Petplan reviews

5.8

01-04-2013

Zeer slechte ervaringen met Petplan. Toen ik de verzekering afsloot voor mijn katten zo'n 5 jaar geleden betaalde je 35 euro eigen bijdrage per jaar, je moest de rekeningen dan even opsparen. Ze betaalden redelijk snel uit, maar er was altijd wat, veel mails over en weer om te krijgen waar je recht op had. En dan altijd weer "de maatschappij heeft een fout gemaakt".

Een tijdje later betaalde je 17,50 per bezoek aan de dierenarts. Dat liep aardig op wanneer je kat een chronisch probleem heeft.

In 2012 werd opeens specialistische behandeling nog maar voor de helft vergoed.

En nu in 2013 worden in het basispakket nog maar 50% vergoed van consulten, diagnostiek en zijn veel dingen geschrapt, o.a. homeopathie.

Kortom een waardeloze verzekering die je veel geld kost en waarbij je maar weinig vergoed krijgt.

De voorwaarden waaronder ik ooit de verzekering heb afgesloten daar is nog maar bar weinig van over.

En als je kat eenmaal problemen heeft of iets ouder is, dan kun je nergens anders meer terecht.

21-03-2013

Ook wij hebben helaas een verzekering afgesloten bij Petplan.

Nadat bij onze kater was geconstateerd dat door een niet ingedaald balletje, een aanvullende operatie nodig was tijdens de castratie, kwam petplan tot de conclusie dat diet niet vergoed zou worden

Het was immers een aangeboren afwijking, en die worden niet vergoed

en dat allemaal gebaseerd op dit artikel in de polis

Artikel 7.6 Overige uitsluitingen

Uitgesloten van vergoeding zijn kosten die betrekking hebben op:

a. Ziekten of medische klachten, al of niet veroorzaakt door een ongeval, die reeds aanwezig waren vóór of op de ingangsdatum van de verzekering inclusief alle medische klachten die ontstaan in de wachttermijn van de verzekering, alsmede alle mogelijke complicaties die hieruit volgen.

Met andere woorden,

Als petplan een uitweg zou kunnen vinden om niet te betalen volgens bovenstaand kapstokartikel, dan betalen ze gewoon niets uit

En geloof me......

er is meer te relateren aan erfelijke factoren dan wij denken, dus petplan kan geld innen en niet uitkeren

Makkelijk verdiend toch

Helaas kan ik uit het cijfer geen 0 kiezen, want een 1 vind ik nog te hoog

02-02-2013

Petplan meent dat ingrijpende poliswijzigingen niet schriftelijk gemeld dienen te woden bjj prolongatie van de premie. Petplan meent dat een e-maltje zonder nadere toelichting afdoende is. Dit is niet juist.

Een verzekeraar dient ten alle tijden INGRIJPENDE wijzingen in zijn voorwaarden schriftelijk te melden met vermelding van het gewijzigde.

Een email is onvoldoende en heeft geen rechtsgeldigheid.

Ik adviseer gedupeerden opgave te doen van niet-vergoedingen waarbij Petplan de poliswijzinging als reden aangeeft. Samen staan wij sterk, meld u bij de consumentenbond (bv via Klachtenkompas) indien u ook ten onrechte minder(niets) krijgt uitgekeerd door Petplan.

20-11-2012

Per 1 april zijn de voorwaarden ingrijpend gewijzigd, waardoor verzekerden flink meer geld kwijt zijn. Van €35 eigen risico per jaar naar €17,50 per behandeldatum (geldt dus ook voor vervolgafspraken en het halen van wat medicatie). Ook wordt de specialist/faculteit geneeskunde nog maar voor 50% -75% vergoed. Petplan verdedigt zich door te zeggen dat het maximale vergoedingbedrag en nog andere zaken omhoog zijn gegaan. Maar er zijn meer haken en ogen (kosten) gekomen waar men goed voor moet oppassen! Petplan is zeker niet meer de goedkoopste en ik zou nu ook niemand meer Petplan aanraden! Was altijd wel tevreden, maar nu....

18-09-2012

Er van uit gaande dat mijn hond goed verzekerd zou zijn maar helaas, voor honden boven de 15 kilo gelden andere voorwaarden. Onze hond kreeg problemen met zijn ellebogen, moet hieraan geopereerd worden; kosten 1500 euro. Dit wordt dus niet vergoed!

Wel vanaf pup premie betaald en nooit iets nodig gehad, tot nu. Voor grote honden die meer risico lopen op gewrichtsproblemen heeft Pet plan geen goede polis.

22-08-2012

Neem geen verzekering bij Petplan! Ze doen doen alsof ze om je huisdier geven en ze klantvriendelijk zijn maar dit is absoluut niet het geval. Ze willen het liefst niets uitkeren voor je huisdier ook al is dit totaal onredelijk. Ons kitten bleek een hartafwijking te hebben. Ze vergoeden hier helemaal niets voor! De verzekering kan je ook niet opzeggen. Kortom sluit geen verzekering bij Petplan af!

05-07-2012

Op zich ging het goed bij Petplan. Heb het eerste jaar zeker voordeel gehad van de verzekering en alles werd volgens afspraak vergoed. Sterilisatie had ik niet meeverzekerd omdat het steriliseren goedkoper was dan de verzekering daarvoor.

Nu kom ik erachter dat de premie fors verhoogd is in april. Er schijnt toen een brief verstuurd te zijn die ik helaas niet ontvangen heb. Kan nu helaas niet meer opzeggen maar ik vind een bedrag van 457 euro toch een hoop geld om per jaar te betalen voor een dergelijke verzekering.

Ik sluit mijn volgende huisdierenverzekering dus ook absoluut niet af bij Petplan.

Het slechte cijfer is dus vooral te wijten aan de prijsverhoging die intussen doorgevoerd is en het feit dat ik de brief die daarover gestuurd zou zijn, niet ontvangen heb. Men beweert bij het telefonisch contact ook dat de prijs jaarlijks verhoogd wordt i.v.m. de indexering. Ik heb hierover in de voorwaarden niets kunnen vinden.

03-07-2012

Wij zijn overgestapt naar een andere aanbieder daar Petplan de boel bedonderd. Ik had een vijfjarig kontrakt. Door hun wijziging kon ik deze gelukkig opzeggen.

Een consult bij de dierenarts i.v.m. anaalklieren heb ik gelijk de nagels laten knippen, dit was gratis. Bij de declaratie splitse men het consult in tweeen.

Ook een geneesmiddel voor de darmen werd als een voedingssupplemnt gezien en niet vergoed. Een kaakoperatie werd gezien als extractie. Niet vergoed.

Deze verzekering zal ik niet aanbevelen aan derden. Is pure oplichterij.

Kruidvat is Aegon is een stuk voordeliger en correcter.

Het cijfer 1 is nog teveel.

06-04-2012

Voor 1 april 2012 was Petplan een prima huisdierenverzekering maar na de nieuwe voorwaarden die per 1 april zijn ingegaan is het de slechtste verzekering geworden. Ook al heb je een 5 jarig contract afgesloten ze hebben er gewoon lak aan.

Waarschuwing voor alle mensen sluit geen huisdierenverzekering af bij Petplan want het is een zeer klantonvriendelijk bedrijf geworden.Vooral de kleine lettertjes in het contract zijn gewoon schandalig.

28-03-2012

Per 1 april wijzigen de voorwaarden ingrijpend waardoor verzekerden flink meer geld kwijt zijn. Van 35 euro eigen risico per jaar naar 17,50 per behandeldatum (geldt dus ook voor vervolgafspraken en het halen van wat medicatie). Ook wordt de specialist nog maar voor 50% vergoed. Petplan verdedigt zich door te zeggen dat het maximale vergoedingbedrag omhoog is gegaan. Tja, een gemiddelde huisdierbezitter komt niet snel aan 3000 euro kosten per jaar maar is wel elke keer 17,50 kwijt. Voor mij geen Petplan meer.

14-02-2012

ZEER slechte organisatie!

Om een lang verhaal kort te maken, onze hond is verzekerd bij hun en gelukkig zal deze verzekering in de zomer aflopen, want wat zijn dit ontzettende zakkenvullers!

Onze hond heeft vorig jaar tot 2 maal toe een Cherry eye gehad en is aan beide ogen afzonderlijk geholpen. Door een fout die in het systeem is ontstaan bij onze eigen dierenarts, was er doorgegeven dat 1 van de Cherry eyes in de wachttermijn was ontstaan, terwijl dit helemaal niet het geval was geweest. Bijna een jaar lang hebben we getouwtrek gehad, zijn er heel veel mailtjes en telefoontjes over en weer geweest naar Petplan, onze dierenarts en de dierenarts waar ze geholpen is (omdat deze gespecialiseerd zijn in Cherry eyes) maar nog steeds blijft Petplan volhouden dat wij leugenaars zijn, omdat de declaraties die zijn ingediend zouden hebben plaats gevonden in de wachttermijn. Terwijl de dierenartspraktijken hebben toegegeven dat er iets mis is gegaan in het systeem!! En wij dus echt gewoon recht hebben op de vergoeding!

Het vechten tegen deze organisatie ben ik zat en de administratieve rompslomp met een rechtsbijstand is dus iets waar ik geen behoefte meer aan heb, want uiteindelijk heeft het met alle premies, brieven, telefoontjes, mailtjes etc nog veel meer geld gekost dan in eerste instantie.

En met mijn hoofd op de tv om ze de koude douche uit te reiken hoeft voor mij ook niet dus dan maar zoveel mogelijk GEEN reclame voor ze maken!

Dus mensen als je een verzekering zoekt voor je hond (met katten, konijnen etc hebben wij geen ervaring), doe het NIET!! Je bent echt een dief van je eigen portemonnee. Spaar liever maandelijks een bedrag voor je huisdier voor de behandelingen, dan dat je maandelijks je premie in de kliko gooit!

14-01-2012

Op uitdrukkelijk advies van de dierenarts (medisch advies) moest onze hond gecastereerd worden. Standaard casteratie hadden we niet verzekerd maar als dit op medische gronden zou moeten gebeuren zou dit wel gedekt zijn (ook volgens de dierenarts).

Helaas gaf Petplan niet thuis en vergoed niets. Waarschijnlijk zien ze liever dat een hond crepeerd en vergoeden ze allerlei medicijnen.

Gezien de stellingname van Petplan, wilde we onze verzekering opzeggen maar willen ze ons houden aan de looptijd van 5 jaar.

Samenvattend: uitkeren doen ze niet, incasseren doen ze als de beste. Looptijd van 5 jaar is ook niet meer van deze tijd.

04-11-2011

Verschrikkelijke verzekering. Tot tweemaal toe werd mij het verkeerde bedrag in rekening gebracht (meer geld) en dan vragen ze je om het maar te regelen via de bank. Ze hebben mijn verzekering ook automatisch verlengd. Zeer onprofessioneel en onbetrouwbaar.

10-06-2011

Goeie ervaringen mee. Mijn hond en kat zitten bij Petplan, voor mijn hond nog niet nodig geweest maar mijn kat van 13 jaar oud heeft sinds januari een zeer ernstige hartkwaal en gebruikt vier verschillende medicijnen per dag, dat zijn hoge kosten en alles wordt telkens netjes uitgekeerd bij Petplan en merendeel binnen drie weken. Bij elkaar heb ik tot nu toe voor onderzoekingen en medicijnen gedeclareerd om en nabij de 1000 euro en zonder mij te verzekeren bij Petplan had ik mijn kat moeten laten inslapen.

Cijfer moet 9 zijn maar je kunt niet verder klikken dan 5 hier.

07-02-2011

Tot nu toe goede ervaringen met Petplan. Wel 1 minpuntje.

Mijn hond is uitgegleden en moet een zogenaamde TTA ingreep ondergaan ivm gescheurde kruisband.

Petplan gaat pas over tot vergoeding na ontvangst factuu. Dan laten ze ook nog eerst een andere dierenarts de factuur checken om te zien of de ingreep wel noodzakelijk was. Wel een beetje vaag. Ik moet nu 1400 euro voorschieten zonder dat ik zeker weet dat zij dit gaan vergoeden.

30-08-2009

In de vakantie heb ik een konijn gekocht voor mijn dochtertje omdat ze het de laatste tijd zwaar heeft gehad. Ze is erg blij met haar nieuwe vriendje en ik moet er niet aan denken dat dit beestje iets overkomt omdat ze dan weer een tegenslag te verwerken krijgt. Daarom heb ik een konijnen huisdierenverzekering afgesloten zodat Tommie (zo heet hij) altijd de beste zorg krijgt zonder dat ik mij druk hoef te maken over de kosten van de dierenarts. In het verleden hebben we namelijk al eerder een konijn gehad die meerdere gezondheidsproblemen had met zijn kaak waardoor we regelmatig operaties en medicijnen moesten aanschaffen wat veel, heel veel geld koste. Mijn dochtertje blij en ik geen zorgen over het konijn, de kosten worden tenslotte vergoed. Nu maar hopen dat ik er nooit gebruik van hoef te maken.

Voordelen van Petplan: Dat ik mijn konijn kon verzekeren, veel verzekeraars voor dieren doen alleen katten en honden.

15-07-2009

Ik heb een huisdier- zorgverzekering voor mijn hond Guido afgesloten omdat ik geen torenhoge rekeningen van de dierenarts wil ontvangen als mijn hond ziek word. Guido is een Golden Retriever en is volledig verzekerd bij Petplan waardoor hij nu alle beste medische zorg krijgt. Dit weet ik helaas uit ervaring. Mijn hond had namelijk een halve tennisbal opgegeten die alleen operatief verwijderd kon worden. De kosten waren in totaal z'n 2000(!) euro. Erg veel als ik dat in een keer zou moeten ophoesten. Maar gelukkig kon ik de rekening door sturen naar Petplan. Deze huisdierverzekeraar stortte het bedrag binnen twee weken terug op mijn rekening. Ik heb er dus nooit spijt van gehad dat ik deze verzekering had afgesloten. En Guido maakt het inmiddels weer helemaal goed na die toch wat zware operatie.

Nadelen van Petplan: Ik kreeg de uitkering na ongeveer twee werkweken dat had misschien een week eerder gekund, maar desalniettemin vind ik dit een klein minpuntje.