Petplan reviews

5.8

Marja
25-06-2014

Geen ervaring als onderstaande gelukkig!

Wij hebben al een paar jaar een verzekering bij Petplan en zijn heel blij dat we hem afgesloten hadden. Ik schrik dan ook echt van de negatieve reacties.... Wij hebben de facturen altijd netjes uitgekeerd gekregen. Onze hond is 2x aan haar ogen geopereerd, ook hierbij geen probleem. Facturen worden nu rechtstreeks ingediend, en dat is echt een verbetering! De poliswaarden zijn trouwens gewoon hetzelfde gebleven als waar we deze een paar jaar geleden voor hebben afgesloten. Dus wij zijn wel heel blij met Petplan!

19-06-2014

Verzekering tegen castratie, maar niet uitbetalen

Wij hebben een speciale verzekering voor castratie erbij afgesloten. Dit kost me 37 euro per jaar, waarbij de verzekering voor 5 jaar afgesloten moest worden. Na de castratie wordt (factuur van 120 euro), is de helft uitbetaald. Waarom heb ik een extra verzekering afgesloten?

Schandalige geldklopperij waar je niet zo maar van afkomt. Een regelrechte woekerpolis!

Luc
16-06-2014

Nooit meer.

Wij hebben onze hond 3 jaar geleden verzekerd.

Toen was de premie €270,-

Nu we het 4de jaar moeten gaan betalen zitten we al op €370,-

Wij hebben nooit iets ingediend. Na telefonisch contact zeggen ze dat we 3 jaar geleden toen de premie met meer dan 3% omhoog ging hadden kunnen beeindigen.

Dit hebben wij nooit te horen gekregen, en nu zitten we er dus nog 1 jaar aan vast.

Hierna nooit meer een verzekering waar je nartoe word gelokt met een leuk bedrag, maar als je 4 jaar verder bent de hoofdprijs betaald.

Gr luc.

Chantal
05-06-2014

Helemaal niet blij van

Neem nooit een polis bij pet plan! Je kan beter iedere maand wat geld opzij leggen dan kun je jou huisdier betere zorg geven8 jaar verzekerd bij dit bedrijf en dacht toen ik mijn huisdier verzekerde , het goed had gedaan maar per jaar veranderen ze de polis en ja dan wordt je huisdier ziek na jaren en dan blijkt dat je nog toren hoge kosten moet betalen,ik heb het des tijds afgesloten toen zag mijn polis er heel anders uit?omdat ik het nu eenmaal niet breed heb en bij deze gedachtes wist ik dat ik mijn dier ten aller tijden kon helpen,je hoeft inderdaad bij de dierenarts niet af te rekenen maar per consult nu steeds 17.50, een specialist mag je tegenwoordig ook 50% zelf betalen dit was in de tijd dat ik mijn hond verzekerde niet maar wel gooien ze ieder jaar de kosten voor jou omhoog prima! Maar jij krijgt steeds minder... Mijn hond heeft niet lang meer denk ik, maar een nieuw huisdier verzekeren bij pet plan nooit meer..alle hoge kosten moet je voor 50% zelf betalen en waarom verzekeren we onze dieren? Om Ze het beste te kunnen geven.....ik raad het echt iedereen af

Ricky
01-06-2014

NEVER!

Afgelopen vrijdag heb ik gebeld met Pet Plan om te vragen wat zij kunnen doen met het afsluiten van een 2e verzekering. We zijn de gelukkige baasjes van een 2e Jack Russel die wij op 30-6 kunnen gaan ophalen bij de kennel. Mijn vraag was of zij extra korting gaven daar ik 2 huisdieren wil verzekeren. Bij het aangaan van de 1e verzekering is gesproken van een volgroeid gewicht van á 10KG. Nu heb ik vrijdag gebeld en werd mij aangegeven dat het volgroeid gewicht van een Jack Russel Terriër 5 KG is. Nu voel ik mij opgelicht omdat Pet Plan mij de maanden die ik teveel heb betaal van 08-12-2013 t/m heden niet wil vergoeden.

Indien Petplan mij de teveel betaalde zorgpremie niet wil vergoeden zeg ik per 08-12-2014 de verzekering op van mijn huisdier en neem ik 2 andere verzekeringen bij een andere.

Groeten,

Ricardo Hofman

Fam. Koster
14-05-2014

Declaratie dierenarts in Tsjechië

Petplan heeft de rekeningen van de dierenarts in Tsjechië, ondanks de verstreken declaratietermijn, toch willen vergoeden. Onze dank daarvoor.

Fam. Koster, Ruurlo

Sam
07-04-2014

Heel slecht !

Ik had 2 honden in de verzekering, waarvan 1 hond later verzekerd werd, daar had ik mijn nieuwe maandpremie nog niet van betaald, de andere hond waarvan de premie wel was betaald , moest naar dierenarts en had ik een terechte declaratie van €320.- . Deze werd door petplan niet uitgekeerd omdat ik betalingsachterstand had van mijn andere hond van €32.50 . Na hun daarna te bellen , was er niets te bespreken behalve hun advies opvolgen ,zsm betalen achterstand en dan nogmaals aanvragen de declaratie opnieuw te herzien. zo gedaan zo gezegd, nu 2 maanden verder , moet ik hun weer bellen om te vragen wat er gebeurt is met de declaratie? Ik hoor er niets meer van , Nu zeggen ze dat ze de declaratie niet zullen uitkeren omdat dit viel in die maand dat ik een betalingsachterstand had van mijn andere hond die €32.50.

Belachelijk ! Als ik 2 autos in mijn verzekering heb , blijven beide autos toch ook onafhankelijk !

Ik ben zeer ontevreden, ze mailen niet terug , bellen niet terug , ze zeggen wanneer ik hun bel dat ze wel gemaild hebben , maar dit zeggen ze elke keer als ik hun bel , wanneer ik op zoek ga naar dat mailtje is er niks te vinden ?

Ramona
15-03-2014

Geld weggooien!

Ik heb de hond 3,5 jaar geleden verzekerd en nooit kosten gehad. Nu was ze naar 3 jaar ziek, naar de dierenarts gegaan en wordt er totaal van de rekening € 23,25 vergoed terwijl de rekening €69,75 was. Dacht als er zo weinig vergoed dan kan ik net zo goed niet verzekerd zijn omdat de jaarlijkse kosten die ik maak bij Petplan vele malen hoger zijn dan de rekening die ik 1x per jaar heb. Verzekering dus gelijk opgezegd. Nu moest de hond toevallig een paar dagen geleden weer naar de dierenarts en heeft weer een medicijn gekregen. Nu dacht ik nog verzekerd te zijn bij Petplan (verzekering eindigt per 01-04-2014) maar kon wel de rekening betalen omdat ik uit de dierenarts haar bestand ben gehaald (polis op niet actief gezet). Rekening van € 45,- maar betaald en gelijk Petplan gebeld. Aan de telefoon werd mij verteld dat dat hun normale gang van zaken is en altijd de polis eerder op niet actief wordt gezet. Nu kan ik zelf wel de declaratie indienen omdat de hond nog verzekerd is, alleen heb je er gewoon extra werk mee. Ik vind dit gewoon te belachelijk voor woorden. Ik zou niemand in mijn omgeving Petplan willen aanraden! Als je geld in overvloed hebt en houd van slecht service dan moet je zeker Petplan kiezen maar ik ben er klaar mee!

Anoniempje
28-01-2014

Mijn dier krijgt medicatie. En petplan vergoed dit gewoon. Opeens willen ze dit niet meer vergoeden en geven ze aan dat het altijd vergoed is geweest uit coulance. Terwijl mijn dier dit op recept van de dierenarts krijgt voorgeschreven en er geen verandering van polisvoorwaarden is geweest.

Mandy
04-12-2013

Je moet nooit maar dan nooit een verzekering afsluiten bij petplan

Mooie dingen neer zetten maar dingen vergoede ho maar

Mijn hond was 12 weken en brak der poot alles gedaan om er te helpen stuur je de rekening wordt er gezegd dat petplan niks omdat ik nog 9 dagen in het wacht termijn zat. Ze hebben letterlijk gezegd ja dan had je maar 9 dagen moeten wachten met je hond helpen

Echt niet gezond dat bedrijf ga me hond niet met pijn laten lopen.

Je betaald je scheel per maand maar vergoede ho maar

Daphne Bouthoorn
20-09-2013

Schandalige geldklopperij!!! Je neemt bij de aanschaf van een kat gelijk een verzekering en denkt dat het allemaal goed zit niet dus. Mijn kindje is de laatste 6 maanden constant op bezoek geweest bij de DA vanwege longen. Ze maakte na de eerste rekening er al een mooie smoes van: er zit een clausule in de verzekering 1e 6 maanden vergoeden ze geen longproblemen. (Waar ze wel reclame mee maken overigens, nergens staat duidelijk aangegeven dat ze longenproblemen de 1e 6 maanden niet vergoeden)

Netjes de torenhoge rekeningen zelf betaald van mijn laatste centen en nu na die 6 maanden weigeren ze alsnog te betalen: nu maken ze ervan dat mijn kindje het al sinds de geboorte heeft.

Ze spelen een smerig spelletje, ik werd nadat mijn kat al in de verzekering zat gewaarschuwd door mijn dierenarts over dit maffiapraktijk wat petplan heet.

Ze vergoeden nog niet eens sterelisatie!!! Stel je voor dat die lui wat moeten uitkeren. en ik maar betalen!!!

En dan is mijn kind nog niet klaar, ze moet ook nog naar het UMC en gezien de vele reacties hieronder kan ik ervan uit gaan dat ze dat ook niet van plan zijn te vergoeden!!!!

Sidney
10-08-2013

Mn hond is al 3 jaar niet meer in mn bezit, maar moet nog steeds betalen... Onvriendelijk en bedreigend...NOOIT EN VERZEKERING VAN PETPLAN NEMEN

Crientje
08-07-2013

Alles super netjes gedaan. omdat onze kat via het buitenland (van de straat) naar Nederland kwam had ze onderweg een koudje opgelopen.Daarom had ze antibiotica gekregen als voorzorgsmaatregel en ze had oormijt en haar oortjes moesten gereinigd worden. Wij Ohra werden vanwege een verkoudheid meteen uitgesloten voor oren, holtes en longen. echt belachelijk. ook hebben ze mijn aanvraag nooit in behandeling gneomen etc. nou lees mijn recensie daar maar. nu bij petplan is alles geen probleem en ben goed verzekerd. ik had de polis niet thuis ontvangen dus erachter aan gegaan, maar netjes binnen 2 werkdagen werd er gereageerd en wordt het opnieuw opgestuurd. kijk, zo kan het dus ook.

12-06-2013

wij proberen al bijna 2 jaar hun duidlijk te amken dat onze hond weg is....

het enige wat ze kunnen antwoorden si dat wij geen papieren opgestuurd hebben.....

ze hebben onderhand zelfs een incasso op onze dak gestuurd.......

een bedrijf waar wij lijkt niet van af lijken te komen........

om moedeloos van te worden.

02-06-2013

WIj dachten een verzekering af te sluiten bij Pet Plan maar de site is zo lastig in te vullen met onze computer dat wij dachten dat onze hond niet geacccepteerd was want wij hadden niets vernomen, geen e-mail geen briefje niets.

Nu komt er een brief met een herinnering terwijl er bij ons geen eerdere informatie of rekening gestuurd en ontvangen is.

Het is vrij dwingend te betalen anders word er een rekening gestuurd met de kosten terwijl wij er nog niet zeker van waren om deze verzekering af te sluiten voor wij de polis goed hebben kunnen lezen.

Ik weet niet of er meer mensen zo behandeld zijn want voor ons is het al zeker geen polis bij Pet Plan vooral de toon waarop er geschreven word.

28-05-2013

Het betreut mij enorm hoe PetPlan met haar declaraties omgaat.

In de voorwaarden staat duidelijk vermeld dat een consult bij het UMC voor 50 % vergoed word in het basispakket.

Pas op! Dit is niet juist.

PetPlan maakt kenbaar indien een dier een MRI scan of CT nodig heeft het consult ineens niet in aanmerking komt voor vergoeding.

Het consult behoort tot de MRI, wat nonsens is en daarmee probeert PetPlan zo min mogelijk aan de verzekerden te vergoeden.

Op deze manier kan PetPlan alle behandelingen aan elkaar koppelen en geen enkel consult vergoeden.

Dit is een vorm van wanprestatie en hiermee zet PetPlan consumenten op een verkeerd spoor door te vermelden in de voorwaarden dat consulten wel worden vergoed.

Aangezien ik nu al minimaal 1300,00 EUR aan mijn hond heb betaald, het diertje nog steeds niet volledig is geholpen en PetPlan maar een gering bedrag heeft vergoed aan mij is dit geen aanrader.(hooguit 20% dat je vergoed krijgt)

Overal zit een eigen risico op en bedrijf wil alleen cashen.

Eerder dit jaar heb ik overwogen een aanvullende verzekering af te sluiten, daar ben ik nu van afgestapt door PetPlan zijn opaciteit en de omgang met klanten.

17-05-2013

Ik had ook een verzekering voor mijn kat genomen maar ben ook net zo als iedereen bedrogen want petplan meent mensen te moeten stalken bij hun dierenarts om te checken of wij geen bedriegers zijn en info achter laten over onze huisdieren in de wachttijd. Ik vindt het ongehoord dat een verzekeringsmaatschappij zomaar ongevraagd je dierenarts kan opbellen over privé-zaken van mijn huisdier en daar een conclusie uit te trekken wat vreselijk aangedikt is en totaal niet klopt. Ik heb zelfs mijn dierenarts benaderd en die begrijpt er zelfs ook niks van dat Petplan zomaar mensen dan uit de verzekering gooien zonder verder te kijken dan hun neus lang is. Is mij net ook overkomen. Schandalig vindt ik het dat je een verzekeringsmaatschappij bent die zo onfatsoenlijk met mensen omgaat en maar invult voor een ander zelfs de dierenarts en daar maar een conclusie aanhangt om maar niet te hoeven betalen. Wel innen maar niks uitkeren want wij zijn nog de oplichters en zij gaan vrijuit.... Ik vindt het een slechte organisatie die totaal niets met dieren heeft qua gevoel en inlevensvermogen. Ik zeg dan hierbij sluit absoluut nooit een verzekering af bij Petplan je wordt gewoon niet voor waar behandeld en ze doen maar met je zonder één krimp te geven en vullen zelf maar in voor je wat totaal niet strookt met de waarheid en daar lopen ze liever voor weg want anders kost het geld! Mijn dierenarts begreep er niks van dat ze mij er zomaar uitgegooid hadden. Verder vindt ik het schandalig dat zonder mijn medeweten petplan de rekening had voorgeschoten en ik dus alles ineens moest betalen aan één of ander bedrijf... Dus hierbij Petplan: hou rekening met de mensen die niet zomaar alles in één keer kunnen betalen en nou met een afbetaling zitten...

13-05-2013

Op zich is het goed begonnen, Eerlijke premie en nette vergoeding.

Vervolgens wordt de premie fors verhoogd en het Eigen risico net zo. Erg jammer. Daarnaast zijn deze ''mensen'' geen mensen. De kilheid en hardheid waarmee zij ons behandelden nadat we onze kat na pas 6 jaar moesten laten inslapen door FIP, een afschuwelijke ziekte, was schokkend.

Zelden zo onmenselijk behandeld. Alsof ik het verzin dat mijn beestje dood moest gaan. Dit helpt niet bij het verwerken van ons verdriet. Onze andere dieren gaan dus NIET meer naar Petplan.

Tegen de medewerkers zou ik willen zeggen: Schaam je Diep!

05-05-2013

Ik raad aan om niet naar Petplan te gaan! Ik zit nu een half jaar bij petplan en ze hebben nog niets vergoed. Dit terwijl ik regelmatig declareer. Altijd krijg ik een brief over 'clausules' waardoor zij niet uitkeren. Dit ik hier in ben getrapt kost mij honderden euro's.

10-04-2013

Wij zijn vanaf september verzekerd bij petplan, ons hondje Is al twee keer geopereerd aan z'n knietjes en zoals wij wisten toen we de verzekeringen afsloten zouden wij die niet vergoed krijgen omdat die klachten al bekend waren (klinkt volkomen logisch!) vorig jaar februari hebben wij foto's van al z'n pootjes laten maken maar omdat hij niet niet volgroeit was, zouden er verder geen gevolgen aan z'n voorpoot zitten omdat het nadat we bij de fysio waren geweest z'n voorpoot volkomen goed was! Totdat we in maart weer foto's lieten maken en bleek dat z'n elleboog niet goed in elkaar zat waardoor hij weer een operatie aan moest gaan. Wij hebben dat uiteraard gemeld bij petplan en zij hebben mij verteld dat we tot 75% vergoedt zouden krijgen. Dus zij wisten voordat wij verzekerd waren dat er foto's gemaakt waren voordat er gevolgen aan vast zaten. Totdat we twee weken na de operatie bericht krijgen dat we uit de verzekering 'gegooid' worden omdat zij hiervan niet op de hoogte waren omdat wij dat niet vermeldt zouden hebben. Klinkklare onzin! De dierenarts heeft gelijk contact gezocht met petplan maar zij waren hier niet van gediend. Toen ik petplan kort daarna zelf weer aan de telefoon kreeg was het enige wat ik te horen kreeg: ' wij staan u niet meer te woord, u kunt schriftelijk een klacht in dienen' en de hoorn werd er op gegooid. Toen ik ze vertelde dat ik heb gebeld gelijk toen er bekend was na de foto's dat hij eraan geholpen moest worden en wij 75% vergoedt zouden krijgen werd er gezegd dat dat absoluut niet kan omdat zij nooit zeggen dat je vergoedt krijg maar alleen wat zij denken dat je vergoedt krijg. BELACHELIJK! 8 april kregen wij de brief waarin vermeldt staat dat we vanaf 10 maart al niet meer verzekerd zijn. Toen ik vroeg naar de rede waarom wij nu pas bericht daar over kregen, hadden zij daar geen fatsoenlijk antwoord op. Ik vind het verschrikkelijk om achteraf na een maand te horen dat we even 1700 euro moeten betalen bij de specialist en de kosten bij de dierenarts ook daardoor zijn opgelopen van een maand geleden wat we heel vervelend vinden. Omdat wij er al een maand uitleggen en wij nu pas bericht kregen is het allemaal opgestapeld. Gelukkig kunnen wij een regeling treffen. Maar netjes is het niet, en snel zijn ze daar ook zeker niet. Om maar over de klantvriendelijkheid te spreken.. Ik vind het jammer dat het zo gelopen is. 30 euro per maand is veel, en daarvan hebben wij geen euro vergoedt gekregen en moeten wij alles terug betalen. Mijn Conclusie is dat zij het te duur vonden en zoveel hebben wij nog niet betaald dus zullen wij het wel niet waard zijn. Gelukkig hebben we nu wel ons hondje kunnen helpen. Maar voor de mensen die een verzekering willen afsluiten: NIET BIJ PETPLAN!!