Energiedirect.nl reviews

2.4

23-05-2022

Dit bedrijf kun je niet bellen.

Je kan chatten met een computerstem die steeds aangeeft:ik begrijp het niet.

Vervolgens lijkt het net of je kan chatten met een medewerker van enegiedirect.

Maar vervolgens zijn die steeds in gesprek. Je hoort dan weer probeer morgen nog eens.Wat een waardeloos bedrijf.

Groet Chris

Melissa
26-04-2022

Wat een super slechte service zeg! Niemand meer telefonisch te bereiken, alleen een irritante k u t chat robot, die er niets van begrijpt. Veel te veel tijd en energie aan kwijt om niets en daarnaast hoofdpijn!

Bij deze stap ik over op een andere leverancier. Aju paraplu!

Michel
14-03-2022

Al maanden probeer ik iets aan deze organisatie duidelijk te maken, maar blijkbaar is er niemand van de klantenservice echt betrokken bij bij als klant. Telefonisch contact onmogelijk. Op de vele mailtjes krijg ik steeds hetzelfde onzinnige antwoord dat ik bij Liander zou moeten zijn en dat er een storing zou zijn. Ik geef zelf de gasmeterstanden door, maar daar zie ik in "mijn energiedirect" niets van terug. Dramatisch en zeer frustrerend. Is er geen leidinggevende die de verantwoording neemt echt klantvriendelijk te zijn?

Reinder
07-02-2022

Ik had een jaarcontract bij EnergieDirect tot 1-1-2022 en EnergieDirect stuurde 19-11-2021 de tarieven zoals die zouden gaan gelden vanaf 1-1-2022 Op dat moment hadden wij per 1-1-2022 een andere energieleverancier kunnen nemen, maar de gestuurde tarieven waren acceptabel en we bleven bij EnergieDirect. Op 28 december 2021 stuurde EnergieDirect een mail met extreem hoge tarieven en toen konden we niet meer van leverancier wisselen.

Ja, dan hadden ze ook 10 euro per m3 kunnen vragen en 1 euro per kWh, want je kunt toch niet meer weg. Wij weigeren deze afgedwongen tarieven en betalen alleen de tarieven van 19-11-2021.

Joël
31-01-2022

Energiedirect had mij teveel gefactureerd, het ging over een te hoge netaansluiting. Ze waren niet te bereiken op hun telefoonnummer, en de chatbot stuurt je bijna nooit door naar een echte medewerker. Wanneer dit wel het geval was zeiden ze dat ze het gingen uitzoeken en over 4 weken terug zouden komen.

De communicatie is heel onduidelijk, de klantenservice onbereikbaar, en als je ze toch een keer weet te bereiken wordt er niet meegedacht met de klant. Zelf had ik enige kennis van netaansluitingen waardoor ik de fout in de tarieven kon aanstippen, maar de meeste klanten hebben dit (terecht) niet. De fout is nooit opgelost, wat mij 600 euro heeft gekost.

26-11-2021

Ze bellen me, ook nadat ik talloze keren heb aangegeven dat ik niet door die organisatie gebeld wilde worden, met de mededeling dat zij dit doen in opdracht van mijn energieleverancier. Als ik de beleefdheid heb om te vragen wie mijn huidige leverancier is, krijg ik geen antwoord. Kortom het is een organisatie die behoorlijk gebekte medewerksters heeft, ze zijn, in mijn ogen, getraind in het manipuleren van mogelijke klanten.

Vandaag had ik de dame die zichzelf Philomena van Energiedirect noemde, ben benieuwd hoe de volgende heet.

Michel
06-10-2021

Ik wilde het contract verlengen op 30-9 via de website. Op de website werd ik in een loop doorgelinkt als ik op de knop 'bekijk mijn aanbod' klikte. Op 30 sept heb ik een mail gestuurd waarin ik dit aangaf dat het verlengen niet lukte omdat hun website niet naar behoren werkte. Op 2 okt kreeg ik een mail dat ik per telefoon contact kon opnemen voor een aanbod. Na lang in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een aanbod met tarieven van na 1 okt, dus de hoge tarieven. Gelukkig heb ik op 30 sept via gaslicht bij Vattenfall een contract afgesloten, met 14 dagen bedenktijd dus dat zou jullie nog een kans geven een aanbod te doen. Dat ik de tarieven krijg aangeboden van na 1 okt terwijl ik het contract op 30 sept wilde verlengen is tegen het zere been. Jullie wilde geen tarieven noemen op de website vertelde de klantenservice mij juist, waarom kunnen andere aanbieders dat dan wel? En waarom krijg ik nu een aanbod van tarieven na 1 okt? Dit vind ik echt belachelijk.

31-08-2021

Bedrog

Mandag gebeld met een verhaal dat hij uit naam van Essent belde voor een aanpassing van mijn lopende contract. Na een aantal gegeven ste hebben doorgenomen kwam de naam van Energiedirect naar voren maar nog steeds met de verwijzing dat hij voor Essent aan het bellen was. Hij had zoveel oude gegevens van mij waardoor ik wist dat het gesprek niet kon kloppen. Mail ontvangen van hem en toch maar even naar Essent gebeld. Zoals ik al wist is het een en al bedrog. Al zou het aanbod interessant zijn dan nooit met een partij in zee gaan die zich zo gedraagt. Puur bedrog!

Rita
27-08-2021

Leugens!

Ik werd gebeld met allereerst het verhaal dat het "Bel me niet register" was verbeterd sinds 1 juli, was verbaasd dat wij dat niet wisten. Hij dekte zich direct al in, want wij willen niet gebeld worden door mensen met aanbiedingen. Dat deed hij daarna, wij konden een veel lager tarief krijgen. Toen ik vertelde dat wij helemaal niet bij Energie Direct zaten, zei hij dat ze voor NLE werkten, waar we ook al lang niet meer bij zijn. Ik vertelde dat we bij v.d. Bron zaten en daar deed hij ook deze voorstellen voor, zei hij. Waarom belt v.d. Bron zelf niet, was mijn vraag. Allerlei smoezen, popie jopie-achtig geklets, toen de hoorn neergelegd. Maar hij bleef gewoon bellen, niet opgenomen. v.d. Bron gebeld en zij wisten van niks! Dat dachten we al.

Dus oppassen met dit soort praktijken! Slechte beurt Energie Direct en een zeer irritante beller!

Alma
17-08-2021

Leugenaars

Ik houd niet van energiebellers, maar neem toch een keer de tijd. 'Wij verzorgen de verlenging bij energieleveranciers, dus ook bij uw leverancier. U kunt een korting krijgen van 2 euro voor 3 jaar vast.' Dan opeens is de korting rond de 17 euro, hoe kan dat opeens?! Ik blijf kritisch doorvragen, smoezen over lagere gasprijzen, maar geen verdere uitleg. Wel heb ik al aangegeven dat de keuze voor mijn leverancier vastzit aan mijn geleasete zonnepanelen. Kennelijk interesseert dat Energiedirect niet, en willen ze me toch inlijven. Heb het gesprek afgekapt (ben, helaas voor hen, natuurlijk inmiddels wel gewaarschuwd, en kritisch; op naar het volgende potentiële slachtoffer.).

Jack Robert
29-07-2021

Echt bagger die club

Alle negatieve reviews kloppen. Club is ronduit bagger. Onbereikbaar. Ben overgestapt. Geven dan ook meteen geen thuis meer. Heb de eindafrekening geblokkeerd. Kijken of ze dan reageren. Ik krijg gewoon geen eindafrekening te zien. Site ook één en al bagger. Als je belt (0900) sta je eindeloos in de wacht. Kennelijk ook één van hun verdienmodellen.

01-07-2021

Een zooitje ongeregeld en word mooier voorgesteld dan is

Werd telefonisch benaderd onder indruk dat ze me van essent een geweldig aanbod konden doen. Ik ging inplaats van 139 euri oermaand 109 betalen. Ik moest essent 250 opzeg vergoeding betalen,zou direct terug betaald worden. Nou was alsof ik een oplichter was , moest 5 keer bewijs opsturen dat ik idd essent dat moest betalen. Uiteindelijk goedgekeurd maar wel tot 4 maanden wachten .was ik het niet mee eens en behoorlijk boos geworden kreeg maand eerder. Nu al 2 keer weer gestort gekregen bij navraag waar ik verschillende keer afgebroken werd en weer ander in chat kreeg mocht ik het terug storten . Antwoord we zijn ook maar mensen we maken allemaal fouten. Idd mijn grootste fout ovrr te stappen naar energiedirect. Ow ja inplasts van 109 per maand zit ik inmiddels op 145 en hoop dat niet hoger word kreeg bij essent elk jasr terug hier alleen maar meer en meer ga aub niet in zee met hun stap niet over

Jet
23-06-2021

Onbeleefde liegebeesten

Jarenlang klant geweest en nooit wat van ze gehoord. Tot ik opzei. Dan klimmen ze in de telefoon om op aggressieve toon te vertellen dat je je door je nieuwe energieleverancier hebt laten voorliegen. En ze blijven bellen met aanbiedingen waarbij ze je geen echte cijfers (bijvoorbeeld de prijs per eenheid) willen geven maar wel uit de losse pols en VOLLEDIG incorrect voorrekenen wat dat voor je jaarafrekening betekent (150 euro meer i.p.v. plusminus kiet spelen). Eén advies als ze bellen: hang op! Geloof me, ze zijn uw tijd en humeur niet waard.

Ali
19-06-2021

After Sales zeer onbeleefd

Ik werd voor het eerst gebeld door een zeer agressieve dame die wilde weten waarom ik mijn contract had opgezegd. Ik probeerde haar uit te leggen dat ik dit al gedaan had via hun eigen enquête en dat ik geen trek had dit over te doen. Daar nam deze dame geen genoegen mee ze onderbrak mij en zij dat ik waarschijnlijk opgelicht was. Ze wilde niet accepteren dat ik een beter aanbod van een concurrent had die ik n.b. zelf benaderd had. Zo jammer dit ….voor de rest prima ervaring. Ik gebruik een dergelijke cases want ook ik neem deze gesprekken voor eigen trainingsdoeleinden.

Tasim
16-06-2021

Slecht ervaring met energidirct

Week trug hebt door eneegidirct dat mij contract bij af loopt bij essent of ik wilde verlengen ik vroeg bent u van essent die man aan tel zij ja ik ben van essent maar we doen zaken met energiedichtheid hij alles gemaakt en ik kreeg 2email met nieuwe contract maar stond nergens essent bij wel energidirct.nl ik belde trug maar was dicht om 14uur volgende gebelt en was boos warom die mij zegt dat die van essent was en niks voor me veranderd maar ik tussen heb ik andre contract aangesloten bij ze ik wilde menten van contract af maar dat zou niet gaan binne 4 werkdagen zou goed komen nog niks ik vandaag weer gemeld met die nummer die mij velde half uur aan telfoon niet opnemen ik op site kijke naar ander nummer daar me gebelt verhaal uitgelegd binne 1min was contract geannuleerd gelukkig slechrbedrijf energidirct niet in zee met ze gaan

Rg
07-06-2021

Nep reviews op Google!

Nooit met deze oplichters in zee gaan! lydia g. Van de klantenservice is zeer klantonvriendelijk en zeer bijdehand aan de telefoon. Er een soort spelletje van te maken om je te laten betalen en eind van het gesprek te beroerd om normaal gedag te zeggen. Ik raad iedereen aan om geen klant te worden. Heel internet staat vol met negatieve reviews. Ze naaien je zonder dat je het in de gaten hebt. Ik zal nooit meer klant van hun worden en zal de mensen om mij heen mijn kennissen, en iedereen die dit leest adviseren niet met hun in zee te gaan. Ik probeerde een regeling te treffen voor een gasrekening en ik moest de volgende dag terugbellen want ze werken tot 14:00 en de persoon die ik aan de telefoon had kon hier niet mee helpen en ik heb nog gevraagd of er geen extra kosten bij kwamen en dat zou allemaal geen probleem zijn en dezelfde avond krijg ik 2 mailtjes met incasso kosten. Dus ik bel de volgende dag en dan weten ze van niks en zien ze niet dat er contact geweest is en dan zit ik alsnog met extra kosten. Dan vraag ik of ik de rekening in zijn geheel kan betalen zonder die kosten zodat we van het gezeik af zijn omdat ik daar juist de dag ervoor over heb gebeld en dan word ik in alles tegengewerkt. (er is €1.062,71 / 1.391m3 aan gas verbruikt in 3 maanden tijd) waar mijn verhuurder schuld aan heeft maar ze komen nergens in tegemoet, je kan geen afspraken met ze maken en ze proberen je financieel naar de kloten te helpen en daar gebruik van te maken!

Anja
06-06-2021

Agressieve benadering

Via de telefoon werd ik benaderd door een mij onbekende mevrouw. Direct al zei ik dat ik geen interesse had in verkoop en dergelijke, maar zij zei dat ze belde namens mijn energieleverancier. Ik luisterde maar even gelaten en toen kwam de aap uit de mouw: ik zou een lager maandbedrag kunnen krijgen door over te stappen naar Energie direct, een onderneming van Essent. Het was een fors bedrag, dus ik luisterde nog even, mij ondertussen wel verbazend over het feit dat ze kennelijk de beschikking had over al mijn gegevens. Vervolgens wilde ze mij isolering van het huis aansmeren. Lukte natuurlijk niet. Volgende zet was het mij aansmeren van zonnepanelen. Toen ik zei dat die troep na 15 jaar af is en dat ik dan nieuwe moet aanschaffen, gaf ze me gelijk. Daarna begon ze over groene stroom. Toen ik haar uitlegde dat ook dat een giller is, ik kan toch niet zien wat voor stroom er door het touwtje mijn huis binnenkomt, gaf ze me ook gelijk. Daarna gaf ik overduidelijk te kennen dat ik de zaak niet vertrouwde en dat ik alleen alles op papier wilde hebben. Zij zei dat Essent (energie direct zou een bedrijf zijn van Essent) daar niet aan deed en dat ik het aanbod per e-mail zou krijgen. Toen begon ze te zeuren over de leeftijd. Of ik kon aangeven dat ik ouder ben dan 18. Ik zei dat ik 64 ben. Er viel een eindeloze stilte. Ik wist niet wat zij moest. Geboortedatum wilde ze. Die gaf ik, maar ze verstond hem niet. Een herhaling van zetten dus. Toen wilde ze ook nog mijn rekeningnummer. Tergend langzaam zei ik dat ik die moest opzoeken om mezelf tijd te geven na te denken. Uiteraard heb ik die niet gegeven, want ik wil op zo’ n manier geen zaken doen. Andermaal zei ik de boel niet te vertrouwen en dus niet met haar bedrijf in zee te gaan. Nou, zei ze, dan blijft u maar lekker veel betalen bij uw huidige leverancier. Ik klikte dat onopgevoede, agressieve secreet weg. Inmiddels heb ik hier wat geschreven, morgen bel ik Essent, en ik heb een klacht ingediend via ACM ConsuWijzer.

Het Belmenietregister gaat er binnenkort uit. Dat betekent dat je niet zomaar mag worden lastig gevallen, maar dan gaat dit soort minderwaardige, onbetrouwbare bedrijven het gooien op’ we zijn een onderdeel van…’ en dan noemen ze een bedrijf waar je kennelijk wel zaken mee doet.

Overigens verbaast het me dat ik gebeld werd, want ik sta keurig in het belmenietregister.

Energiedirect houdt er duistere praktijken op na. Je wordt echt op een agressieve, intimiderende wijze benaderd. Men houdt je een lekkere worst voor met bedragen die te mooi zijn om waar te zijn. Omdat alles via de telefoon gaat, heb je niet de mogelijkheid je gedegen in te lezen in de kleine lettertjes, ongetwijfeld voor met adders onder het gras. Energiedirect is adderengebroed.

Murphy
20-05-2021

Agressieve telemarketing

Continu gebeld worden over aanbiedingen. Opdringerig, niet beleefd. Ben blij als het jaarcontract afloopt en ik weer kan overstappen. Wordt er moe van ondanks aangegeven te hebben niet telefonisch gebeld te willen worden.

12-05-2021

Dieven

Tja, Energie direct.

Mij ervaring met deze club is ook niet zo goed.

je sluit een flexibel contract af om op te kunnen zeggen wanneer je wilt en dan blijkt dat je toch 100€ moet afrekenen wanneer je opzegt.

Medewerkster geeft aan dat ze kan zien dat ikom een flexibel contract heb gevraagd maar dat er een vast contract is aangemaakt.

Bandopnames hebben ze nu ineens niet van dit gesprek.

Het is eigenlijk niet meer van deze tijd, zulke praktijken,

Nou die 100€ daar mogen ze van mij veel plezier van hebben, aan slechte reclame kost ze dit veel meer.

Maar dat besef moet denk ik nog komen.

Ik zal in ieder geval nooit meer met deze club in zee gaan, en ook in mijn netwerk dit verhaal vele malen herhalen zodat anderen ook zo veel mogelijk gewaarschuwd worden voor deze club boefjes.

Ingeborg
07-05-2021

Lastig gevallen

Vandaag gebeld door Energiedirect dat ik mijn contract kan verlengen. Ben nooit klant geweest van Energiedirect! Ze zeiden dat ik volgens hun gegevens al ruim een jaar klant ben! Heb aangegeven dat ik hier niet van gediend ben en gesprek beëindigd.