Simyo reviews

3.2

Jeanet
05-03-2022

Vreselijk slecht! Terwijl ik in een restaurant zat en mijn gsm in de tas zou ik behoorlijk over de bundel zijn gegaan? Dit terwijl op mijn gsm van allerlei beveiligingen zijn ingesteld. Ik mag even 365 euro betalen! Ik ben jaren klant geweest en heb een klein bundeltje omdat ik meestal in wifigebied zit. Uiterst vreemd dus. Contact opgenomen met klantenservice krijg als antwoord: tja weten wij ook niet. En ze waren heel snel met een coulance regeling en ineens hoefde ik nog maar 25 euro extra te betalen. Dit klopt van geen kanten dit hebben ze zelf gedaan want mijn gsm deed niks dat is ook terug te zien bij gebruiksgegevens van gsm zelf. Ik vraag opheldering over de gebruikte data. Krijg ik niet. Ik plaats daarop een slechte review en ineens komt een reactie of ik een mailtje wilde sturen zodat we er samen naar kunnen kijken. Mailtje gestuurd en daarop komt een algemeen antwoord met tips over beveiliging gsm (die dus al aanstond). Zeer slecht! Per direct overgestapt

18-02-2022

Mijn dochter overschrijdt haar belbundel zonder dat ze daar melding van krijgt. Ik moet vervolgens 180 euro betalen, terwijl een vergroting van het abonnement om dit te voorkomen 4 euro kost. De enige reactie is: snappen dat je ervan baalt, maar onze abonnementen zijn niet geschikt voor personen onder de 18!

Brit
10-12-2021

De klantenservice van Simyo heeft geen gevoel voor urgentie bij het oplossen van een probleem. Sinds half november 2021 heb ik een prepaidkaart die wel in Nederland werkt, maar niet in Belgie. (Ik pendel.) Inmiddels heb ik met vijf medewerkers contact gehad en al hun tips meerdere malen geprobeerd. Telkens moest ik, soms dagen, wachten op antwoord. Uiteindelijk zou ik een netwerkklachtformulier moeten invullen (2 kantjes) met vragen die ik al had beantwoord tijdens de contacten. Die bureaucratische stap heb ik geweigerd. Hoe lang duurt een dergelijke afwikkeling. Het is aan Simyo zelf om te zorgen dat ze goede afspraken hebben met de netbeheerder. Op mijn vraag om het geld terug te storten is, vanaf dinsdag 7 dec., tot op heden, vrijdag 11 dec., niet gereageerd.

Coen
02-12-2021

Super opgelost uiteindelijk! Vriendelijke service en duidelijke uitleg gekregen.

Sinds 1 maand bij Simyo en bij de eerste rekening helaas al direct problemen. Ik blijk over mijn databundel van 20GB heen te zijn gegaan (zonder SMS berichten te hebben gekregen, al geeft hun technische dienst aan deze wel te hebben verzonden.). Nu kan het natuurlijk altijd voorkomen dat je over je databundel heen gaat. Het opvallende is dat ik blijkbaar in een tijdsbestek van 19 minuten 9.3GB data heb verbruikt terwijl ik de telefoon niet eens gebruikt heb (van 23:04 uur tot 23:23 uur). Ook geen nieuw besturingssysteem gedownload of iets dergelijks. Geen zware apps op de achtergrond. Nu krijg ik 50% korting op een rekening van bijna €300,- die sowieso al 0 had moeten zijn. Heb al bij heel veel providers gezeten, maar zij maken het wel heel erg bont.

Kishan
17-11-2021

We hadden een jaar contract afgesloten voor onze zoon.

Maar al gauw bleek dat er bij het overschrijden van het dataverbruik de kosten de lucht in schoten, al gauw in de honderden euro's! Na een paar maanden besloten toch maar het abonnement af te kopen want het werd gewoon te gek. Na contact met de klantenservice wordt ons aangegeven dat KPN SIMYO ervan weerhoudt de datakosten te verlagen, allemaal prima maar daar hebben wij als klant natuurlijk geen . aan. Ik snap ook niet dat er op trustpilot zoveel positieve reviews geplaatst zijn over deze club.

Boeven zijn het! Blijf aub zo ver mogelijk van deze club!

Een 1 rating is zelfs te hoog voor deze club.

Rik
20-10-2021

Simyo heeft enkele unieke features zoals prepaid + onbeperkt data voor een schappelijk bedrag wat wel traag is maar ideaal voor de niet mediaverslaafden onder ons. Of voor de verandering eens geen leugenachtige tarieven met evenzo leugenachtige zogenaamde bonusvoordelen. Simyo was vroeger al goed, nu goed, en blijft het hopelijk ook!

14-10-2021

Onbeperkt internet is ondragelijk langzaam.

Bundels snel maar kan alleen vernieuwen als afgelopen is. Tussentijds een belachelijk hoog tarief is van toepassing.

Goed voor kort bezoek aan NL, niet voor langer gebruik

Nelly
13-10-2021

Simyo Sim only aangeschaft vanwege goede bundels. Aangeraden een esim met behoud van nummer. Dit proces duurde 5dagen. Nummer overgezet maar nu blijkt dat esim niet werkt voor toestellen gekocht in het buitenland. Gewone esim besteld. Kon dus niet meer bellen en internet gebruiken. Na 5 dagen Sim geïnstalleerd en app gedownload. Kan wel bellen maar geen internet. Ben d’r uren mee bezig geweest. Wat een fiasco. Morgen ga ik op reis en geen internet betekent geen QR code en Google maps. Moet ik een nieuwe Sim kopen op Schiphol en ben ik mijn nummer kwijt.

Nvt
09-10-2021

Zondag 8 augustus prepaid kaartje bij simyo aangevraagd. Stellen wel veel vragen, en je moet meteen beltegoed kopen, maar ok.

Kaartje had ik de dinsdag er op in de bus.

Maar - geen pinocde - ook 06 nummer.

Krijg je via mail - of dus niet.

Gegevens aanpassen wil 'klantenservice' pas als je een kopie van je IDkaart of paspoort stuurt. Bij het aanvragen van een prepaid simkaartje stelden ze al veel vragen - nu ook nog kopie ID?

Kaartje van de concurent bij tankstation gehaald, opwaarderen via website. Niks geen vragen. En al helemaal geen kopie van je ID.

Nu nog geld terug van simyo.

Online gekocht dus binnen 2 weken je geld terug zo is de wet.

Niet bij simyo.

Via hun web site opzeggen lukt alleen als je het 06 nummer weet.

Dus met de post retour. Regelmatig contact op genomen met 'klantenservice'.

Is nu 9 oktober en nog steeds geen geld terug.

04-10-2021

Ik sluit me volledig aan bij de andere reacties. Dit bedrijf heeft als strategie klanten uit te melken die over de bundel heen gaan. Asociale hoge kosten.

Willem-Jan
03-10-2021

Hele hoge rekening buiten bundel binnen 2 uur! 178 euro!

Ze blokkeren je telefoon nadat de rekening buitensporig is opgelopen binnen een hele korte tijd.

Nooit beginnen bij dit bedrijf. Ze moeten zich schamen.

Ze maken veel slachtoffers.

Ugur
27-09-2021

In 1 dag 140 euro extra internet kosten en niemand weet waarom.

Dataverkeer uitgezet dus geen kosten meer zou je zeggen, tot verbazing kosten lopen gewoon door en niemand weet waarom.

Helpdesk een drama wat een arrogante vervelende mensen zijn dat .

Heb 2 abonnenten voor mijn kinderen , per direkt opgezegd van deze OPLICHTERS .

NOOIT MEER

Ontevreden
20-08-2021

Pas op: verscholen financieel risico

Er blijkt een groot verscholen risico bij een Simyo abonnement te zitten: als je internetbundel op is wordt een groot bedrag per MB in rekening gebracht.

Mijn bundel verliep terwijl ik aan het werk was. Tussen het verlopen van mijn bundel en het lezen van de sms dat mijn bundel op was zat 6 minuten. Deze 6 minuten levert een rekening van 280 euro aan MBs op. Klantenservice biedt 50% coulance maar dus nog steeds 140 euro voor 6 minuten. Voor mij reden om Simyo af te raden, zeker voor abonnement kinderen.

Harm
05-08-2021

Echte slechte bundel

We hadden 35 euro bundel gekocht en binnen een 1 was het op

Gea
03-08-2021

Simyo onwaarheden over tarieven

Ze adviseren je een internet bundel te kopen van 10 euro 1000mb das 1 cent per mb.

Ze berekenen 15 cent.

15x duurder dan waar ze je toe verleiden om op te waarderen.

Oplichters en niks anders

Pas op pas op ga niet met hun in zee.

02-08-2021

Simyo sjoemelt met tijdstip van dataverbruik

Ik heb het nu 3x meegemaakt dat Simyo het tijdstip van verbruikte data admininistratief qua tijdstip verplaatst zodat deze buiten een zojuist gekochte databundel valt. Dit weekend dus weer. Bundel gekocht. In de drie uren daana 40mb verbruikt om van Zuid Holland naar Groningen te navigeren. Bij aankomst kom ik er achter dat alle data van die ochtend op 7:38 zijn geboekt in de app. Ik blijk de volle 500mb nog over te hebben en al mijn beltegoed is weg.

Bij eerdere klachten ben ik steeds door de Simyo helpdesk afgepoeierd met de smoes dat mijn telefoon toch wel data moet hebben. In dit geval dan ook knap dat ik in bundeltijd 40mb verbruikt heb en toch nog de hele bundel overhoud. Mijn zoon was er de hele tijd bij en ik liet hem naa aankomst de Simyo app zien. Zijn letterlijke reactie terwijl hij bijna van zijn stoel viel van verbazing: "Huh?.Maar dat kan niet,:dat is gesjoemel.Simyo is crap, Vodafone is goedkoper en doet dit soort rare dingen niet"

Mijn tip aan slachtoffers. Stop met klagen bij Simyo, dat heeft geen zin. Vertel je verhaal in je omgeving op internet en in diverse reviews. Verbruik je tegoed en stap over naar iets anders. Let wel op dat je nog iets tegoed overhoud voor een eventuele bevestigings-SMS.voor je nummerbehoud.

Ik hoef geen herstelactie of compensatie. Ik wil gewoon iedereen waarschuwen dat dit regelmatig gebeurt bij Simyo.

Jovic
06-07-2021

Al een paar geen telefoon verbinding

Al een paar dagen geen telefoon verbinding enkel sms, en nu gaan ze het oplossen met als resultaat niks werkt meer.

Ben nu net 4 dagen klant en 4 dagen werkt het niet.

Cindy
29-05-2021

Onverwachts en onterecht hoge facturen

In mei 2021 kreeg ik voor de afgelopen 3 maanden onverwachts hele hoge facturen van Simyo voor internetten buiten de bundel. Resp. 137, 160 en 165 euro!

Een groot deel van deze kosten zijn gemaakt op tijdstippen dat mijn zoon van 11 jaar zijn telefoon niet kon gebruiken (tijdens schooltijd en tussen 20 uur 's avonds en 8 uur 's ochtends is zijn telefoon geblokkeerd via Family Link). Hij had bovendien vanaf de start van dit abonnement zijn mobiele gegevens uitgezet. Ook heeft hij mobiele hotspot uit staan, dus iemand anders had geen gebruik kunnen maken van zijn mobiele gegevens. En 'updates via wifi' stond aan. We hebben thuis prima wifi!

De facturen brengen vooral kosten in rekening op momenten dat de telefoon niet werd gebruikt. En zelfs binnen de tijden van telefoongebruik blijkt dat op momenten dat onze zoon gewoon thuis was en via 'mobiele gegevens uit' en 'wifi aan' geen kosten zou hebben via Simyo.

Het maakt de facturen onterecht. Het contact met Simyo hierover is erg vervelend.

Los daarvan ga ik overstappen naar een internetprovider waarbij je krijgt wat je bestelt (in dit geval was dat bellen + 1000 mb voor 9 euro) en dat je kunt instellen dat je kind daar niet overheen kan gaan, zodat je met een gerust hart kunt vertrouwen op de facturen die je gaat krijgen. Dat is bij Simyo niet mogelijk.

Sabine
09-05-2021

Laagste kosten en beste service

In de 5 jaar dat we gebruik maken van de service van Simyo hebben we tot nu toe uitstekende service ervaren. Simyo heeft (nog steeds) de laagste kosten en we hebben heel goede ervaringen met de makkelijk te bereiken helpdesk van Simyo. Als er al vragen, onduidelijkheden of problemen waren, zijn die door de helpdesk van Simyo altijd snel en adequaat opgelost.

Miriam
18-04-2021

Zeer slechte ervaring met Simyo

Ik woon in het buitenland en neem in Nederland altijd prepaid internet. Dit keer van Simyo. Dit is zeer slecht bevallen. De internetbundel moet tot op de laatste MB verbruikt zijn, voor je een nieuwe kunt kopen. Als je nog maar weinig MB hebt staan, kun je niet bijkopen. Dan kan ik geen langdurige kluss op internet beginnen, want dan zijn mijn MB's halverwege op en ga je opeens door op je beltegoed. Maar het gegevensgebruik wordt op de app niet goed bijgehouden. Ik had een hele dag 81 MB op mijn app staan, maar ik kon niets bijkopen. Al die tijd wetden de gehevens niet verwerkt. Pas toen men in de app d3 verbruiksgegevens aanpaste, kreeg ik per sms een berichtje dat mijn bundel op qas. Ik heb direct na het ontvangen van de sms een nieuwe bundel (12'50 voor 2000MB) gekocht. Maar wat bleek? Er was ook 8,79 afgeschreven voor 59 MB die dag! En dat terwijl ik de hele dag wilde bijkopen, maar dat niet kon. Jammer dat ik een 1 moet geven en er geen 0 bijstaat. Dit was eens, maar nooit meer! Bij Lebara of de Hema nooit problemen gehad. Dit is zeer oneerlijk. Ik heb geklaagd, maar dat hielp niet. Slechte zaak!