Mg
28-06-2023

Ze hebben 2 keer een groot bedrag teveel uit- betaald en daarna beide bedragen tegelijkertijd van mijn rekening afgehaald ……terwijl t hun fout is , soms is een declaratie onduidelijk , wat op zich gek is aangezien ik t aldoor op dezelfde manier keurig aanlever , en dan gaan ze t dubbel uitkeren, dit heb ik nu 2 keer gehad dit jaar….

Diëtist wordt bij iedere zorgverzekering vanuit basis verzekerd , iig 3 uren , de diëtiste van mijn zoon is diëtiste en gespecialiseerd in sportdietiek, wordt niet vergoed , daarover heb ik gebeld , zegt ze valt onder alternatief , sorry?

Ik heb een klachtenformulier gestuurd , nu een ruime week later , geen enkele reactie….

Ga NIET naar ohra

Marleen
29-11-2021

Ik heb in 2017 een hondenverkering afgesloten. maandelijks bedrag aan premie 22,65 euro. Dit is inmiddels opgelopen naar 39,14 per maand. ongelooflijk!

Yvonne
07-10-2021

Waardeloos, telefonisch niet bereikbaar (wachttijden eindeloos) en erg moeilijk met uitkeren van declaraties. Altijd weer nieuwe informatie opvragen (ontmoedigingsbeleid).

Melanie
01-02-2017

Prima!

Ik heb een Ohra dieren verzekering sinds mijn pup er is. Deze brak een pootje helaas, eerste contact was een drama! Kattige dame aan de lijn, ik moest toestemming hebben voor de operatie want ca 2000 euro, wilde ze niet geven want was vrijdag middag en duurde 2 dagen, toen ik aangaf dat bij een ongeluk dit nodig was, was zij dit niet met mij eens! Staat wel in contract zo dus ze had geen poot om op te staan, tweede contact kreeg ik excuus en was het bedrag binnen 5 dagen betaald. Je moet wel alles voorschieten, en Ohra betaald alleen betaalde facturen uit! Tot op heden zeker 2700 euro moeten claimen en altijd snel uitbetaald, je sluit een contract af van 1 of 4 jaar.

R. Vriezen
31-01-2017

'T maakt niet zoveel verschil.

.welke zorgverzekeraar je neemt, dwz als je gezond bent en alleen een basisverzekering hebt. Ik ben inmiddels meer dan 10 jaar verzekerd bij Ohra. Ik doe ook de administratie voor andere familieleden die bij andere verzekeraars zitten en mijn conclusie/ervaring is: als je gezond bent, weinig te claimen hebt en geen chronische ziektes hebt, maakt het voor het nemen van alleen de basisverzekering, het echt niet zoveel uit bij wie u dat doet. Het enige waar u op moet letten is of de verzekeraar vrije zorgkeuze biedt of niet, of ze nota's een correct en binnen redelijke termijn verwerken, en of ze bereikbaar zijn als je een probleem hebt. Al het andere valt m.i. onder 'handel in de illusie van zekerheid'.

De redenen dat ik na 10+ jaar nog bij Ohra zit zijn (behalve dat het in de balans zorgkosten-premie uiteindelijk overal mij of meer even duur is): - klantenservice over het algemeen in orde, goed bereikbaar, en ter zake kundig - correcte niet al te trage afhandeling van nota's - correspondentie/post/nota's zijn begrijpelijk en de info die ze sturen/geven klopt - nog géén kafkaëske administratieve drama's tot nu toe - vrije zorgkeuze - niet alles "moet" online. Als ik om wat voor reden dan ook even niet iets online kan of wil doen, kan het telefonisch of per post.

Verder vind ik dat een aanvullende verzekeringen op jaarbasis vrijwel altijd een sigaar uit eigen doos is - bij elke verzekeraar en ook bij Ohra. Ik ben gezond en heb bijna nooit wat, en als ik dan eindelijk een keer wel iets te claimen heb, wordt het vaak niet vergoed omdat net weer buiten e.o.a. clausule valt, of wordt er uiteindelijk maar zo weinig vergoedt, dat ik beter helemaal geen aanvullende verzekering kan nemen, omdat de premie voor zo'n verzekering op jaarbasis hoger is dan de kosten die je maakt.

Jopie
18-01-2017

Rare einddatum

Had een stabij op mijn naam.Het was mij al opgevallen dat voor de afsluiting er diverse belangrijke dingen vergoed zouden worden;na het afsluiten werden verschillende dingen opeens niet vergoed. Heb door omstandigheden de verzekering opgezegd per 1-1-2017.Tot mijn verbazing werd er op mijn site vermeld dat de verzekering beeindigd werd op de dag van ontvangst van de brief.Daar ik mijn volledige premie heb betaald voor december heb ik contact gezocht na 3 weken maar het bedrag zou vanzelf teruggestort worden. Nadat ik bijna 2 mnd later nog niets heb ging ik eens uitrekenen wat ik precies tegoed had en ik zie tot mijn stomme verbazing dat(nu er niets gedeclareerd is in december!) dat de verzekering opeens tot 1-1-2017 doorliep zoals ik gevraagd had maar wat hun niet deden.Eigenlijk ben ik hier erg boos over en vindt het een makkelijke oplossing.Heel slim. Nieuwe consumenten;let heel goed op;beloftes van vergoedingen veranderen na het afsluiten.Maak een lijst van belangrijke dingen en neem echt de tijd. Nieuwe eigenaar laat iedere maand een bedrag overboeken en in tijden van nood kan hij betalen en hoeft hij niet,naast verdriet over de hond,ook nog in de clinch met de verzekering(want die beslist ten alle tijde of ze vergoeden ja of te nee.Wie belt er voor een noodzakelijke operatie eerst met de verzekering voor toestemming? Weinig vertrouwen na "diefstal"belachelijk klein bedrag.Bedrijf met deze praktijken zet zichzelf vooraan en hun wnst;heus niet uw huisdier

Remco
07-01-2017

Niks vergoed en administratieve puinhoop

Clausules verzekeringen zijn lastig van te voren na te kijken. OHRA heeft veel uitzonderingen opgenomen. Tandheelkunde verzekering ziet er redelijk uit, De kosten van de verzekering is veelal hoger dan de gemaakte kosten per jaar. En indien er bijvoorbeeld een vulling nodig is betaal je het meeste toch nog zelf. Afhandeling van declaraties (veelal tandarts en apotheek) is rommelig, vaak dubbele declaraties welke je achteraf moet corrigeren. jaarlijkse premie gaat al 2 jaar op een rij fout. iedere keer dubbel afgeschreven.

Yasar
21-05-2016

1 van de goedkoopste zorgverzekeraars

Dit ja ben ik overgestapt naar OHRA zorgverzekeraars en heb tot nu toe geen enkele problemen gehad. De website van OHRA biedt ook alle hulp als er een probleem is.

Jacqueline
21-04-2016

Spijt

Ik ben erg in OHRA teleurgesteld. Het declareren gaat omslachtig. Ze grijpen alles aan om niet te hoeven uitkeren. Stuur je een mail moet je 10 dagen wachten op antwoord. Declareren 10 dagen wachten. Krijg je eindelijk bericht dat ze aanvullende gegevens nodig hebben. Direct gestuurd, maar op hun antwoord weer 10 dagen wachten. Bezwaar gemaakt tegen het 0 euro willen uitbetalen en nu weer wachten op antwoord.

Begin niet aan deze verzekering bij OHRA. Stelletje geldwolven zijn het. Ik zit hier 4 jaar aan vast. Spijt, spijt, spijt!

Avanti
14-04-2016

Ik begrijp zoveel slechte recensies niet

Wij zitten met onze dieren al 4jaar bij ohra. Bij declareren als helemaal invullen staat overal, euhm wanneer je inlogt in "mijn ohra" en klikt op het betreffende huisdier kun je zo een declaratie invullen en staan de gegeven van je huisdier er al in. Super simpel. Dingen die niet vergoed worden? volgens mij staan alleen regels duidelijk in de voorwaarden en vergoedingen overzicht. Wij hebben regelmatig kosten gehad voor onze dieren. Van enting tot spoed opname in Utrecht en zijn altijd keurig geholpen en te woord gestaan en hebben tot nu toe altijd alles waarvoor we verzekerd zijn aan kosten retour ontvangen en binnen 10 werkdagen. Dus wanneer je ergens een verzekering afsluit lees dan ook gewoon goed alle voorwaarden en kijk of je je daarin kunt vinden. Wij hebben (nog) nooit zulke problemen gehad en zijn over het algemeen gewoon tevreden.

29-03-2016

Prima zorgverzekerings bedrijf

Tot op heden ben ik al zo'n 40 jaar (collectief) verzekerd en mijn ervaringen met de OHRA zijn erg goed. De uitbetalingen zijn snel en zonder problemen. Als (oud) dialyse patiënt waren de zorgkosten erg hoog, maar nog nooit is er een uitbetaling geweigerd.

Thomas
09-03-2016

OHRA vergoedt benodigde operatie NIET

CZ en OHRA, beide van de CZ groep is een enorm slechte zorgverzekering. Ik heb een uitgebreid dossier laten maken door een chirurg voor een fysiek benodigde operatie maar alsnog wordt vergoeding om een totaal irrelevante reden afgewezen.

CZ en OHRA willen zoveel mogelijk geld besparen en hebben een incompetente medische keuring. Ik raad een zorgverzekering bij OHRA af! Als je een verzekering bij ze hebt zou ik aan het einde van het jaar snel overstappen het is extreem frustrerend. Je betaald veel en krijgt er niks voor terug.

Syl
02-03-2016

Prettig

Ohra verzekeringen is een prettige en professionele zorgverzekeraar. Makkelijk en heel overzichtelijk inloggen bij mijn OHRA en je weet precies de status van je eigen bijdrage, tandartskosten, overzicht van je polissen etc. een aanrader

Renske
24-02-2016

Goede ervaringen

deze firma heeft altijd een open gesprek met ons

en stelt geen vervelende vragen

Ook is de vergoeding goed geregeld en vrij vlot.

We zijn al meer dan 10 jaar lid en hebben geen enkele keer klachten gehad.

Tieme
16-02-2016

Super!

Ohra vind ik de beste zorgverzekering ooit het is

super dat je zelf kan kiezen wat je wilt ik raad het echt

iedereen aan

Tieme brom

27-01-2016

Gemakkelijk met regeliingen voor premiebetaling

de zorgverzekering is een flinke kostenpost, als je dan een beetje krap bij kas bent is de keuze snel gemaakt, laat die maar even liggen. Mijn ervaring met OHRA is zeer positief als het gaat om achterstand met premiebetaling. neem contact met ze op en geef aan wat je kan betalen en naar redelijkheid komt er een regeling.

Rene
12-01-2016

De Ohra gevangenis

in 2013 ben ik verhuist naar Belgie en moest daarvoor o.a. mijn ohra ziektekosten verzekering opzeggen. Toen ik echter een half jaar later besloot terug te verhuizen wilde ik niet naar ohra terug. Ohra claimde me echter terug als klant door een fout in haar eigebn administratie, namelijk het niet volledig verwerken van mijn opzegging. Ze claimde ook een flink stuk nabetalingen.

aan het einde van het jaar was ik een termijn achter met betalen en dat gebruikte ze als handvat om me te verplichten nog een jaar bij ohra te blijven. Daarna had ik het met ohra gehad. Kennelijk zijn er geen legale middelen om van ohra af te komen.

Dit jaar heeft men me uitgeplaatst naar een twee keer zo dure verzekering van de overheid via het cjib omdat ik weigerde te betalen omdat ik me slecht door ohra behandeld voel en mijn rechten om elk jaar te wisselen van verzekeraar mij 2x ontzegt zijn. Ohra had een betalingsregeling moeten treffen en me hebben laten gaan aan het begin van 2015 of beter nog , in 2014 had men gewoon de eigen fout in administratie toe moeten geven ipv mij te beschuldigen het niet goed gedaan te hebben. Ik raad iedereen af lid te worden van ohra. Ik heb zelf al 40 jaar geen medische kosten gemaakt maar betaal wel al die jaren, en dit is dan de manier waarop verzekeraars je behandelen. Het is een schande dat het ziekenfonds is opgeheven. Je kunt verzekeraars geen macht geven, dat kunnen ze alleen maar misbruiken.

06-01-2016

Goede verzekering.

kan bij alle ziekenhuizen terecht.

ook nooit problemen gehad met het ophalen van medicijnen bij apotheek.

Marianne
27-12-2015

Correct en snel

Al onze verzekeringen lopen bij de Ohra, ook onze zorgverzekering. Aan het eind van elk jaar kijken we of we nog steeds goed af zijn bij de ohra. En dat is nog steeds zo. Ik krijg zelf veel acupunctuur en bijna alles wordt vergoed. Ze betalen snel uit en zijn altijd correct en behulpzaam. Ik ben er zeer happy mee

M.
20-12-2015

Prima geregeld!

Snelle afhandeling van declaraties en wat ik voor de rest heb gebruikt dit afgelopen jaar is prima gegaan, dus ik ben tevreden! Was geen verkeerde keuze om over te stappen!

Meer Ohra Zorgverzekering reviews