Aegon reviews

2.5
Positief15%
Neutraal0%
Negatief85%
Periode202220212020
Lid
Henkie
29-11-2022

Slechte ervaring met hun!

Constance
25-11-2022

Al jaren heb ik bij Aegon verschillende verzekeringen lopen en ongeacht wat ik meld, er wordt altijd serieus op ingegaan.

Al eerder schreef ik een groot compliment over de klantenservice van deze maatschappij en ook onlangs had ik wederom de ervaring dat ik bij Aegon nooit tevergeefs aanklop.

De medewerkers van de klantenservice kunnen luisteren, meedenken en zijn empathisch.

Ik ben hen heel dankbaar dat ik nooit alles tot in detail hoef uit te leggen, maar dat men mij als klant het vertrouwen geeft en ook daarnaar handelt.

Datum van ervaring: 21 november 2022

Jan
17-08-2022

Heb sinds jaren een

Reis & Annuleringsverzekering , wordt 2 dagen voor reis ziek en neem contact op klantenservice , heb eerst geprobeerd om telefonisch contact te krijgen ben na 45 min .wachten overgestapt op de chatbox 1e chat werd na 20 minuten door Aegon afgebroken 2e chat werd ook onderbroken en in de 3e chat lukte het me om de medewerker te communiceren. Heb hem verteld wat me mankeerde medewerker vond het spijtig dat ik niet aan de reis kon deelnemen en vertelde me dat ik online een schade formulier moest indienen .De schadebehandelaar zou het dan verder afhandelen .2 uur nodig om even contact op te nemen met een klantenservice lijkt me niet meer van deze tijd. heb schadeformulier ingevuld en kwam tot de ontdekking dat ik een ernstige ziekte ( kanker , hartinfarct & beroerte ) moest hebben . Om gebruik te maken van een vergoeding .waarom heeft medewerker bij de 3e chat me niet verteld dat ik met deze aandoening niet in aanmerking kwam voor vergoeding .

Marit
08-05-2022

Voor het oversluiten van onze hypotheek al sinds augustus bezig. Uitgekomen bij Aegon, maar inmiddels mega spijt van. Al sinds oktober bij Aegon na het tekenen van de hypotheek offerte bezig om hem definitief te krijgen. Constant willen ze meer informatie ontvangen, houden ons aan het lijntje en hebben in de tussentijd 3 maanden helemaal niets met onze aanvraag gedaan. Daardoor moeten documenten opnieuw aangeleverd worden omdat ze zijn verlopen. Zijn niet bereikbaar voor zowel ons als onze tussenpersoon. Maar sturen wel nu de hypotheekrente op loopt een mail dat ik een boete moet betalen voor elke maand dat het langer duurt. terwijl wij zelf alle benodigdheden binnen 24-48 uur aanleveren. Inmiddels is het regelen van het oversluiten iets waar we dagelijks mee bezig zijn en andere zaken al maanden on hold staan omdat deze oversluiten eerst rond moet zijn.

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Bas
14-03-2022

Wat een prutsers daar bij Aegon. Niet bereikbaar en dan beweren dat de notaris te weinig heeft overgemaakt schandalig.

Marijke
13-02-2022

AEGON heeft mijn spaarrekeningen opgeheven. Ik had een maandelijkse automatische overschrijving die ik niet zelf kan opzeggen, daarvoor moet ik een verzoek indienen bij AEGON. Dat heb ik gedaan. Na een half jaar en herhaaldelijke verzoeken, in alle toonaarden, is er nog niets gebeurd. Dit is de manier waarop AEGON met klanten omgaat. NEGEREN!

Gerrit
29-01-2022

Aegon heeft geen respect voor zijn klanten. Aegon vraagt heel veel identificatie-gegevens van klanten, dikwijls meerdere malen hetzelfde. Ik heb zelfs een storting vanaf een andere bank, naar mijn eigen Aegon rekening moeten doen, om me te identificeren. En dan uiteindelijk zijn mijn gegevens nog niet ge-accepteerd en heeft Aegon doodleuk mijn levensloop tegoed naar de rekening van mijn werkgever overgemaakt. 2 maand geleden, en men heeft mij daarover nog steeds niet ingelicht. Totaal respectloos naar klanten toe!

Di
26-01-2022

Alles loopt goed zolang je geen vraag hebt of opzegging wilt doorvoeren. Maar als je de klantenservice nodig hebt is het hopeloos. De 'chat met een medewerker' is een chatbot die totaal niet functioneert, chatten met een medewerker is onmogelijk of, indien toch mogelijk, onvindbaar. Telefonische wachtrijen van uren. En het bij het willen opzeggen van een product krijg je consequent een foutmelding.

Ik schrijf nooit reviews, maar ik ben zo gefrustreerd dat ik dit met potentieel nieuwe klanten van Aegon wil delen. Word geen klant!

Frank
30-11-2021

Als autobedrijf willen wij een klant ontzorgen t.b.v. een alarmsysteem voor het voertuig dat de klant bij ons heeft gekocht. Wij willen weten wat de verzekeraar eist en in hoeverre het voertuig al voldoet. Het antwoord dat ik krijg is dat ze dit niet aan ons willen vertellen, dat ze de info die ik van de klant heb ontvangen niet kunnen ontvangen omdat ze niet werken met mail en daarop volgde de men mij een fijne dag wenste en de telefoon werd opgelegd.

Buitengewoon onprofessioneel van deze organisatie.

Jung
03-10-2021

Aegon blijkt een zeer slecht bereikbaar en zeer klant-onvriendelijk bedrijf te zijn; de klanten service heeft schandalig lange wachttijden en soms verbreken ze zelfs de verbinding na ellenlang wachten. Via de site documenten opsturen werkt nauwelijks, en er is geen sprake van klanten "service", maar van klanten afhandeling, via de site, dus zo min mogelijk direct contact.

Ik ben nu al zo'n drie maanden bezig een product bij hen te beëindigen maar steeds opnieuw komen ze met een smoes dat ze een bepaald document niet zouden hebben ontvangen, enz enz

Wat een drama bedrijf, zeg, een absolute afrader voor iedereen!

Liesbeth
11-09-2021

Aegon Belazert Beleggen

Vrijkomende beleggingsverzekering bij Centraal Beheer over laten boeken naar rekeningnummer Aegon Beheerd Beleggen. Ruim anderhalve maand later reageert Aegon Beheerd Beleggen dat de vrijgekomen polis niet naar de ABB-rekening mag worden gestort, omdat het een vrijkomende lijfrenterekening was en deze via een adviseur moet worden herbelegd. Ik bel ABB om overleg, medewerker Aegon stelt dat ik geen recht heb op volledige terugbetaling en dat e.e.a. moet worden uitgezocht. Centraal Beheer zegt dat het bedrag terug moet naar de CB-rekening. Ik mail ABB dat het onrechtmatig geld van mij onder zich houdt. ABB mailt terug dat het binnen twee weken reageert. Inmiddels zijn die twee weken ruimschoots verstreken. Onrechtmatige daad no. 2. Het is mij bovendien gebleken dat ABB met het geld heeft gehandeld. Onrechtmatige daad no. 3. Aegon belazert je.

Vlad
07-09-2021

Geen afspraken nakomen, communicatie slecht, geen respect.

Ik zit nu een jaar met mijn pensioen bij Aegon Cappital en de ervaring is erg negatief.

1. De website

De gegevens op de website kloppen vaak niet, bij mij het bedrag voor de nabestaandenpensioen dat wordt weergegeven is anders dan wat in de boeken staat.

De bij- en afschrijvingen en voornamelijk de correcties worden niet toegelicht, ook niet per mail/brief.

2. De communicatie is erg slecht zelfs wanneer een contactpersoon aan je is gekoppeld. De mensen aan de chat/telefoon, eerstelijns geven vaak onjuiste informatie door en kunnen zelf bijna niks.

3. De (schriftelijke) afspraken worden niet nagekomen. Men komt erg makkelijk met een uitstel van een aantal weken en anders reageert helemaal niet.

Ik vind het heel erg onfatsoenlijk hoe Aegon met de klanten omgaat terwijl ze met mijn/ons geld aan het handelen zijn en worden in feite door ons betaald.

Leo
Leo
26-08-2021

Vraag naar 6 verschillende email adressen gestuurd. Resultaat NUL response

Ik ben nu alweer een maand bezig om een antwoord bij aegon los te weken, via chat, telefoon en e-mail. Op de e-mail krijg je zelfs geen ontvangstbevestiging.

Een verschrikkelijk slecht georganiseerd bedrijf. Nooit zaken meedoen!

Annie
24-08-2021

Verschrikkelijk

Aegon is nooit bereikbaar. Heel slecht bedrijf. Geen service. jij wordt niet geholpen, kan nergens antwoord op te vraag krijgen. Hopeloos. Is gewoon oplichterij.

Sergio en Natasja
22-08-2021

Oplossingsgericht

Een super bank die echt meedenkt in oplossingen. Wij raden iedereen dan ook naar aegon te gaan. Menselijk, klantvriendelijk, meedenkend, ruimdenkend, kortom zeer tevreden

Gerda
23-07-2021

Zeer slecht georganiseerd bedrijf

Helaas zit ik ook voor mijn pensioen vast aan Aegon. Ze kunnen geen enkele inhoudelijke vraag beantwoorden, voor een adreswijziging waar één cijfertje verkeerd staat sturen ze 12 brieven naar Spanje, ze bevestigen de ontvangst van levensbewijs en sturen dan nog 2x een formulier levenswijs. Wel snel insturen anders stoppen ze je pensioen! Wel per post natuurlijk. Houden loonheffingen in en kunnen niet uitleggen waarom. Houden in een maand opeens € 120 meer in. Whatsappen: duurt eeuwen. Na 2 weken nog geen duidelijk antwoord. Kortom: een zeer slecht georganiseerd bedrijf, dat is duidelijk.


Update van 30/07/2021:
Klantnummer doorgegeven. Niets.

Robin
01-07-2021

Geen oplossing

Helaas hebben ook wij een slechte ervaring met Aegon.

Wegens een fout van de notaris staat ons bouwdepot niet correct enkel doet Aegon er al 2,5 maand over om deze fout recht te zetten in hun gegevens, enkel wil dit telkens maar niet lukken.

Ondertussen betalen we nota's die niet juist zijn en Aegon stuurt ons van het kastje naar de muur, je wordt weg gedrukt bij de chat omdat je niet snel genoeg antwoorde, wanneer je dan weer terug komt drukken ze je direct weer weg. Telefonisch ook al zeer vaak contact gehad, telkens het bericht dat we gelijk hebben en dat ze het op gaan lossen.

Het is een 1 woord verschrikkelijk.

Ken
18-06-2021

Vertragen, vertragen, vertragen.

Kan alleen maar beamen dat je met geen mogelijkheid duidelijkheid van het bedrijf krijgt.

Misschien komt hun chat nog het dichtste in de buurt van een mens die je informatie verstrekt.

Hun telefonische lijn probeert je al af te danken door allereerst te verwijzen naar hun chat en dan een stilte te laten vallen, waardoor je denkt dat het bericht is afgelopen en je niemand te woord zult krijgen.

Krijg je dan uiteindelijk iemand aan de lijn in een blikkerige verbinding, dan verkopen ze je alleen maar nee.

Ik zal nooit een product van Aegon kopen, en alle generaties na mij ook niet.

Salim
04-06-2021

Iphone schermreparatie

Onder onze inboedelverzekering is het scherm van mijn Iphone Xs "gerepareerd". Volgens de voorwaarden ben je verplicht om dit via het bedrijf Dynafix te doen, anders betaal je een groot deel van de kosten zelf. Dynafix schrijft op haar website dat ze bij de reparatie gebruik maakt van officiële fabrieksonderdelen. Ik was dus akkoord om de reparatie via Dynafix te regelen. Na "reparatie" bleek het aanraakscherm echter niet te werken. Het scherm is vervolgens weer door Dynafix opgehaald en nagekeken. Het scherm is daarbij niet eens gecontroleerd en er is alleen een update van iOS uitgevoerd (had ik zelf ook al geprobeerd zonder resultaat). Ik het toestel vervolgens naar Apple gestuurd. Daar werd geconstateerd dat de reparatie met een imitatiescherm is uitgevoerd. Daardoor maak ik geen aanspraak meer op de garantie vanuit Apple. Vanwege de hoge kosten heb ik het scherm maar niet door Apple laten repareren en heb Aegon gemaild en verzocht om een oplossing waarbij er een officieel scherm wordt gebruikt. Na een maand eindelijk een reactie op mijn verzoek; zoek het maar uit met Dynafix. Inmiddels kan ik mijn toestel al 2 maanden niet gebruiken terwijl ik dit hard nodig heb. Ik ben nu aan het onderzoeken wat de juridische mogelijkheden zijn.

Mijn advies is om geen verzekering bij Aegon af te sluiten. Ik ga ook zeker overstappen naar een andere inboedelverzekering.

Henk
04-06-2021

Weer mijn rekening geblokkeerd.

Voor de tweede keer binnen een maand zonder enige aankondiging mijn AEGON rekening geblokkeerd om identificatie. Maar ik heb al 7 keer het Identificatie formulier ingevuld met de eerste bevestiging van ontvangst op 7 mei 2021. Echter de AMP-groep laat niets van zich horen. Maar wel weer mijn rekening blokkeren. Wat zijn dit voor praktijken!? Dat doe je toch niet als je een gerenommeerde bank bent? Slecht, nee, zeer slecht.

Meer Aegon reviews