Leon
29-01-2015

Slecht Bedrijf

De klant is geen koning noch een belangrijk persoon. Alleen winst willen boeken met de kleine lettertjes. Altijd het gevoel aan de telefoon dat ze denken dat je hun wil oplichten. Ik bel ze ook niet voor me plezier.

Ik heb het gehad met dit bedrijf jammer dat je de zorgverzekering niet kan beëindigen in het jaar anders had ik die ook nog weg getrokken.

Anne
17-12-2014

Mwah

Wij gaan weg bij fbto. Zolang er niets is,is het een top verzekering. Echter, zodra je wat wilt wijzigen, krijg je foutieve facturen, herinneringen, aanmaningen. Ik had op een gegeven moment twee inboedelverzekeringen lopen bij fbto? Ik vind het jammer om weg te gaan, want de voorwaarden waren prima. Hopelijk gaat het bij een volgende verzekeraar beter.

Margreet
30-10-2014

Ik mag niet behandeld worden bij de dermatoloog waar mijn huisarts me naar verwi

Ik heb een bultje bij mijn neus en moet naar de dermatoloog omdat de huisarts het niet vertrouwd.

Hij verwijst mij naar een dermatoloog maar die mag mij dit jaar niet meer behandelen omdat ze van FBTO geen toestemming krijgen meer patiënten te behandelen dan dat ze dit jaar al gedaan hebben! vanaf 1 januari mogen ze weer nieuwe patiënten aannemen. Het is een erkende kliniek voor dermatologen. Zo ben ik gestopt met roken en heb ik medicijnen voor maar de enige zorgverzekering waar je het zelf eerst moet voorschieten is FBTO. Ik ben na dit jaar in ieder geval weg bij FBTO WAARDELOOS!

Bianca van Zuylen
19-06-2014

FBTO zorgverzekering: SCHADALIG SLECHT EN ONBESCHOFT!

FBTO is een schandalige en onbeschofte verzekeraar! Ze gaan op de stoel vd arts zitten en bepalen zelf of ze wel of niet vergoeden. De nota's kunnen alleen via de apotheek worden ingediend maar dan vergoeden ze maar de helft aan de apotheek! Logisch dat die dat niet wil. Ik ben nu zo vaak van het kastje naar de muur gestuurd, en m'n medicijnen met medische noodzaak worden nog steeds niet vergoed, dat ik m'n rechtsbijstand ga inschakelen en aan het einde vh jaar al mijn verzekeringen bij FBTO opzeg!

NOOIT naar FBTO gaan, ze lachen je gewoon uit!

Sabrina
19-05-2014

FBTO of beter: Rampenplan!

Vanaf vorig jaar november t/m februari van dit jaar ben ik bezig geweest met het treffen van een betalingsregeling. Ik heb letterlijk gesmeekt of ze wilden luisteren. Na 2 keer een groot bedrag te storneren (Op hun eigen advies) en dus in totaal drie maal OP TIJD! de regeling proberen aan te vragen is het dan eindelijk gelukt.. Het is gewoon belachelijk. De klantenservice lijkt heel slecht op de hoogte te zijn van allerlei zaken, is gewoon heel brutaal en geeft enorm slechte adviezen. Elk persoon aan de andere kant van de lijn bij de FBTO geeft een ander advies en zeggen letterlijk dat wat hun vorige collega gezegd heeft, bullshit is.

Buiten dit alles vind ik de vergoedingen voor iets wat bijzondere zaken, wat wel bij veel andere verzekeraars vergoed word of gedeeltelijk, op en top slecht/minimaal is.

Misschien zijn er veel mensen het niet met mij eens maar, mijn ervaring met de FBTO is heel erg slecht.

Raymond
17-03-2014

Na overlijden geen premie terug, geen reactie, geen initiatief

Begin dit jaar overlijdt mijn vriendin en ik informeer FBTO hiervan om de teveel betaalde premie die ik zelf voor haar heb vooruit betaald voor het jaar, terug te vragen. Enkele dagen later krijg ik de bevestiging dat deze binnen enkele dagen wordt terugbetaald. Zes weken later vraag ik waar mijn geld blijft, pas na twee weken antwoord dat ze al twee geprobeerd hebben om geld te storten op haar rekening, in plaats van de mijne, waarvan het betaald is, en dat dat geld is teruggestort (logisch, want die rekening is opgeheven door haar dood). Zelf contact opnemen is er blijkbaar niet bij. Ik geef mijn rekeningnummer door en vraag wederom voor terugstorting per omgaande. Geen reactie, geen geld. Inmiddels is het bijna drie maanden geleden en ik heb nog steeds geen geld teruggekregen wat rechtmatig van mij is. Dan maar de rechtsbijstand inschakelen. Alsof ik niets beters te doen heb in deze moeilijke tijd. En bedankt, FBTO!

Jansen
25-02-2014

In 2013 had ik bij fbto een zorgverzekering. Deze einde 2013 opgezegd. Later toch een fbto zorgverzekering opnieuw afgesloten. Door de verwarring van eerdere opzegging bleek ik 2014 niet verzekerd te zijn. Ze hebben alles gewoon beëindigd. Nu weer een vraag ingediend gaat die nu pas in ipv 1-1-2014. Erg klant onvriendelijk deze manier van handelen. Volgend jaar gelijk naar een andere zorgverzekeraar. Is een puinhoop bij de acceptatie van fbto.

Loes
20-01-2014

al jaren klant, maar nu niet meer zo tevreden. Als je een klacht hebt word er slecht op gereageerd. Je word afgescheept als vaste klant dat je je email maar beter moet lezen.... Maar als er in 1 gezin 3 emails niet zijn aangekomen(dus niet verstuurt...) zegt FBTO dikke pech. Dus nu mijn klacht maar weer ingediend bij klachtenmanagement van fbto. We wachten weer af....

06-06-2013

Begin dec 2012 via andere verzekeraar overstappen aangekondigd. Andere verzekeraar deed dat de volgende dag!. FBTO had me in een wanbetalersregister geplaatst, wat volledig onterecht bleek. Ik sta daar nog steeds in, ik heb nooit een excuus gekregen van FBTO.

De laatste week den december FBTO maar eens gebeld, "moet ik nog separaat opzeggen?" Dat bleek niet nodig, de overstap was ontvangen en in verwerking. Ik zou van de andere verzekeraar (Menzis) de overstap bevestigd krijgen.

Menzis kreeg half januari van FBTO het verhaal over de wanbetalerslijst te horen, belden me netjes op en wachten (nu in juni wachten ze nog steeds) Omdat FBTO dit in januari gedaan heeft, is overstappen ineens onmogelijk, en dat terwijl de reden niet legitiem was.

Ik heb natuurlijk FBTO in gebreke gesteld en gemeld dat ze de overstap toch maar moeten regelen, zij hebben immers de fouten gemaakt. Daar wil men niets van weten, mijn argumenten worden volledig en ongelezen genegeerd. De laatste 3 maanden reageren ze al helemaal niet meer, tot afgelopen week, toen ik weer een mail ontving waaruit bleek dat men de schuld niet wil toegevenb en totaal niet ingaat op wat er werkelijk is gebeurt. En de premie, die betaal ik niet, de deurwaarder is twee weken terug geweest, alle bewijzen getoont en hij gaat de opdracht teruggeven aan FBTO (helpen is er natuurlijk niet bij) Door FBTO ben ik nu niet verzekerd (al 6 maanden). Waardeloze maatschappij!

09-04-2013

Ik ben helemaal weg van de FBTO zorgverzekering. Ik heb hem voornamelijk genomen omdat ik zwanger ben, dus voor de gezinsplanningmodule.

Een goed kraampakket gehad, 3x een boekje van pauline oud (9maanden, kraambezoek en baby 1e jaar) en de pretecho krijg je ook vergoed tot 100 euro!

Daarnaast kreeg ik een snelle reactie op mijn vragen via mail/twitter. Kortom, helemaal tevreden!!

08-01-2013

Een hele nare verzekeraar. Ik heb in 2012 flink gebruik moeten maken van FBTO - er worden teveel fouten gemaakt en men is het meeste van de tijd niet klantgericht.

Grootste ergenis: er staan nog dossiers open. Deze worden niet afgehandeld. Ik moet er telkens achteraan.

Ik ben gekke Henkie als ik hier nog verzekerd zou blijven.

Ik hoop dat de recessie blijft aanhouden dit jaar, zo niet erger wordt en dat het FBTO heel hard mag treffen.

Ik zeg: succes!

13-10-2012

Ik heb geen goed woord over voor FBTO. Omdat ik op mezelf ging wonen ben ik het één en andere gaan vergelijken qua verzekeringen. Gezien ik graag alles bij elkaar wou hebben, heb ik op basis van de premieberekeningen en het aanbod passend bij mij voor FBTO gekozen. Ik wou dat ik dat nooit had gedaan. Bij de premieberekening gaf men aan dat ik € 199,97 per maand moest gaan betalen. Eenmaal de verzekering afgesloten en kijkende in mijn FBTO was het bedrag voor de zorgverzekering ineens € 143,22. Ik heb dan ook direct al mijn verzekeringen bij de FBTO opgezegd en overgestapt naar collectiviteitsverzekering van mijn baas.

25-09-2012

Wat een ellende om aan informatie te komen bij deze verzekering, en dan ook nog de verkeerde informatie krijgen. Geweldig als de medewerkers niet eens weten hoe het zit en je dingen vertellen die niet eens waar zijn. Voor mij in ieder geval reden om met ingang van volgend jaar over te stappen.

25-11-2009

Sinds dit jaar heb ik mijn ziektekosten verzekerd bij de FBTO. Dit bevalt mij eigenlijk prima, ik maak maandelijks wel is gebruike van mijn verzekering en dit gaat allemaal zonder problemen. De FBTO is misschien wel wat duurder, misschien 10 euro duurder dan de goedkoopste zorgverzekering die er te vinden is maar de zekerheid en goede klantenservice die de FBTO mij biedt vind ik meer waard.

Ook heb ik wel is contact opgenomen bij de klantenservice van FBTO en ik werd meteen geholpen. De mevrouw die ik aan de telefoon kreeg leek te weten waar ze over praten en dit maak ik niet vaak mee met die callcenters!

Nadelen van FBTO: Misschien iets duurder dan andere zorgverzekeraars.

16-09-2009

Ik was verzekerd bij de Agis. Dit beviel mij niet omdat de communicatie tussen deze verzekeraar en mij niet goed verliep. Wanneer ik wat wilde claimde moest ik daar veel moeite voor doen. Iets wat niet hoort na mijn mening. Daarom ben ik overgestapt naar de FBTO. Omdat ik deze verzekeringsmaatschappij ook al gebruik voor mijn reisverzekering en daar erg tevreden over ben. Maar nu dus ook mijn zorgverzekering bij de FBTO. Het overstappen van de zorgverzekering van Agis naar FBTO is eigenlijk erg vlot verlopen. Net als de afhandeling van de FBTO. Bij hun kan ik iets eenvoudig claimen en krijg ik het geld snel gestort.

Nadelen van FBTO: Over de FBTO niks meer dan lof, dit is een goede verzekeraar. Agis daarin tegen vind ik een waardeloze verzekeraar!

17-06-2009

Toen ik eind 2008 op zoek ging naar een nieuwe ziektekostenverzekering wou ik dit keer een goede dekking voor de tandarts omdat ik liever maandelijks iets extra's betaal dan dat ik een keer iets heb en ik ineens een vette rekening krijg. Toen zocht ik via google naar de verzekering met goedkope premie voor tandarts kosten. Ik kwam toen uit bij de fbto en had daar me premie uitgerekend en die was erg laag dus heb ik via daar me zorgverzekering afgesloten.

Ik kwam eigenlijk al snel via internet op fbto en nadat ik me premie daar berekend kwam ik tot de conclusie dat ze je snel kunnen informeren over hun aanbod.

Op hun site moest ik wel even zoeken naar de ziektekosten verzekering omdat er zo veel verzekering op staan.