Zwitserleven reviews

2.2

Paul vU
05-08-2014

Geen inzicht - Geen overzicht

Ik probeer al sinds januari er achter te komen waarom ik zelf op een rendement over 2013 kom van 1,6%, terwijl ZL zelf op de site een fondsrendement vermeld van 3,06%.

Tm vandaag wordt ik aan het lijntje gehouden als het gaat om het jaarlijkse waardeoverzicht 2013 van mijn polis. Eerst zou die in juni verschijnen. Weer gevraagd en het zou juli worden. Het is nu 5 augustus en nog steeds geen info.

Zou er iets aan de hand zijn bij ZL?

22-02-2014

Heb vandaag een brief van ABP gekregen waarin zij aangeven dat ondanks herhaaldelijke schriftelijke verzoeken om de waardeoverdracht van mijn opgebouwde pensioen te regelen, Zwitserleven überhaupt geen reactie geeft naar ABP. Triest!!

Ray
11-01-2014

Zwitserleven stuurt de meest ondoorzichtig briefjes en dan op het alle laatste minute. Bijvoorbeeld, heb net een brief over pensioen gekregen (jawel met een loop van 40 jaar) gedateerd 23/12/2013 (net voor kerst) waarop een reactie was vereist voor 31/12/2013 anders zouden nare dingen gebeuren. Ongelooflijk. 18 jaar premies betaald en nog steeds is de waarde onder de inleg wegens hoge kosten. Niksnutten zijn het.

04-07-2013

Het Zwitserleven gevoel is een grote farce!

Het is een maatschappij waar zelfs het slecht te vinden maatschappijgarantie product met een gegarandeerde minimale winst van 2% zoveel verstopte kosten kent dat bij mij het eindbedrag er tot nu toe jaarlijks met zo'n €140,- op achteruit gaat. Verder krijg ik een schriftelijke waarschuwing dat er veel minder risicovolle beleggingssystemen zijn en wordt mij geadviseerd over te stappen op Horizonbeleggen!!!!

Nog afgezien van het feit dat ze niet in staat zijn het overgenomen Reaal Windex pensioen echt over te nemen en ik vor info zelfs naar de oude Reaal-tak doorgeschakeld wordt.

03-04-2013

Mijn vrouw heeft 2,5 jaar lang premie betaald bij haar vorige werkgever. Vanwege overgang naar een nieuwe werkgever is de polis premievrij gemaakt. Wel worden er jaarlijks kosten ingehouden (doorlopende kosten), plus een premie overlijdensrisicoverzekering. Onbekend is wat de overlijdensrisicoverzekering eigenlijk dekt. De premie fluctueert jaar op jaar, maar is echter zo hoog dat tussen 1 januari 2003 en 31 december 2012 de poliswaarde niet veranderd is. Daarmee is de de polis een melkkoe voor Zwitserleven geworden. Als mijn vrouw de komende 25 jaar niet van baan veranderd waar ze deze polis naar kan overdragen, dan zullen de kosten naar verwachting 3-4x de poliswaarde bedragen en blijft er voor het pensioen nauwelijks wat over.

Wat eventuele positieve ervaringen van anderen ook zijn, het Zwitserleven is niet mooi. In plaats van een wonderschoon strand, wordt het eerder de goot als je met pensioen gaat. Ik raad iedereen dan ook aan, om gewoon te sparen bij een veilige bank. Dan kun je altijd aan je geld komen, ook voor je pensioen. Je mist dan een stuk risicodekking, maar wat maakt het uit. De overheid verandert continu de pensioengerechtigde leeftijd of past de spelregels aan, terwijl verzekeraars tientallen jaren de ruif leegroven. En als je eerder dood gaat, is het geld toch weg.

08-02-2012

Mijn levensverzekering loopt nu 11 jaar en heeft al 3 jaar een negatief rendement. Meer koersdaling en vooral heel veel kosten, waardoor mijn premies (toch zo'n € 1.300 per jaar) de waardedaling niet kunnen bijhouden.

Het zelfde fenomeen deed zich in 2011 voor bij een koopsompolis die na 12 jaar tot uitkering kwam. Rendement: 50% van de inleg, oftewel de helft verlies. Ook hierbij waren mn de kosten spelbreker.

Ter vergelijking:

Een levensverzekering bij ASR (vh AMEV) kent wél jaar in, jaar uit een waardestijging, een 5-tal koopsompolissen bij Interpolis kenden ook een waardestijging. En ook ASR en Interpolis hebben met een beurscrisis te maken gehad. Voor de duidelijkheid: we praten over vrijwel dezelfde periodes.

Klacht:

Ik heb een brief geschreven over de koopsompolis. Reactie duurde lang, maar kwam per telefoon. De man presteerde het om mij aante raden lekker te gaan genieten van de mooie natuur op mijn camping en mij niet druk te maken over een paar 100 euro aan bankkosten.

Daarom heb ik over de levensverzekering nog geen klacht ingediend.

eerst nog even over nadenken of ik er vertrouwen in heb dat zij iets aan deze woekerpolis willen doen.

12-11-2011

Mij moet van het hart dat het Zwitserleven pensioen gevoel bij mij maar niet wil opkomen. Ik ontdek aan de lopende band dat de maatschappij zich verstopt achter de regering en andere regels om zo lang en zo veel mogelijk van mijn ingelegde pensioen premie gelden te profiteren.

Voorbeeld: de maatschappij garantie optie waarbij er geen gebruik wordt gemaakt van beleggen maar van sparen zit heel ver weg verstopt op de website en kan ook nog eens ten alle tijde eenzijdig door de maatschappij afgeschaft worden. Of anders wel het overnemen van de oudere pensioenpolis van Windix van een eerdere werkgever waarbij de oude Windix regels van kracht blijven en er geen gebruik gemaakt kan worden van bijvoorbeeld de maatschappij garantie spaarvorm zoals die wel voor mijn van begin af aan Zwitserleven pensioenpolis geldt.

Daarmee wordt een Zwitderleven met zijn pensioenpolis dus niet klantvriendelijker en moet ik het net als bij anderen maar afwachten waarbij telefonisch contact elke keer leidt tot de uitspraak: "Aangezien ik niets voor U kan doen, moet ik het gesprek als ten einde beschouwen."

Maar wel elke keer mappen met lovende uitspraken rondsturen waar je geen ............ aan hebt.

05-09-2009

Op de televisie zag ik vaak de reclames voor Zwitserleven, waardoor deze naam bij mij was blijven hangen. Nu ik een levensverzekering wou afsluiten ging ik kijken bij deze verzekeringsmaatschappij. En ik zag dat de premie prijzen in combinatie met de voorwaarden die Zwitserleven stelt erg goed zijn na mij mening. Daarna heb ik uiteraard gekeken bij andere vezekeraars of daar betere/goedkopere levensverzekeringen te vinden waren. Maar eigenlijk was het overal duurder of ongeveer de zelfde prijs. Dus toen had ik mijn levensverzekering afgesloten bij Zwitserleven. Ik kreeg als welkomskado ook nog eens een kadobon van 30 euro voor Bol.com, waarmee ik meteen een paar dvd's heb bestelt. Tot nu toe zeer tevreden.

Voordelen van Zwitserleven: Snel online af te sluiten voor een goede premie prijs.

Nadelen van Zwitserleven: Ik vind hun website er niet echt nieuw uit zijn ofzo...