Aegon reviews

2.5

Vlad
07-09-2021

Geen afspraken nakomen, communicatie slecht, geen respect.

Ik zit nu een jaar met mijn pensioen bij Aegon Cappital en de ervaring is erg negatief.

1. De website

De gegevens op de website kloppen vaak niet, bij mij het bedrag voor de nabestaandenpensioen dat wordt weergegeven is anders dan wat in de boeken staat.

De bij- en afschrijvingen en voornamelijk de correcties worden niet toegelicht, ook niet per mail/brief.

2. De communicatie is erg slecht zelfs wanneer een contactpersoon aan je is gekoppeld. De mensen aan de chat/telefoon, eerstelijns geven vaak onjuiste informatie door en kunnen zelf bijna niks.

3. De (schriftelijke) afspraken worden niet nagekomen. Men komt erg makkelijk met een uitstel van een aantal weken en anders reageert helemaal niet.

Ik vind het heel erg onfatsoenlijk hoe Aegon met de klanten omgaat terwijl ze met mijn/ons geld aan het handelen zijn en worden in feite door ons betaald.

Leo
26-08-2021

Vraag naar 6 verschillende email adressen gestuurd. Resultaat NUL response

Ik ben nu alweer een maand bezig om een antwoord bij aegon los te weken, via chat, telefoon en e-mail. Op de e-mail krijg je zelfs geen ontvangstbevestiging.

Een verschrikkelijk slecht georganiseerd bedrijf. Nooit zaken meedoen!

Annie
24-08-2021

Verschrikkelijk

Aegon is nooit bereikbaar. Heel slecht bedrijf. Geen service. jij wordt niet geholpen, kan nergens antwoord op te vraag krijgen. Hopeloos. Is gewoon oplichterij.

Sergio en Natasja
22-08-2021

Oplossingsgericht

Een super bank die echt meedenkt in oplossingen. Wij raden iedereen dan ook naar aegon te gaan. Menselijk, klantvriendelijk, meedenkend, ruimdenkend, kortom zeer tevreden

Gerda
23-07-2021

Zeer slecht georganiseerd bedrijf

Helaas zit ik ook voor mijn pensioen vast aan Aegon. Ze kunnen geen enkele inhoudelijke vraag beantwoorden, voor een adreswijziging waar één cijfertje verkeerd staat sturen ze 12 brieven naar Spanje, ze bevestigen de ontvangst van levensbewijs en sturen dan nog 2x een formulier levenswijs. Wel snel insturen anders stoppen ze je pensioen! Wel per post natuurlijk. Houden loonheffingen in en kunnen niet uitleggen waarom. Houden in een maand opeens € 120 meer in. Whatsappen: duurt eeuwen. Na 2 weken nog geen duidelijk antwoord. Kortom: een zeer slecht georganiseerd bedrijf, dat is duidelijk.

Update van 30/07/2021:
Klantnummer doorgegeven. Niets.

Robin
01-07-2021

Geen oplossing

Helaas hebben ook wij een slechte ervaring met Aegon.

Wegens een fout van de notaris staat ons bouwdepot niet correct enkel doet Aegon er al 2,5 maand over om deze fout recht te zetten in hun gegevens, enkel wil dit telkens maar niet lukken.

Ondertussen betalen we nota's die niet juist zijn en Aegon stuurt ons van het kastje naar de muur, je wordt weg gedrukt bij de chat omdat je niet snel genoeg antwoorde, wanneer je dan weer terug komt drukken ze je direct weer weg. Telefonisch ook al zeer vaak contact gehad, telkens het bericht dat we gelijk hebben en dat ze het op gaan lossen.

Het is een 1 woord verschrikkelijk.

Ken
18-06-2021

Vertragen, vertragen, vertragen.

Kan alleen maar beamen dat je met geen mogelijkheid duidelijkheid van het bedrijf krijgt.

Misschien komt hun chat nog het dichtste in de buurt van een mens die je informatie verstrekt.

Hun telefonische lijn probeert je al af te danken door allereerst te verwijzen naar hun chat en dan een stilte te laten vallen, waardoor je denkt dat het bericht is afgelopen en je niemand te woord zult krijgen.

Krijg je dan uiteindelijk iemand aan de lijn in een blikkerige verbinding, dan verkopen ze je alleen maar nee.

Ik zal nooit een product van Aegon kopen, en alle generaties na mij ook niet.

Salim
04-06-2021

Iphone schermreparatie

Onder onze inboedelverzekering is het scherm van mijn Iphone Xs "gerepareerd". Volgens de voorwaarden ben je verplicht om dit via het bedrijf Dynafix te doen, anders betaal je een groot deel van de kosten zelf. Dynafix schrijft op haar website dat ze bij de reparatie gebruik maakt van officiële fabrieksonderdelen. Ik was dus akkoord om de reparatie via Dynafix te regelen. Na "reparatie" bleek het aanraakscherm echter niet te werken. Het scherm is vervolgens weer door Dynafix opgehaald en nagekeken. Het scherm is daarbij niet eens gecontroleerd en er is alleen een update van iOS uitgevoerd (had ik zelf ook al geprobeerd zonder resultaat). Ik het toestel vervolgens naar Apple gestuurd. Daar werd geconstateerd dat de reparatie met een imitatiescherm is uitgevoerd. Daardoor maak ik geen aanspraak meer op de garantie vanuit Apple. Vanwege de hoge kosten heb ik het scherm maar niet door Apple laten repareren en heb Aegon gemaild en verzocht om een oplossing waarbij er een officieel scherm wordt gebruikt. Na een maand eindelijk een reactie op mijn verzoek; zoek het maar uit met Dynafix. Inmiddels kan ik mijn toestel al 2 maanden niet gebruiken terwijl ik dit hard nodig heb. Ik ben nu aan het onderzoeken wat de juridische mogelijkheden zijn.

Mijn advies is om geen verzekering bij Aegon af te sluiten. Ik ga ook zeker overstappen naar een andere inboedelverzekering.

04-06-2021

Weer mijn rekening geblokkeerd.

Voor de tweede keer binnen een maand zonder enige aankondiging mijn AEGON rekening geblokkeerd om identificatie. Maar ik heb al 7 keer het Identificatie formulier ingevuld met de eerste bevestiging van ontvangst op 7 mei 2021. Echter de AMP-groep laat niets van zich horen. Maar wel weer mijn rekening blokkeren. Wat zijn dit voor praktijken!? Dat doe je toch niet als je een gerenommeerde bank bent? Slecht, nee, zeer slecht.

19-05-2021

Slecht Bedrijf!

Zit met een pensioenvoorziening aan Aegon vast (helaas). De juiste informatie (zorgplicht) doen ze niet aan, wat bijna naar misleiding, het verkeerd voorstellen van zaken geeft. Telefonisch onbereikbaar. Vertagingstechnieken, niet reageren. Kennelijk heeft Aegon weinig geleerd van haar misleidende woekerpolis-verkopen. Advies: Aegon= No Go.

11-05-2021

De slechtste service die je je maar kunt bedenken

AEGON heeft zo maar mijn rekening geblokkeerd, omdat ik me opnieuw moest Identificeren. Dat heb ik toen direct gedaan, maar de rekening bleef geblokkeerd. Ik heb gebeld met de klantenservice (wachttijd 55 minuten, SCHANDALIG!) die konden niets doen.!0 keer een klachtenformulier ingevuld, het enigste wat je krijgt is een (automatische) ontvangst bevestiging. Maar vandaag kreeg ik per e-mail een reactie: U moet zich opnieuw Identificeren, daarom is uw rekening geblokkeerd (no reply mail). Maar dat had ik nu al juist een week geleden 4 keer gedaan! Ik vraag u, wat moet je hier nu mee?

Mm
08-05-2021

ZEER SLECHT !

Ben al maanden bezig om iemand te machtigen. Telefonisch is AEGON NOOIT bereikbaar, met chatten kom je ook niet verder. Via het indienen van een klacht heb ik telefonisch een dame gesproken. Bleek dat nog 1 document ontbrak aan mijn verzoek, deze rechtstreeks aan haar gemaild en ze zou mijn verzoek verder afhandelen. Vervolgens niets meer gehoord, 4 mails verzonden met de de vraag wat de status van mijn verzoek is. Geen enkele reactie. Weer een klacht ingediend en weer wordt mij gevraagd het ontbrekende ontbrekende document te mailen (welke ik inmiddels al 3 x heb verzonden) weer rechtstreeks aan dezelfde dame.

Ben al ruim 30 jaar klant, ben heel boos en teleurgesteld, je staat met je rug tegen de muur. Zij zijn GROOT en ik ben klein!

Inmiddels heb ik mijn rekening opgeheven en overgestapt naar een bank die er WEL is voor haar klanten.

Marja
04-05-2021

Nooit meer Aegon! Niet doen!

Niet te bereiken! Telefonisch niet! Via whatsapp en chat wordt je afgescheept!

Tk
03-05-2021

Als ondernemer nooit van lenen

Bijzondere financierder, ruim helft van aankoop woning uit eigen zak betaald, andere helft aangevraagd bij Aegon. Mega jaarcijfers prima inkomen geen vuiltje aan de lucht, bij Aegon wel. Ga als ondernemer iig hier nooit proberen een hypotheek af te sluiten want dat komt je bloeddruk niet ten goede

22-04-2021

Slechte dienstverlening

Er kwam een bedrag vrij uit een polis, dus bij Aegon een lijfrente aangevraagd. Offerte ontvangen maar wilde deze niet accepteren. Dus bellen. Na 1 uur werd de verbinding verbroken. Dan maar via WhatsApp. Dat lukte uiteindelijk. Vervolgens een mail van Aegon dat de aanvraag beëindigd was. Daarna een mail dat er een rekening was geopend en dat kosten in rekening worden gebracht. Via WhatsApp de bevestiging dat geen kosten van toepassing zijn. Toch een nota gekregen. Ik ontraad iedereen met dit bedrijf zaken te doen.

22-04-2021

Luitkering en bereikbaarheid

Een verschrikkelijk bedrijf. Bereikbaarheid zowel via chat als telefonisch is absoluut nul: Via de chat wordt je constant doorverbonden met lange tussenpozen. Een direct antwoord krijg je nooit. Telefonisch heb ik minstens een half uur in de wacht gestaan voor ik nr. 1 was. Toen werd de verbinding verbroken. Toen mocht ik opnieuw. En u raadt het al! Jawel weer drie kwartier verder. Tegelijkertijd is mijn tussenpersoon aan de slag gegaan. Maar ook hij heeft drie kwartier in de wacht gezeten. Mensen, begin er niet aan: niet te bereiken die club! Kost alleen maar stress en héél veel tijd die naderhand nutteloos blijkt: zowel telefonisch als qua chat krijg je nóóit een antwoord op je probleem/ vraag.

Bezint eer gij begint!

Frens
02-04-2021

Onbereikbaar

Geen contact mogelijk. Na 47 minuten in de wachtrij wordt de verbinding zo maar verbroken. Hiervoor al 4 weken geprobeerd contact te krijgen. Ik ga mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Gelukkig heb ik deze bij een andere maatschappij verzekerd die mij binnen een paar minuten te woord staat. Aegon nooit weer

Mijn
17-03-2021

Menselijke maat ontbreekt

Na jarenlang klant te zijn geweest neem ik afscheid. Heridentificatie lukt niet. Van kastje naar de muur gestuurd. Toezegging per telefoon dat mijn rekening opgegeven wordt en het spaartegoed wordt overgemaakt, maar het gebeurt niet. Techniek staat voorop en niet de mens!

Gertjan
10-03-2021

Eenvoudige vraag

Recent heb ik een hypotheek afgesloten bij Aegon. Op zich ging dit allemaal prima en was correct afgehandeld. Maar toen begon het. In eerste instantie wilde ik een ander bankrekeningnummer opgeven. Dat ging niet want het account stond nog niet goed. Wel vreemd want de hypotheek was al rond. Toen een brief ontvangen over de eerste afschrijving. Zou pas over een maand plaats vinden maar tot mijn verbazing kreeg ik van mijn eigen bank de mededeling dat er een afschrijving gepland stond van Aegon. Dit beeld dus wel over mijn hypotheek te gaan.

Met de verkoop van mijn huis kwam geld vrij en dit zou verrekend worden met een overbruggingskrediet. Dit geld (50K) is door de notaris netjes gestort bij Aegon. Echter Aegon boekt dit niet af van mijn hypotheek en het duurt nu al ruim een week dat zij dit bedrag binnen hebben. Nu blijkt dat het minimaal 10 dagen duurt voordat het verwerkt is, vreemd want tegenwoordig is een overboeking een kwestie van seconden. Dus de vraag gesteld of ik dan ook nog rente blijf betalen zolang het niet van mijn hypotheek is verrekend. Eenvoudige vraag lijkt mij maar daar kunnen ze bij Aegon geen antwoordt op geven. De man in kwestie verwijst mij steeds naar betalingsvoorwaarden e.d. Maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Ben ermee gestopt want het levert alleen maar frustratie op. Maar nooit meer Aegon!

10-03-2021

Te gek voor woorden

Nog nooit meegemaakt. 4 dagen bezig een jaaroverzicht te krijgen. Met 7! Personen contact en niemand kan je helpen. Probeer dit is, of dat eens. Ofwel je bent een domme klant of misschien weten ze het zelf niet. Erg jammer dat deze polis nog een paar jaar loopt. Nooit meer Aegon.