09-10-2012

Mijn ervaring met onze doorlopende reisverzekering van de Hema is prima. Tijdens onze vakantie in Florida brak ik mijn kies, waardoor ik genoodzaakt was een Amerikaanse tandarts te bezoeken. Kies moest eruit, meteen betalen natuurlijk (ruim 700 dollar = ± 570 euro).

Terug van vakantie eerst alles ingediend bij onze eigen zorgverzekering, die het niet vergoedde. Daarna alle papieren (tickets, rekeningen) gescand en via We Transfer (op die manier omdat het bestand te groot was) naar de Hema gemaild. Ik was wel een beetje bezorgd door diverse negatieve recensies die ik gelezen had, maar na ca. 1 week was het geregeld: ik kreeg netjes (mail) antwoord terug en meteen daarna werd ook het bedrag waar ik volgens de verzekering recht op heb (max. 300 euro), op mijn rekening gestort!

Conclusie: niet alleen de rookworst, maar ook de doorlopende reisverzekering stelt ons, Hema klanten, zéér tevreden!!!

26-09-2012

Zeer slechte doorlopende reisverzekering. Hadden afgelopen vakantie een pechvakantie E1500,00 schade, waarvan maar liefst E68,00 werd vergoed.

Eigen risico E100,00 PER GEBEURTENIS.

Dus, per dag, per APART verzekerd onderdeel wordt telkens E100,00 afgetrokken, (ook nog eens een dagwaarde met aftrek voor 1 jaar oude aparatuur van 50%!) waardoor je uiteindelijk niets terugkrijgt.

LET OP bij deze verzekering, je bent uiteindelijk SLECHT verzekerd! Er zijn veel betere verzekeringen voor hetzelfde bedrag.

13-09-2012

In juli adverteerde HEMA met goedkope doorlopende reisverzekering 'gratis 1 jaar verzekerd'. Dat vond ik heel aantrekkelijk dus sloot ik online een verzekering af. In augustus bedroeg de factuur 45 cent, dus bijna gratis. Keurig werd ik vantevoren via mail op de hoogte gesteld dat zonder poliswijzigingen het bedrag afgeboekt zou worden. In september weer zo'n mail echter nu was het bedrag 9,44. Toevallig kwam ik hier achter en ik heb de bank opdracht gegeven om het bedrag terug te boeken. Ook heb ik HEMA op de hoogte gebracht van het feit dat er gerommeld is in mijn polis. Ik ben niet niet op vakantie geweest en heb ook geen opdracht gegeven tot een wijziging. Dat hebben zij op eigen houtje aangebracht. Schandalig! Als je nu in de polis gaat kijken dan staan er allerlei vinkjes aangegeven die ik zeker weten niet zelf ingevuld heb. Dus mensen: let op de afschrijvingen.

Uiteraard heb ik bezwaar ingediend en wacht op een reactie van HEMA.

28-07-2012

Niet alleen is de Hema blijkbaar erg langzaam bij uitbetalen van schadeszoals ik heb begrepen, en zijn ze amper benaderbaar, ze zijn ook onduidelijk over wie zij onder iedereen verstaan (u weet wel "de Hema: voor iedereen!") Zonder dat er iets over wordt vermeld in al hun voorwaarden (die ik als jurist natuurlijk heb doorgenomen) moet je maar afwachten of je een Hema reisverzekering kan afsluiten. Want als je door (niet criminele) omstandigheden in de schuldsanering bent beland dan word je geweigerd door de Hema. Dus je leven lang al je verzekeringen keurig betaald, nooit in aanraking geweest met het strafrecht dan toch word je geweigerd door de Hema. Is dit nou wat ze bedoelen met hun reclamekreet: "ECHT HEMA!!!!" Ik vind het in ieder geval treurig dat je door de Hema (of moet ik gewoon Achmea zeggen?) wordt gedeclasseerd omdat je in de schuldsanering zit. (Schulden maken laat je sowieso wel uit je hoofd want dan word je uit de schuldsanering gezet, dit los van het feit dat veel mensen die erin beland zijn nog nooit eerder in hun leven een schuld hebben gehad). Dus als de Hema in haar antwoord zegt dat: "HEMA Verzekeringen is er niet voor iedereen en kent haar eigen acceptatie regels. Zo accepteren wij bijvoorbeeld geen dure of bijzondere auto’s en of huizen en ook geen personen die een verhoogd risicoprofiel kennen. Dit risicoprofiel ontwikkelen wij met behulp van diverse (openbare) bronnen." ontkennen zij ten eerste hun eigen reclamespreuk en bestempelen zij, zonder enig voorbehoud, een ieder die in de schuldsanering zit als iemand met een verhoogd risicoprofiel. Valt dit onder onbeschaafd zaken doen of onder discriminatie?

29-11-2011

Opeens boeken ze hoge bedragen af voor mijn autoverzekering deze per omgaande opgezegd. De premie van mij apv en doorlopende reisverzekering voor het hele jaar betaald. Inmiddels ook mijn reisverzekering opgezegd maar krijg geen restitutie na weken mailverkeer krijg ik 0,73 cent bijgeschreven met als antwoord dat dat de verrekening is van mijn apv verzekering. terwijl hier ook de premie al van betaald is voor het gehele jaar. Ongelooflijk!! een grote puinhoop bij hema verzekeringen sinds ze overgegaan zijn naar een andere verzekerings maatschappij.

06-10-2011

Hoi,

Wij hebben een doorlopende reisverzekering.

Dit jaar voor het eerst medicijnen in het buitenland gekocht (op recept van de arts) en terplaatse betaald.

Via CZ alle kosten betaald gekregen m.u.v. de medicijnen. De rekeningen dus samen met het schadeformulier ingestuurd (via mail zoals ze op hun website aangeven) maar nu naar 2 weken en verschillende mails met het verzoek om aan te geven of de melding is aangekomen nog steeds geen reactie van de Hema. Nu gaat het om een relatief klein bedrag maar wat als er een grote schade is met de auto als die daar is verzekerd!!!

Na 2 weken en nog steeds geen bericht is voor mij de keus weer snel gemaakt, stoppen per vervaldatum en een andere verzekeraar zoeken.

11-07-2011

Mijn ervaring gaat over een doorlopende reisverzekering bij hema. Ik ben net een week terug uit Zuid-Afrika. Het was een mooie vakantie en een prachtig land. Alleen ben ik een paar dagen in het ziekenhuis geweest omdat ik was gebeten door een teek. Daardoor was ik behoorlijk ziek geworden en werd ik een paar dage met hoge koorts opgenomen in het ziekenhuis van johannesburg. Mijn vriendin nam toen direct contact op met hema verzekeringen omdat ik daar verzekerd ben. We werden goed geholpen en alles is netjes vergoed.

bij hema was het afsluiten makkelijk en ik ben echt netjes geholpen toen ik hulp nodig had! Sowieso raad ik iedereen aan goed te kijken wat allemaal gedekt is bij jou reisverzekering.