Petplan reviews

5.8

Birgitta
07-08-2016

Ik vind jully toppie

Hallo ik vindt jully geweldig voor mij nooit problemen gehad

Heb alleen 1 vraag ik heb het plus pakket

Mij hond heeft veel jeuk voedse allergieën

Nu zei de dieren arts saressa haarlem dat er een nieuw middel is apoquel

Kunt u mij vertellen of ik die vergoed krijg

Gr b.lakeman

Zila
30-07-2016

Steeds minder vergoeding !

Na 6 jaar verzekerd bij Petplan ga ik overstappen naar een andere verzekeringsmaatschapij. Ieder jaar krijgen wij minder vergoeding maar daarvoor betallen wij zeker niet minder premie. Eigen bijdrage van 15 euro per declaratie ging naar 20%, 25 % of 50% van het factuur. Ik heb specifiek gekozen voor een pluspakket vanwege de inentingen die werden vergoed maar nu ineens niet meer ! Bepaalde medicijn vergoeden zij ook niet meer. Dus ik ben heel erg ontevreden !

Caroline
22-06-2016

Geen touw aan vast te knopen

7 jaar verzekerd bij Petplan. Ieder jaar verandert er van alles. We begonnen met 15 euro eigen bijdrage per jaar. Ieder jaar werd de eigen bijdrage hoger en ook de premie ging omhoog. Toentertijd specifiek gekozen voor een pluspakket vanwege de inentingen die werden vergoed; nu ineens niet meer vergoed. Waardeloos. De tijd die je moet investeren om ieder jaar opnieuw uit te zoeken wat Petplan wijzigt, ga ik stoppen in uitzoeken of ik nog over kan stappen. Dierenarts is ook niet meer enthousiast over Petplan.

Saskia
01-03-2016

Zeer tevreden

Ik kan alleen maar positief zijn over Petplan, onze hond is er 10 jaar verzekerd, en we hebben al een paar keer gebruik gemaakt van Petplan, ook een keer door dat onze hond is aangevallen , kosten 800 euroen deze hadden we binnen een week gedclareerd gekregen.

Ik zeg ga zo door

Ingrid
11-02-2016

0,00 vergoed

in januari wolfsklauwen verwijderd bij onze hond omdat ze heel dik en groot waren nagels groeiden mega snel de hond bouwde angst op tot de praktijk insleuren toen zij de dierenarts er is nog maar 1 optie en dat is om ze te laten verwijderen medisch dus en nou kregen we gister bericht dat we 0,00 vergoed krijgen, waarom omdat we nog maar 4 maanden verzekerd zijn? dat is niet eerlijk . gister gebeld en dan word er gezegd als u een pakket hoger zat werd er wel wat vergoed maar dat is onzin alle 3 pakketten geven groene sterren aan bij meer dan 1000 operaties . maar ik wacht dit jaar af en dan haal ik mijn beide honden eruit.

09-02-2016

Slechte service geen kwaliteit

Als je je dier gaat verzekeren doe dat dan zeker niet bij Petplan! Vergoeding van consult na een ontsteking hond wat 100 euro kost 7 euro vergoed.

Verder hebben ze mij ontwetend een verzekering van 5 jaar aangesmeerd. Na declaratie invoeren hoor je niks geen mail van het is binnen. Naar meerdere telefoontjes met zeer onvriendelijke medewerkers krijg je een keer naar weken een bedragje wat de moeite niet is. Kost mij 300 euro per jaar en ik heb er helemaal niks aan. Hond is vrijwel voor niks verzekerd. Twijfelen om juridische stappen te ondernemen dit is gewoon pure oplichterij!

Carlo
03-02-2016

Handige jongens zijn het

Je sluit een verzekering af voor 220 euro per jaar, daarbij zit 60 euro vaccinatiekosten, en aangezien iedere kat ieder jaar een prik krijgt á 60 euro reken je dan even uit dat je dus nog 160 euro per jaar aan premie betaald.

Dat vond ik een acceptabel bedrag, dus zijn we met petplan in zee gegaan.

En toen kreeg ik vorig jaar de nieuwe polis, waarvan de prijs 7 euro hoger was dan vorig jaar, dus in goed vertrouwen ga je dan dus niet alle details doorspitten en ga je er van uit dat er niets ingrijpends veranderd is.

Maar blijkbaar is goed vertrouwen bij petplan niet terecht, want wat blijkt, die preventieve zorg die meer dan een kwart van de premie is, en die iedereen altijd ieder jaar gebruikt, is zonder verdere mededeling uit de premie gehaald.

Ik zie hier meer van dit soort reacties, en de reactie van petplan is steeds: "vaccinaties zijn geen onvoorziene kosten, dus horen ze niet in een verzekering. "

Dit roept bij mij de volgende vragen op:

-Waren vaccinaties vóór 2015 nog wel onvoorzien?

-Zijn gebitsproblemen wel voorziene kosten, en zo niet, waarom worden die dan maar mondjesmaat vergoed?

-Wat krijgen jullie klanten terug voor die 60 euro per jaar die nu niet meer wordt uitgekeerd?

Dit jaar is het lekker cashen voor petplan dus, voor meer geld per klant minder uitkeren.

Ik ben er in getrapt, maar dat is ook meteen de laatste keer, ik ga allebei de verzekeringen opzeggen.

23-01-2016

PetPlan is heel slecht en bedriegers !

PetPlan is heel slecht en bedriegers !

Helen
21-01-2016

Kan je beter geld opzij leggen

Ik zou niemand aanraden om een verzekering aan te nemen bij Petplan.

De constant wijzigende polisvoorwaarden tijdens de verzekeringsperiode vind ik niet kunnen.

Toen ik de verzekering afsloot voor mijn kat zo'n 10 jaar geleden betaalde je 35 euro eigen bijdrage per jaar, je mocht de rekeningen dan even opsparen. Nu betaal je 17,50 per bezoek aan de dierenarts plus administratie kosten voor het rechtstreeks indienen van een nota, 22.50 per visite dus!

En nu zijn er in het pluspakket veel dingen geschrapt en voor alles eigen bijdrages ingevoerd. Ik vraag me af waarom ik al 10 jaar lang premies heb betaald. Een verzekering die je veel geld kost en waarbij je maar weinig vergoed krijgt.

De voorwaarden waaronder ik ooit de verzekering heb afgesloten daar is nog maar weinig van over en zit je voor 5 jaar vast.

Johanna
22-12-2015

Niks wat normale kosten zijn wordt vergoed

Wij hebben onze 7 jarige hond 1 jaar verzekerd gehad bij petplan. Hadden we ons maar beter verdiept in de polis. Alles wat normale kosten zijn voor een hond of kat wordt bij petplan niet vergoed. Vaccinaties, sterilisatie/casteratie ga zo maar door. En voor een oudere hond wordt niks vergoed, zeker als de hond al ergens klachten heeft. Wij hebben elke maand 50 euro weg gegeven aan deze verzekering. Voor de hoeveelheid die we vergoed hebben gekregen. (Niet eens volle bedragen, maar altijd maar een percentage van of helemaal niks) was dit weg gegooid geld.

Amber de Jager
16-11-2015

Constant wijzigende polisvoorwaarden, hogere premies etc.

In april 2010 heb ik een klein teckeltje opgehaald bij een goede fokker en heb ik voor haar, na grondig vergelijken van verzekeringen voor huisdieren een verzekering bij Petplan afgesloten met daarbij nog een aanvullende verzekering om haar te laten steriliseren binnen een jaar (dit ras heeft een vergrote kans op baarmoederhalskanker).

Aanvankelijk was ik erg tevreden, de afwikkeling van gedeclareerde nota's was snel en de voorwaarden waren transparant, al vond ik een eigen bijdrage van 17,50 per gedeclareerde nota wel wat hoog.

Inmiddels zijn we 5 jaar verder, en wordt de premie steeds verder opgeschroefd, de voorwaarden steeds minder transparant en de eigen bijdrage steeds hoger. I.p.v. de 17,50 begreep ik net na gebeld te hebben dat ik nu inmiddels 20 à 25 % van de factuur zelf dien te betalen.

Helaas is mijn hondje na 3 jaar allergisch geworden, dan kan blijkbaar. Na een half jaar onderzoeken en uitsluiten van voedselallergieen etc. blijkt ze allergisch te zijn voor alle soorten mijt en krijgt ze prednison, atopica en injecties.

De kosten beginnen naast de premie en het eigen risico wel erg op te lopen en overstappen is geen mogelijkheid met mijn allergische teckeltje.

Jammer dat ik nu aan de grillen van Petplan ben overgeleverd, want het is ieder jaar weer een verrassing wat de premieverhoging gaat zijn + welke voorwaarden er nu weer zijn aangepast.

Omdat ik een ontzettend drukke baan heb, heb ik voor 3 maanden Autopica besteld bij de dierenarts, ik heb geen tijd om steeds langs te gaan en de medicijnen moet zij consistent slikken. Telefonisch kreeg ik net te horen dat je maar 2 maanden vooruit medicijnen mag bestellen. Hiervan was de dierenkliniek ook niet op de hoogte en zij spreken er schande van!

Erg jammer dat ik niet meer de mogelijkheid heb om over te stappen, maar ik kan het iedereen met een net opgehaald of (nog) gezonde hond aanraden om over te stappen of voor een andere verzekering te kiezen. Petplan is een zakkenvullende verzekering, waarbij de gezondheid van het dier van zeer ondergeschikt belang is.

Inmiddels ontstijgen de maandelijkse kosten voor mijn hond, de kosten die ik voor mijn eigen zorgverzekering betaal niet zo veel.

Ik raad Petplan ten zeerste af!

Jan Bijlsma
05-11-2015

Ik kan het wel aanraden

Mijn kat kreeg bij de eerste declaratie alleen chip vergoed rest was preventief dat wordt niet vergoed. Heb daar nu voor 12 euro per maand een verzekering bij mijn eigen dierenarts. Maar mijn kat Sarah heeft middenvoetsbeentje gebroken nou dan is het wel aan te raden om verzekerd te zijn redelijk veel vergoed en snel.

Brandon
05-11-2015

Valse beloftes

toen ik me hond verzekerde bij petplan werd er in de eerste maand niets vergoed terwijl ze nog haar laatste puppy inenting van 12 weken moest krijgen, wij hadden netjes ingevuld dat ze last had van haar darmpjes, achteraf hadden wij beter niets kunnen invullen want haar darmkanaal werd daardoor een halfjaar niet vergoed!

eerlijkheid beloond dus niet!.

ze kreeg 2 weken nadat we haar verzekerd hadden last van haar blaas, ook dat onderzoek werd niet vergoed, omdat deze binnen de 30 dagen was. de jaarlijke inentingen werden daarop volgend ook niet vergoed.

wij hadden het pluspakket afgesloten en daar iedere maand ook voor betaald, achteraf bleek dat we als basispakket in het systeem stonden. zo zouden wij dan de vergoedingen hebben gekregen van het basispakket maar iedere maand betaald voor het plus pakket...

ook word iedere keer de polis verandert door petplan en zelf weet je er niets van af. dat krijg je pas te horen wanneer je weer wat onverwachts moet betalen.

Kortom je betaalt iedere maand voor niets, je verzekerd je huisdier voor niets, want als je huisdier wat heeft komt er een rede waardoor het niet vergoed word.

Iedere hond heeft zijn eigen zwakte waar Petplan bewust geen rekening mee houd, door de vergoedingen bij voorbaat al uit te sluiten, de kans is klein dat je hond iets anders krijgt buiten de zwakte van het dier zelf om.

ik ben echt niet tevreden over Petplan ik hoop dat ze de klanten iets beter informeren over het afsluiten van een verzekering, en niet het prachtige verhaal met alle beloftes die op de site staan.

Voor mensen die net als ik een franse bulldog hebben, verzeker je NIET bij petplan, andere dierenverzekeringen vergoeden wel de luchtwegen en gewrichten en nog veel meer word vergoed, dan heb je de TOP verzekering voor de zelfde prijs als bij het pluspakket van petplan.

Mandy
29-10-2015

Declaren

als je een paar tientjes terug wil vragen moet je hier wel een hele dag voor uit trekken.

24-10-2015

PAS OP! Neem GEEN verzekering bij petplan!

Wat tot een aantal jaren terug een prettig verzekering was, is helaas omgeslagen in een kleine lettertjes en steeds wijzigende polisvoorwaarden bende. Petplan zelf geeft aan dat eea aangepast moet worden om verhoging premie te voorkomen. Deze premieverhoging is echter doorgevoerd en HOE? Alleen op een zeer misleidende wijze. Zaken welke eerst in het basispakket zaten zijn eruit (premie uiteraard gelijk gebleven) en moet je bijverzekeren. Betaalde je eerst € 17,50 eigen bijdrage, dat werd eerst 50% en nu alweer 50% PLUS een maximum vergoeding. En juist die 50% betreft de meest voorkomende zaken. Petplan geeft per pakket de maximale vergoeding aan, echter die maximale vergoeding haal je echt niet omdat op tal van losse onderdelen maximale vergoedingen vermeld staan, waardoor je zelf alsnog het grootste deel van de kosten op kan hoesten. Men verwijst keer op keer naar de polisvoorwaarden (idd het vergoedingenoverzicht waarmee ze klanten lokken) klopt niet. Maar ook uit die polisvoorwaarden kom je niet uit. Staat een geval niet bij de uitsluitingen, dan kan het zijn dat je andere teksten uit die voorwaarden weer op een bepaalde manier moet lezen, koppelen en interpreteren. Eigenlijk komt het erop neer dat je mag betalen maar dat Petplan tracht zoveel mogelijk onder een betaling uit te komen. Onevenredig hoge winsten, extreem hoge inkomens management incl bonus uiteraard voeren de laatste 2 jaren de boventoon en de consument bekijkt het maar. Ik deel wel hun mening dat ik graag mijn hele leven premie betaal en niets behoef te declareren. Helaas is dat momenteel niet aan de orde en ook al betaal ik bijna € 1000/jaar ik moet nu zelf op bijstandsniveau (let wel ik heb een fulltime baan) leven om de dure behandeling en talloze onderzoeken van mijn hond geheel 100% ZELF te kunnen bekostigen. Vraag je ze per email meerdere malen HOE je bepaalde zaken wel deels vergoed kan krijgen, geen enkel antwoord.

An
26-09-2015

Even afwachten

Wij hebben onze 2 honden verzekerd bij Petplan, al sinds 7 jaar. Zelden iets hoeven te declareren, want ze zijn altijd erg gezond geweest. Ik schrik nu wel heel erg van de negatieve reacties hier, want ondertussen zijn onze honden 11 en 8 jaar oud en de eerste ouderdomskwalen dienen zich aan. Het zal toch niet zo zijn dat na bijna 4500 euro aan premies zo dadelijk niets vergoed gaat worden? Ik vraag me trouwens ook af hoe dat zit met ziektes en kwalen van de oudere hond. Ik kan er helemaal niets over terugvinden. Zou me niks verbazen als daar ook restricties voor gelden als ik dat hier allemaal zo lees.

Maria
17-09-2015

Snel vergoed!

Mijn cocker spaniel Humbo was ziek. Ik had drie rekeningen van de dierenarts. Ben verzekerd bij Petplan en dat was fijn want die betaalden meteen.

22-08-2015

Tot nu toe een goede verzekering. Echter zijn er wat zaken veranderd.

Onze katten zijn allemaal verzekerd. Van de jaarlijkse inenting werd het grootste deel vergoed.

Deze vergoeding is onlangs volledig geschrapt.

Daarnaast mag onze dierenarts de declaraties niet meer rechtstreeks aanleveren en moeten we deze eerst zelf voorschieten.

Als er iets gebeurd waarbij wat medische handelingen nodig zijn/ ter observatie moet blijven dan lopen de kosten snel op. Niet iedereen heeft zo een paar honderd euro liggen...

Enige maanden geleden een weekend dierenarts gehad die ook niet meer rechtstreeks mocht declareren.

Ik zou wel eens willen weten waar dat nu aan ligt. Wordt het direct aanleverenvan declaraties door dierenartsen beoordeeld door petplan? Zo ja, om welke reden wordt deze mogelijkheid door petplan ingetrokken?

Boskamp
18-08-2015

Afwijzen declaraties zonder opgaaf van reden

Ik ben zowat 2 jaar verzekerd bij Petplan voor onze Cocker Spaniel. Ik heb de Plus verzekering en oren zijn uitgesloten vanwege eerdere infecties. No problem.

Na 1,5 jaar de 1e declaraties ingediend. Gaat hier om een aantal consulten en bijvoorbeeld antibiotica vanwege een wondje aan de voet. Dit is duidelijk omschreven op de declaratie en rekening van de DA.

Hun reactie "wij vergoeden € 0,00" Gelijk gebeld en kreeg de uitleg dat er niet voldoende informatie voor hun was om tot uitkering over te gaan. Of ik de patiëntenkaart wilde opsturen. Ik heb 1200 euro aan premie betaald, nooit iets gedeclareerd, na 1,5 jaar voor 190 euro aan declaraties opgestuurd waarvan ca 100 kon worden vergoed volgens hun voorwaarden en moet dan maar aantonen dat ik echt tegoedertrouw ben en niet de boel bedonder.

Hier ben ik niet van gediend en heb gelijk de verzekering opgezegd. Deze partij is niet bezig met het welzijn van uw huisdier maar met het vullen van de eigen portemonnee.....

Overigens in mijn opzegging mijn klacht opgenomen en ze nog een kans gegevens te reageren. Niets van ze gehoord anders dan een bevestiging van de opzegging. Echt een professionele partij, not.

Rohan Geelhoed
21-07-2015

Waardeloos!

Begin Feb van dit jaar een pup geïmporteerd voor mijn kennel vanuit Spanje.

Aangezien ik meerdere honden bij Petplan verzekerd heb. ben ik gaan kijken welke opgezegd kon worden. (deze liep al ruim 6jr) deze opgezegd en de nieuwe pup vanaf die datum ook laten verzekeren.

een aantal weken later kreeg de pup een cherry eye.. kenners weten.. zoiets kan ineens de volgende ochtend aanwezig zijn zonder enige tekenen vooraf. Ook is dit een veel voorkomende "klacht" bij het ras wat ik fok, Cane Corso Italiano.

Diezelfde dag naar de DA gegaan en ik kon meteen geholpen worden. Niet nagedacht dat op 1 Juli de polis zou lopen.. afgesloten op 1 Juni..maand wacht tijd hoe Petplan dat zo mooi noemt.. nagevraagd bij de DA of dit een probleem was. Nee dat was het niet. Declaratie ingediend.. en wat denk je? Petplan geeft aan.. niet vergoed omdat de klacht reeds aanwezig was VOOR het afsluiten vd polis? PARDON PetPlan? Waren jullie erbij dan toen het cherry eye tevoorschijn kwam bij mijn hond?Hebben jullie nagevraagd bij de DA of ik hier al op consult geweest ben of dergelijke? nee .. hoe komen jullie hier dan bij?

Ik vind dit echt schandalig! Als dit de nieuwe manier is van met jullie klanten (die al ruim 6jr klant zijn) om te gaan dan ben ik snel klaar met deze waardeloze organisatie. Volgens mij gaat het bij PetPlan alleen maar om het geld en niet om het welzijn van de dieren. echt een waardeloos gedoe dit..