Fonq.nl reviews

6.6

Kris
23-06-2020

Opgelicht?

Onlangs barbecue besteld bij Fonq, deze werd netjes geleverd. Plots krijg ik bericht van hen dat er een dubbele levering zou gebeurd zijn, of ik deze 2e barbecue wil bijbetalen, of retourneren. Moeilijk iets terug te sturen dat je niet hebt, en dubbel betalen ben ik ook niet van plan!

Vermits ik eerst dacht dat hun mail een phishing mail was heb ik aangifte gedaan bij de politie, maar blijkbaar meenden ze het?

Ik denk dat ik werd opgelicht!

Justin
22-06-2020

Bbq besteld 1-3 dagen levertijd. Na een week nog niets

Leverdatum blijft verschuiven. Fonq niet bereikbaar. Bandje met melding na 10 minuten wordt de verbinding verbroken wegens drukte. En idd na 10 minuten is het klaar. Van den heuvel transport kan er ook niets mee en is afhankelijk van hen. Nooit meer Fonq voor ons. Liever Bol.com

22-06-2020

Betaald Niet Geleverd Niemand te Bereiken Niet Terug Gemaild

Waardeloos. Nog nooit zoiets meegemaakt. Dacht een gerenommeerd bedrijf uitgekozen te hebben. Een maand geleden een BBQ gekocht als cadeau voor een zorginstelling.

Eerst niet geleverd; het zou twee weken later komen dan verwacht. Daarna nooit meer iets gehoord behalve na diverse mails (telefonisch sowieso niet bereikbaar) een algemeen bericht over drukte enz.

De zorginstelling wacht nog steeds op de mooie elektrische BBQ .

Daar niets kopen totdat ze de boel weer onder controle hebben!

Andre
16-06-2020

Ongelofelijk slecht

Sinds 26 april wacht ik op een reeds betaalde lamp, alle standaard reacties over corona en post.nl gehad, zou klaar staan, bestelling staat niet in acound en op vraag waarom wordt niet ingegaan. Met bellen kom je er niet doorheen. Nu voorgesteld de lamp te komen halen en een concreet geloifwaardige actie verwacht. , benieuwd wat daar op terug komt als antwoord. Klantencervice geeft wel reactie, maar is echt niet gericht op de afhandeling. slecht cultuur daar bij Fonq, maar bij mij is de Fonq er wel uit. Andre

15-06-2020

Nee, gewoon niet hier bestellen.

Eigenlijk is zeer slecht nog een compliment voor deze ballen tent. Mijn advies aan een ieder die dit leest; Zoek je producten ergens anders!

Bijna een maand geleden een tafel besteld, levertijd was gewoon 1-3 werkdagen volgens de site. Na ruim een week zonder enige vorm van communicatie, anders dan een orderbevestiging contact op proberen te nemen, dat bleek per telefoon vrijwel onmogelijk. Per contactformulier/mail kregen we een reactie in de richting van "ow uw zending staat nog hier en wanneer we deze leveren weten we niet. ow en we vinden het jammer.". Naderhand een klacht in gediend en weer geprobeerd te bellen. Nu eindelijk iemand aan de lijn gekregen en de zending zou spoedig worden verstuurd. Het zou aan een systeemstoring hebben gelegen en Corona. De tafel werd vlot daarna geleverd (ruim 2 weken later) waarbij de transporteur hem netjes heeft afgeleverd en het verpakkingsmateriaal mee genomen. Het onderstel moest zelf onder de tafel worden gezet maar al snel bleek dat de tafel een defect/schade had. Daarop weer moeizaam contact met Fonq, initieel leek het alsof ze de schade wilde bestempelen als "onze schuld" maar gingen uiteindelijk akkoord met ophalen en vervangen van de tafel voor een nieuwe.

Daarvoor moesten we wel even zorgen dat de tafel verpakt was in plastic (a 20,-) om ervoor te zorgen dat de tafel zonder schade vervoerd kon worden. We hoefden niet op een compensatie te rekenen, dat werd al vrij snel duidelijk. De "defecte tafel" lag vervolgens weer een week in de weg voor deze werd opgehaald. Nu zijn we weer een week verder en hebben we nog niks gehoord van de nieuwe tafel. bellen heeft geen zin. De tijd die we eraan kwijt zijn is niet meer in verhouding met de kortingsbon die we hadden. Nogmaals, mijn advies aan iedereen die dit leest; Koop uw spullen ergens anders! Communiceren, net als tijdig leveren of een tegemoetkoming van welke aard dan ook doet deze firma niet.

Suzan
27-04-2020

Kreeg ander artikel als op foto website

Kreeg goedkoper en ander artikel als op website.

Bestel broodmes en kreeg een klein mesje vol met schimmel.

Werd 9 werkdagen later bezorgd.

Kreeg als antwoord, kunt het artikel retourneren,

heeft wel goed op de site gestaan,vervelend,bla bla. mensen goede raad : bestel ergens anders want er is geen klantenservice die uw

probleem zal/wil/kan oplossen! Wat een verschikking

dit bedrijf!

16-04-2020

Giftcard = waardeloos

In de zomer van 2019 heb ik 2 ligbedden besteld, maar helaas ging 1 ligbed naar 1 dag al kapot. Dit viel onder garantie en FonQ heeft het ligbed netjes omgeruild, maar helaas ging het nieuwe ligbed ook direct kapot. Oftewel kwalitatief ondeugdelijke producten. In overleg met de klantenservice heb ik een giftcard geaccepteerd. Dit omdat het einde zomer was en er online bij FonQ nog zeer beperkt ligbedden verkrijgbaar waren. Wij willen nu met het aanstaande voorjaar nieuwe ligbedden bestellen, maar de ligbedden die wij graag zouden willen bestellen worden enkel aangeboden door partners van FonQ. Dit betekent dat de giftcard dan niet ingewisseld kan worden. Het is dus zo dat wij nu met een giftcard van 250€ zitten en hier dus helemaal niks mee kunnen. De klantenservice van FonQ zegt dat ze niks voor ons kunnen betekenen en dat wij geen geld terug kunnen krijgen. Mijn advies voor jou (mocht je in een vergelijkbare situatie komen) is om NOOIT een giftcard te accepteren! Enkel geld terug vragen indien je aankoop een ondeugdelijk product betreft.

Kus
30-03-2020

Ontzettend slechte garantie service

Nooit meer bestellen kups

Mecht
10-03-2020

Nooit meer

Wij hebben bij Fonq duo rolgordijnen besteld. De levering was vlot en op tijd. Helaas zat er kleur verschil in. Onze fout niet goed gekeken.

Toen begon de ellende. We willen twee van de vier gordijnen om ruilen voor de goede kleur. Bellen, bellen ,bellen zonder succes. Uiteindelijk in de auto gestapt en naar de showroom gereden. De dame achter de balie daar hielp ons op weg. Er zou worden uitgezocht of omruilen mogelijk was. Nee natuurlijk dat zou te makkelijk zijn.

Toen begon de lijdensweg pas echt. We hebben 3 weken gewacht om ons geld terug te krijgen. We hebben 5 uur gedocumenteerd besteed aan deze kwestie en nog de nodige tijd ongedocumenteerd om ons geld terug te krijgen en twee volledige nieuwe rolgordijnen (die op voorraad waren)geleverd te krijgen. We hebben 10 verschillende personen gesproken.

Uiteindelijk hebben wij dit dossier bij de teamleider Martine van Fonq gedeponeerd (dossier met namen tijden en voorvallen) en haar om een reactie gevraagd.

Er kwam een reactie terug. Sorry voor het ongemak gelukkig is nu alles in orde en we bespreken het met de betrokkenen. Eh sorry we hadden een wat meer inhoudelijke reactie verwacht en een mening over de exorbitante tijdsinvestering die wij hebben gedaan om het goed te krijgen. Dus wij reageren met een mail waarin we zeggen dat haar collega’s ook heel goed in sorry zeggen zijn maar niet in oplossen en dat we iets meer reactie terug hadden verwacht.

Reactie ze bieden ons een tegoedbon van 20 euro aan als we voor 40 euro gaan bestellen. En of we even willen laten weten of we daar gebruik van willen maken.

We voelen ons zwaar beledigd en zijn nu nog bozer op Fonq dan we al waren. Een klacht gebruiken om omzet te generen is onethisch, beledigend en onaanvaardbaar. En net als je denkt dat het niet erger kan krijgen we een berichtje dat ze ons coulance halve ook wel een bon van 20 euro willen sturen. Wel even bevestigen graag. We hebben beleefd bedankt voor deze coulance met de mededeling dat ze het niet helemaal goed begrepen heeft. Coulance halve je moet maar durven.

Voor ons nooit meer Fonq. Jammer hun spullen zijn leuk maar de klantenservice is om te janken.

Ries
10-12-2019

Zo slecht, echt kansloos de fonQ klantenservice!

Dat dit bedrijf nog bestaat?! Nog nooit heb ik zo een slechte service ervaren bij een klantenservice! De dame die ik aan de telefoon had, geen empathie, dacht niet mee en was ongeïnteresseerd. Zij kon alleen de regels op de website oplezen. Daarna nooit meer iemand aan de lijn gehad, er wordt een automatisc bandje afgespeeld als je naar de klantenservice belt. Zij zijn naar eigen zeggen, wegens grote drukte niet in staat de telefoon te beantwoorden. Ik krijg geen inhoudelijke reactie op de e-mail, alleen automatische e-mails. Ik hoop ooit nog mijn geld terug te krijgen. Ik bestel NOOIT meer bij Fonq en ik raad het iedereen af!

Anne
09-12-2019

Bestel hier niet!

Mijn bank had 2,5 week geleden al binnen moeten zijn. Er is totaal geen communicatie over de vertraging van de verzending geweest. Ik heb wel (veel te laat) de bijpassende feautill binnen gekregen en heb daaraan ook gemerkt dat de geadverteerde meubelservise alleen maar een lokkertje is. Ik mocht het zelf uitpakken en de verpakking zien kwijt te raken, en zo kan ik nog wel tig punten opnoemen die mis gingen. Ook al loop ik nu een leuker korting mis, ik heb hem geannuleerd en ergens anders besteld. Voor mij nooit met Fonq

Floortje
27-11-2019

SLECHT!

Drie maanden wacht ik al op kussens omdt die niet zijn meegeleverd met de tuinset. Maar ondertussen wordt er niks geregeld.

Stefan
20-11-2019

Slecht bedrijf

Wat een verschrikkelijk bedrijf zeg , van de week wat besteld wat op voorraad is. Aangegeven dit vandaag te laten bezorgen. Vandaag geen bericht , dus dacht laat ik bellen , 17 minuten later na in de wacht te hebben gestaan vriendelijk te woord gestaan door een dame . Ze ging het uitzoeken en me mailen want kon even duren , inmiddels 4 uur later niks steeds niks gehoort maar wel speciaal thuis gebleven voor de bestelling, ddus dacht laat ik maar weer eens bellen inmiddels 7 x gebeld lang in de wacht gezeten elke keer de lijn er uit geknikkerd , vind dit geen goede communicatie naar de klant toe klant kan gewoon niet terecht en na hier wat te lezen is mij idee dat hun standaard antwoordt sorry we hebben het erg druk is, lijkt me wel een makkelijk antwoord om je achter te verschuilen

Tonny
07-11-2019

Luchtbevochtiger

Slechte service bij FonQ, 24 okt. Luchtbevochtiger besteld, keurig op tijd geleverd, helaas is het apparaat defect, retour aanvraag gedaan, kreeg 2 dagen daarna een barcode toegestuurd via mail, direct via PostNL teruggestuurd, 28 okt. Door FonQ in ontvangst genomen, daarna nooit meer iets gehoord, telefonisch onbereikbaar, via diverse mails, standaard antwoord, zullen spoedig contact opnemen, maar hoor niets. Geld terugstorten blijft ook achterwegen. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt.

Bram
06-11-2019

Waardeloos!

Bestelde lamp wordt niet geleverd, klantenservice onbereikbaar, via de mail komt er ook geen antwoord. We wachten nu al 2 weken terwijl het de dag na bestellen geleverd zou worden. Fonq is compleet onbereikbaar dus geld terug krijgen zal ook niet makkelijk worden.

Xavière
06-11-2019

Zeer slechte ervaring met Fonq

Producten niet ontvangen, direct aan de bel getrokken. Fonq zegt dat het wel geleverd is.mijn woord tegen die van hen en de discussie eindigt dat ze er niets meer over gaan zeggen. Schandalig! Mensen open de dozen alvorens.iets in ontvangst te nemen! Had via afterpay besteld. Ga niet betalen voor items die ik niet in mijn.bezit heb.

Martje
01-11-2019

Slechte levering, klantenservice niet te bereiken!

Vorige week een stoel besteld bij FonQ, eerste keer dat ik hier wat heb besteld, tevens de laatste keer!

De stoel uitgepakt om hem inelkaar te zetten, toen de laatste poot gemonteerd moest worden bleek dat er rechterpoten meegeleverd waren, met de schroefzijde aan dezelfde kant, waardoor de stoel niet verder inelkaar gezet kon worden.

De stoel weer helmaal uitelkaar geschroefd en weer in originele verpakking terug moeten verpakken.

Na 10 minuten in de wacht bij de telefonische klantenservice, werd er middels een automatisch antwoord gezegd mijn retourzending online aan te melden. Nogmaals geprobeerd te bellen, met hetzelfde resultaat. Hierna mijn retour aangemeld, (welke je overigens zelf naar een DHL punt moet brengen ; stoel in doos!, welke niet eens achter in mn fiat past.), hierop een ticketnummer per mail ontvangen in afwachting van de verdere retourprocedure. Nu inmiddels een week verder, hier nog geen reactie op gekregen, weer proberen te bellen met de klantenservice.wat denk je?! Zelfde resultaat als vorige keer.10 minuten in de wacht met zelfde muziekje die ik inmiddels wel kan dromen!

Voor mij geen bestelling meer via fonQ!

Leonie
22-10-2019

Hele slechte ervaring wat betreft service. Er wordt niet sensitief gereageerd op een probleem, er wordt geen aandacht besteed aan een probleem, er worden geen excuses aangeboden, er wordt geen oplossing geboden. Voor een probleem wat door Fonq is ontstaan.

Ze bieden mooie producten, maar ik ga voortaan kijken of ik diezelfde producten ergens anders kan kopen. Dat is me zelfs een hogere prijs bij andere verkopers waard.

Madelon
17-09-2019

Bestel hier nooit iets!

Ik wacht ondertussen al twee maanden op mijn horloge van over de 200 euro, dat ik teruggestuurd hebt, omdat het leer losliet. Fonq geeft aan dat ze het horloge zijn kwijtgeraakt! ze komen maar niet met een oplossing.

Bestel hier nooit iets!

Loe
16-09-2019

Fonq! Slechte garantieafhandeling!

Heb op 11 september een verzoek ingediend om mijn defecte apparaat (FoodSaver FSV005 Profi Line gekocht op 19 december 2018) te retourneren. Zoals altijd . je hebt het apparaat dringend nodig en dan gaat hij stuk. Tot op heden geen enkele reactie ontvangen van Fonq. Verkoop van een product is bij Fonq zo gebeurd, aftersales is zonder meer slecht te noemen. Ik denk niet dat ik hier nog ooit itets bestel. Zal jullie op de hoogte houden van de voortgang ):