6.0van de 10

Anode4 ervaringen

Aanbevolen1
Neutraal1
Afgeraden2
Filter

reviews

Rene
13-11-2018

LET OP 30 dagen opzegtermijn

Anode stuurt 3 weken voor het aflopen van het huidige contract een nieuw voorstel, zonder rekening te houden met de (contractuele) opzegtermijn van 30 dagen. Beetje vreemd.

Ppp
30-01-2018

Anode: Pas op voor minimaal factuurbedrag van 20 euro per maand.

Let goed op bij Anode als je (voorschot)termijnbedrag ver onder de 20 euro zit. Anode factureert namelijk minimaal een bedrag van 20 euro per maand.

Ik verbruik per jaar 850 kw stroom en geen gas (stadsverwarming) Ik heb een termijnbedrag van 5 euro. Anode factureert minimaal 20 euro. Ik betaal dus per maand 15 euro te veel. Per jaar is het dus 180 euro teveel aan voorschot. Dit bedrag krijg ik aan het eind van het jaar weer terug. Belachelijk toch!

Bij navraag krijg ik te horen dat Anode minimaal 20 euro factureert omdat in dit bedrag ook de leveringskosten, netbeheerkosten, belastingen, etc zit. Deze kosten moet Anode namelijk ook maandelijks betalen aan de netbeheerder. Hierdoor is volgens Anode een minimaal factuurbedrag van 20 euro zeker niet te veel.

Ik gaf aan dat de uitleg van Anode beetje misleidend is, want de korting op energiebelasting moet al verrekend worden in het (voorschot)termijnbedrag en niet pas aan het eind van het jaar. Het factuurbedrag van minimaal 20 euro heeft dus weinig te maken met de leveringskosten, netbeheerkosten, belastingen, etc. Het is gewoon puur een manier van Anode om zoveel mogelijk voorschot te innen. Dit is wel mijn mening.

Anode mag natuurlijk minimaal 20 euro per maand facturen niets mis mee, maar hun uitleg is zeer misleidend!

Je bent hierbij gewaarschuwd.

1. Het minimale factuurbedrag per maand van 20 euro opnemen in de website van Anode en voorbeeld contract. 2. Het minimale factuurbedrag per maand van 20 euro in het contract vet gedrukt weergeven, zodat men niet overheen leest. 3. Geen misleidende uitleg geven waarom het minimale factuurbedrag 20 euro is.

Schroeder
17-02-2013

Tevreden Anode gebruiker

Ik ben nu ruim 3 jaar een tevreden Anode gebruiker.
Voorheen had ik Essent, waar ik ook tevreden was, echter vanwege de lagere kosten ben ik overgestapt.

Ik heb een tweetal keren de helpdesk gemaild, ivm een vraag over de verlenging van mijn abonnement. Binnen 1 werkdag had ik een antwoord.

Verder heb ik 1 keer gebeld met Anode (vraag over de eindafrekening en het salderen van stroom).
Binnen 1 minuut een medewerker aan telefoon die e.e.a. voor mij zou uitzoeken.

Ik werd binnen 1 uur terug gebeld met een heldere uitleg.

Voor mij alleen lof !!

Arno
24-11-2011

Welke service?!

Ik heb een Anode vast energie contract. Sinds ik overgestapt ben begonnen de problemen. Het ergste is dan ook nog dat ik voor twee jaar heb getekend. Bij het overstappen begon het ik werd te laat aangesloten bij Anode. Hiervoor heb ik gebeld, op hun website staat dit: "Een 0180-nummer en direct en Anode medewerker aan de lijn.Indien gewenst een uitgebreideuitleg" Nou dat klopte wel, ik kreeg direct iemand aan de lijn. Vervolgens drie keer moeten aanhoren ik verbind u even door met een collega. En kan je je verhaal weer opnieuw vertellen. Inmiddels werkt alles, maar tevreden ben ik NIET!! Ook hun bedrijfs motto klopt niet: “‘Onze service is de positieve schakel binnen Anode. Dit kost ons geen energie maar levert de klant wel energie op’.” Onze service daar begint het al WELKE SERVICE? Ik hoop dat ik nog van het contract af kan, helaas denk ik van niet.

Welk cijfer geef jij Anode?
12345
67
8910

AfradenAanraden