04-07-2021

Zeer teleurstellend

Ik denk dat ik al 14 jaar klant ben. Altijd op tijd betalen en geen enkele claim in al die jaren.

Nu heb ik ze een keer nodig bij stormschade en dan krijg ik een foutieve schadebepaling. Dus geen uitbetaling of hulp. Ik zou mooi wegblijven van deze verzekeraar.

Sher
28-04-2020

Zeer teleurgesteld in woonverzekering

Net als meerdere klanten, sloot ik vol vertrouwen een woonverzekering af bij de HEMA. Toen kreeg ik 6 maanden geleden voor het eerst lekkage. Dit had ik ingediend bij de HEMA maar dit was afgewezen omdat het door slijtage zou komen (beoordeeld van een afstand). Toen hebben we alles op het dak laten vervangen en zelf de vervolgschade hersteld. Vervolgens bleek het nog steeds te lekken (3 maanden geleden) dus heb ik dit aangegeven bij de HEMA. De oorzaak was onbekend en HEMA stuurde een lekdetectie om dit te controleren. Daarna zouden zij laten weten of zij de schade vergoeden. We zijn nu twee en een halve maand verder na de lekdetectie en nog steeds geen antwoord. Er wordt niet gereageerd op mijn mails waarin ik vraag naar de status. Zeer klantonvriendelijk. Wanneer dit is afgerond, stappen wij over naar een andere woonverzekering.

Steef
15-04-2019

Perfecte schadeafwikkeling

Glasschade aan mijn huis is zonder gedoe en heel netjes afgewikkeld. Wel een lange wachttijd bij de telefonische klantenservice, maar de digitale afhadeling ging razendsnel en heel duidelijk. Ik heb zulke goede ervaringen nog niet gehad bij ohra of achmea, waar ik eerder vezekerd was.

Marius
26-12-2018

Zeer slechte afhandeling bij schade in huis

We hadden lekkage vanuit keuken toilet laminaat geheel na ze klotte krijg gewoon mail terug uw schade kan niet afgehandeld worden afgewezen heb het per direct stopgezet wat een schande dit

Nathalie
27-11-2017

Let op: HEMA houdt je een worst voor! Premie +85%

Let op!

Ik ontving vandaag een brief dat HEMA de premie voor mijn woonverzekering met 85% gaat verhogen.

" Sorry dat we geen leuker nieuws hebben"

Eerst de klant binnenlokken om ze vervolgens weg te jagen. Wat zijn dit voor praktijken? Dit doet enorm afbreuk aan de goede reputatie van HEMA.

HEMA houd je een worst voor!

Eus
18-01-2017

Belazerd! BEGIN NOOIT AAN HEMA VERZEKRINGEN!

Ik had in goed vertrouwen alle verzekeringen bij Hema verzekeringen ondergebracht. woonhuis/inboedel/WA/reisverzekeringen en 2 scooterverzekeringen en de zorgverzekering. Om maar direct met de deur in huis te vallen, i.v.m. een lekkage in de badkamer, moest ik voor het eerst een schade melden. Om een lang verhaal kort te maken, ik had geen recht op hulp omdat ik niet verzekerd was voor de oorzaak en de gevolgschade en tevens noemde men het achterstallig onderhoud! Dit alles werd beoordeeld door een bedrijf dat samenwerkt met de Hema en heet: 123.klachten.nl en dit zijn een stel oplichters van eerste klasse! Ik zou 2 lekkages hebben, de douche was terecht, daar hoefde je geen expert voor te zijn! Maar ook onder het bad zou het lekken.nadat ik vandaag eindelijk voorzichtig de bad wand heb kunnen loskrijgen, blijkt hier helemaal niets van waar te zijn. De "specialist"heeft waarschijnlijk gewoon een filmpje afgedraaid van een ander bad met een lekkage, het afvoer zit er bij mij ook heel anders uit en is dus niet lek! Alle moeite voor niks.wat een schoften! Laat de Hema het maar gewoon bij rookworsten en gebak houden! Dus mensen begin niet aan Hema verzekeringen! Doe het niet!

Patricia
14-08-2016

Waterschade

Flinke waterschade door lekke douchebak naaste buren. Schimmel 1,5 m hoog op de muur en onder tapijt. Behang verrot etc.keurig afgehandeld en de schadeexpert via skype mee laten kijken. Ditect actie ondernomen v een droogapparast voor 6 weken in huis tot het ontschimmelen vd muur erna. Keurig alles vergoed gekegen vd aanschaf v nieuw tapijt tot aan het behang. Dit betreft nieuwwaarde. Offerte's gemaild en direct door HEMA uitbetaald.

Marten Jr.
06-06-2016

Waardeloos met zeer onervaren personeel.

Verkeerd voorgelicht door telefoon medewerker die absoluut niet wist (of juist heel goed) welk advies zij moest geven wat mij uiteindelijk veel geld heeft gekost. En als je dan via klantenservice verhaal gaat halen krijg je een zeer standaard antwoord en als je daar vervolgens weer antwoord op geeft laten zij nooit meer van zich horen. Advies neem nooit nooit maar dan ook echt nooit een verzekering via de Hema. Want in jou probleem hebben zij absoluut geen interesse.

08-01-2016

Zeer slechte verzekering

Schade aan onze woning net 2 dagen na oplevering. omdat dit vlak na de oplevering geschiet is, verdenken zij dat wij blind waren en dat de schade er gewoon voor de oplevering aanwezig was. Vreemd oplevering was rond 10 uur in de ochtend, wij zagen de schade enkele dagen na oplevering in de avond direct. De expert die vele km ver van onze woning af woont, wist het zeker dat de aannemer de schade veroorzaakt had. Knap heel knap. De aannemer zegt dat hij dit niet gedaan heeft, Ik weet het niet omdat ik er niet bij was wie dat gedaan hebt. Ik kan toch niet 24 uur per dag mijn huis bewaken! daar gaan ze wel vanuit. Ik moet vertellen hoe het gebeurd is? Ik ben all risk verzekerd, ik had ook kunnen zeggen dat ik gevallen was tegen de kunststof kozijnen en helaas schade (houtnerf kozijnen) Premie betalen en uitkeren daar hebben ze een hekel aan. Ik ga opzoek naar een andere verzekering Hema verzekeringen misschien goedkoop maar nu duurkoop !

Anja
10-09-2015

Waardeloze verzekering!

Om kort te gaan, ik had waterschade (buiten mijn schuld) mijn schade was€780,-. Daar hebben ze een mannetje op gezet, want ik zou de boel kunnen besodemieteren. Die maakte van de schade € 350,-, want het beschimmelde tapijt was maar een hoek dus werd dat niet meegerekend. Ik kon het immers niet zien (?)

Vervolgens kreeg ik deze mail

Onlangs ontvingen wij het rapport van de expert.

Uit het rapport blijkt dat de schade is vastgesteld op € 350.00.

Omdat u de schade in eigen beheer gaat herstellen zullen wij geen eigen risico in mindering brengen op het schadebedrag.

Dit betekent dat u binnen enkele dagen een bedrag van € 100.00 op uw bankrekening kunt verwachten.

Wij hopen dat u tevreden bent met de afwikkeling van de schade en wij sluiten ons dossier.

Met vriendelijke groet,

schadeteam verzekerdbijHEMA.nl

Snapt iemand het nog? Nou ik niet en van de Hema krijg ik geen reactie. Ik zou m'n vijanden nog afraden bij deze oplichters een verzekering af te sluiten.

Ze zijn nog geen half sterretje waard.

Dini
08-07-2015

Fantastisch

Onze dochter lag in een ziekenhuis in Bulgarije, en terwijl wij daar waren werden we gebeld door de brandweer dat het huis in de fik stond.

En heel erg nare situatie, die door het hema schadeteam heel fijn verlopen is. Bedankt voor alle steun, lieve woorden, en goede hulp bij de afhandeling.

Hopelijk gebeurd het nooit meer, maar het is een rustig gevoel dat het hema schadeteam zo goed helpt!

18-06-2013

Alles opgezegd

WAARDELOOS!!! ALLES OPGEZEGD, NIET DOEN!!!

Opstal: Had ik vorig jaar eindelijk eens schade, i.d.g. ruitschade en moet ik dit via de website melden. Daar wordt het schade bedrag gevraagd. Dus laat ik een Glaszetter komen. Die maakt offerte en deze ingediend. Enfin, na 3 weken gebeld (was gelukkig bovenraam en niet inbraakgevoelig). Wat krijg ik te horen? "We hebben onze eigen Glaszetters, die komen repareren". Deze moest opnieuw inmeten, anders waren meetfouten mijn risico. Dus weer een tussenstap. En wat blijkt, mijn offerte was goedkoper; immers een Glaszetter om de hoek heeft nauwelijks voorrijkosten, zeker niet 2 keer.

Reisverzekering: Mijn dochter is recentelijk beroofd in Turkije. In de kleine lettertjes staat dat veel niet verzekerd is. De afschrijving op wel verzekerde zaken is extreem hoog plus je eigen risico. Heb je geen bon meer, dan tellen ze 1 jaar ouderdom op bij je opgave (zoals de waard is.....). En dan, het gezeik over een bril: Wat je Zorgverzekeraar vergoedt? OK, terechte vraag, maar dan, wanneer je je limiet bereikt hebt dan is dat nog niet voldoende. Hoeveel krijg je volgend jaar En er moet een datum op de brief van je Zorgverzekraar staan; dus de verklaring met 2013 géén vergoeding volstaat nog niet. Steeds weer nieuwe eisen. En, wij kunnen niet in een register staan met vreemde Schadeclaims want we hebben nooit iets, zelfs 70% no-claim op de auto's. En vervolgens, kunnen ze geen pdf-filetjes ontvangen. Hun virus scanner gooit die van ons er uit, of dan zijn ze weer te groot. Steeds weer iets anders.

Daarnet weer 40 minuten met hen aan de lijn gehangen omdat mijn dochter het ondertussen zat is. Het kost meer tijd dan dat het in geldwaarde opbrengt. Maar, wij hebben nooit schade, behalve nu, daarnaast ben ik van 'de oude stempel' en nu helemaal pist of en wil dan echt mijn laatste cent terug zien.

De HEMA moet het bij worsten houden, daar zijn ze goed in. Dit is een regelrechte aanfluiting.

NIET DOEN! OF OPZEGGEN VOOR JE SCHADE HEBT!