Simyo reviews

3.2

Lo
06-04-2021

Verzinnen verbruik in het verleden en blokkeren simkaart

Ik zet om 10.37 10 euro op mijn prepaid simkaart en koop een bundel van 12.50 euro.

De app zegt netjes het resterende beltegoed en de bundel.

Ik kan de bundel gebruiken tot 14.30 als ik plots een sms krijg dat ik buiten mijn bundel internet. De simkaart wordt geblokkeerd.

Opeens staat er dat ik om 9.22 uur 45mb data heb gebruikt wat 8+ euro heeft gekost. Op dat tijdstip had ik geen data aan staan en de app gaf er een uur later niks van weer. Pas 5 uur later krijg ik een mail en sms van verbruik buiten me bundel en word ik geblokkeerd.

Resultaat, ik kan de bundel niet gebruiken totdat ik ze nog 10 euro doneer. Ik doneer geen cent meer aan deze dieven. Ik vind het schandalig dat een bedrijf systemen zo kan manipuleren en zo geld kan stelen.

Ik raad iedereen heel ver weg te blijven van deze manipulerende provider!

El
17-03-2021

KOSTEN

KOSTEN! Na 7 jaar zeg ik mijn abonnement bij Simyo op. Ik dacht beschermd te zijn tegen hoge kosten met de SMS service: “u heeft 80% van uw internet bundel verbruikt”. DIRECT op het moment dat ik deze SMS kreeg heb ik mijn mobiele data uitgezet. 20 minuten later was mijn telefoon geblokkeerd. En een rekening van €157! Op het moment dat de SMS was verstuurd had ik al 100% van de internet bundel verbuikt! Dus als je de data op het moment van de SMS service uitzet ben je te laat. Simyo stuurt de SMS te laat en Simyo profiteert ervan. De SMS service is dus MISLEIDEND. Je denkt beschermd te zijn tegen hoge kosten maar dat is niet zo.

Willemien
01-03-2021

Simyo prima en duidelijk

Tja wat zal ik zeggen. .

Prima provider, ik check dagelijks mijn verbruik en gaat prima tot heden.

Bij vragen of opmerkingen snel en duidelijk uitleg.

Tot zover prima Simyo!

Marieke
29-12-2020

Goede service

Dochter was over haar MBs gegaan, kregen een flinke rekening. Maar na bezwaar (geen sms ontvangen) kwamen ze ons ruimhartig tegemoet, eenmalig, maar dat vind ik logisch.

Dachten ook mee en waren heel vriendelijk.

22-12-2020

Buitenproportionele kosten buiten bundel zonder waarschuwing!

Het klinkt allemaal zo aanlokkelijk, de lage abonnementskosten bij Simyo. Echter bezint eer ge begint! Ga je met je belminuten over de bundel dan worden er absurde bedragen in rekening gebracht. Verwacht geen coulance van Simyo, daar krijg je alleen de boodschap dat je het zelf maar bij moet houden in de app. Dit is dus duidelijk onderdeel van het verdienmodel van Simyo. .

Carry
20-12-2020

Onterechte hoge rekening van telefoonkosten, klantenservice helpt niet

Ik ben gebeld door een bedrijf. Toch kreeg ik een rekening alsof ik hen gebeld zou hebben, gedurende in totaal 4 uur. Hierdoor kwam ik over mijn beltegoed heen en moest een gepeperde rekening betalen. Rekening meteen geblokkeerd, inmiddels wel al de tweede aanmaning, terwijl de klantenservice mij geen inhoudelijke reden kan geven over wat er aan de hand is. Op mijn telefoon staan nml. andere gegevens dan op de rekening. Het lijkt erop dat steeds iemand anders mijn mail beantwoord. Ik krijg zelfs antwoorden waar geen naam onder wordt gezet. Dat vind ik ronduit onbeleefd. Ik ga hier niet mee akkoord, morgen de consumentenbond inschakelen, want het lijkt erop dat Simyo mijn probleem niet serieus neemt

Martijn
16-12-2020

Bij 0 eur bel tegoed kun je ook degene niet meer bellen dus die is totaal onbereikbaar dat uitgaan bellen dan niet werkt vind ik niet vreemd maar dat degene ook niet meer gebeld kan worden is natuurlijk precies wat een prepaid simkaart niet moet zijn

Carsten
26-11-2020

Overfacturering en arroganse

Simyo preseerde om mij meer te berekenen dan dat ik gebruikte.

Ik gebruik al jaren evenveel MB maar toen ik steeds over mijn limiet zat, en dus dan maar moest bijkopen om toch een werkende telefoon te hebben, was hun reactie dat ik MB had bijgekocht, en dus moet betalen.

Vele incassowaarschuwingen stuurde ze, op een bedreigende manier met hoge kosten.

Ik heb betaald wat ik altijd betaalde, niet hun absurde overfacturering.

Wat een schandalig klantenkontakt hebben ze.

19-11-2020

Buitenproportionele kosten buiten bundel zonder waarschuwing!

Het klinkt allemaal zo aanlokkelijk, de lage abonnementskosten bij Simyo. Echter bezint eer ge begint! Ga je met je belminuten over de bundel dan worden er absurde bedragen in rekening gebracht. Je krijgt ook geen sms o.i.d. als waarschuwing omdat dit niet mogelijk zou zijn.(terwijl dit bij tig andere bedrijven wel gewoon kan) Verwacht geen coulance van Simyo, daar krijg je alleen de boodschap dat je het zelf maar bij moet houden in de app. Dit is dus duidelijk onderdeel van het verdienmodel van Simyo, riekt naar misleiding. Mijn vrouw en ik gaan zodra het kan met gierende banden weer weg bij hen! Begin er niet aan!

Madeleine
05-11-2020

Al jaren hele tevreden klant!

Al jaren met meerdere gezinsleden hele tevreden klant van Simyo, goed netwerk, goede tarieven en super klantenservice!

Joachim
19-10-2020

Zeer gebrekkige communicaties voor niet-app houders

Blijkbaar ben ik al maanden eigenaar van het simyo 100 abonnement voor 6 euro per maand. Terwijl ze nu het simyo 200 voor 5 euro per maand hebben.

dit betekent dat ik dus maanden meer betaal voor minder bellen+sms

ook laten ze het achter wegen om je een notificatie te sturen als je belbundel bijna op is. Na contact te hebben gehad via de telefoon is het bericht:

eigen schuld, dikke bult. Je moet het zelf constant in de gaten houden via de site of via onze handige app. We gaan je enkel notificeren als je DATA bijna op is.

Let dus goed op je belbundel. want voor je het weet kost doorverbonden worden voor slechts 3 seconden je al 31 cent.

Robin
19-10-2020

Alles betaald en bewezen maar toch definitief afsluiten

Ik heb een abbenement bij Simyo en ik ben nu al twee weken bezig om te bewijzen dat ik betaald heb, Toch hebben ze mijn diensten geblokkeerd tot vorige week. Toen werden de diensten gedeblokkeerd omdat ik alles toch betaald had aldus de klantenservice. Nu een week later kreeg ik een bericht van een incassoburau met daar achteraan een mail met een defenitieve afsluiting en dat terwijl wij alles per Ideal betaald hebben. Natuurlijk heb ik hierover ook weer contact gehad met de klantenservice maar die bleef voet bij stuk houden. De rekening was volgens haar niet betaald. Dit terwijl de bewijzen toch heel anders liggen en ook nog is toegegeven dat een week eerder alles betaald is. Ik word beschuldigd dat ik betalingen terug gehaald zou hebben terwijl iedereen weet dat je Ideal niet terug kan halen. Bovendien maken ze zich schuldig aan ondeerijlke handelspraktijken aangezien ze eerder hebben toegegeven dat alles betaald is.

Fizien
12-09-2020

Misleiding met negatieve pre paid saldo's

Malware op telefoon van mijn kind startte een eindeloze stroom verzonden SMS'n die niet stopte toen PRE PAID saldo nul was. SIMYO werkt namelijk met negatieve pre paid saldo's. Ik blijf achter met forse kosten. Heel ENG!

Niek
04-09-2020

Slechte klantenservice

Erg slechte klantenservice. Uiteindelijk erg duur uit als je over je bundel gaat. Je krijgt pas een melding als de kosten erg hoog zijn opgelopen.

Reactie klantenservice HELAAS PINDAKAAS

Anne Sophie
31-08-2020

Hele slechte ervaring

Hele slechte ervaring met simyo, na 1 maand gelijk opgezegd. Met een bundel van 15g zat ik altijd goed en er ver onder - tot ik naar simyo overstapten. Kreeg een bericht dat mijn bundel op was, normaliter bij andere providers kun je dan wat 'langzamer' verder internetten en een nieuwe bundel aanschaffen. Bij simyo niet het geval - je internet gewoon verder maar dan voor hele dure kosten. In 3 uur kreeg ik een bericht dat mijn simkaart was geblokkeerd en kreeg ik een rekening van 166 euro. (voor een 15g abbonoment van 22 euro per maand). Het zijn echt oplichters.

Wouter
30-06-2020

AVG kennen ze niet bij Simyo

Er is door me ex een abonnement afgesloten op haar naam. Naderhand heeft ze het mijn copy bankpas en id opgestuurd en staat het op mijn naam. Simyo kan jier niks aandoen erg vreemd. Nooit van de AVG wetgeving gehoord. Bij Simyo kan je dus een abbonoment afsluiten en dan door iemands copy id en bankpas te sturen kosten op de andere zijn naam zetten. Ik ga stappen nemen wat een slecht bedrijf. Twee keer gebeld en is mijn probleem KANSLOOS ik raad niemand dit bedrijf aan.

Joop
26-04-2020

Oplichting!

Ik heb een prepaid abonnement bij Simyo voor mijn mobiel dat is alles! Ik kijk van de week naar mijn bankrekening en zie dat er een bedrag van €147,86 door Simyo van mijn rekening is gehaald zonder enige uitleg heb het gelijk terug laten boeken en mijn bankrek. voor hun op slot gedaan. het viel onder TV,bellen en internetten voor één maand nl Maart 2020! Vuile oplichters!

Wouter
12-04-2020

59MB data voor €8,79

Dat kost het als je kind een keer per ongeluk buiten de data bundel komt. En een plafond instellen is na veler verzoeken nog altijd niet mogelijk. Lekker klantvriendelijk business model.

Carola
05-11-2019

Je word geslachtofferd

Hebben contract opgezegd midden september. Hadden een abonnement van 13 euro per maand. Laatste 2 weken van september kregen wij ineens een rekening van 380 euro. Zeiden dat ze een waarschuwing SMS hadden gestuurd dat we op 80% zaten en 10 minuten later op 100%. SMS nooit gehad. zeiden dat waarschijnlijk de berichtenbox vol zou zitten daarom had je de SMS niet ontvangen. Gisteren per SMS gekregen dat ze de factuur niet kunnen afschrijven. Beetje vreemd? Opzegtermijn is een maand. Wij willen simyo factuur bekijken kunnen we niet meer inloggen omdat hij het emailadres niet herkend. Maar wel op ons email de rekening sturen. En dan komt de eerste 2 weken van oktober er nog bij. Zeggen dat er nog een rekening staat van pakweg 600 euro. Terwijl we voordat we simyo hebben opgezegd altijd 0 was. Heel vreemd. Heb de rechtsbijstand ingeschakeld.

Marjon
05-09-2019

Beste provider van NL

Na heel wat providers te hebben geprobeerd nu inmiddels al ruim 5jr klant bij Simyo en supertevreden. Goedkoop, duidelijk en makkelijk.

Je kunt je bundel heel eenvoudig zelf aanpassen en je verbruik status zien via de app. Dus als je over je limiet dreigt te gaan omdat je een keer wat meer belt of internet, pas je gewoon je bundel even voor die maand aan. Klantenservice is ook top. Ik hoop dat ze nog jaren blijven doorgaan zo.