Servaas
12-09-2017

Schadeafhandeling

Mijn iPad is uit het vliegtuig door iemand anders meegenomen . Diefstal is dan mijn conclusie . Valt onder reisverzekering dacht ik. wordt niet vergoed op basis van art 2.1.2 Dit iPad was niet onder toezicht en niet in afgeslotenruimte. Ik was in het vliegtuig en we er waren 4 stewards in het vliegtuig. vraag mij dus ook af wanneer je wel krijgt uitgekeerd bij ontvreemding van spullen uit vliegtuig.

30-06-2016

Schade afhandeling

Ik ben inmiddels twee jaar verzekerd (doorlopende reisverzekering) bij Aegon en heb helaas twee keer bij terugkomst van een vakantie schade moeten claimen.

1 x een onderwatercamera die vol was gelopen met water. 1 x schade aan de koffer.

Bij beide gevallen, heb ik van Aegon te horen gekregen dat de geleden schade niet wordt vergoed. Erg teleurstellend en ik vraag mij dan ook hard op waarom ik nog een doorlopende reisverzekering heb.

Op de schadeclaim van de onderwatercamera kreeg ik te horen:

"1.3 aan een verzekerde zelfstandige zaak - anders dan door brand of ontploffing - als die schade is veroorzaakt door de aard of een gebrek van die zelfstandige zaak"

Ofwel mijn onderwatercamera had in brand moeten vliegen wilde ik deze vergoed krijgen.

op de schadeclaim van mijn koffer kreeg ik te horen: "Schade die bestaat uit ontsiering, krassen, deuken en dergelijke beschadigingen aan koffers, als de koffer nog is te gebruiken, is niet verzekerd.

U kunt dit nalezen in artikel 3.4.1.4 van de polisvoorwaarden 2014RV."

Ofwel in dit geval moet ik een koffer met drie kleine gaten blijven gebruiken.

Ik kreeg sterk de indruk dat elk artikel wordt aangegrepen om maar geen schade te hoeven vergoeden. Op deze wijze ben je geneigd om niet meer eerlijk te zijn tegen je reisverzekering om toch een vergoeding te krijgen. Immers had mijn camera in brand gevlogen of was een klein gat van mijn koffer, dusdanig groot gemaakt dat deze niet meer te gebruiken is, dan had ik volgens de voorwaarden wel recht gehad op een vergoeding.

29-04-2016

Afdeling schadeverzekeringen

Tot volle tevredenheid heb ik jaren een doorlopende reisverzekering gehad bij Aegon. Door samenwonen en aanschaf van een volledige woon/inboedel/reisverzekering was deze bij Aegon niet meer nodig.

Eén telefoontje en alles is in gang gezet. Ontzettend veel dank voor deze fijne en snelle service.

En wat niet hoeft, maar wel gebeurt... is een 'welkom' gevoel dat mij gegeven werd (ook al gaat het om een beëindiging) door een dame die niet alleen adrem en proactief was, maar ook buitengewoon vriendelijk. Service ten top!

Gelukkig behouden we onze overlijdensrisicoverzekering bij Aegon - al is dit wellicht een 'contradictio in terminis' ;-).

Ik word er in totaliteit blij van! Dank daarvoor..

Hartelijke groet,

Corine

08-05-2015

Zeer prettige ervaring!

Heb i.v.m. de situatie in Nepal beroep gedaan op de annuleringsverzekering.
Goed en snel afgehandeld waarvoor dank.

23-03-2015

Zeer snelle en prettige afhandeling van schade

Vrij kort na het afsluiten van de reisverzekering bij Aegon moest ik al een beroep doen op de annuleringsverzekering. De afhandeling ging echter heel prettig en efficiënt. Prima service!

12-07-2009

Ik was eigenlijk niet van plan om deze zomer op vakantie te gaan. Maar omdat ik en mijn vrouw tot zoiets hadden van we moeten er even tussenuit hebben we een lastminute naar Turkije geboekt. Alleen hadden we geen reisverzekering. Daarom ging ik op internet zoeken naar een verzekeraar waarbij ik direct verzekerd was na het online afsluiten. En ik kwam uit bij twee verzekeraars waarbij dit het geval was. Alleen de doorlopende reisverzekering van Aegon was een stuk goedkoper dan de ander.

Voordelen van AEGON: En wat ook belangrijk was dat watersport was mee verzekerd en dat was zo. Want ik hou nogal van duiken.

Welk cijfer geef jij Aegon?