuwe fietsen gekocht. Niks op de inboedelverzekering van ohra aan te merken dus.