Vodafone reviews

1.0

Marijke
03-09-2020

Vodafone groot over de rug van de klant!

Zaterdag 13 juni j.l , ging ik naar de Vodafone winkel in Bussum voor advies. Het swipe gedeelte onderin scherm was duidelijk stuk. Mijn abonnement zou aflopen in oktober a s. (Binnen garantie termijn) Ook had ik een bedrag van 10 euro p.m. betaald voor reparatie en vervangend toestel. Door de persoon aldaar werd mij verteld, dat ik geen recht had op een vervangend toestel (zonder dit te checken?) Ik had wel degelijk recht op een vervangend toestel. Meedenken met de klant? Nee! Bij begin had ik aangegeven dat ik in oktober bij aflopen abonnement voorlopig een pre paid abonnement zou gaan afsluiten., met de voordelen van Vodafone? Nu ik gepensioneerd ben, heb ik minder behoefte aan de nieuwste snufjes van b.v. de S10. in bepaalde mate ben ik wel afhankelijk van een telefoon, een vaste telefoon thuis heb ik niet meer. Het was zaterdag, en ik heb

Update van 03/09/2020:
Ernstig zieke broer, en wil telefonisch bereikbaar blijven. Allemaal gecommuniceerd met degene die mij in de winkel in Bussum geholpen heeft. Ik voelde mij met m'n rug tegen de muur staan. Ik heb me niet kunnen inlezen over de eventuele mogelijkheden die er zijn. Bv een tijdelijk goedkoop toestel o d. Het toestel oplaten halen door Chubb die mijn toestel prima gemaakt heeft

Dan Dan
29-08-2020

Buitenbundeltarief is lekker hoog

Vodafone casht lekker met de buitenbundeltarieven. Je hebt de app op je telefoon, maar krijgt geen notificatie. In plaats daarvan word je doodgegooid met sms'jes die niemand leest. Klantenservice heeft geen kennis van hoe en wat. Zodra het mogelijk is alle abonnementen opzeggen.

Kamil
12-08-2020

Totaal een afrader!

Tot dat er geen problemen waren ging alles goed maar zo als met elk bedrijf als alles goed gaat. Maar een keertje is er een probleem ontstaan waardoor ik op vodafone hulp moest rekenen en toen ging het dus helemaal mis. Ik had onderzoek moeten doen waardoor een probleem ontstaat, mijn probleem is nog lang niet opgelost, als ik wil meer weten over mijn onderzoek wat duurt al 2 maanden wordt steeds met mij voor nieuwe datum afgesproken dat alles rond moet zijn maar alleen als ik zefl bel dat ik al heel lang niets heb gehoord en niet vanuit vodafone. Er wordt dus opnieuw gezegt dat er binnen zo veel dagen contact opgenomen maar ze hebben zich nooit aan gehouden en dus ook helemaal geen communicatie vanuit hun kant. Heb ik klacht ingediend daarover staat zwart op wit binnen 5 werkdagen wordt jou klacht behanded. 4e dag bel ik vodafone om hun te waarschuwen dat ze nog een dag hebben en aangezien dat is hoofdzakelijke reden dat ik klaag, omdat er geen communicatie vanuit hun kant is echt gewoon nul, wordt er tegen mij gezegt dat se dat toch niet redden dat het 10 dagen gaat duren. Na 18 dagen nog steeds niets gehoord, er is mij beloofd dat ik met desbetreffende afdeing mag bellen maandag en dat er interne notitie wordt gemaakt dat dit moet gebeuren. Na bellen maandag wordt er gezegt dat hun bellen niet met klanten en dat ze in behoud me klacht niet kunnen vinden terwijl eerder werd tegen mij gezegt dat dit nog langer gaat duren en dat twee keer zelfs. Na gesprek van 50 min met erg veel moeite heb ik voor elkaar gekregen dat er mij beloofd wordt dat ik wordt gebeld door desbetreffende afdelingsmanager( er werd al die tijd tegen mij gezegt dat er geen menager bestaat) en 3 dagen verder nog steeds niets gehoord. Dus iedereen die dit soort gedoe wilt raad ik zeer dit bedrijf aan!

Math
12-08-2020

Thuisontvangst een drama

Binnenhuisdekking is een drama niet een streepje het Netwerk en tel. verbinding valt regelmatig weg hier in Nieuwstadt bij Sittard.Al jaren dit probleem en ja hoor wij kunnen geen 100% dekking bij uw garanderen zet uw mobiel op bellen via Wifi.Maar het helpt echt niet en regelmatig vallen mijn tel gesprekken weg.waardeloos wat dat betreft en dikke onvoldoende enige compensatie ho maar zeer slecht Vodafone! KPN zakelik van mijn vrouw nooit een probleem hier binnen in huis raar maar waar dus conclusie een wanprestatie Vodafone niet in staat om dit op te lossen.

Happy
29-07-2020

Geen ontvangst

Ik heb thuis geen ontvangst met mijn abonnement van vodafone.

Altijd prepaid gehad nooit geen last van gehad.

Ik woon in Arnhem dus ook geen afgelegen gebied.

Het probleem was volgens vodafone dat er misschien te veel schepen over de Rijn varen.

100% dekking kunnen ze niet garanderen.

Ik kan niet van mijn 2jarig contract af geen ontvangst is geen goede reden zeggen ze.

Maarten
16-07-2020

Drie jaar abonnee zonder problemen

Jammer om zoveel negatieve recensies te lezen. Ben nu al drie jaar abonnee met een Red abonnement, dubbele data en korting vanwege Ziggo, en nooit geen problemen gehad. Internet bereik buitenshuis is goed, kan overal bellen. Top provider!

Dyanne
09-07-2020

Vodafone gezeik

Ik ben al jaren klant bij ze ALTIJD ALLES netjes op tijd betaald. Word ik ineens gebeld (dit was september 2019) door Vodafone zegt men dat ik nog een bedrag van ong. 400 euro open heb staan en dat het een fout van HEN is omdat ZIJ de toestelservice kosten voor weet ik veel hoeveel maanden er niet bij hadden verrekend(Ik heb het bedrag inmiddels bijna afbetaald). Nu heb ik recht op een nieuwe toestel en je kan het al raden.

Wanneer ik bel word er na mijn uitleg opgehangen.

Ik word steeds doorgestuurd van medewerker naar medewerker. En weer heel dit verhaaltje uitleggen.

Heb eindelijk iemand te pakken gehad die net een beetje meer moeite voor mij deed, zij heeft een case voor mij geopend.

*10 werkdagen later*

Ik bellen bellen bellen. en maar opgehangen worden en maar doorgestuurd en steeds weer het zelfde liedje zingen.

Uit eindelijk werd ik tot rust gesteld door een collega genaamd Ridouan. Hij heeft mij erg goed geholpen en ik ben daar erg blij mee.

De rest van vodafone mag de pot op van mij.

Als het bellen naar vodafone geld kostte. had ik al lang het openstaande bedrag x 3 af betaald. stelletjes gladiolen.

09-07-2020

Klantservice Vodafone is compleet Bagger. Blijf hier weg.

Door de jaren heen heeft Vodafone laten zien een slecht bedrijf te zijn.

Ik had 2 prepaid kaarten met mijn privé telefoonnummers. Via België een paar dagen in Frankrijk. dan kom je er achter dat niemand je kan bellen. Ik ontvang wel smsjes, geen telefoontje. Kan zelf wel bellen. Verschillende telefoons en netwerken getest, niets helpt. In België bleek ik het zelf probleem te hebben. Weer diverse testen gedaan. Geen oplossing.

Naar Vodafone winkel Breda, weer de grens over met twee nieuwe simkaarten. Diverse testen en probleem is nog steeds niet verholpen. Dus ik was niet bereikbaar in het buitenland.

Vanuit Frankrijk 20.000x gebeld met de klantenservice, heeft mij veel geld gekost, kreeg geen cent terug. Ondertussen 25 verschillende medewerkers aan de lijn gehad. Probleem werkt niet opgelost.

Abonnement, kan bepaalde telefoonnummers in België niet bellen die met 03 beginnen. Je zal het wel raden, een abbo voor 2 jaar, 2 jaar lang problemen, tientallen keren bellen, en beloftes het probleem zal worden opgelost. Ik heb toen uit eigen beweging een factuur niet betaald. Want ik moet voor 03 nummers meet een prepaidkaart bellen en dat kost geld. Al die loze beloftes, steeds je gegevens opgeven, al die onzin verhalen van medewerkers.

Vervolgens einde contract zou ik naar prepaid kpn gaan. Bij KPN de portering geannuleerd. Je raad het al, nummer weg bij Vodafone en toch bij KPN.

Vodafone gebeld direct gebeld binnen 2 minuten toen mijn nummer uit de lucht was. Vodafone haalt mijn nummer niet terug met het abbo wat daar aan gekoppeld was.

Klacht bij de ACM (OPTA) gedaan. ACM belde mij. Volgens de afspraken die in Nederland zijn gemaakt MOET Vodafone DIRECT het nummer terug halen en herstellen met het abbo wat bij het nummer zat. Dat weigerde Vodafone want ik moest weer een nieuwe abbo afsluiten voor een jaar terwijl mij huidige abbo al 26 maanden had (dus maandelijks opzegbaar).

Het is geregeld voorgekomen dat ik bepaalde nummers in Nederland niet kon bellen. Het gaat om vaste nummers. "het nummer wat u gekozen heeft, bestaat niet". Dan wist ik weer hoe laat het was, pakte mijn prepaidkaart KPN en dan kon ik het gewenste telefoonnummer wel bellen. Veel netwerk problemen bij Vodafone. Dat ik het nummer niet kon kiezen, lag niet aan mijn telefoon.

Vodafone staat niet in voor het behouden van haar klanten. Ze zie je liever vertrekken! Rot bedrijf Vodafone.

Gijs
29-06-2020

Dubbel betalen voor Red Together

Door een fout bij Vodafone is ons Red Together abonnement niet goed gekoppeld. Wij betaalden zodoende enige tijd dubbel. Vodafone wenst dit echter niet te compenseren.

Erbarmelijke klantenservice

Milou
25-06-2020

Een bedrijf waar je op je knieën moet om klant te worden

Beste Vodafone,

In deze tijd van ‘samen sterk staan’ laten jullie (nieuwe) klanten als een baksteen vallen. In deze tijd van tomeloze investeringen in dure CRM-systemen en innovaties met het doel om klanten zo vriendelijk en effectief mogelijk te kunnen helpen blijken jullie een inferieur bedrijf wat nog lang niet klaar is voor deze ontwikkelingen. Zelfs het nakomen van jullie telefonische afspraken blijkt al een brug te ver. Iemand die nog nadenkt over het overstappen van een vertrouwde aanbieder naar Vodafone, lieve medemens, hier een eerlijk advies: Doe maar niet. Hier is waarom:

Op Black Friday 2019 heb ik bij de Vodafone winkel in Waalwijk een mobiel abonnement afgesloten waarbij ik overstapte van een andere aanbieder. Snel zou mijn nummerbehoud goedgekeurd worden. Nog dezelfde dag kreeg ik een bericht van goedkeuring, binnen een aantal dagen werd ik overgesloten. Vandaag 25 juni 2020 bel ik nog steeds níet met Vodafone.

Na meerdere malen klantenservice te hebben gebeld, die mij vertelde dat er een case was aangemaakt, het inderdaad veel te lang duurde en ik ECHT deze week zou worden gebeld, helaas niets mogen vernemen. Iedere keer werd ik zeker 10 minuten in de wacht gezet omdat ze het e.e.a. moesten uitzoeken en zit ik nog steeds zonder resultaat. Een hele hoop loze beloftes, één grote puinhoop. Leuk detail: Na je eerste keer klantenservice te hebben gesproken krijg je een sms voor een beoordeling af te geven. Geef je daar een 1 omdat de afspraak niet is nagekomen, krijg je dit bericht de volgende keren niet meer. Dus in plaats van dat ze er iets mee doen, steken ze hun kop in het zand, als het moeilijk wordt is Vodafone nergens te bekennen.

Vodafone, zo complex is mijn ‘case’ (inmiddels 4 cases) toch helemaal niet? Jullie moeten een nummer oversluiten en een abonnement activeren? Oh, voor dat dezelfde vraag wéér komt, nee ik betaal nog niet. Ook werd mij steeds gevraagd; ‘maar heeft u het toestel wel al ontvangen?’ Vodafone kom op, het is toch schandalig dat jullie zelfs díe administratie niet bijhouden en klanten op hun blauwe ogen moeten geloven? Het gaat om toestellen van meer dan 700 euro.

Nadat jullie klantenservice niks opleverde het ook nog via de winkel geprobeerd, een dame daar belde met de backoffice en heeft een e-mail gestuurd, weer met dezelfde belofte (echt deze week).

Ik vroeg haar wat ik kon doen als ik niks zou horen, daarop vertelde ze me dat ze eigenlijk ook niets meer kon doen, dat ik dan maar weer moest terugkomen, om, jullie raden het al hé, weer een nieuwe e-mail te sturen.

Jullie laatste alleraardigste klantenservice medewerker excuseerde zich nog wel, dit is niet de manier waarop jullie werken, blijkt ook een farse. Ik heb haar verteld dat dit mijn laatste belletje was voor ik het via social media ging proberen, zo zie je maar, dat levert ook weer niks op.

Vodafone, bewijs me alsjeblieft dat jullie online beter omgaan met jullie Customer Service online dan fysiek en telefonisch, mijn vertrouwen in jullie organisatie ben ik echter helaas al volledig verloren.

Even kort, wat stoort me nu zo?

Jullie lokken klanten met ‘goeie deals’, op zich niets mis mee maar wel als er na het sluiten van een overeenkomst geen diensten worden geleverd! Bijna 8 maanden! later is die goede deal namelijk niet meer zo heel goed, het toestel is verouderd en minder waard geworden. Maanden later laten jullie (en zelfs dat is niet waar) een abonnement in werking treden wat dan inmiddels z’n geld niet meer waard is.

Waar gaan we naartoe Vodafone? Jullie die over een jaar of 2 een rekening gaan sturen van een abonnement wat nooit betaald is? Terwijl de klant alles in z’n macht heeft gedaan om alsjeblieft klant te mogen worden en zijn afgenomen diensten te ontvangen? Echt te bizar voor woorden.

Gezien één van de partijen hun verplichtingen niet nakomt zal ik, mocht hier ook radio stilte blijven, het contract op mijn initiatief ontbinden en dus jullie in gebreken stellen.

Henk heeft op 5 mei 2020 een gelijke situatie verteld (telecomvergelijker.nl) blijkbaar is dit dus normaal voor dit bedrijf. Henk, I feel you.

Mark, April 2020 (ervaringen.nl) idem. I feel you too.

Vodafone, bedankt.

Ps. Er zou ook nog een simkaart worden geleverd, denk ik ook vergeten (kleinigheidje hou je toch)?

Pps. Voor de lezers, ik zou voor T-Mobile gaan, ik ook, als ik weer kon kiezen. Tot die tijd zit ik vast aan iets wat ik niet betaal, niet ontvang maar wat wel getekend boven mijn hoofd hangt.

Gilbert
03-06-2020

Let op bij verlenging contract naar SIM only

Let op bij verlenging contract naar SIM only

Als je SIM only afsluit tegen einde contract dan zit je daaraan vast tot ingangsdatum en dan nog sowieso 2 maanden. Als je toch nog wilt wijzigen (zoals in mijn geval omdat net na verlengen naar SIM only mijn telefoon gevallen was met als gevolg kapot scherm) dan kom je van een koude kermis thuis. Na ongeveer 4 uur telefonisch contact met klantenservice (lees doorstuurservice, staat meer dan 3,5 uur in de wacht) wordt er gezegd dat er niks mogelijk is. Ik ben gewoon al dik 20 Jaar klant en nog wordt hier niets mee gedaan. Ik ga me dus per direct orienteren op andere provider.

Engelie
13-05-2020

Tot nu toe goed tevreden

Ik ben nu jaren klant van Vodafone, zonet, telefonisch, een nieuw abonnement afgesloten en telefoon gekocht voor m'n dochter en m'n eigen abonnement aangepast. Ik kan niet anders zeggen dat de service en aanpak super goed was. Snelle check van je nr. via verificatie code, begrepen direct welke aanpassingen ik wilde, gaven advies, wat gunstiger uitkwam, de telefoon gekocht (met korting), abonnement, afgesloten, duidelijke check en control, binnen 5 minuten alle documenten in de mail, binnen 30 minuten kon leveringsafspraak ingepland worden voor morgen. Al eerder positieve ervaringen tijdens een defect van m'n telefoon (thuis opgehaald en leen toestel achtergelaten). Onze ervaringen zijn top. (en ben echt wel kritische consument). In dit geval, medewerker Riche, bedankt!

Gea
06-05-2020

Baggerservice

Ongelooflijk slechte klantenservice. Eerst moet je jezelf door 398472 menu's heen worstelen om iemand aan de lijn te krijgen met het IQ van een bevroren visstick die je niet kan helpen. Reeds drie keer contact gehad, drie keer tegenstrijdige informatie over een abonnement dat allang in had moeten gaan. Doe jezelf een plezier en blijf weg bij deze club!

Grietje
27-04-2020

Klantenservice niet te bereiken

Twee keer geprobeerd om in contact te komen met de klantenservice. Niet te bereiken. Geven als reden op de corona crisis en dat er daardoor minder medewerkers bereikbaar zijn. Bij mijn weten werkt de klantenservice vanuit huis. Althans dit zou kunnen.

Bij Tele 2 geen enkel probleem, binnen twee minuten contact.

Het corona effct lijkt mij juist in deze branche niet op te gaan.

22-04-2020

Klantenservice, een walgelijk moloch

Even overstappen naar Vodafone? Begin er niet aan. Ik probeer reeds een maand een abonnement af te sluiten met toestel. Dit i.v.m. de Ziggo korting. Nummerbehoud gaat keer op keer mis, zogenaamde cases worden aangemaakt. Bij elk telefoongesprek krijg je een andere werknemer te spreken die weet van toeten nog blazen. Steeds dezelfde riedels: werkdagen wachten, u hoort van ons (nog niet 1x) en heel het verhaal opnieuw.

Tip: betaal desnoods een paar euro's meer en bespaar daarmee een berg aan frustratie. Wat en wanstaltige organisatie.

06-04-2020

Niet nakomen

Het niet communiceren van de acties die ze gedaan hebben. Rekeningen sturen die helemaal noet betaald hoeven te worden. Op eigen houtje cancellen van opdrachten zonder enige notificatie. Wat een onprofessioneel bedrijf waar je als stront behandeld word.

31-03-2020

Chaos en niet nakomen beloofde mededelingen.

25 uur overleg na foutief automatisch afgekeurde aanvragen voor SIM only.

4 verschillende ordernummers leverden enkel vertraging en excuses op.

Echter geen oplossing voor het nu later ingaan van mijn abonnement en het missen van Ziggo korting.

Zeer zeer slechte klantenservice

Femke
30-03-2020

Abonnement niet kunnen inzien

Al jaren lang ben ik klant bij Vodafone. Iedere twee jaar heb ik mijn contract tot nu toe verlengd, inclusief de aanschaf van een nieuwe telefoon. Dit wilde ik vorige week wederom gaan doen. Omdat dit vanuit de website van Vodafone niet lukte, (terwijl dat wel al zou moeten, de laatste order was namelijk maart 2018) heb ik telefonisch contact opgenomen. In plaats van dat zij mijn contract konden verlengen, kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat ik twee jaar geleden mijn abonnement had verlengd, hier een telefoon bij heb ontvangen, maar dat zij zijn vergeten om deze telefoon ook daadwerkelijk bij mij in rekening te brengen. Ik moest nog 360 EURO betalen. Hierop heb ik mijn mail en contract direct bekeken en hierop staat duidelijk welk bedrag ik maandelijks zou moeten betalen, voor het gehele pakket. Dit exacte bedrag heeft Vodafone ook maandelijks van mijn rekening geïncasseerd (€13 voor het gewone abonnement + €15 voor het toestel = €28 per maand). Zij hebben zelf iets niet goed doorgevoerd in hun systeem. De klantenservice dreigde zelfs om verdere stappen te ondernemen als ik het bedrag niet zou betalen.

Zojuist heb ik wederom met Vodafone gebeld omdat ik er niet van gediend was dat zij mij onterecht hebben beschuldigd. De klantenservice medewerkster is het gaan bekijken en kwam nu opeens tot een heel andere conclusie; ik zou een nieuwe order hebben ingeschoten bij een andere partij (?!). Ze kon niet inzien bij welke partij en ik kon ook niet opzeggen. Ik heb helemaal niets besteld, geen nieuwe telefoon en ook geen verlenging. Waar het nu op lijkt, is dat Vodafone of verkeerde informatie in hun systeem heeft staan of dat er iemand anders vanuit mijn naam een abonnement heeft kunnen verlengen en een ander adres heeft opgegeven om een telefoon te ontvangen. Vodafone claimt dat zij dit niet in kunnen zien (niet wanneer deze order is gedaan, ook niet door wie), maar ik moet wel opdraaien voor de kosten.

Wat hier gaande is weet ik niet, maar er gaat heel veel fout. Ik ben hier nu de dupe van, want ik kan nu helemaal niets. Niet verlengen maar ook niet opzeggen.

29-03-2020

Bedrog

Korting en extra mb's in je data-bundel, niet dus, heb zowel ziggo als vodafone abonnement nog nooit die korting of extra data gehad

Leonie
22-03-2020

Geen 4 g

Had al twee dagen geen 4 g vervolgens netjes een nieuwe simkaart gekregen en na het instaleren van de nieuwe simkaart weer geen 4g. Dit betekend voor mij buiten de deur geen apjes versturen of ontvangen wat in deze tijd van het carona virus erg vervelend is