Online.nl reviews

2.0
Positief7%
Neutraal2%
Negatief91%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Mehmet
02-11-2016

Online heet voortaan Pinokkio-Online.nl

Ben al 4 jaar klant. Nooit problemen gehad tot 17 oktober 2016. Deze dag zou de omzetting plaatsvinden. Volgens de mail van Online.nl zou na resetten weer alles normaal werken. Vanaf die dag ging fout. Gereset volgens hun mail. We hadden geen verbinding meer

Contact opgenomen met de KS en na 45 min kreeg ik iemand aan de lijn. Doe dit en doe dat.

Weer gebeld naar de klantenservice en na 1 uur iemand aan de lijn. Ze zeiden dat binnen 24 uur een monteur ons terugbellen voor het maken van een afspraak.

Dinsdagmiddag, 18 oktober 2016, worden we gebeld en de monteur kon donderdag tussen 8 - 13 uur komen.

Monteur kwam langs rond 10:30 uur en vervangt voor de zékerheid kabel en test het. Nadat hij kwartier weg was hadden we heel slecht internet. 10 mb downloaden deed hij in 25 minuten!

We konden alleen maar Whatts Appen. Playstation spelen kon mijn zoon niet. you tube kijken was niet mogelijk. Zelfs FB kon je niet inloggen. Zo slecht was het!

21 oktober 2016 weer contact opgenomen met KS. Het duurde weer 50 minuten dat ik iemand aan de lijn kreeg. Ik was woest wilde mijn abonnement opzeggen. Het kon niet omdat ik nog een doorlopende contract had. Ben gecompenseerd voor 12,50€ en de storing was binnen paar dagen opgelost zijn.

Ik wil geen geld, mijn enige wens is goedwerkende internet. Ik snap nog steeds niet waarom ze goedwerkende netwerk veranderen! Mij werd verzekerd dat ze zaterdag en zondag 21/22 oktober aan de storing gewerkt zou worden.

Vanaf 23 oktober 2016 had ik helemaal geen verbinding meer. Ik heb paar keer gebeld maar je krijgt geen contact met de KS.

Want elke keer als je belt, moet je je klantnummer of ibannr vermelden. Ik had het gevoel dat zij express geen antwoord gaven of niet verder wilden doorverbinden. Eindelijk donderdagavond na 50 min wachten aan de lijn kreeg ik een medewerker. Hij zei dat hij mij een nieuwe modem zou sturen en dat er storing was in mijn wijk (Rotterdam zuid). Hij begreep mijn frustaties. Zaterdagmiddag ontving ik mijn Nieuwe Modem, merk ZyCel en verving mijn oude goedwerkende Huawei.

Jammergenoeg nog stééds geen verbinding met het netwerk. Maandag 31/10 gebeld naar de KS. Na 40 min. kreeg ik iemand aan de lijn. Ik was echt woedend en had gezegd dat ik geen meer VERTROUWEN had. Je krijgt ook echt geen antwoorden op je vragen. De medewerkster had geen begrip voor dat ik zo woest was. Ik wilde mijn abonnement stopzetten maar ze kon mij niet heplen. Je hoorde alleen maar Standaard antwoorden. Vroeg naar de Manager maar dat mocht ook niet. Ze zei dat 5 november 2016 probleem opgelost zou worden. Ik heb gezegd dat ik echt niet in geloofde.

Dinsdagochtend 1 november 2016. Nog steeds geen internetverbinding. Om 8:35 uur gebeld. Weer gebeld om op te zeggen. Na 25 minuten kreeg ik iemand van de KS. Voor de zoveelste keer verteld dat ik geen verbinding hebt en dat weg wil omdat zij hun afspraken niet na kunnen komen. Ze leveren geen diensten waar ik recht op heb. De medewerker vertelde mij dat ik een maand opzeg termijn had. Ik zei hem dat die regels van toepassing zijn als je diensten normaal levert. Ze denken dat wij dom zijn. Vervolgens ging hij mij met de Klachtenafdeling doorverbinden. Na 25 min. Kreeg iemand te spreken en die zei dat ik verkeerd verbonden was. JESUS! Na 45 min. wachten kreeg ik klachtenlijn. Voordat ik drie woorden zei, zei hij. Meneer ik hoor U niet. Maar ik hoorde hem en zijn collega's in de achtergrond duidelijk. Vervolgens heeft hij de telefoonverbinding verbroken. Ik kom hem wel wurgen. Klootzak! Is toch frappant dat hij met dit onzin komt. Ik kon wel exploderen van woede. Ik was zo kwaad en gefrustreerd. Je hartslag gaat naar 250 keer per minuut van onmacht/woede/frustratie. Na mijn werk om 19:20 uur belde ik weer. Na 35 min. kreeg ik een medewerkster aan de lijn. Vertelde dat ik hun gedrag niet netjes vond, van de klachtenafdeling. Ze bood haar Excuses namens het bedrijf. Ze kon ook niet opzeggen. Enige manier die mijn abonnement kon opzeggen, was de klachtenafdeling. Ik heb gevraagd of zij mij terug konden bellen. Het was Niet mogelijk! Directe nr kreeg je ook niet van de klachtenafdeling. Ze ging mij doorverbinden. Ik heb tot 21:10 uur gewacht maar kreeg echt niemand aan de lijn. Ik weet dat ze tot 21:00 uur werken maar ik dacht misschien helpen ze nog de mensen die aan het wachten zijn. Daarna heb ik opgehangen. Je word Bewust niet geholpen. Weer een klote dag. ik was zo kwaad dat ik 's-nacht wakker werd van de frustratie. Woensdag 2 november 2016, belde ik weer naar de KS. 45 min. Later iemand aan de lijn. Ik zei verbind me naar de Klachtenafdeling. Weer 1 uur gewacht. Werd weer niet geholpen. ze zien aan je klantennummer en word express niet geholpen. Later weer gebeld en kreeg iemand van de klantenservice en ze zei dat vandaag storing verholpen was. Ik zei tegen haar dat niet zo was en dat zei keihard loog.

Vervolgens ging ze mij doorverbinden naar de klachtenafdeling. NA zoveel minuten kreeg weer een nieuwe Pinokkio aan de lijn voor de zoveelste keer. MENEER, ik hoor U niet terwijl ik wel ze hoor en weer heeft opgehangen.

Ik heb geen zin meer. Ik ben klaar met PINOKKIO ONLINE.NL. Na herhaaldelijk bellen. Elke keer 50 eurocent per gesprek en normale tiktarief heb ik meer geld uitgegeven dan de compensatie. ik moet nog afwachten of ik echt mijn compensatie geld terugkrijg. Ondertussen is wel 25€ afgeschreven van mijn bankrekening voor Niet Geleverde Diensten. Die ga ik lekker terugstorneren.

Ga morgen naar de andere provider en ga overstappen. Vanaf 17 oktober tot heden is een Hel voor mij geworden.

Ik vind heel erg Jammer & Zielig dat zo'n bedrijf niet Eerlijk & Transparant is. Je word echt niet geholpen. Terwijl ik recht heb na 14 dgn weg te gaan.

Wat ik nog erger vind is dat ze nog Doodleuk reklame maken om nieuwe klanten te werven. Ga eerst je bestaande klanten helpen. Ze zijn gewoon een ROTBEDRIJF!

O hanafy
02-11-2016

Intenet 10.000 bc

15 dagen problemen met slecht internet en super slecht klantenservice

Jolanda
02-11-2016

Heb al 3 dagen problemen

Ik heb al 3 dagen zo nu en dan 2 minuten verbinding. Belacheljk. Op hun site wordt aangegeven dat zij hopen dat dit 5 november is opgelost. Klanten dus een week teleurstellen en niet informeren en niet compenseren?Shame on you online.nl. ik wil gecompenseerd worden voor deze verloren dagen. Ik heb de pech dat ik net een nieuwe telefoon heb aangeschaft en dus al dagen bezig ben om deze te configureren c.q. werkbaar te krijgen. Online wanneer beseffen jullie een keer dat ook de tijd van en consument kostbaar is? Bah, ik er klaar mee.

Sowieso altijd standaard problemen in het weekend (iedere keer internet verbroken) en de emailapplicatie is een grof schandaal. Bijna onwerkbaar. Regelmatig zijn verzonden emails onherkenbaar in een niet leesbaar formaat, Klachten daarover verzonden en dan krijg je flutreacies waarop je niet kan reageren. Online neemt niet de moeite om een klacht serieus te nemen en een klant te bellen en te hepen.

Rondom bagger en ik ga stoppen met online

Ilona
02-11-2016

Never again!

Nog nooit zo slechte provider. klantenservice wachttijd: 60 min! Helaas kan ik geen printscreen toevoegen. ben er klaar mee.

Paul
02-11-2016

Slechte bereikbaarheid en service

Al zeerl lang klant. Nu tijdens examen week van mijn dochters modem uitval . Dus een defect modem. Bellen bellen en bellen dan eindelijk te horen krijgen dat ik maar een modem moet kopen op internet marktplaats omdat het zeker 3 dagen duurt voor dat er een nieuwe is gestuurd. Ik was bereid de modem in Nederland direct op te halen en gevraagd of er echt geen mogelijkheid is. Nee is het antwoord. Ik ben benieuwd.ben zo slecht geholpen dat ik uit woede van plan ben naar een andere provider over te stappen. Nu 3 tot . Dagen geen internet en telefoon .

Kamal
02-11-2016

Slecht provider.

Internet slecht en service is erg slecht.

Marco
02-11-2016

Slechte service of liever gezegd geen service

Vorige week maandag ineens geen internet ivm migratie waar ik als klant niet om heb gevraagd. In de mail die we een week van te voren hebben ontvangen ivm migratie staat vermeld dat je een uur zonder internet kan zitten, daarna dien je de router opnieuw op te starten. Zo gezegd zo gedaan, vervolgens geen internet. Bellen met de klantenservice voordat je iemand aan de lijn krijgt ben je een goed half uur verder en dan wordt er verteld dat er een monteur langs komt. De plannersdesk neemt binnen 48 uur contact met u op. Toen heb ik gelijk duidelijk aangegeven dat mijn vrouw thuis werk ivm haar zwangerschap en dat het voor haar onacceptabel is dat ze geen internet heeft. Zonder internet kan ze niet werken en is ze genoodzaakt om verlof op te nemen. Uiteindelijk heeft de plannersdesk maandagavond contact met mij opgenomen en zij kunnen niet eerder dan vrijdag. Meerdere malen contact gehad met online.nl dat dit veel te lang duurt, geen enkele medewerker van de klantenservice heeft een antwoord. Ze weten alleen het antwoord wanneer je aangeeft dat je het abonnement per direct wil beeindigen, dan moet u een bedrag betalen van ongeveer 250 euro. Waarom? Omdat jullie de dienst niet leveren die ik als klant verwacht! Vervolgens wordt je doorverbonden naar een andere collega die meer kan vertellen wordt aangegeven, na anderhalf uur tot 3 uur in de wacht te hebben gestaan wordt de verbinding zonder pardon verbroken. Terug bel afspraken komen ze niet na, de service niet. Dit lijkt mij een gegronde reden om het abonnement per direct op te zeggen zonder kosten.

Met vriendelijke groet, Marco van de Kerkhof

Mark
02-11-2016

Levert niet naar contract en is onbereikbaar

Een verhuizing aangevraagd 9 augustus 2016 leidt tot grote problemen en is nu november nog steeds niet in volledigheid afgerond. Daaruit leerde ik: - Online is een bedrijf dat zich onbereikbaar maakt. a. Klantenservice: gemiddelde wachttijd 20 min b. Medewerkers hebben geen inzicht of beslissingsbevoegdheid zaken uit te zoeken en te regelen. Moeten zelf interne afdelingen bellen wat gem 15 minuten duurt. Met als resultaat dat men het uit gaat zoeken. c. Een directe oplossing is nooit voorhanden of kan geregeld worden. e. Zelf als telefoon niet werkt, je daarover belt, geeft men aan na het uitzoeken, alleen terug te kunnen bellen. f. Voor klachten dient men direct te vragen naar de Klachtenservice, deze doorschakeling duurt 15 minuten. g. Via post is slechts een postbusnummer beschikbaar. Aangetekende post kan dus niet. h. Het klachtenformulier op de website beschitk niet over een safe of print knop. i. Na verzenden van een klacht wordt deze niet via mail, ter bevestiging aan eigen mail verzonden. j. De klant met een klacht heeft per saldo geen enkel bewijs dat een klacht via het formulier is verzonden en ingediend. k. Mijn ervaring leert dat van 5 op deze wijze ingediende klachten er niet een in behandeling wordt genomen. l. Men correspondeert alleen middels terugbellen. Met een niet werkende internet/VOIP wordt de klant geacht over andere telefonisch middelen te beschikken. m. Afdelingen werken volledig afzonderlijk en men informeert elkaar niet. Zo spreekt een medewerker een coulance regeling af, volgt volgens afspraak betaling van gereduceerd tarief, werd ik afgesloten door het niet voldoen van volledige betalingen. Eerst volledig betalen voordat men verder wil spreken en wat kan doen. n. Advies zorg dat u de naam van medewerker goed noteert.

.en dit alles gaat alleen nog maar over hoe men u als klant behandelt.

Online levert niet naar haar contractuele verplichtingen, beloofde snelheden worden niet behaalt. Verbindingen hebben last van korte onderbrekingen. 10 seconden, Vaak onmerkbaar in internet door buffering, maar bij VOIP telefonie, onacceptabel. o. Men wijst zonder enig onderzoek direct naar anderen, verantwoordelijk voor lijnen, servers, onderhoud etc. p. reset morgen nog eens het modem en kijk of het dan wel werkt. waarna u wederom weer 30 minuten in de wacht staat om een medewerker te treffen die het doorgeven za, en niet meer kan doen dan dat.

q. Een vraag over de storingen en wegvallen telefoon leidde een dag later tot het afsluiten van telefonie en een mail met een bevestiging van mij verzoek tot opzegging.

etc etc etc leg net de hoorn neer na 40 minuten in de wacht te staan zonder iemand te spreken te krijgen.

Mijn advies: -Doe geen zaken met Online.nl -Heb je een contract? Regel een andere provider. In die duur stuur ze naar hun postbus 3 oproepen tot verbetering en het oplossen. Stel ze in de 4e in gebreke en beëindig van rechtswege het contract.

Lesley
01-11-2016

Ver uit de slechtste klantenservice Ooit!

Ik zou nooit voor online.nl kiezen, als je klantenservice wil bellen sta je minimaal 20 min in de wacht. De personen die je dan te spreken krijgen verbinden je weer door. Dit duurt vervolgens ook weer 20min (bij mij 30) Vervolgens kunnen ze je niet helpen. Stuur je een mail met daarin in dat je dus ruim een uur aan de telefoon gehangen heb, kunnen ze hier ook niets aan doen en is dat niet hun schuld.

Ik zeg veruit schandalig en beschamend om je klanten zo te behandelen!

Alexander
01-11-2016

Onbetrouwbaar internet

VERSCHRIKKELIJK. Nu al meer dan een week slecht internet: zeer langzaam en bovendien instabiel. Klantenservice is onbereikbaar en de drie zinnen op de website over de vermeende huidige storing zijn mijns inziens niet afdoende. Doei Online.nl. Ik ga naar Ziggo. Sneller voor dezelfde prijs en wél betrouwbaar. :D

Govert
01-11-2016

Ik bel al 3 dagen.en niemand neemt op

Nog nooit zo'n slechte provider meegemaakt.telefoon werkt niet.ik bel al 3 dagen klantenservice.niemand neemt op.via facebook wordt ook NIET gereageerd.

ik ga snel een nieuwe provider zoeken.

P.S.ik heb al 2 jaar ellende bij Online.Nl.

Ronald
31-10-2016

Ben er klaar mee

Al twee weken geen internet vanwege een kapot modem door een software upgrade. Wie verzint dat? al anderhalve week wachten op een nieuw modem. Ben al lang lid, maar ben er wel klaar mee. In een internettijdperk geen internet kunnen bieden staat gelijk aan het ontbreken van een nutsvoorziening. Je krijgt wel een mailtje waarin Online aangeeft te hopen dat de problemen voor 5 november zijn opgelost. Dat is @€(&&€;&€€ bijna drie weken.

L.
31-10-2016

Storing provider Online duurt nu écht te lang !

Voorheen nooit last gehad met Online hier in Friesland. Sinds een week of drie veel last van niet werkend of zeer traag internet. Ging gisteren aardig maar is nu echt verschrikkelijk slecht. Zou het echt 5 november opgelost zijn zoals ze melden op hun website ? Hoe is het mogelijk dat een storing zooooo lang kan duren ! ( kostte me een half uur om dit hier te melden )

Femke
31-10-2016

Waardeloos en leugenaars

Wij hebben iets langer dan een jaar internet bij hun. Sinds september ongeveer hebben wij echt 3-4 weken slecht internet gehad. We konden niet tegelijk films streamen en op de playstation terwijl dit eerder wel kon. En apps zoals facebook deden het ook bijna niet omdat de wifi zo traag was. Zoals in eerdere reviews geven ze niet toe dat er iets mis is aan hun kant. Ze brengen het zo alsof het aan ons lag. Onze kabels of ons wifi kanalen waren zogenaamd niet goed. Hebben alles geprobeerd maar het werd niet beter. Ze zeiden ook dat ze 51mbps met bij ons hadden opgemeten (betalen voor 50) maar als wij zelf gingen meten was het 1.6mbps. Dat is ook al een leugen omdat je niet vanaf een afstand de wifi kan opmeten. Hij doet het eindelijk weer beter maar niet zoals het hoort. In juli stappen wij over naar Ziggo! GEEN ABONNEMENT BIJ ONLINE.NL NEMEN! KRIJG JE ALLEEN MAAR GEZEUR MEE!

Igor
28-10-2016

Slechte service- onbereikbaar

Onlangs een kapotte modem (livebox). Ik kon ze telefonisch niet bereiken, email gestuurd, 2 dagen later een reactie- we versturen een adapter. Ik vraag ze om ook een modem op te sturen. Geen reactie. Dag later een telefoontje- een adapter kunnen we pas over 5 dagen bestellen. :( Ik ga overstappen. Waardeloze service.

Aleksandar
27-10-2016

Wardelos

Lieve mensen.

niet aboneeren bij online nl jij krijgt hagaratierd spijt fan slecht servis zij laten jouw lang in de wacht zeten aub niet aboneeren

Bep
27-10-2016

Waardeloos

Ik heb al meerdere mails gestuurd en op facebook paar keer een vraag gesteld maar je krijgt geen reactie .10 euro duurder per maand en je krijgt er niks voor terug, ja minder !.En dan het feit dat ze oktober hebben afgeschreven en vervolgens nog een keer wilde af schrijven .Ik heb deze betaling tegen gehouden omdat ik gewoonweg geen geld heb om ze 2x per maand te betalen.Vervolgens meerdere mails gestuurd dat ik op wil zeggen en ook daar geen reactie op.Ik word hier echt moe van pfffff

Gerda
27-10-2016

12 jaar klant en nu doen ze niets

Al twaalf jaar klant, ben nu maand bezig ze geven loze beloftes en nu net weer gebeld omdat ik na een week nog niet terug gebeld ben 1,5 uur en zes mensen aan de telefoon niemand weet wat,slechte info spreken elkaar tegen en je krijgt geen bevestigingen terwijl je die binnen 48 uur zou moeten krijgen. maar moet wel abonnement afzeggen binnen 14 dagen lastig als je niets hebt. Ze vinden zelf dat ze genoeg doen en alles word afgedaan met storing over overgaan op nieuw systeem. 7 okt.abbonement betaald en nu 31 okt weer omdat hun nieuw systeem hebben zullen veel mensen zijn die dat niet kunnen maarja dan heb je pech.Dus mijn advies ga ze niet bellen want je schiet niets op.

Yassin
25-10-2016

SLECHTSTE INTERNET PROVIDER OOIT!

Al 2 weken lang geen internet! Heb urenlang moeten wachten aan de telefoon. Er werd een monteur gestuurd 1 week later. De monteur komt binnen die verwisselt wat kabeltjes en vertrekt. Vervolgens meet ik mijn snelheid op www.speedtest.net en ik krijg een meting van 1Mbps van de 20! HET PROBLEEM IS DUS NOG NIET OPGELOST!

IK RAAD AAN OM AL JE TELEFOONKOSTEN EN ANDERE GEMAAKTE KOSTEN TE DECLAREREN BIJ ONLINE.NL!

Nooit maar dan ook nooit meer internet aansluiten van Online.nl of ze kunnen beter een ander naam kiezen zoals OFFLINE.NL!

- Hele slechte klantenservice - Slecht werkende modems - Onervaren monteurs - Slecht werkend internet - ALLES IS SLECHT!

Norbert
24-10-2016

Klantenservice behoort een service voor klanten te zijn!

Al klant vanaf Wanadoo/orange/online dus al diverse jaren. maar vanaf online al div.problemen.zou een nieuwe livebox krijgen maar toen ik met veel moeite en lange wachttijden a/d telefoon bleek het niet te kunnen vanwege de geringe snelheid v/h abonnement.toen kreeg ik later toch een andere livebox(met opdruk orange)van een bedrijf dat online heet?maar moest hem accepteren want op het moment dat deze verstuurd wordt is alles in voorbereiding en moet hij aangesloten worden anders heb je niks meer. 2 jaar geleden van online adsl overgegaan op online glasvezel. konden ze ineens niet meer automatisch incasseren?rekeningen online en na 3mnd mobiel bellen omdat de telefonie het niet deed,die was afgesloten omdat ik niet betaald had?na div. problemen die niet opgelost worden omdat ze niet te bereiken zijn en ook niet reageren als je vraagt contact op te nemen met mij.nu contract beeindigt omdat deze afliep op 31-08-2016 opgezegd begin augustus. nu willen ze een maand opzegtermijn! HE mijn contract loopt af,waarom moet ik de mnd erna dan nog betalen want ik ben wel half augustus al afgesloten?nu willen ze nog €27,98 anders dreigen ze met een incassobureau! eigenlijk moet ik lachend betalen en blij zijn dat ik van die KUTZOOI af ben. aanraden doe ik ze niet maar mensen die van een uitdaging houden SUCCES klantenservice hoort een(gratis) service naar de klant te zijn om gewone dingetjes op te lossen of uit te leggen. maar ze zijn onbereikbaar!tenzij je de hele dag de tijd hebt om in de wacht te gaan hangen met hoge kosten van dien.