Vodafone reviews

1.0

Miranda
12-08-2018

Tevreden

Ondertussen 4 jaar geleden bij Vodafone gekomen omdat deze goedkoper was dan de provider waar ik zat, bij het omzetten van het abb naar Sim Only (goedkoper) ben ik zonder dat het aangegeven werd mijn data kwijt geraakt (ik had een voordeelbundel wegens thuis internet) maar geluk bij ongeluk heb ik hier weinig last van door wifi en de waarschuwingsdiensten voor mobiel internet. Vodafone is duidelijk in de overzichten en de klantenservice is vriendelijk maar anno 2018 helaas weer aan de dure kant voor een Sim Only. ook de voicemail zit maar moeilijk in elkaar

09-08-2018

Waarschuwing: Vodafone RED Together

Ik heb op 2 juli 2018 mijn bestaande vodafone abonnement omgezet naar een Red Together abonnement. Op 3 juli heb ik de nummers (van een andere provider) van mijn vrouw en zoon toegevoegd aan Red Together. Dezelfde dag begonnen mijn problemen. Vanaf 3 juli is mijn eigen vodafone nummer verdwenen en belde ik met het nummer van mijn vrouw. Bijzonder omdat dat nummer nog bij een andere provider zit. Sindsdien bel ik dagelijks met de klantenservice. Op 13 juli stopte mijn sim er helemaal mee en sindsdien heb ik helemaal niks. Ik word nu al 5 weken aan het lijntje gehouden. Er wordt mij telkens verteld dat er een order is blijven hangen en dat die ongedaan moet worden gemaakt. Dit duurt normaal 48u. Telkens mislukt dit. Er is al 3x een voorrang/urgentie verzoek voor me aangevraagd. Vandaag heb ik te horen gekregen dat men mij niet kan vertellen of de twee nummers die ik toegevoegd heb wel gaan werken op de afgesproken tijd en dat mijn eigen nummer voorlopig niet gaat werken maar dat men er hard mee bezig is….

Ik heb aangegeven dat ik 5 weken geen redelijke oplostijd vind en dat ik helemaal niet akkoord ga met een “open einde”. Na weken bellen/mailen/vodafonewinkels ben ik er helemaal klaar mee maar kan ook niet overstappen omdat mijn nummer gegijzeld wordt door vodafone.

Advies: 1. Doe geen zaken met deze telefoon maffia 2. Sluit GEEN Vodafone RED Together af. Dit product is duidelijk nog niet af en bevind zich nog in de testfase. 3. Doe geen zaken met deze telefoon maffia

mvgr,

Jeroen Groenemans

Jackie
27-07-2018

Slechte service, dom

Abonnement eerst op pauze gezet via Mijn Vodafone op 15-06-2018. Reactie: pauzeren kan niet want u heeft een zakelijk abonnement. Zet die functie er dan niet in maar oké. De reactie beantwoord met een definitieve opzegging dan maar. Daar krijg ik op 18-06-2018 bevestiging van: wij hebben uw opzegging ontvangen. Jammer maar wij gaan daar mee aan de slag. U ontvangt bericht binnen 5 werkdagen. Niet lang daarna ga ik op vakantie. Ik zie nog wel dat er 30 euro voor de volgende maand is geincasseerd. Ik ga er van uit dat het kruist met de verwerking van de opzegging en ik storneer het maandbedrag. Na de vakantie vind ik in de post een brief met betalingsachterstand: 2x 30 euro. De volgende maand is er ook nog weer bij. Ik ga dus bellen. Wordt paar keer doorverbonden maar heb dan een dame die verder kijkt en meedenkt. Ze ziet inderdaad een bevestiging van de opzegging van 18-6 en dat er daarna iets niet goed gegaan is. Ze beëindigd alsnog mijn abonnement en gaat mij doorverbinden met de facturatie afdeling zodat zij kunnen gaan crediteren. Tot daar ging het goed. Na lang wachten krijg ik dezelfde dame terug. Ze vertelt een flinke discussie met haar collega te hebben gehad want de collega ziet die mail van de 18e niet en is niet van plan om iets te crediteren. Ik geef aan dat ik heel simpel een print van hun mail kan sturen als bewijs. Want hee, je gaat als Vodafone niet een mail sturen met jammer dat je opgezegd hebt als die opzegging nooit ontvangen is. Bewijs dus. Ik print en scan de mail om te verzenden via het contactformulier van My Vodafone. Na veel maal proberen werkt dat formulier nog niet. Ik zal dus moeten gaan bellen om te vragen hoe ik mijn klacht kan indienen tezamen met de bewijsvoering. Zwaar ontevreden!

Ewoud
22-07-2018

Klantenservice om te huilen

Een zakelijk abbonement afgesloten, wegens een interne fout een volledige week onbereikbaar geweest! Het interesseert ze werkelijk helemaal niet, ze bieden 1 maand abonnementskosten aan en gaan niet akkoord om jouw abonnement te beëindigen. Aangegeven niet akkoord te zijn met hun klachtenafhandeling, reageren ze niet meer en krijg je een automatische email waarin staat dat de case gesloten is. Onbegrijpelijk dat je een week onbereikbaar bent en dan ook nog eens zo onbeschoft behandeld wordt.

Billiejean
29-06-2018

Slechte klantenservice

Als je belt. krijg je steeds een bandje te horen.

Janny
22-06-2018

Afhandeling klachten abonimabel slecht

Al een half jaar met vodafone aan het bellen mailen etc inzake diverse zaken die verkeerd zijn gegaan en nog steeds gaan. Steeds andere mensen aan de telefoon waar ik voor de zoveelste keer alles moet uitleggen.beloven er in te duiken .daarna of radiostilte of mailbericht die niet klopt en waar je niet op kunt reageren aangezien dit vanaf een noreply mailadres komt

Maaike
31-05-2018

Heel enthousiast. Slim klantvriendelijk bedrijf

Toen ik voor het eerst bij vodafone kwam was het meteen goed ze hadden een mooie actie waaardoor ik korting kon krijgen. Het enig waar ee achter kwamen was dat ik op 2 dagen na niet kon verlengen. En de actie zou mislopen. Geen probleem door een slimme truc kon ik toch van de actie gebruik maken. Nu ik al even bij vodafone zit werd ik gebeld. Ze hadden namelijk gezien dat ik vaak over me bundel zat en ze hadden een oplossing voor 2 euro meet kon ik van 6g naar 20 gb per maand. Ideaal en goed dat ze me erop attendeerde daarnaast kan ik dit elke maand uitzetten

Berry
16-05-2018

Geen actie voor mij

Heb 14-04-2018 een nieuwe telefoon opgehaald bij Vodafone omdat weer kon, was net een paar dagen te laat voor een actie wanneer je een samsung nam een speaker cadeau kreeg. De verkoper vond het jammer en begrijpelijk maar kon dit niet omdraaien zodat ik wel voor de actie in aanmerking kwam. Heb vervolgens Vodafone gemaild dat ik het hier niet mee eens was, maar ook zij zeiden dat ze niks konden doen. Vervolgens komt er op 16-05 wederom deze actie met de speaker dus ik weer mailen dat ik het erg vreemd vond dat er nu alweer een actie was. Kreeg toen een telefoontje van Vodafone dat men het wel begreep en dat Vodafone mij 115,00 wil terugstorten ( Speakerwaarde 229,00 ) . Ik heb toen gevraagd waarom Vodafone geen speaker vergoed waarop het antwoord was dat de actie vanuit Samsung kwam. Ik heb toen gezegd dat de actie om een speaker gaat en niet om geld. Ik ben al jaren een goeie klant van Vodafone, maar dit zet me wel aan het denken om de volgende keer naar een andere provider te gaan, dat kost ze dus meer dan een speaker.

MF
25-04-2018

Vodafone neemt niet de verantwoordelijkheid van het slechte netwerk

Klacht die ik heb gemeld:

Voordat ik Vodafone koos voor andere providers, controleerde ik https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml. Het toont een perfecte dekking voor mijn postcode. Dat is waarom ik voor Vodafone heb gekozen.

Daarnaast heb ik ook https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/netwerkgarantie.shtml gecontroleerd. Ik ben echt verbaasd dat het je niet uitmaakt hoe de signaaldekking bij mij thuis is. Ik woon niet buiten mijn huis. Ik woon binnen en ik moet mijn telefoon bereikbaar en bruikbaar zijn in mijn huis. Ik bracht het grootste deel van mijn tijd thuis door met een heel slecht signaalbericht. Dus ik verwacht thuis geen 100% signaaldekking. Er is bijna geen signaal wat betekent dat er geen oproepen zijn en geen 4G. Overigens is de signaaldekking ook erg slecht voor mijn buren. Ik heb het geverifieerd voordat ik deze klacht had ingediend.

Antwoord van Vodafone:

We zijn aan de slag gegaan met je klacht met registratienummer 7717302. We controleren dan de signaalsterkte op jouw locatie, of de mast in de buurt goed werkt, of er werkzaamheden zijn en of je toestel en sim-kaart goed samenwerken.

Conclusie We kunnen helaas geen 100% indoor dekking garanderen. Goede ontvangst kan door allerlei factoren van buitenaf beïnvloed worden en blijft ondanks dat we ons netwerk continue verbeteren altijd lastig. De outdoor dekking op jouw postcode is in ieder geval goed aanwezig.

Ik heb op dit bericht gereageerd maar helemaal geen reactie van Vodafone.

Tonnie
06-04-2018

Let op let op met roaming

Let op let op. Door defecte mobiel op vakantie in Gambia was ik genoodzaakt whatsapp opnieuw te installeren op reserve telefoon met NL vodafone nummer. Dus, Vodafone simm in reserve telefoon en mobile gegevens en roaming ingeschakeld om whatsapp te kunnen installeren. Geloof het of niet maar binnen 3 minuten was ik 65 euro kwijt voor 8Mb Gelukkig had ik de limiet op 50 euro (excl btw) geblokt. Dat het duur was wist ik wel maar 65 euro in 3 min?

EE
28-03-2018

Vodafone niet bij machte om problemen op te lossen

Op 17-02-18 Prepaid-nummer om laten zetten naar abonnement, tegelijk met ander nummer en abonnement. Alle gegevens genoteerde procedure doorgenomen zonder problemen verlopen.

Maar vervolgens gebeurt er niets meer (abonnement wel in werking gegaan, gezien de nieuwsbrieven) en geen activatie van telefoonnummer!?

Iedere week telefonisch contact gezocht, minuten lang iedere keer het hele verhaal moeten uitleggen, maar activatie van het nummer lukte niet. Reden? Storing in systeem, nummer staat niet op uw account, nog niet gebeurt? wat gek, gaan we direct verzorgen, tot het kan niet meer want nummer is inmiddels gedeactiveerd. Klacht ingediend omtrent het contact verloop en niet oplossen van het probleem. Als antwoord krijg ik nu dat op 7 maart de gehele 'bestelling' is geannuleerd en ik maar een nieuwe bestelling moet doen. Inmiddels meerdere uren gebeld met Vodafone, iedere keer weer een andere medewerker die vervolgens het doorschuift en die weer opnieuw er in moet duiken en van voorafgaande verhaal niets weet.

Loopt met een zakelijk abonnement en 4 nummers bij Vodafone en zie overstappen als een bewerkelijke klus. Op welke Manier is dit probleem nog goed op te lossen?

Max
03-03-2018

Misleid voor honderden euro's bovenop abonnement

Ondanks het goede bereik zeer zeer slechte ervaringen met Vodafone gehad tijdens en na afloop van mijn studiereis van de universiteit.

Het voelt voor mij alsof ik zwaar ben misleid voor circa 200 euro. De app die zij begin 2017 hadden om mobiele data in het buitenland af te sluiten, heb ik gebruikt voor "10 GB data in de EU" voor 30 euro. Vervolgens hoog in de bergen tijdens de wintersport werkte data niet, dus ik klikte het nog een paar keer aan om het voor mijn gevoel te activeren waar ik voor gekozen had. Elke klik is weer 30 euro extra geweest.

Hier bovenop zonder dat dit in de app stond, bleek na een aantal maanden dat dit ook nog eens stilzwijgend maandelijks is verlengd.

Dit alles heeft geresulteerd dat ik nam ijn wintersport in de eerste maand 130 euro kon betalen in plaats van 24 euro. En nog 3 maanden daarna 30 euro per maand ook stilzwijgend verlengd.

Klantenservice heeft letterlijk niets voor mij gedaan terwijl ik daar een contract heb van 2 jaar.

Want maanden later hebben ze de app aangepast en staat er nu wel bij dat het stilzwijgend verlengd wordt.

Naar mijn geld kan ik fluiten, veel te veel afgeschreven door Vodafone voor wat ik nodig had! En dat bovenop het abonnement dat ik als klant heb afgesloten.

Bij dit bedrijf word ik nooit en te nimmer meer klant, al spiegelen ze het nog zo mooi voor dit valt niet meer met mij goed te maken.

02-02-2018

Geen 2 jaar garantie op batterij iPhone via Vodafone

20 mei 2016 een Apple iPhone Se bij een Vodafonewinkel gekocht en Red Essential abonnement afgesloten. Helaas liep de batterij dermate terug waardoor de nog geen dag meer mee ging. Op 23 januari 2018 heb ik ruimschoots voor het verlopen van het garantietermijn de telefoon ter reparatie aangemeld bij dezelfde vodafonewinkel in Beverwijk. Op 30 januari kreeg ik te horen dat de batterij aan vervanging toe was en dat de kosten €238,00 waren. Dit is heel opmerkelijk gezien het feit dat Apple zelf €89,00 daarvoor berekend. Ik heb destijds aangegeven bij de firma Dynafix dat het toestel nog onder garantie viel. Waarop de medewerker van Dynafix mij mededeelde dat het toestel wel onder de garantie valt, maar niet de batterij en dat daar maar 1 jaar garantie op zit. Ik heb hierover even telefonisch contact gehad met de servicedesk van Vodafone en die vertelde mij dat de garantie op de batterij zelf 6 maanden is. Uiteindelijk heb ik besloten om de reparatie af te breken en het toestel op te halen. Eenmaal aangekomen bij mijn vadofonewinkel en voordat ik de onderzoekskosten van €36,30 betaalde, vertelde ik dit hele verhaal aan de medewerker van Vodafone. Die was echter verbijsterd. Verovlgens heeft hij telefonisch navraag gedaan met enkele collega's binnen Vodafone. Na 45 minuten deelde hij mij mee dat hij geen uitsluitsel kon geven of ik nu wel of niet recht had op garantie. Ook hij was het met de stelling niet eens dat er beperkte garantie op de batterij van mijn iPhone zit. De medewerker van de Vodafone winkel heeft uiteindelijk aangeboden om de onderzoekskosten te laten vervallen. Ook bod hij mij aan om het defecte toestel alsnog achter te laten in de winkel in afwachting op verder onderzoek naar deze kwestie. Ik vind het opmerkelijk dat men het bij Vodafone zelf ook niet weet hoe dit zit. Helaas had ik er op dat moment totaal geen vertrouwen meer in dat mijn iPhone alsnog kosteloos zou worden gerepareerd. Ik heb uiteindelijk mijn iPhone zelf voor een bedrag van €47,75 gerepareerd. Al met al heeft deze kwestie er toe geleid dat ik besloten heb om met Red abonnement bij Vodafone niet meer te verlengen over 3 maanden. Voor mij geen Vodafone meer.

Hd duiveman
12-11-2017

Afraden

Te lange wachttijden en zijn nooit bereid als het abonnement niet bevalt binnen de afgesproken tijd op te zeggen

Barbera
11-09-2017

Fout op fout op fout op fout

Eind april, begin mei heb ik mijn prive nummer ook naar Vodafone laten verplaatsen. Ik had daar al een nummer dat ik zakelijk gebruik en dit ging om een tweede nummer en dat moest van een andere rekening worden afgeschreven, ik ben daar zelfs nog over gebeld om het te bevestigen. In mei werd alles van 1 rekening afgeschreven en wel mijnzakelijke rekeningnummer, terwijl mijn prive mobiele nummer van mijn prive rekeningnummer zou moeten worden afgeschreven. Ik heb hierover contact gezocht en het zou opgelost worden. Een maand later was er nog niets gebeurd en had ik herhaaldelijk gebeld en gemail. Men had de case elfs nog niet eens opgepakt. Tweede case werd geopend om het op te lossen en de rekeningen moesten gesplitst worden. Het mei bedrag had ik terug geboekt omdat ik dat zakelijk niet kon verantwoorden. Het zou opgelost worden en tot die tijd liet de financiële afdeling mij weten zouden er geen maatregelen getroffen worden zoals het afsluiten van mijn nummer. Tot op een dag toch zonder vooraankondiging beide nummers toch ineens waren afgesloten en ik niet eens meer in contact kon komen met de klantenservice. Uiteindelijk via een Vodafone winkel de zaak weer recht laten trekken en zou alsnog alles opgelost gaan worden en wat schets mijn verbazing, de rekeningen zijn nu eindelijk gesplitst en nu gaan ze me toren hoge kosten in rekening brengen om mijn nummers weer aan te sluiten en voor maanden die al betaald zijn. Ipv 15 en 32 euro wat de hoogte van de factuur zou moeten zijn, gaat men nu 74 en 84 euro van mijn rekening afschrijven. Al maanden probeer ik dit te regelen, ik bel, ik mail en in plaats van het op te lossen en sorry te zeggen voor het feit dat zij het nieuwe nummer om te beginnen fout hebben ingevoerd en er weken lang niets mee deden en me ten onrecht afsloten krijg ik nu peper dure rekeningen voorgeschoteld! Ik ben het echt zo spuugzat en ik hoop dat ik via deze weg dan eindelijk een oplossing vind.

Oplossing: Dat ze de kosten kwijtschelden, erkennen dat zij fout op fout hebben gemaakt en me eindelijk eens tegemoet komen en eigenlijk dat ze me laten gaan om over te stappen naar een andere provider want ik wil werkelijk niets meer te maken hebben met Vodafone.

Thijs
04-09-2017

Blijf weg bij Vodafone

Ik heb een aantal maanden geleden de overstap gemaakt naar Vodafone. Vanwege mijn alles in 1 pakket bij Ziggo zouden mijn vriendin en ik een data verdubbelaar krijgen. Nadat het abonnement geactiveerd werd bleek de verdubbelaar niet aan te staan. Vervolgens werden we geinformeerd dat we er niet voor in aanmerking kwamen omdat ons Ziggo pakket te licht werd bevonden. Oplossing was om een duurder pakket te nemen. Dit is natuurlijk zeer onrechtvaardig. Ik ben nu ongeveer 30 e-mails verder en ca. 4 uur aan telefooncontact. Mijn conclusie:

Vodafone heeft de slechtste klantenservice die ik ooit heb meegemaakt. Medewerkers hebben geen autoriteit om besluiten te maken.

Mijn advies: Betaal lekker een paar euro meer en ga naar KPN of een andere provider. Blijf weg bij Vodafone!

29-08-2017

Zeer bedroevende service

Rekeningen kloppen niet, word wel rechtgezet maar toch. Rekenen Data buiten de bundel, nagevraagd waar het vandaan komt, geen antwoord gekregen en rechtgezet. Verlengen is een drama, opzeggen gaat simpel. Winkelmedewerkers die hun mond nog vol hebben met eten en je het liefst zo snel mogelijk de winkel uit werken om verder te kunnen met eten. Klantenservice is een drama Na 10 tallen jaren stap ik over naar een ander.

07-07-2017

Nooit aan beginnen

Ik heb nog steeds een zakelijk abonnement ooit voor 3 abonnementen, daarvan is er nog 1 over die ik gelukkig over een paar dagen op kan zeggen. Wat een VERSSSSSCHRIKKELIJK bedrijf. De laatste negatieve ervaring gaat over het mobiele abonnement dat met nummerbehoud overging naar Tele2, looptijd 2jr. was al verlopen en dus maandelijks opzegbaar. Gevolg: een afschrijving van ruim 1500 euro, gelijk laten storneren door de bank en bellen. Een aardige medewerker die zegt dat het idd niet klopt en het gaat herstellen, twee weken later een herinnering voor het zelfde bedrag, dus weer bellen: antwoord was dat de looptijd van het abonnement nog 4 jaar doorliep, zulke lange abonnement bestáán niet eens, moest de helpdeskmedewerker toch ook wel toegeven. Gelukkig is dat nu wel hersteld maar zie ik op de factuur van het nog enig lopende abonnement een bedrag staan van 2 euro 60, vanwege de extra moeite die Vodafone had moeten doen omdat de automatische incasso van de 1500 euro niet gelukt was. Wat een klant onvriendelijk en onfatsoenlijke zooi. Nog een paar dagen dan ben ik ervan af.tenzij ook dat nog weer een staartje krijgt

LEONA
30-03-2017

Geen Wifi en tv

Ben een aantal maanden klant bij Vodafone en heb al tig keer aan de lijn gehangen. Personeel doet zijn best om een oplossing te vinden maar is een kansloze bedoeling. Men heeft mij wel een duurde abonnement aangesmeerd voor een betere verbinding van de wifi, maar nog steeds waardeloos.

Heb jaren bij tele2 gezeten, ben overgestapt vanwege de eredivisie live.

NIET AAN BEGINNEN!

Nick
29-03-2017

Klantenservice lijkt helemaal nergens op

Sinds het afsluiten van een nieuw abonnement en het verkeerd aanleveren ervan, reeds 10x aan de telefoon gehangen met de klantenservice. Gek he, dat men het druk heeft als zaken niet fatsoenlijk afgewerkt worden. Het vrouwtje zei 10 dagen geleden nog dat dit het allerlaatste was, en dat ik nu mijn geld zou terug krijgen en dat mijn nummer weer vrijgegeven werd.

Vandaag maar weer gebeld. Blijkt dat de interne aanvraag tot kreditering van het betaalde bedrag niet gedaan was. Ook bleek de aanvraag tot nummerbehoud nog steeds open te staan, waardoor mijn nieuwe provider deze niet over kon nemen. Wederom te horen gekregen dat nu alles geregeld is.

Ik lees vaker de woorden ex-klantje pesten. Daar lijkt het in mijn geval van een geannuleerde (door hun eigen fouten) order ook veel op. Triest bedrijf zeg, ik wil er nooit meer iets mee te maken hebben, en ik zal ook iedere mogelijkheid aangrijpen om de slechte service bekend te maken in mijn omgeving!