Allianz Direct reviews

1.5

Melisa
07-01-2021

Geen verzekering meer bij Allianz!

Nooit weer een verzekering bij Allianz! Hele slechte ervaring mee. Wij hadden een nieuwe auto gekocht die we wilden gaan verzekeren. De oude auto liep bij allsecur wat natuurlijik is overgenomen door Allianz, uit goed vertrouwen bij deze verzekering gebleven en daarom de keuze gemaakt om telefonisch de auto's om te wisselen wat betreft de vezekering. Maar dit ging mis! Eerste tijd beide auto's verzekerd geweest en dubbel betaald! Ruim een jaar later kwamen wij er via de RDW achter dat onze huidige auto niet meer verzekerd was. na een ellendig telefoongesprek met de klantenservice bleek dat door één maandbedrag anderhalf week later betaald was de automatische incasso was stopgezet. Wij gingen er van uit nog gewoon verzekerd te zijn aangezien wij een jaar later nog steeds premie aan het betalen waren, maar dit bleek voor de vorige auto nog te zijn! doordat de automatische incasso zonder doorgeven aan ons was stopgezet, is de verzekering een maand later ook stopgezet. Wij hebben dus drie kwart jaar in een onverzekerde auto rondgereden door het toedoen van Allianz. Wij zijn niet op de hoogte gebracht van deze situatie en daarom zijn wij niet te spreken over Allianz. Wanneer er wel contact (telefonisch) te krijgen is, zijn de medewerkers niet bereidt om te overleggen hoe we dit nu kunnen oplossen, totaal niet klantvriendelijk!

Het gevolg hiervan is dat wij nu bij de autoverzekering bekend staan als wanbetalers, terwijl wij netjes iedere maand een premie betaald hebben. Nu uit nood een jaar vooruit betaald, zodat de auto toch weer verzekerd kon worden, bij gelukkig een veel betere verzekering!

Bedankt Allianz!

Matthijs
27-11-2020

Alles behalve direct

Geen service

Inbraak schade aan de auto heel slecht afgehandeld ten eerste niet te bereiken wat echt een Schande is iemand is geschrokken en zit met een compleet leeg geroofde auto dan verwacht ik medewerking en meeleven. Overal zelf achteraan moeten gaan anders was de auto totaal los verklaard stond bij een aangesloten hersteller Nooit doen altijd zelf een bedrijf kiezen levert alleen gezeur op nu ruim 2 maanden verder geld gehad maar de auto word nog gemaakt. Uiteindelijk gaan bellen waar het geld bleef bleek dat het dossier überhaupt nog niet geopend was en dat na ruim een maand en de toezegging dat ik gebeld zou worden. Opeens was het dossier geopend na dat ik gebeld had en kon het opeens geregeld worden. Van hun kant geen enkele excuses of iets dergelijks voor de slechte service en slechte afhandeling.ook nog 80 euro extra bel kosten moeten maken omdat hun niet te bereiken zijn en ik dagen in de wacht sta

25-11-2020

Onbereikbaar

Zolang er niets aan de hand gaat alles goed. Daarmee bedoel ik het incasseren van de jaarpremie. Maar probeer nu niet om je schade door te geven. Ze doen voorkomen dat je dat zeer eenvoudig doet via internet. Ik kan stellen dat ik geen digibeet ben, maar dit programma is door iemand geschreven die de opdracht heeft gehad het zo onduidelijk mogelijk te maken. Die moest er voor zorgen dat mensen niet zelf iets in kunnen vullen maar alleen antwoord kunnen geven op wat wij (Allianz) vragen. En dan maar even bellen, ik heb totaal 2 uur in de wacht gestaan met een vreselijk melodietje en een stem die steeds weer zei dat alles ook op de website te vinden is. Nou ho maar, zelfs geen e-mail adres. Maw zoek het maar uit. En dat is precies wat ik ga doen, per direct op/ overstappen.

Louis
03-11-2020

Nooit autoverzekering aangaan bij Allianz Direct

De prijs was voor mij zeker niet het belangrijkste motief voor het aangaan van een autoverzekering, had ook ronduit meerdere slechte ervaringen met Allianz Direct - ronduit bagger! Ging ten rade bij mijn eigen tussenpersoon, hij bleek ook te werken voor Allianz Nederland en zij tegen mij het volgende : "Als ik geloof dat een bepaald product niet goed is voor de belangen van mijn (toekomstige) cliënten zal ik dit zeker niet regelen, zelfs als een cliënt hier expliciet opdracht voor geeft" Dit zegt mij genoeg. Deze tussenpersoon heeft voor mij de verzekering geregeld bij een andere (intermediair) maatschappij. De toegevoegde waarde zit hem voor mij in persoonlijk advies/contact en bijstand waarbij ik denk aan het regelen van een schade. Meer consumenten zouden hier een bij stil moeten staan, maar velen kijken in eerste instantie naar de prijs van het product .

Louis

Jordy
09-10-2020

Ongelofelijk slechte service

Inmiddels al de derde keer in 2 maanden dat ik Allianz probeer te bereiken. Sta gelijktijdig telefonisch en in de chat in de wacht. Inmiddels 35 minuten telefonisch en in de chat al 25 minuten lang geen enkel teken van leven.

Bij beide ingangen geen enkele signaal van hoe lang het eventueel nog kan duren, hoeveel wachtenden er voor me zijn. Dit is de vorige 2 keer dat ik contact probeerde op te nemen niet anders geweest.

Werk zelf in een service-organisatie en ken het klappen van de zweep, maar dit is echt ongehoord slecht.

22-09-2020

\wat een kneuzen

Ik probeer mijn volgende auto te verzekeren. was eerder tot tevredenheid allsecur. na een uur zoeken in een loop door de website van AD kon ik mijn volgende auto invullen.Telefoon nog chat gaven enige reactie meteen maar betaald met ideal. nu meer dan 24 uur later staat t nog als niet betaald. Ik ga morgen gewoon rijden met de toezegging van AD en de kopie van de betaling van de bank. Maar als dit zo blijft zoek ik toch een andere maatschappij. Iedere starter beveel ik dat bij deze aan. grtz

16-09-2020

Teveel premie geind al een paar maanden

Sinds april autoverzekering afgesloten en sinds de eerste dag 84 euro afgeschreven terwijl de premie 56 euro zou moeten zijn. Meerdere malen hier over gebeld/ gechat maar geen oplossing. Ik sta op een lijst in Duitsland om dit op te lossen. Net weer gechat en ik stap over.

Sengul
08-09-2020

Niet bereikbaar

Niet bereikbaar per tel noch chat functie! Zat eerst bij Allsecur welke helaas is overgegaan naar Allianz. Nooit eerder gehad zo. Wat slecht. Ik ga opstappen

Rene
03-09-2020

Onbereikbaar

Sinds 2 maanden een opstal en inboedelverzekering afgesloten.

Helaas kreeg ik ruitschade dus ik wilde hier graag melding van maken.

Dinsdag na 40 minuten in de wacht (ook de chat is onbereikbaar) verbinding verbroken evenals woensdag en vandaag ma 30 minuten allebei de verzekeringen beëindigd.

Moet er niet aan denken dat er brand uitbreekt ofzo.

Vreselijke maatschappij!

Roger
03-09-2020

Moeilijk bereikbaar

“Vergeten verzekering auto’s dior tegeven aan RDW” . tja tis dat ze heldt goedkoper zijn dan alle andere waardoor ik toch mijn twijfels blijf houden wat het gaat worden allemaal. Probeer je ze tebereiken? Ik adviseer: beller is sneller want app kun je jaar op wachten maar neem optie 3 “verzekering afsluiten” dan heb je zo iemand te pakken ;-)

Jesse
31-08-2020

Onbereikbaar en passief

Bij schade wordt je zeer slecht geholpen. Contact via telefoon is praktisch onmogelijk. Na lang in de wacht te staan wordt je als nog doorgeschakeld naar een bandje. Hier zou je een bericht achter moeten kunnen late, dit werkt echter niet, je blijft vast zitten in keuzemenu.

Ook de schadeafhandeling verloopt zeer moeizaam. Wanneer er afgeweken wordt van de standaard route is er niemand die met je meedenkt. Je moet zelf vervolgens alle partijen bellen. Ook bij verhaalbare schade waarbij de verzekering van de wederpartij medewerking wil verlenen geeft Allianz niet thuis.

Margreet
24-08-2020

Volslagen onbegrijpelijk

Was tevreden verzekerd bij All Secure.

Dit merk is opgeheven. Nu te maken met Allianze Direct. Organisatie die de digitaliseringsslag gemist lijkt te hebben qua klantenservice/klantcontact.

Digitaal bestaat mijn verzekering nl niet☹️.

Gebeld, verzekering opgezegd. Bevestiging laat op zich wachten.

Zou mijn vrienden en kennissen deze partij afraden vanwege gebrek aan communicatie. Jammer.

21-08-2020

Volledig onbereikbaar

Volledig onbereikbaar per telefoon, mail en chat. Dramatisch.

Joram
17-08-2020

Meest verschrikkelijke verzekeringsmaatschappij

Wat een verschrikkelijke verzekeringsmaatschappij. Ben nu al weken bezig met een probleem m.b.t inloggen op Allianz Direct. Dit lukt niet. Het probleem is verstuurd naar het hoofdkantoor om het op te lossen. 3 weken later nog steeds niets opgelost en krijgt ook niks te horen. Vervolgens weer contact opgezocht. Komt er een Maya op de chat en vraagt wat ze voor mij kan doen, wordt ik compleet genegeerd en wordt de chat opeens afgesloten. En dan hebben we het nog niet over de achterlijke wachttijden van 45 minuten of langer.

Echt waar, ga nooit naar deze verschrikkelijke onkundige amateurs.

Ben
28-07-2020

Opzeggen ALLSecur/Allianz gaat niet

Via chat opgezegd, auto-polis zou beeindigd worden Maar nu wordt er toch weer geld afgeschreven. Probeer te chatten maar krijg geen antwoord

Desi
27-07-2020

Telefonisch niet te bereiken

Mega lang in de wacht.

Je krijgt ze niet te pakken.

Eernst
09-07-2020

Afrader, niet bereikbaar, slechte service

Na AllSecur verder is gegaan als Allianz Direct lijkt alles in het honderd gelopen te zijn. Online is niets meer te regelen en ze zijn telefonisch en via de chat niet bereikbaar. Computersystemen zijn niet samengevoegd waardoor het lastig werken is voor de mensen op de klantenservice. Maar ook de service is niet altijd goed: op het maken van een schademelding na aangereden te zijn kreeg ik te horen dat ik het zelf bij de tegenpartij moest gaan verhalen. Er werd ook pas na weken wachttijd zeer kortaf op mails gereageerd. Hierdoor is de behandeltijd maanden lang en is de schade nooit goed afgehandeld en moet ik daar maar genoegen mee nemen.

Cato
03-07-2020

Gegochel met Nederlands

Opgezegd PER 1 juni begin mei via de chat. Bevestiging per mail gevraagd. Kreeg ik niet, maar pas per datum opzegging. Dat was al raar. Nu blijkt uit de mail op 1 juni dat mijn autoverzekering van Allianz Direct loopt tot 1 juni 23.59u, dus voor deze dag moet ik nog betalen, terwijl ik PER deze dag al bij een ander verzekerd ben. Dubbel verzekerd. Ach, ik heb klein leed met dit bedrijf als ik de andere ervaringen lees en het gaat om een paar euro. Het gaat mij dus meer om het principe. Sinds wanneer is 'per' inclusief de dag dat de opzegging ingaat? Dit riekt naar geldklopperij en creatief boekhouden.

Rene
01-06-2020

Zo slecht niks werkt!

Nooit iets afsluiten niet bereikbaar!

Anton
27-05-2020

Woonhuis en Inboedelverzekering

Ik had een woonhuis en inboedelverzekering via independer aangevraagt van Allianz Direct maar omdat er eternit platen onder mijn pannendak liggen

is de verzekering geweigert.

Geen wonder dat ze met een lage premie komen.