Energiedirect.nl reviews

2.4

Hans Jan
06-05-2021

Verbruikcijfers worden vaak niet juist weergegeven en aanpassen worden niet doorgevoerd, 1 jaar bij ze geweest maar nooit weer.

16-04-2021

Zeer slecht!

Het zijn potverdomme gewoon boeven! Dat dat gewoon in Nederland kan? Gewoon mensen oplichten en een maand verschuiven om zo meer geld te verdienen, niets klopt! Mensen dit kan toch zo niet verder, dit bedrijf moet weg en bestraft worden! Wie controleert zo een bedrijf? Jaarafrekening klopt niet, ik kan niet op tegen dit bedrijf!

Ingrid
12-04-2021

Misleid met terugbetaling opzegboete

Na overstap € 250 boete moeten betalen bij budgetenergie. Energiedirect zou dit meteen vergoeden, jaja, maar na 3,5 maand nog steeds niks. Ik zou het voor 6 april krijgen en een mail daarover, niks van dat alles. Na chat nu gehoord dat het nog tot 6 mei kan duren. Dat was ons niet verteld! Anders was ik nooit overgestapt.

Youssef
07-04-2021

Energiedirect houdt vermindering belastingteruggave achter

Ik kreeg te horen dat ik ca. EUR 1350,- moest bijbetalen, bedrag is meteen van mijn rekening afgeboekt. Afgezien dat mijn verbruik hoger is dan vorige jaar, bleek bij nader inzien dat energiedirect "vermindering belastingteruggave" van ruim EUR 500,- niet in mindering wordt gebracht. Ik zou iedereen sterk adviseren om zijn eindnota goed te checken, want energiedirect en budgetenergie hebben hier een handje van. Als je ze belt zeggen ze dat je woning niet als woonfunctie staat geregistreerd en dat het jouw schuld is. Ik zou dan iets hebben aangevinkt, wat gewoon niet waar is. Hoe bizar is dat, het gaat jaren goed bij de andere energiemaatschappijen en plotsklaps is mijn woning geen woonfunctie meer? Dit is zeer schokkend, hoop niet dat dit de verdienmodel wordt. Als mensen dit niet opmerken, dan ben je je geld kwijt. Dus let op en controleer je eindafrekening, het is mij al 3x overkomen, 2x bij energiedirect en 1x bij budgetenergie.

Mo
01-04-2021

Belachelijk

2jaar hell, en waneer je eindelijk denkt van ze af te zijn sturen ze een eindrekening van 620 euro gebaseerd op een schatting van 2 maanden, ik gun niemand dit soort gezeik, check reviews op meerdere website’s, succes met de zoektocht

Lisette
09-03-2021

€900 bijbetalen na verkeerde schatting

Ik mag €900 bij betalen op mijn jaarrekening. Dit omdat ik bij het binnenkomen bij hun veel te laag ben ingeschat. Ik woonde net in nieuwe woning en heb hun advies gevraagd wat het maand tarief zou moeten zijn. Ze zouden dit hebben gecheckt met vorige bewoners en hebben mij een advies gegeven. Dit was in maart vorig jaar en na die tijd vooral mooi weer gehad dus leek het te kloppen. Einde van het jaar ging ik nog eens even checken en toen stond er ineens dat ik €500 zou moeten bijbetalen! Hun gebeld en afgesproken dat als het nog zo hoog zou zijn in maart er een betaalregeling zou kunnen worden getroffen. Nu kreeg ik dus de jaarrekening en moet ik ruim €900 bijbetalen! Plus mijn maandbedrag is bijna keer 3 gegaan! Heb hun gebeld en ze schuiven mooi het probleem af op het callcenter die in het begin mij heeft geadviseerd en dat ik het zelf maar in de gaten had moeten houden. Sorry hoor. Maar ik heb geen idee wat tarief zou moeten zijn en als ik dan advies krijg vanuit jullie dan volg ik dit. Ik mag het nu in 10 termijnen terugbetalen, maar ik mag dus straks elke maand €250 gaan betalen aan hun voor mijn kleine huisje waar ik alleen in woon!

Het zou verboden moeten worden die callcenters die mensen voorliegen en ik vind het vreselijk slecht dat Energiedirect hier zelf niet hun verantwoording voor neemt!

Raja
01-03-2021

Zogenaamd sub-onderdeel van Essent

Belde mij en beweerde een sub-onderdeel van Essent te zijn en zo mijn contract konden verlengen. Dat ze speciaal waren opgericht om zo hele goedkope prijzen aan te bieden. Aggressieve manier van verkopen.

Na met Essent gebelt te hebben en bevestigd te hebben dat zij helemaal niet Energie-Direct hebben ingehuurd heb ik hun nummer snel geblokkeerd.

Wat een stel oplichters en dat de overheid dit nog toestaat ook.

16-02-2021

Telefoon terreur

Ondanks bel me niet register en andere websites waar in ik aangeef niet gebeld te willen worden blijven ze maar bellen.

Daniëlle
12-02-2021

Stakers

Je word er dood moe van je blokkeert het ene nummer en ze bellen zo weer met een volgend nummer heel vervelend! En maar proberen aan te smeren ookal zeg je ik heb geen interesse dan nog zeggen o het is binnen 2 minuten geregeld vreselijk.

Nee is nee

10-02-2021

Heel duur, onbeschoft en onbetrouwbaar.

Echt heel duur.

Martijn
08-02-2021

Slechte klantenservice

Beloven van alles, contracten kloppen niet, geen reactie etc.

Ben
08-02-2021

Incorrecte jaarrekening

In de afrekening is er gerekend met een onjuist bedrag voor gas per kub.meter. Met heeft geen correctiefactor calorische waarde gas toegepast.

Er word een onterecht bedrag overige kosten in rekening gebracht.

Hoewel ik mijn jaarafrekening per E-mail krijg toegestuurd kan ik niet per E-mail reageren, een contactformulier kennen ze niet. Klachtenformulier kennen ze niet. men kan alleen in klacht indienen via een chatbox.

Dd
31-01-2021

Bel terreur

Ze blijven bellen, echt een paar x per week waarbij ik ze telkens vertel mijn telefoon nummer uit hun systeem te halen.

Stalkers

Francine
29-01-2021

Zeer slechte ervaring met energiedirect.

Afgelopen jaar hebben zij energie geleverd op 2 meters waarvan ik de BTW kan verrekenen, maar deze is niet op de nota of afschrijving van de bank terug te vinden.

Gebeld , krijg ik te horen dat zij deze nooit op de faktuur zetten, alleen bij zakelijke contracten, ook niet meer mogelijk een BTW nota te sturen.!

Bij alle andere energieleveranciers staat wel de btw op de nota's. Dus kijk uit bij deze energiemaatschappij. Had al veel problemen met ze, nu dit ook nog. Ben er klaar mee. Voor mij NOOIT meer energiedirect.

Allan
26-01-2021

Top klantenservice

Ricardo van Energiedirect heeft me uit de brand geholpen door mee te denken en een goede oplossing te vinden voor een groot probleem door Consumind gecreëerd. Consumind heeft me volledig verkeerde info. verstrekt aangaande tarieven door verkeerd ingevoerde verbruikscijfers.

Wil
21-01-2021

Telefoon terreur

Wordt doodziek van hun opdringerige telefoontjes. Ondanks dat we duidelijk aangeven geen belangstelling te hebben gaat dit toch maanden door. Soms dagelijks.

Natascha
13-12-2020

Wat een spijt

Na verkoop van ons huis moesten wij een tijdje elders wonen vanwege de krappe woningmarkt. Energiedirect kwam direct met een fikse boete van een paar honderd euro omdat er op onze tijdelijke woonplaats gebruik werd gemaakt van een andere provider. Eenmaal nieuwe woning werd er verteld dat als we terugkwamen de boete weer retour zou komen maar dit bleek maar een klein deel te zijn. Nu weer gedoe met dit waardeloze bedrijf. Vorig jaar lekkage gehad en bij moeten stoken met elektrische kachel en infrarood panelen. Hoge maandbedragen dus. Inmiddels verholpen en met Energiedirect gebeld dat mijn maandbedrag niet verhoogt hoeft te worden omdat dit een eenmalig ding was. Toch hebben ze het maandbedrag met 100 euro verhoogd en omdat dit van een aparte rekening gaat stond die extra 100 er niet op. Gelijk volgde er incassokosten. Bedrag overgemaakt , maar dat berekenden ze als het volgende maandbedrag, dus hoppaaa weer een extra bedrag erbovenop. Toch maar het hoge bedrag nog eens overgemaakt., en vervolgens komt er weer een dreigende mail dat alles wordt afgesloten en ook een derde bedrag als boete eroverheen, maakt niet uit of je betaald hebt of niet, ze manen je de boetes te betalen ( mooi verdienmodel zo) Mensen. echt, vermijd dit bedrijf, lees de reviews (ik wou dat ik dat eerder had gedaan) en kies voor een andere leverancier. Beter iets meer betalen en een goede (klanten) service , dan dit soort oplichtelarij.

Stefan
09-12-2020

Gewoon niet waar

De verkoper garandeerde mij dat ze onderdeel van Essent waren en zo het contract van Essent zouden verlengen. Zou goedkoper worden. Beide zijn volledige leugens, men liegt glashard. Ik heb geleerd zo niet mensen te behandelen blijkbaar bij Energie direct is liegen een deugd. Ik overweeg zelfs aangifte te doen

28-11-2020

Energiedirect komt afspraken niet na

Klant geworden bij Energiedirect. Nog voordat de levering begon en nog voor de overeenkomst inging was er een beter aanbod via de website van Energiedirect. Gebeld met de vraag of ze de cashback gelijk konden trekken, dat kon en werd doorgezet naar de afdeling dat in orde kon maken. Ik zou de dag erna teruggebeld worden.

De dag erna niet teruggebeld. 3 dagen later een chat gestart met Energiedirect en het verhaal uitgelegd. Medewerker Lucia wist mij te vertellen dat dit nooit mogelijk is, ook niet als de overeenkomst nog niet in is gegaan. De enige mogelijkheid is om een opzegboete van €100 te betalen en vervolgens een nieuwe overeenkomst af te sluiten, zelfs terwijl de overeenkomst nog niet eens is ingegaan en de levering nog niet begonnen is.

Energiedirect maakt dus twee keer een belofte, komt beide beloftes niet na en wil de klant vervolgens met hoge kosten opzadelen.

Energiedirect lijkt goedkoop, maar de service en afspraken komen ze niet na. Sluit hier geen contract af.

Harry
20-11-2020

Correct bedrijf

Totaal geen problemen met Energiedirect.

Behulpzame klantenservice, duidelijke app en nooit geen gedonder. Ik kan zeker wel 6 andere noemen waar het zeer zeker wel een ongeorganiseerde bende is. Geldt absoluut niet voor Energiedirect.