Online.nl reviews

31-01-2017

´nieuw ´ netwerk

Sinds het verbeterde netwerk volgens online ,heb alleen maar klachten erg traag internet. uitval van internet. ik heb gebeld maar er wordt gezegd je hebt maar 7mbps tot aan de wijkcentrale. voor het verbeterde netwerk had ik 14 mbps et het is dus alleen maar slechter geworden. advies van online. : dan zeg je toch op .of neem glasvezel. wat een bedrijf die zijn volgend jaar failliet dan maar opzeggen.

Mirella
30-01-2017

Online.nl nooit doen!

Vanaf 7 dec 2016 klant alles in een niks noppes nada! Tot 9 jan 2017 helemaal niks daarna af en toe wat maar om de 5 min storing. Huren betalen films niet kunnen kijken. Grote mond voor leugenaar uit gemaakt te worden ben ik het beu om in het jaar 0 te leven. 2 tieners die niet zonder internet kunnen vanwege school. Je bent er niet lekker mee. Rekening krijg je binnen boven de 100 euro, waarvan? de ongeleverde diensten? Belachelijk dit. Ik ben overgestapt naar ziggo per vandaag die rekening kunnen ze in hun reet dauwen! Begin er niet aan!

Antonie
29-01-2017

Alles valt uit

Online.nl, eerder offline.nl Tv valt midden in opnames en normaal live kijken uit. Bellen kan niet je valt elke keer weer weg Je moet blij zijn met 3mbps Koop het niet!

Jamie
28-01-2017

Niet nakomen contract

Ik had een aanmelding gedaan voor online alles in 1. dit zou 9 december alles moeten werken. maar helaas alleen maar internet. gebeld en gebeld en ook gemaild. en wat zeggen zei dan. nu je kunt het weer opnieuw aanvragen dan komt het zeker in orde. En wat blijkt doe je dat gaan ook meteen alle kosten door naar boven ! Zelfde probleem ook met tv ook dat was niet doorgezet ook bellen bellen en blijven bellen. leveren ze uiteindelijk toch een ontvanger terwijl de afspraak 2 was. en ja hoor per de 20e kon ik het pas gaan gebruiken. En wel let op ook met heel veel storing keer op keer liep het beeld weer vast. zappen naar een ander kanaal en je kon weer even genieten van je zender. nu ja genieten. max vijf minuten en zat ie weer vast. net als ook de internet verbinding die keer op keer uitvalt. en dan durven zei te zeggen dat ze een goed bedrijf zijn. had een 2 jaar contract bij hen. maar heb alles ingepakt en linea directe alles retour gezonden aan hen. Nu dreigen ze mij nog wel dat ik verplicht ben te gaan betalen tot december 2018. Maar oké geen cent wat ik ga betalen. ben nu bij een andere provider die tenminste wel alles nakomt en waar ook alles per direct wel goed werkt zonder enige storing of wat dan ook. Heb dan ook Online.nl geblokkeerd op mijn internetbankieren. Zie wel wat ze verder willen gaan doen. maar van mij uit mag het uit gaan lopen op een rechtszaak aangezien zei in gebreke zijn gebleven en niet ik

Evelien

Wat een ellende!

Al jaren lid , altijd tevreden. Eind vorig jaar gaat het mis, geen telefoon en geen internet. We hebben hier financiële schade van geleden. Diverse keren gebeld, maar zijn slecht te spreken over de service. Daarom overgegaan naar een andere provider. We worden netjes gebeld door online, vinden het jammer dat we weggaan en dat we zoveel problemen gehad hebben. Bied hiervoor zijn excuses aan. Beloofd ons dat ons abonnement direkt stopgezet wordt en we dus niet meer hoeven te betalen. Waren we blij mee! Maar het was een dode mus. We blijven betalen voor van alles en nogwat maar hebben de incasso direkt stopgezet (vinden ze vast niet leuk!) Na 4 keer bellen, veel telefoonkosten voor niets te hebben betaald (want klanten letterlijk en figuurlijk aan het lijntje houden, daar zijn ze heeeel goed in) , diverse beloftes zijn we nog niets verder. Ook een brief gehad met 'bedankt voor het opsturen van de tv- modem ' huh? We hebben geen TV en we hebben geen modem opgestuurd. Wat gaat hier mis?

Aris

Bellen

Ik zit nu al meer dan een uur aan de lijn maar nog steeds geen medewerker aan de telefoon gehad wat een waarde loos bedrijf. En maar betalen nemen hun nu de kosten van de telefoon op hum rekening

Fre
27-01-2017

Te hoge rekening, er wordt zo maar een bedrag afgeschreven

Bij bellen naar online komt het bericht, 50 cent per gesprek en dan wordt de verbinding verbroken!

Kerim bey

Storing en leugens

Ik heb nu al 3 weken storing, geen internet thuis. Online heeft slechte service. Je moet langer dan 20 minuten wachten als je belt. Iedere keer krijg je een andere leugen. Ze helpen je niet goed. Ze nemen je niet serieus. je bent niet online maar ofline. Ik ben nu naar een andere provider overgestapt nu. Nooit meer online. Ik vertrouw je niet meer. De slechtste provider van Nederland is Online dus ofline. ik raad niemand aan.

Mariel
25-01-2017

Drama om op te zeggen

Ik probeer al zo lang mijn abonnement op te zeggen maar elke keer wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. En maar blijven incasseren die facturen. Schandalig! En daarbij slechte verbinding. Hun eigen website is ook regelmatig offline. Totaal niet klantgericht! No go!

Online.nl = Verschrikkelijk, waardeloos en diep treurig

Sinds Wanadoo al klant. Maar toen Wanadoo, Orange werd en vervolgens weer Online.nl begon ik steeds meer symptomen van borderline te vertonen. Met als dieptepunt de omzetting naar het nieuwe niet werkende netwerk. Sinds december 2016 ben ik gelukkig weg bij dit k@t bedrijf. Ik ben nu klant bij een andere internet provider en wat een openbaring. Eindelijk stabiel internet met de snelheid van het licht, eindelijk stabiel en haarscherpe interactieve tv, eindelijk gewoon ouderwets vast kunnen bellen en hierdoor eindelijk geen flashbacks, nachtmerries of oncontroleerbare emotionele reacties meer. Mensen wees gewaarschuwd, bezint eer ge begint. Trap niet in de "mooie" praatjes en/of "scherpe" aanbiedingen van Online.nl. Het zijn allemaal loze beloftes van een louche bedrijf. STAY AWAY FROM ONLINE. NL, THEY HAVE A PROBLEM FOR EVERY SOLUTION.

Jaap
24-01-2017

Al met al nu wel teveden.

Al heel lang klant bij online. Vanaf Wanadoo. In de loop der jaren regelmatig problemen gehad die soms wmet veel, soms met weinig moeite werden opgelost. Onlangs mijn abonnement aangevuld met TV. Ik kreeg een nieuw modem wat het, na het per ongeluk een keer te hebben uitgezet het niet meer deed.(Zyxel). Mij is gebleken dat de kwaliteit van de helpdeskmedewerkers nogal verschilt. De eerste zei dat dit modem nooit mag worden uitgezet. De volgende zei dat dit onzin was. De derde constateerde dat het modem stuk was en ik een nieuw kreeg. Iedere keer als ik belde moest ik minimaal een kwartier wachten voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Voordat ik het nieuwe modem kreeg heb ik mijn oude (Huawei) modem weer aangezet wat perfect werkte. Op mijn vraag waarom ik dan eigenlijk een nieuw modem kreeg zei men dat het oude geen 100mb aan zou kunnen. De volgende medewerker, een dame, bleek er echt verstand van te hebben zei dat dit onzin was en zorgde ervoor dat het modem een upgrade kreeg naar 50 mb. Vervolgens kreeg ik het nieuwe Zyxel modem. Ik had wat moeite om de TV gestart te krijgen maar ben toen ( weer door een dame) perfect geholpen. Verder blijkt online alleen maar met standaardbrieven te werken. Ik kreeg bv bij de bevestiging van m,n nieuwe abonnement te horen dat nummerbehoud van de telefoon 10 euro zou kosten. Weer gebeld.bleek men dit standaard in alle bevestigingsbrieven te zetten.Het modem is gratis staat in de aanbieding, maar bij de bevestiging staat er 1 euro huur vermeld. Nogal slordig allemaal. Aan het eind van dit hele verhaal ben ik met het eindresultaat niet ontevreden. Voorheen had ik 10 mb, nu met het nieuwe DSL modem gemiddeld 70 mb. Als ik online vergelijk met alle andere providers doen ze het niet beter of slechter, vandaar dat ik maar een abonnement voor 2 jaar heb afgesloten. Dus deze review eindigt positief.

Maikki

Modem -gedoe

Ik heb al lang online.nl Internet en bellen met TV, jaren ging het redelijk goed maar de modems zijn niet goed. Eerst had ik een Thompson, die niet goed werkte en na meerdere malen bellen werd het probleem aan de nieuwe modem toegekend. Toch duurde het ruim 2 weken om een nieuwe te ontvangen. De tweede Thompson functioneerde ook niet goed en weer kon ik hetzelfde doen: bellen naar de Klantenservice die ERG lastig was te bereiken. Uit eindelijk heb ik een Huawei modem gekregen, die eerst het goed deed, maar de laatste half jaar wil mijn laptop niet of moeilijk aan de wifi van deze modem verbinden. vandaag de ergste online-dag ever beleefd. Ik belde met mijn huislijn (via de modem) naar de Klantenservice - waarvan de nummer onmogelijk is te vinden op hun website - na 15 minuten vreselijke muziek kreeg ik de technische dienst aan de lijn. Bingo: U moet de modem resetten (al tig keer gedaan) en weg was de telefoontje, hoewel ik expliciet gemeld had dat ik belde met mijn modem. Dus kon ik weer de Klantenservice bellen, nu met mijn mobiel. Drie keer bleef ik ergens tussen de menu's hangen, de vierde keer kreeg ik weer de technische dienst na 7 min wachten aan de lijn. Het was duidelijk dat ze bekend waren met het probleem van de slechte verbinding met sommige laptops. Mijn is Windows 7 en geen 10 waarvan de problemen bekend zijn. Snel vertelde de medewerker dat hij me een mail stuurt met erin de Online Servicetool die het probleem zou kunnen traceren. De Servicetool is inmiddels al twee uur aan het draaien met de melding: 'wordt in gebruik genomen. v. 1.16. maar het bevorderd geen meter. Wat nu? Nogmaals half uur bellen naar de klantenservice? Wat frappant is is dat mijn laptop zonder moeite andere wifi's pakt, alleen dus die waarvoor ik betaal - online - niet. Heeft iemand dit probleem ook? Is de enige oplossing dus provider te vervangen, want mijn gedulde met de modems van Online is op. Ik vind de Klantenservice van online ondermaats. Het meest vervelend eraan is dat je alles alleen moet oplossen, je eigen apparatuur de schuld geeft totdat je beseft dat het toch echt aan de modems van online ligt dat de Internet niet verbonden kan worden. De zogenaamde servicetool is al helemaal een grap, of ligt het nu aan me.

M.K. uit Groningen

Wilfried
24-01-2017

Erg slecht in oplossen problemen en opzeggen overeenkomst

Sinds het eerste uur klant van wanadoo en via overnames e.d. online geworden. Sinds 2015 giga slecht en vaak geen internet. Oplossingen komen niet en uiteindelijk overeenkomst opgezegd. Goed zoeken op de site en het kan of telefonisch of schriftelijk.

Ik heb het meerdere keren telefonisch en per mail gedaan maar er komt geen bevestiging van de opzegging. Ook het automatisch afschrijven ging gewoon door. Dit allemaal ondanks dat er geen of bijna geen internet verbinding kon worden geboden en de zaak opgezegd was.

November 2015 naar een andere provider overgestapt en die komt tot de ontdekking dat er in de straat ergens tussen huis en centrale kabel problemen zijn. Deze zijn opgelost en internet is prima.

Nadat ik de betalingen aan online storneer komt er actie. Inmiddels is er een bevestiging gekomen dat het abonnement opgezegd is. Alleen 2 jaar later dan overeengekomen. De herinneringen komen goed binnen maar verder geen reacties, oplossingen of telefonisch contact.

Gewoon klote die club.

23-01-2017

GLASVEZEL is om te huilen! adsl 10 mbit was stabieler

Al jaren klant, sinds overstap van ADSL 10 mbit online naar glasvezel 50 mbit niks anders dan problemen. tijdje stabiel en dan begint het weer.

inmiddels 1 monteur en 4 routers en speciale afdeling die doelgericht gaan helpen en heel veel compensatie verder, en toch blijft het weer terug komen.

het lukt ze gewoon niet! elk gesprek met helpdesk de standaard vragen beantwoorden en ze opnieuw alles uitleggen. Reset doe ik altijd voor ik bel, want anders mag ik dat eerst doen, en daarna weer uitleggen aan de volgende medewerker dat het allemaal weer niet wilde lukken. Het blijft slecht, had ik mijn 10 mbit lijn maar kunnen upgraden naar 30 mbit, dan had ik dit nooit allemaal hoeven doorstaan.

Ik ga na mijn contract van 2 jaar zeker weg, dit gaan ze nooit meer goedmaken. Ik zit er al 15 jaar, met adsl geen problemen gehad!

TIP! bel 1200 nummer, dat is ook de helpdesk ipv 50ct p/min oplichtings nummer

Hendrik Jan
22-01-2017

Verbazing.

Vol verbazing lees ik allemaal slechte ervaringen over online.nl. Echter tot op dit moment ( online sinds begin december) gaat alles meer dan voortreffelijk. Laatste 3 jaar 3 providers gehad waarvan Ziggo de meeste problemen gaf. (slechte wifi , veel storingen lagere internetsnelheid dan aangegeven en voor het pakket wat ik had vrij prijzig) Hierna overgestapt naar Vodafone en wat voor een verbetering was dat zeg. op de internetsnelheid na dan (ook minder snel dan aangegeven) anders niet dan lof. Prijstechnisch ook perfect. Maar nu, aangezien ik ook recreant ben en op de camping tv wil ontvangen heeft online de mogelijkheid om ook via zijn pakket tegen geringe kosten (5 euro)elders via schotel of digitenne te kijken waar ik anders weer een apart duur abonement voor zou moeten aanschaffen. Ik ben dus daarom overgestapt naar online.nl zonder eerst reviews te lezen. De overstap ging verder gelukkig zonder problemen Voordelen: prijstechnisch veel voor weinig, bijna de internetsnelheid die ze beloven (28 mbs thuis tegen 30 mbs volgens de provider) Opnemen van programma's voor een paar uur gratis (geen extra kosten dus voor kastje) Wifi reikt veel verder en nog geen storingen /uitval gehad. Onbeperkt bellen binnen nederland. Al met al zeer tevreden dus! Nu hopen dat het zo blijft. Waarom al die slechte ervaringen geen idee maar wellicht ben ik 1 van de eersten met ander/beter apparatuur? Geleverde modem is Zyxel VMG8324-b10A en de ontvanger een MZ-101 Mochten zich er toch problemen gaan voordoen dan pas ik deze mening aan. Maar tot nu toe dik tevreden.

Madelief
20-01-2017

Waarschuwing

Twee maanden zonder internet, klantenservice onbereikbaar (Behalve als je aangeeft een nieuwe klant te willen worden, dan wordt je opeens wel teruggebeld!?!), klachtenformulieren herhaaldelijk ingevuld, maandenlang emails gestuurd, nooit enige reactie ontvangen. Uiteindelijk Online in gebreke gesteld en de machtiging stopgezet. Wordt ik twee maanden daarna eindelijk gebeld.door een incasso bureau. Schandalig, wees gewaarschuwd!

Ed
20-01-2017

Facturen kloppen niet, diensten werken niet

Drama, wel facturen sturen met te hoge bedragen, maar de diensten niet voor elkaar hebben.

Al 3x klacht ingediend = geen reactie 1x per brief = geen reactie En al 4 uren a €0,50 per minuut.

Klantnummer: 88090457

19-01-2017

Niks bellen bellen doet het niet

Slecht triest 6 euro betalen voor bellen maar bellen doet niks.

Hdb
18-01-2017

Schorem

Nooit met online in zee gaan. Dit malafide bedrijf verdient het om zo snel mogelijk van de markt te verdwijnen om nooit weer terug te komen. Het is werkelijk ongelooflijk wat een minachting deze graaiers voor hun klanten hebben. Je bent wel gek als je na alle kritieken nog klant wordt bij online.nl. Dumpen die naarlingen, laat ze zo spoedig mogelijk failliet gaan aan hun eigen wanbeleid. ONLINE IS NIET MEER WAT HET GEWEEST IS, LET GOED OP! BEGIN ER NIET AAN! Online.nl is gegarandeerd narigheid, veel problemen. U bent gewaarschuwd!

18-01-2017

Helaas ook een slechte review van mij.

Ik ben al best lang klant van online.nl (uit tijdperk wanadoo) Eigenlijk nooit echt problemen gehad met de verbinding o.i.d.

Ik had tot voorkort de klantenservice nooit nodig gehad. Dat is positief, dat zal ik ze na geven.

Onlangs echter heb ik steeds meer problemen gehad met de wifi en verbindingen via Skype e.d. Mijn modem was achterhaald. Ik zit nog op een Thomson TG712.

De intrusion detection die in die dingen zit ingebouwd (en niet uit te schakelen is) begint soms gewoon random internetpaketten te blokeren van degene met wie je op skype aan het bellen bent, of online een spel speelt of wat dan ook. Ondanks het feit dat de nodige poorten in de firewall gewoon toegewezen zijn.

Om die reden en omdat de 56m wifi niet meer toereikend is voor 2 telefoons 1 pc en 1 laptop besloot ik te bellen voor de aanvraag van een nieuw modem.

De eerste keer dat ik belde werd opgemerkt: "o ik zie dat u nog op een 2 modellen oudere modem zit. " de medewerker is het met mij eens dat de modem aan vervanging toe is. Er zou meteen geregeld worden dat er een nieuwe naar me toegestuurd zou worden. Deze zou hooguit 2 dagen later in huis zijn. Zou.

Een kleine week later nog geen modem in huis. De order was zomaar op mysterieuze wijze gecancelled. Maar goed, foutje moet kunnen. ik ben de moeilijkste niet. Herkansing. binnen 1 of 2 dagen ZAL ik een modem hebben.

. 2 dagen later. zelfde verhaal. Weer gebeld en de order was WEER gecancelled. ik moet keer op keer opnieuw de rede van vervanging opgeven. terwijl ze prma weten dat de thomson tg712 een oud beestje is en niet meer toereikend voor de gemiddelde gebruiker.

Nu wordt aangegeven dat de order opnieuw is ingevoerd en dat de desbetreffende afdeling deze keer contact met mij op zal nemen. Wanneer ik vraag wanneer er contact met me opgegeven zal worden wordt er doodleuk gezegd: "binnen 3 werkdagen meneer"

Ik heb hier maar 1 woord voor: Waardeloos.

Ik ben nu in afwachting op een telefoontje en ga er vanuit dat ik morgen een modem in huis heb. Klachtenformulier is ingevuld. ze hebben mijn telefoon nummer en ze kunnen mij bellen en fatsoenlijk helpen.

Zo moelijk is het niet. aparaatuur is achterhaald, doe een pakketje op de post naar een adres dat aanwezig is in het klantenbestand. Niets aan de hand, opgelost.?

Online.nl weet daar op ongekende wijze mee om te gaan.

Ik geef ze nog 1 kans.

De laatste kans. anders stap ik over.

Ik ben echt de moeilijkste niet. Bel me op, communiceer en stuur ff dat pakketje op.

Hartelijk dank