Petplan reviews

5.8

B.
31-05-2019

Schandalige premieverhoging!

Voor mijn dwerkeesje van een jaar moet ik het 2de jaar nu 20% (!) meer premie betalen, schandalig deze verhoging.

Anja
21-03-2019

Slechte verzekering

1 jaar nu Pet Plan hondenverzekering, precies 1 jaar te lang. Nog nooit iets uitgekeerd gehad omdat er een premie achterstand zou zijn. Betaal 40 euro per maand die weg gegooid zijn. De verzekering zou nu inmiddels verlengd worden met 1 jaar, begrijpelijk voor Pet Plan, het is toch makkelijk geld verdienen op deze manier. Een waardeloze verzekering die ik vandaag nog opzeg, zowel voor mijn hond als katten.

Miranda
13-03-2019

Zeer tevreden!

Zo had onze mopshond niks en zo had ze ineens van alles: van allergische reactie op de jaarlijkse enting tot een ernstig ontstoken oog met beschadiging.

De rekeningen gelijk na betaling ingediend bij Petplan (dwz zaterdag en maandag): vandaag (woensdag) al reactie met duidelijke specificatie met wat er wel of niet vergoed wordt en welk percentage er vergoed wordt (0%, 50% of 80%).

Percentages zijn conform de door ons afgesloten verzekering (basis).

Wij zijn zeer tevreden over Petplan: met name de snelheid van afhandeling van de ingediende declaraties en de overzichtelijke specificaties. De hoogte van de vergoedingen is iets waar je als klant zelf voor kunt kiezen in beginsel: bij afsluiten van de verzekering.

Hoogte vergoeding en maandpremie verzekering zijn zeker in verhouding.

Dikke pluim voor Petplan! Wij zullen deze verzekering zeer zeker adviseren.

04-03-2019

Geen vergoeding

Zeer slechte ervaring met deze verzekering, heb je hond lange tijd verzekerd. Krijgt hond last jeuk en andere problemen problemen en heeft onderzoek nodig. Na lang traject meer eens de facturen declareren. Krijg je niets uitgekeerd omdat dit is ontstaan voordat de hond is aangeschaft. Dus gelijk einde verzekering!

Elise
17-01-2019

Nauwelijks vergoeding voor acute zorg

Onze hond had opeens extreem last van haar darmen, zo erg dat zij aan het infuus moest i.v.m. uitdroging.

Bij het afsluiten van deze verzekering nog gebeld met Petplan: uitgelegd dat wij niet de ingecalculeerde kosten vergoed hoefden te hebben, maar juist acute, niet ingeplande zorg vergoed wilden hebben, daarom gekozen voor een pakket van ruim €25 per maand.

Nu blijken wij de gemaakte kosten van ruim €500 maar voor de helft terug te krijgen. Met alle premie van de afgelopen 7 jaar hadden wij dit beter zelf kunnen sparen.

Ook hebben zij de voorwaarden tussendoor gewijzigd, want oorspronkelijk zou ditvwel vergoed worden met een eigen risico van €50 per jaar.

Nu wil ik hier een klacht over indienen: dat kan alleen maar per BRIEF, niet telefonisch, niet per mail, niet digitaal via de site, terwijl alle andere zaken juist alleen maar digitaal geregeld kunnen worden (zoals bijv declareren). Duidelijk strategie om maar zo min mogelijk klachten binnen te krijgen. Niet bepaald klantgericht dus.

Mij verliest Petplan als klant en als aanbeveling.

Renate
21-12-2018

Petplan verdiend geld over rug van anderen

Heb verzekering genomen voor een jaar Heb automatische incasso en daar ging iets mis ze schreven soms zelf niet af ik maakte het dan over gingen ze verrekenen kreeg ik daardoor achterstand

Verzekering gewoon verlengd ondanks achterstand door hun toedoen

Blijk ik ineens vanaf bijna begin premie geen dekking te hebben wat ik niet weet en petplan niks zegt maar na een jaar pas zeggen ( de directeur ) achterstand betaald en ineens blijken zij mijn verzekering te hebben beëindigd in september zoals zij zeggen en dat hoor ik pas 3 mnd later 19-12-2018 ze hebben mij nergens van op de hoogte gesteld dat het is beëindigd waar ik ook niets vanaf weet

Klacht ingediend maar ze weigeren de

verzekering weer van kracht te laten gaan alles ligt aan mij niet aan hun stellen ze maar willen de premies van nov, dec 2018 en januari 2019 wel betaald hebben. Dat kunnen ze vergeten

Vreemd verzekering beëindigen in sept maar nog wel 3 mnd premie betaald willen hebben ze willen graag geld verdienen over rug van klant en ze willen graag makkelijk geld verdienen

Al mijn declaraties weigeren ze ook ineens uit te betalen

Pris
07-12-2018

Absoluut geen aanrader

Mijn hond heeft in de looptijd van de verzekering een gedragsstoornis ontwikkeld. Hij kreeg last van opwindingsplasjes en kon niet alleen thuis zijn. Hiervoor zijn we naar een gedragatherapeut gegaan. Omdat er spraken is van 2 losstaande indicaties is ons een uitgebreide gedragstherapie aangeraden. Met een verwijzing van de dierenarts zouden de kosten van de gedragstherpeut vergoed worden. Na mijn declaratie heeft petplan achter mijn rug op mijn patiëntendossier opgevraagd. Voor de verzekering had mijn hond plasproblemen als gevolg van de castratie. In bloed en urine zijn geen afwijkingen gevonden. Binnen een aantal dagen waren de leesproblemen ook verdwenen. Nu wijst petplan mijn declaratie van de gedragstherpeut af omdat mijn hond voor de verzekering een plas probleem had (naar aanleiding van de castratie). Terwijl dit helemaal niks met elkaar te maken heeft. De indicatie van het niet alleen kunnen zijn wordt ook niet vergoed omdat het volgens hun onder dezelfde noemer valt. Dat is niet correct. Het zijn 2 losstaande indicaties.

Ook heb ik bij de dierenarts dure huidproducten gekregen voor zijn onrustige huid. Wordt ook niet vergoed omdat het vrij verkrijgbaar is. Nou in de dierenwinkel is het niet verkrijgbaar. Daarnaast zijn alle diergeneesmiddelen via internet verkrijgbaar. Dus ze kunnen alle medicijnen enz gewoon afwijzen.

Belabberde verzekering.

Pam
06-12-2018

Franse bulldog!

Ik snap dat sommige ingrepen niet vergoed worden (ivm risico hondje) maar wat belachelijk vind ik het dat het bedrag van 69.- niet vergoed word, dit bedrag moesten wij betalen omdat onze meid een longontsteking heeft, en omdat dit aan de luchtwegen is wordt dit niet vergoed. hoe krom is dit?! Ik betaal genoeg voor een verzekering en letterlijk niks wordt vergoed! Zeker niet aan te raden! (Btw elke hond kan een longontsteking krijgen ongeacht risico hondje of niet)

Nikki
16-10-2018

Blij met deze verzekering!

Blij dat we onze hond verzekerd hadden, er is in de afgelopen jaren genoeg gebeurd waar we vooraf geen rekening mee hielden en het meeste werd vergoed. Ze zijn ook duidelijk over wat niet vergoed wordt dus geen verrassingen wat dat betreft. Fijne mensen en zeer behulpzaam, dus kan het iedereen aanraden!

Sandra
10-07-2018

Zo blij dat ik toch voor een verzekering heb gekozen!

Ik wist het nooit zo goed. Het leek me eerlijk gezegd een beetje onzin om je hond te verzekeren. Toen ik wat positieve verhalen over Petplan had gelezen besloot ik het toch voor 1 jaar te proberen. Als ik het niet zou gebruiken zou ik het daarna weer opzeggen.

Ik heb zoveel mazzel gehad dat ik een verzekering heb afgesloten! Mijn hond sprong tegen de schutting op omdat hij aan de andere kant iets hoorde en bleef met zijn poot hangen. Zijn poot was op een hele lastige manier gebroken en onze dierenarts kon dit niet zelf oplossen. We zijn naar de specialist gegaan en die heeft er gelukkig voor gezorgd dat het helemaal goed gaat komen.

Onze hond hersteld gelukkig goed en Petplan heeft de (hoge!) rekeningen betaald. Ik raad nu ook iedereen een verzekering aan want voordat je het weet heb je een hoge rekening.

Groetjes van een tevreden klant!

Nam
05-07-2018

Behulpzaam

De wereld van huisdierenverzekeringen is mij helemaal nieuw. Maar door de komst van mijn pup wel iets om me in te verdiepen. Via vrienden kwam ik bij Petplan. Ik heb hun gebeld en zo samen aan de telefoon besproken wat het beste pakket is voor mijn hond op dit moment.

Ruben
23-03-2018

De site is heel misleidend

Als je een verzekering wil afsluiten bij petplan kijk je naar de vinkjes om te zien wat er zit inbegrepen in de verschillende verzekeringen. Zo ver logisch. Maar een deel van die groene vinkjes zijn opties. Zo leek mijn ruime €20 per maand genoeg om mijn kat voor alle operaties etc. en sterilisatie te zonder eigen risico te verzekeren. Krijg ik na de declaratie van de sterilisatie een e-mail dat ik er €0.00 van terug krijg. Ik had de optie zelf nog extra erbij moeten nemen waardoor het bijna €25 per maand zou zijn.

Masha
23-02-2018

Slechte verzekering je kan beter geen verzekering nemen

Je denkt dat ze dierenliefhebbers zijn maar helaas draait alles om geld. Je kan beter geen verzekering afsluiten voor je hond.

Onze pup van 5 maanden had een blaasontsteking, helaas bleek dit erger te zijn dan dat het was dus dachten we laten we een verzekering afsluiten en alles netjes aangeven. Hierbij wordt gezegd alles wat met haar blaas te maken heeft wordt niet meer vergoedt. 700,- verder zouden we door de dierenarts doorgestuurd worden naar een specialist in Utrecht. Uitgerekend zouden we 1500,- kwijt zijn aan onderzoeken. Ook hier werd gezegd " nee sorry niks wordt vergoedt" een hond kost natuurlijk geld maar zoveel in 2 maanden?

Nu is ze loops en wij betalen 32,- per maand aan verzekering. Blijkt een sterilisatie een aanvullende verzekering te zijn en zit je minimaal een jaar vast aan de verzekering. Onze pup is op dit moment 23kg dat betekent dat een sterilisatie 470,- euro kost. De verzekering dekt een maximale van 150,- terwijl je 5,- per maand extra betaald voor de aanvullende verzekering. Die 90,- wat hun zogenaamd vergoeden mogen ze ergens steken waar de zon niet schijnt.

Wij zijn er klaar maar en sluiten nooit meer een verzekering af. Het draait allemaal om geld!

26-09-2017

Fantastische verzekering!

Altijd werden zaken keurig volgens afspraak afgehandeld. De reacties nadat we onze hond Doortje hadden moeten laten inslapen, hebben ons enorm positief verrast en goed gedaan.

Arnica
09-08-2017

Steeds minder vergoedingen voor meer premie

Heb zeker al meer dan 10 jaar honden verzekerd bij Petplan. Petplan verhoogt jaarlijks de premie en vergoedt steeds minder. Van dierenartsbezoeken, onderzoeken en medicijnen wordt 50% tot 80% vergoed. Jaarlijks worden de voorwaarden in je nadeel veranderd, je ziet uiteindelijk door de bomen het bos niet meer. Jammer. Voor mijn jongste aanwinst heb ik de verzekering opgezegd en sluit elders een verzekering af die wel redelijk constant blijft.

Jaap
30-05-2017

Meer dan 10 jaar lid

Toen wij 10 jaar geleden lid werden van deze malafide verzekeraar waren de polisvoorwaarden heel anders dan nu. De voorwaarden worden elke 5 jaar eenzijdig verandert terwijl de premie met minstens 20 % wordt verhoogt. Dus meer premie en minder vergoedingen. Tevens houden ze op alle declaraties een soort eigen risico in per behandel datum Zo kan iedereen snel rijk worden toch? Mijn advies; zelf geld opzij zetten elke maand of heel goed de kleine lettertjes lezen. Zint eer ge begint!

Rieti
16-01-2017

Klantvriendelijk

Ik tob met een kat nu 9 mnd oud Ik heb het pluspakket Afgerond 25€ per maand Maar heb voor tenminste 1500€ aan kosten Gemaakt Daarvan tenminste 70% rap terug gekregen Duidelijk gespecificeerd Telefonisch geduldig meedenkend en indien nodig met een deskundige Door verbonden Kortom zonder hen.Ik zou bankroet gaan

Dus ik heb ze meer gekost dan opgeleverd Heb ik wel eens gezegd tegen hen Daar zijn we voor werd er geantwoord Ik raad hen dus zeker aan

An
13-01-2017

Zeer tevreden

Ik verbaas me over de negatieve reacties over Petplan. Onze honden zijn al meer dan 10 jaar verzekerd bij Petplan en nooit een enkel probleem gehad. Alles wordt keurig en op tijd vergoed conform de geldende voorwaarden (!). Ik vermoed dat velen gewoon niet goed de voorwaarden lezen en daardoor negatief zijn over deze verzekering. Dat wordt zelfs toegegeven in de reacties. Het is juist dat sommige voorwaarden zijn aangepast en premies hoger worden, maar dat gebeurt bij iedere andere verzekering ook, neem bijvoorbeeld maar eens onze eigen zorgverzekering. Het blijft natuurlijk wel een "verzekering", afgesloten tegen onvoorziene medische kosten van je huisdier, met de nadruk op onvoorzien. Ik vind de informatievoorziening wel goed m.b.t. de verschillende pakketten en de vergoedingen. Duidelijk en overzichtelijk en het klopt altijd. Ik vind al die negativiteit hieronder dan ook echt zeer onterecht.

Joke
06-12-2016

Hoge premie, vergoeden geen cent

Je krijgt na declaratie van facturen van in totaal € 325 bij Petplan doodleuk bericht dat er 0,00 op je rekening gestort zal worden, geen specificatie, geen toelichting niets. Ik ga hier nog wel verder achteraan, verwacht er niets van maar volgend jaar bewaar ik de premie wel zelf om de dierenartsrekening mee te betalen. Ik raad iedereen aan je hier niet te verzekeren!

Noor
29-09-2016

Mooi spaarpotje

Toen ik mijn pup kreeg heb ik hem gelijk verzekerd bij pet plan ik heb rekeningen naar ze gestuurd nooit uit betaald je wordt onbeschoft behandeld ik voel me belazerd mooi spaarpotje twee jaar premie betaald niet een euro terug gekregen ja ik voel dat dit een slechte zaak is voor mij werk aan de winkel ga dit uitzoeken tot aan de bodem