Petplan reviews

5.8

CDH
07-07-2015

Geweldig !

Onze Sam,is geopereerd aan zijn kruisband ,declaratie voor deze operatie werden gewoon volgens de normen van deze verzekeraar gewoon vergoed,behoudens eigen bijdrage van 138 euro op een bedrag van zo 865 euro is deze bijdrage te verwaarlozen. Ben blij dat onze 3 honden bij deze verzekeraar zijn ondergebracht. ! Dank voor jullie aandacht !

Tot nu heb ik nooit eigenlijk problemen bij Petplan,als je even belt over de nota - welke door de dierenarts - rechtstreeks wordt verstuurd,wordt alles duidelijk uitgelegd ,over het hoe en waarom e.d.

D van Dorp
29-05-2015

Drama met een grote D …

binnenkort meer ..even afwachten wat de medewerkster van deze dieren vrienden club met onze klachten wenst te doen ..inmiddels dispuut met Vesting Finance ( incasso Org . ) naast ons neergelegd …prolongeren via de kleine lettertjes in de voorwaarden die nooit zijn opgestuurd lukraak de polis door …

M. van Wegen
19-04-2015

Voorwaarden en prijs veranderen elk jaar en je kan er niet vanaf.

4 Jaar geleden deze plusverzekering afgesloten voor € 19,39 met 100% procent vergoeding ondertussen betalen wij sinds dit jaar per maand € 29,56 waarvan de helft nog maar wordt vergoed. Opzeggen kan niet ondanks dat de prijs en voorwaarden veranderen. Dus wij zeggen spaar zelf wat per maand dat is goedkoper!

Jose
09-03-2015

Jammerlijk

was in het begin heel tevreden met de verzekering. Mede omdat de dierenarts rechtstreeks kon declareren wat voor mij heel fijn was omdat ik leef van een uitkering en moeite heb om anders de rekening in 1 keer te voldoen. Na 3 jaar krijg ik opeens te horen dat de dierenarts niet meer rechtstreeks kan declareren omdat petplan die service niet meer verleent. Heel jammer want helaas moet ik er toch met regelmaat gebruik van maken. Dus een goede verzekering daar zeg ik niks van maar helaas niet meer rechtstreeks te declareren. Dus als u net als ik om die reden voor petplan wil kiezen dan moet u hier wel rekening mee houden. Ik vind het echt misleidend!

Dennis de Raad
09-02-2015

Geld red dierenlevens

Nadat onze 2 jaar oude blauwe rus poes van 6 hoog een vogel achterna gesprongen was , kwam hij niet zo goed op zijn pootjes terecht , en kon bijna 1 van zijn 9 levens inleveren . na een weekend observatie

bleek hij zijn kaakje gebroken te hebben , zijn staart , zijn bekken , zijn pootje en het klauwtje .. de poes is een groot onderdeel van mijn huishouden , en een leven zonder

de poes is een ondenkbare gedachte

gelukkig had ik meteen bij de aanschaf van de kitten een goede verzekering genomen om in geval van een trauma

gedekt te zijn tegen onverwacht hoge kosten , en dat was maar goed ook , want

de teller stopte ergens rond de 2000 euro

aan operatie kosten en nazorg.. dus ik weet niet of ik de poes in leven had kunnen houden als ik meteen die 2000 euro had moeten ophoesten , daarom ben ik heel blij dat ik het leven mijn mijn lieve poezevriend heb kunnen redden omdat de middelen ervoor waren om de benodigde operaties te kunnen betalen , dus daarom ben ik PetPlan erg dankbaar dat ze snel en kundig contact hebben gehad met de dieren artsen waardoor hun snel konden opereren en het leven konden redden van mijn poes . dus

top

Gerrit
28-01-2015

Waardeloze verzekeraar, niet aan beginnen!

Onze hond via Petplan verzekerd. Via het internet een hele vragenlijst ingevuld om onze pup te verzekeren. De volgende dag direct een mail terug dat alles goed was en de papieren kwamen snel binnen.

Na 2 maanden heeft de pup Giardia opgelopen en pijnstillers nodig gehad omdat hij zich verstapt had. Op 24-12 kregen we een brief dat door onjuiste informatie de polis per direct werd opgezegd. Direct gebeld maar om 14:00 waren ze al dicht. Vervolgens meerdere malen contact gehad via mail en telefoon maar ik krijg niemand te spreken. Er word alleen via brieven gecommuniceerd.

Als deze maatschappij moet gaan doen waarvoor ze zijn, het betalen van een rekening, zeggen ze je polis op! Niet aan beginnen als de gezondheid van je dier voorop staat!

Inez
27-01-2015

Polis opgezegd per 1 december2014, petplan heeft, 12 november mijn polis direct geblokkeerd en dierenarts kan rekening niet meer doorsturen. Deze afspraak is tussen verzekeraar en dierenarts gemaakt. Gevolg admonistratiekosten van factuur moet ik zelf betalen, ondanks telefonisch overleg dat er naar gekeken zal worden en de dierenarts moet drie maanden wachten op haar geld.

Pronk
23-01-2015

Gewoon goed

ik lees hier veel slechte ervaringen, maar de mijne is prima. voorwaarden zijn nog geen enkele veranderd, en nog geen maand na afsluiting had ik al een vergoeding voor een behandeling voor mijn kat. ik heb overigens de basisverzekering.

de dierenarts stuurde de rekening meteen naar petplan die het volledig vergoedde, en vervolgens moest ik dan 20% aan ze betalen via incasso, maar dit is precies volgens de voorwaarde zoals ik ze had ondertekend, dus ik heb niets te klagen

Sandra
20-12-2014

SUPER Slechte klantenservice

Hallo allemaal!

Petplan heeft een super slechte klantenservice! Terwijl ik een betaling allang (via de bank voldaan heb. Stuurt petplan je een 1e brief dat je een openstaande premie hebt los staan . In de brief staat o.a mocht je inmiddels hebben betaald dan kunt u dit schrijven als niet verzonden beschouwen en danken wij u voor betaling. Ik geef er geen gehoor aan omdat mijn betaling is voldaan ook belt petplan mij niet op ze hebben me nummer toch en toch. Komen ze aantal dagen later met een een 2e brief en dan gaan zij dreigen. Wij verzoeken dat u de betaling van de premie zorg te dragen. En mijn dierenarts kan dan geen declaraties indienen omdat het geblokkeerd is. En blablabla. Maar stel mijn poes valt en ze breekt wat of dergelijke dan kan mijn dierenarts het niet declareren omdat petplan fout zit of dat het systeem niet bij petplan goed zit En ik zelf de kosten moet gaan betalen. Omdat ik volgens hun een betaling open hebt staan. Echt slecht en echter geen begrip dat zij zo met mijn poes omgaan.Ik heb inmiddels contact (contact formulier)opgezocht met petplan. En ben benieuwd wat zij gaan zeggen. Maar dan weten jullie mijn mening over de klantenservice van petplan. Graag wil ik wel een tegemoetkoming van petplan , dat zal ik erg op prijs stellen.

Maaike
04-11-2014

Oplichters

Ik ben erg ontevreden over de verzekering die ik bij Pet Plan heb lopen. Waarom? Ze vergoeden simpelweg bijna niets! Sterilisatie? Wordt niet vergoed. Spoedeisende hulp? Wordt gedeeltelijk vergoed. Preventieve zorg zoals inentingen? Niet vergoed want preventief. Wat blijft er nog over dat wel vergoed wordt?!

Ooit een hele rits declaraties ingediend, nooit enige reactie op ontvangen. Verbaasde me niets want ze zouden het vast weer eens niet vergoeden. Had er wel graag een reactie op gehad, was wel zo netjes geweest.

Ik wil de verzekering opzeggen maar dat mag niet omdat ik er blijkbaar VIJF jaar aan vastzit. VIJF JAAR! Wie verzint het? Ik kan niet wachten tot de dag dat de verzekering afloopt!

H hadders
11-09-2014

Chika

ik ben blij dat het probleem met petplan is opgelost.

en dat ze contact met de dieren arts zochten over het probleem

chika had korstjes agter het oor en petplan dacht dat het met de ooronsteking temaken had

maar dat was het niet haar oren zijn brand schoon. ben blij dat het is opgelost en ik het bedrag als nog trug kreeg. chika krijgt maandag een allergie test om dat ze ook aan de kont krapt enzo dus hopen we dat er wat uit komt . en die vergoed petplan ook met 75% daar ben ik heel blij mee

Ans van Beek
10-09-2014

Mijn ervaring met Petplan is Positief

Mijn ervaring met Petplan is positief: na het indienen van een declaratie word je steeds op de hoogte gehouden van de vervolgstappen en men houdt zich aan de beloofde reactietijd. Ik ben blij met de duidelijkheid en de vlotte afhandeling. Bovendien vind ik het team heel toegankelijk bij vragen.

Ans van Beek

Sanne de Kaag
29-08-2014

Tevreden over Petplan

Wij zijn eigenlijk heel erg tevreden over Petplan. Een maand geleden is onze kat Simba aangereden, dat was heel erg schrikken. We zijn snel naar de dierenarts geweest die een röntgenfoto heeft gemaakt. Zijn bekken bleek gebroken. Daarna zijn we doorverwezen naar de specialist. Die heeft nogmaals een röntgenfoto gemaakt en een operatie uitgevoerd. De totale kosten waren meer dan € 1900,-. Petplan heeft dit (minus onze eigen bijdrage) netjes vergoed. Ook zijn we heel vriendelijk te woord gestaan door een medewerkster van Petplan.

Marianne
28-08-2014

ten eerste is mijn premie in 4 jaar heb contract(verplicht) voor 5 jaar met 50% DUURDER geworden en dan word eenzijdig beslist dat je per rekening moet betalen €17,50 Was eerst per kalenderjaar €35,00 en dan nog een eigen bijdrage het spijt me wel maar dit vind ik oplichterspraktijken zeker omdat je tussendoor niet weg kan (bij premieverhoging)Ze hebben een monopoliepositie zo

Christine
27-08-2014

Heel veel spijt van deze verzekering....

Wij hebben in 2012 onze Grote Zwitser verzekert bij Pet Plan. Na veel vergelijken en de nodige telefoontjes te hebben gepleegd hebben wij ervoor gekozen deze verzekering te nemen. We moesten voor 5(!) jaar een contract aangaan. Nou in de tijd waarin we enkele declaraties werden wij telkens met kleine lettertjes geconfronteerd waardoor zaken toch niet vergoed werden en of er een hoog eigen risico was. En nu: nu blijkt dat ze eenzijdig de voorwaarde hebben verandert en dat we 15% per ingediende declaratie zelf moeten betalen en dan blijft er nog maar een heel klein deel over wat er misschien wel vergoed wordt na aftrek van allerlei in kleine lettertjes beschreven uitsluitingen of bepalingen. Nu zitten wij er nog 3 jaar aan vast of we nu willen of niet. NOOIT zou ik voor deze verzekering hebben gekozen als ik per ingediende declaratie 15% eigen risico moest betalen, NOOIT! Maar blijkbaar kunnen ze zonder dat wij als consument er iets aan kunnen dien eenzijdig deze voorwaarde veranderen en blijven wij over met een veel te dure verzekering! Daarnaast moet je online declareren maar is het uploaden van je facturen bijna onmogelijk omdat dan de site eruit knalt. Dan maar per post zou je denken.. Maar dat kost dan nog eens € 10,00 omdat je het per declaratieformulier doet.

Als je belt voor hulp krijg je een onvriendelijke dame aan de telefoon die je toch echt maant om het dan maar te blijven proberen tot het wel lukt. Tja....

Heel veel spijt dus....

Petra van der Horst
27-08-2014

Heel blij met Petplan!

Voor Petplan van ons niets anders dan lof! Onze labrador Kees heeft sinds 2012 chronisch hartfalen. Inmiddels heeft hij al voor €1341,- medicatie gekregen om het probleem onder controle te houden. Petplan vergoedt gelukkig wel de chronische medicijnen. Dat doen ook niet alle verzekeraars (Proteq geloof ik niet). Dit scheelt ons € 106,- in de maand! Voor ons als gezin is dit best wel veel geld! Dank je wel, Petplan!

Groet van Petra

Gemma
17-08-2014

Spijt....

Vorig jaar kregen wij onze tweede golden retriever. Onze oudste hond is verzekerd bij Proteq en om overzicht in premiebetaling en declaraties te houden besloten wij de nieuwe pup bij Petplan te verzekeren. Wat een spijt hebben wij hiervan.... Onze pup bleek ernstige HD te hebben en heeft inmiddels 2 grote operaties achter de rug. De kosten van bijna 4000 euro kwamen geheel voor eigen rekening, zelfs de pijnstillers werden niet vergoed. Zuur omdat Proteq, ongeacht het gewicht van de hond, dit wel allemaal vergoed had.

Al met al zijn we een hoop premie kwijt geweest het afgelopen jaar en hebben we haast niets vergoed gekregen. Nu zelfs voor de castraties niets vergoed wordt is de maat vol, wij stappen over naar Proteq!

Alexandra
01-08-2014

Goed!

Wauw, ik schrik een beetje van de reacties hier.

Ik heb sinds 2juni een kitten en heb een week later geloof ik een verzekering afgesloten.

Nog niet zo lang dus maar gister is mijn kitten haar pootje gebroken( we vermoeden van de schutting gevallen en pootje omgeklapt) dus vandaag naar de dierenarts gegaan en ze moet geopereerd worden :( en die hebben gebeld met petplan en gelukkig wordt alles vergoed.. de operatie, het chippen, ontwormen & ontvlooien wordt gelijk gedaan..

Dus hopelijk geen rekening achteraf, dan ben ik zeer tevreden & hopen dat onze lieve pip snel beter wordt!

Hannes
23-07-2014

Dieptriest

Petplan komt de eigen voorwaarden niet na, je denkt goed te zitten maar als je hond echt iets mankeert wat in de kosten loopt komen er isiote afwijzingen met zelfverzonnen smoezen die kant nog wal raken. Mijn dierenarts raad ze tegenwoordig af! Zonde van je geld...

Dieuwerke
30-06-2014

Het is maar hoe je het noemt.

Voor de diagnose van een hernia is er bij onze hond een mri gedaan.

Een hernia is op op een röntgen foto niet duidelijk te zien en dan is een mri of ct scan de enige mogelijkheid.

Wij hebben gekeken of dit vergoed werd en zagen bij diagnostiek 50% staan.

Wij hebben niet verder gekeken en hebben een mri laten doen ipv een goedkopere ct scan.

Het verbaasde ons dat onze hele rekening niet in aanmerking kwam voor vergoeding omdat een mri niet onder diagnostiek maar onder intensieve verzorging valt.

Een mri wordt alleen gedaan om een diagnose te stellen, absurd dat dit dan ook niet onder diagnostiek valt.

En ja het staat op de vergoedingen lijst als je verder klikt maar bij iets wat zo duidelijk onder een bepaalde noemer valt kijk je niet verder.

Bij diverse andere verzekeringen valt een mri dan ook gewoon onder de noemer diagnostiek, zo kun je alles wel een andere naam geven om onder een vergoeding uit te komen.