Na narigheid onze vakantie helaas moeten annuleren. HEMA handelde binnen korte tijd onze schade af en betaalde keurig uit. Pluim!
Zeer slechte ervaring met schadeteam na annuleren van een reis ivm ernstige ziekte.
Omdat ik mijn visum naar Australie niet op tijd binnen gekregen had moesten wij onze reis helaas annuleren. Mijn man en 2 kinderen hadden wel de visum meteen binnen. Hema verzekeringen wil de schade die mijn man heeft opgelopen niet vergoeden! Iedere keer komen ze met nieuwe onzin argumenten om er maar onderuit te komen. Moet je horen.
1. Je visum moest 4-6 weken van tevoren aangevraagd worden ( wij hebben de eVisitor op australische overheid en immigratie dienst rechtstreeks 4 weken voor ons vliegdatum aangevraagd, daar zeggen ze minstens 2 weken van tevoren). Normaal gesproken krijg je het onmiddelijk en automatich per email toegestuurd, ze geven aan binnen 1 werkdag. Ze beroepen zich op informatie van commerciele organisaties terwijl de website van de australische ambassade hebben! En dan durven ze nog te zeggen dat beter hadden moeten informeren. Hoe onbeschoft!
2. Uw man heeft wel een visum gekregen dus hij had wel kunnen gaan! Hahaha je boekt een reis met je gezin en ze zeggen dat mijn man gewoon alleen naar australie had moeten reizen!
3. De verzekering heb je alleen voor jezelf afgesloten dus jij hebt geen redenen om niet te reizen! Gelukkig ben ik met mijn kinderen bij een andere verzekering verzekerd, anders had ik mijn geld ook niet terug gekregen. Dus als 1 persoon van een gezin zijn been breekt of geopereerd moet worden dan kan de rest naar hun geld fluiten. Want dan zullen zeggen ja maar het is jouw been niet! Jij had de vakantie wel alleen kunnen maken!
Denk heel goed na voor je met hema verzekeringen een overeenkomst sluit! En lees vooral de vele slechte recensies. Dat hadden we nu juist wel moeten doen!
Al ruim 10 jaar deze doorlopende reis en annuleringsverzekering. Helaas door omstandigheden kon de reis niet doorgaan, alles ingediend en een snelle reactie terug van de Hema. Wat andere mensen ook zeggen, ik vindt de Hema super, snelle afhandeling, ik blijf zeker verzekerd bij de Hema, prima verzekering tegen een prima prijs.
Mijn vrouw en dochter namen de luchthavenbus van Londen naar Luton airport. De bus begaf het na verloop van tijd. Vervangend vervoer kwam pas na 2,5 uur. Gevolg was dat het vliegtuig net vertrokken was toen ze op de luchthaven kwamen. Het was al later op de avond en er ging geen vlucht meer. Ze konden voor ruim 200 euro een ticket kopen voor de volgende ochtend. Een mail met bijbehorende bewijsstukken naar de Hema reisverzekering was voldoende om binnen enkele dagen de geleden schade vergoed te krijgen. Prima service!
Onze dochter kon wegens gescheurde enkelbanden niet mee met een 3-daagse trip naar Engeland met haar school. De reeds gemaakte kosten van € 200,- na aanmelding bij de annuleringsverzekering van de Hema, binnen 10 dagen op de rekening gestort! Top service van Hema!
Koffer die niet aankomt op je vakantie adres is al vervelend genoeg, alle bonnetjes netjes ingediend bij Hema.nl word mijn koffer later toch bezorgd (toen ik alweer 2 weken in Nederland was). Alles had ik ondertussen nieuw gekocht omdat niemand mij kon vertellen waar mijn koffer was, nieuwe kleding, nieuwe tondeuse enz enz. Dan komt Hema met een mail dat ik recht heb op 125 Euro omdat mijn koffer te laat is aangekomen.. Koffer is in mijn ogen niet te laat aangekomen, ik was al 2 weken terug van vakantie dus koffer is als gestolen opgegeven. Op de mail die ik daarop gestuurd heb krijg ik geen reactie (wat uberhaubt al lang duurde bij elk mail contact) en telefonisch niet te bereiken alleen voor noodgevallen.
Nooit meer een verzekering bij de Hema voor mij, goedkoop is duurkoop.
Tijdens vakantie in buitenland in het ziekenhuis beland.
Alle extra gemaakte kosten zoals hotel, eten, drinken, telefoon en taxikosten en de niet genoten vakantiedagen van mijn gezin kon ik allemaal declareren en binnen 5 dagen stond het bedrag op onze rekening. Top afhandeling!
Kortlopende verzekering afgesloten en betaald.
Krijg ik ineens een rekening die niet berekend was op de website en sturen ze ook de volgende maanden rekeningen van een verzekering die ik niet heb.
Ze zijn niet telefonisch te bereiken.
Slechte service en administratie en ik zit met de gebakken peren
Het is dat ik verplicht ben om bij deze recensie iets van de sterren te laten zien, maar wat mij betreft verdienen ze nog geen halve ster!
Helaas, was genoodzaakt mijn reis te annuleren.
De reis reeds betaald maar dit bedrag terug ontvangen van de reisorganisatie volgens de normen van de ANVR minus 15%.
Dit bedrag gedeclareerd bij mijn gecombineerde Hema reis-annuleringsverzekering.
Binnen 2 dagen bericht terug met excuses dat het minimaal 5 dagen zou duren , vrijwel direct daarna een positief bericht terug met daarbij 1 dag later het bedrag reeds op mijn rekening.
Ik ben dus zeer tevreden en had ook alle vertrouwen in.
Ik betaal al jaren de premie voor een doorlopende reisverzekering en als je een schadeclaim wilt doorgeven door diefstal van een tas, dan bedenken ze allerlei smoesjes om maar niet te hoeven uitbetalen. De diefstal is gebeurd in Spanje tijdens onze vakantie...we hadden een schade van 900 euro en de Hema zegt doodleuk "dan had je maar beter op je tas moeten letten" Het zijn een stelletje oplichters, ik heb er geen goed woord voor over.Ze zijn idd slecht bereikbaar en alles moet via de mail. Ik heb alle bewijzen en bonnen opgestuurd, plus het politierapport en ze wijzen de schadeclaim af...omdat ik dus z.g.niet goed op mijn tas gelet had. Ik ben beroofd door gehaaide en proffesionele tasjesdieven volgens de spaanse politie en ze bestelen je zonder dat je het merkt. De Hema is niet thuis als het op uitbetalen aankomt...Zij zijn een stelletje oplichters! Het is een grote SCHANDE zoals zij met klanten omgaan. Ik loop met een boog om de Hema, want zij zullen aan mij geen cent meer verdienen. Mensen, neem geen verzekering bij de Hema...Kijk maar eens naar alle negatieve berichten. Ik heb onmiddellijk mijn verzekering opgezegd bij deze oplichters. ECHT HEMA
top service van hema
binnen 5 werk dagen schaden afgehandeld
en uitbetaalt !
Na diverse problemen op vakantie met verloren koffers en ziekenhuisbezoek is alles door HEMA prima opgelost! Beter hadden we niet kunnen wensen. Zelfs de gemaakte telefoonkosten zijn vergoed met een top service erbij.
Wij zijn met een langweekend met eigen boot naar de vinkeveenseplassen geweest om daar te duiken, duikuirusting gehuurd voor een langweekend en een duikvergunning gehaald.
Wij dus lekker duiken wij namen onze GoPro camera met hoofd band mee onder water om het te kunnen filmen nu is er dus iets misgegaan camera weg net twee maanden oud ruim €450,00 schade.
ik zeg geen nood wij hebben al jaren een doorlopende reisverzekering bij de Hema deze heeft als extra een onderwatersport dekking ik ga claimen en ja hoor natuurlijk verzinnen ze bij de HEMA een list om NIET te vergoeden wij konden geen bewijs overleggen dat wij op de vinkeveenseplassen een overnachting hadden geboekt nee natuurlijk niet wij waren immers met onze eigen boot lekker dan ik heb meteen de verzekering opgezegd en vertel aan iedereen neem alsjeblieft geen HEMA verzekering dat is weggegooid geld SCHANDE
Wij hebben de geboekte reis moeten annuleren omdat ik mijn been heb gebroken.
Dinsdagochtend schadeformulier ingevuld en via internet verzonden.
's Middags eerst een mail gehad dat het in behandeling wordt genomen en dat er binnen 5 werkdagen gereageerd zou worden. Eind van dezelfde middag mail ontvangen dat het bedrag wat wij hebben geclaimd is overgemaakt. De volgende dag stond het inderdaad op onze rekening.
Supersnelle afhandeling!
Ik krijg net een bericht dat de verzekeringspremie omhoog gaat aangezien er meer claims zijn ingediend dan ze verwacht hadden.De premie wordt met 30% verhoogd. Ze lokken je dus met een lage premie maar binnen de kortste keren verhogen ze de premie. Erg onbetrouwbaar dus en verwacht je niet van HEMA. Voor mij nooit meer een verzekering bij HEMA en de winkel laat ik nu ook links liggen.
Ga NIET in zee met Hema verzekeringen. Hebben in juni 2013 een claim ingediend, heeft ik weet niet hoeveel papier en schrijfwerk opgeleverd en het eind van het liedje is, dat ze de claim nu pas begin 2014 afwijzen. Hema en Alarmcentrale hebben schromelijk nagelaten ons fatsoenlijk voor te lichten/te instrueren toen we hen nodig hadden in juni 2013 en beroepen zich nu op het feit, dat wij zonder hen te kennen zelfstandig actie hebben ondernomen.
Pas op!! Hema wijzigt de polisvoorwaarden zonder melding hiervan. Smartphones, tablets en computers zijn NIET meer verzekerd. Goedkoop is blijkbaar duurkoop....
Hema belooft vazallen maar komt beloftes niet na.
Ik ben nu als ruim drie weken bezig om geld terug te krijgen dat ik van hema tegoed heb. Ze beloven keer op keer terug te bellen, maar doen dit niet. Ze beloven dat het binnen een bepaalde termijn geregeld is, maar doen dit wederom niet. Daarnaast zijn ze ook nog eens slecht bereikbaar!!!
Ik heb een aantal jaren een doorlopende reisverzekering GEHAD bij de Hema. Prijstechnisch was dit een prima verzekering, vandaar nog een 1 als beoordeling. Ik heb nooit eerder een claim ingediend. Begin oktober 2013 hadden wij, mijn vrouw, mijn dochter en ik, een vlucht geboekt voor een stedentrip naar Spanje via airport Brussel. Die morgen was het volgens de Belgische verkeersinformatie extreem druk op de weg. Dit bleek volgens de verkeersinformatie onderweg. De reistijd via de routeplanner was 2 uur naar het vliegveld. Wij vetrokken uit voorzorg 4 uur voor einde inchecktijd. Voor vertrek gaf de Belgische teletekst geen filemeldingen of werkzaamheden aan. Aankomst op het vliegveld was 5,5 uur later door een lange file van ongeveer 50 km voor Antwerpen tot de afslag vliegveld. Wij waren zodoende te laat voor onze vlucht, zoals meerdere reizigers uit Nederland (ong. 16) en konden deze omboeken naar een latere vlucht die dag. Extra kosten 360,00 euro (120,00 pp). Ik had een annuleringsverzekering afgesloten bij het reisbureau. Zelf hadden we een doorlopende reisverzekering bij de HEMA en mijn dochter had een kortlopende reisverzekering bij de ANWB afgesloten. Bij thuiskomst heb ik contact opgenomen met de annuleringsverzekeraar. Deze gaf echter aan dat deze bijzondere uitgaven niet onder hun verzekering vielen, maar onder hun reisverzekering. Hier was ik niet bij aangesloten. Mijn dochter heeft haar kosten geclaimd bij haar reisverzekering (ANWB).. Binnen enkele dagen had zij haar extra onkosten op haar rekening staan. Ik heb mijn onkosten telefonisch gemeld bij de HEMA. Een vriendelijke dame stond mij te woord en gaf aan dat ik een schadeformulier kreeg toegezonden en dit kon invullen met daarin hetgeen er gebeurd was. Echter 2 dagen daarna werden wij telefonisch benaderd dat dit niet onder de bijzondere voorwaarden viel en niets vergoed kregen. Ik heb niet eens een schadeformulier gehad waarin ik iets kon uitleggen. Vervolgens heb ik dit per mail gedaan om te kijken of er toch mogelijk iets vergoed kon worden. Hier had ik na 10 dagen nog geen reactie op. Na een tweede mail kreeg ik alsnog een antwoord dat dit niet onder de polisvoorwaarden viel. Waarom vergoeden andere maatschappijen dit wel en de Hema niet
Slogan HEMA: Kwaliteit voor een goede prijs. Dat is echt HEMA.
Echt niet. Vandaag mijn verzekering opgezegd.