Anderzorg reviews

4.2

14-02-2012

Ze zijn ontzettend star m.b.t. afhandeling van klachten. Zelfs als je fotokopieën van bankafschriften stuurt negeren ze die tezamen met je bezwaren. Ze incasseren wel snel bedragen en verrekenen die vervolgens naar willekeur, zelfs als ze bedragen ontvangen waar ze totaal geen recht op hebben i.v.m. foutieve overboekingen...

Bij duidelijk aantoonbare missers m.b.t. deze foutieve overboekingen nemen ze niet eens de moeite om te informeren wat er aan de hand is en ze storten ook niet onmiddellijk het bedrag terug.

In mijn geval stuurden ze een acceptgirokaart met daarop een bankrekeningnumer dat al 13 maanden eerder was opgezegd. Ik had keurig Anderzorg tijdig op de hoogte gebracht van mijn wisseling van bank, maar wat je ook mailt (bellen lukt meestal niet en is te kostbaar, want anders moet je niet bij Anderzorg zijn) ze reageren toch niet, of veel te laat door een andere medewerk(st)er dan degene waar je naar geschreven hebt. Ik vind het boekhoudkundig niveau van die medewerk(st)ers meestal ook ontzettend belabberd.

Inmiddels wacht ik al wekenlang op terugstorting van teveel betaalde bedragen!

Ben blij dat ik er weg ben!

21-12-2011

Ben recentelijk overgestapt naar Anderzorg en alles is goed geregeld. Bevestiging kwam snel en ook de zorgpas voor 2012 heb ik al in huis. Een paar vraagjes ivm buitenland werden mij zeer competent en snel via de chat beantwoord. Hoe anders vergeleken met mijn luie collectieve verzekeraar, waar ik gelukkig nu niet meer mee te maken heb.

26-11-2011

Ik zit nu al twee jaar bij Anderzorg en ben tot dus ver tevreden. Mijn ervaring met Anderzorg is dat zij alle dokter en tandartsrekeningen keurig betalen en daar waar het onder eigen risico valt mij hiervoor een rekening opsturen. Dit gaat tot de dag van vandaag uitstekend. Twee jaar geleden koos ik voor Anderzorg omdat de goedkoopste basispremie had. Volgens hebben zij momenteel de goedkoopste of in iedergeval een van de goedkoopste. Ik ga niet overstappen en blijf gewoon met mijn basisverzekering bij Anderzorg. Mijn Anderzorg ervaring is dus top, ze krijgen een 9!

20-11-2011

Ik ben redelijk tevreden over AnderZorg. Het is in ieder geval een aantrekkelijke maatschappij wanneer je weinig zorg nodig hebt. Het aanvullende pakket (Jong) heeft zowel vergoedingen voor fysio, alternatieve geneeswijzen, brillen/contactlenzen en tandheelkunde. Ik wacht alleen al wel een paar weken op een nota waarvan ik weet dat ik een gedeelte zelf moet betalen. Volgens de medewerker op de chat was de nota al wel binnengekomen vanaf de zorgverlener en zou ik een x bedrag zelf moeten betalen. De nota is nog steeds niet zichtbaar in de inlogomgeving en ik heb hem ook nog niet ontvangen. Aankomende week nog maar een keer contact zoeken. Belachelijk overigens dat AnderZorg een betaald nummer hanteert. Daarnaast is de deskundigheid van de chatmedewerkers acceptabel. Mijn ervaringen zijn wel dat ze erg langzaam zijn. Ik heb soms zelf moeten vragen of er nog een reactie kwam. Tevens vaak spelfouten.

Ik stap per 01-01-2012 over naar FBTO, waar ik alleen dat kan kiezen wat ik nodig heb: tandheelkundige hulp en gezichtshulpmiddelen. Daarnaast kan je elke maand modules aan- en uitzetten. Ideaal.

21-05-2011

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik zeer tevreden over Anderzorg ben. Voordat ik ben overgestapt heb ik recenties gelezen en deze waren niet allemaal positief. Voor iemand die twijfelt kan ik alleen maar zeggen wat ik heb gelezen klopt absoluut niet. De telefonische bereikbaarheid zou slecht zijn, mijn ervaring dit is absoluut niet zo. Ik werd zeer snel telefonisch te woord gestaan en ik had een zeer vriendelijke man aan de lijn. Daarnaast is Anderzorg gewoon veel goedkoper dan mijn huidige zorgverzekeraar (die ik collectief had lopen) terwijl ik toch diverse onderzoeken in het ziekenhuis heb moeten laten doen.

18-12-2009

Mijn ervaring met Anderzorg is eigenlijk helemaal top. De zorgverzekeraar is de allergoedkoopste van Nederland en als echte Nederlander houd ik van goedkoop. Wel heb ik een eigen risico maar omdat ik nooit naar de dokter ga is dat geen probleem. Mocht ik een keertje medicijnen nodig hebben voor het een of ander dan moet ik dat wel zelf betalen, maar dan ben ik alsnog veeeel goedkoper uit dan bij de andere zorgverzekeraars. Als je dus slim bent en goedkoop uit wilt zijn dan kan je niet om Anderzorg heen, het is een dochterbedrijf van een 1 of andere super verzekeraar dus betrouwbaar zijn ze ook wel lijkt me.

Omdat ik dit jaar weer voor Anderzorg heb gekozen kreeg ik zelfs 30euro kado gestort op mijn rekening, hoe mooi is dat.

Nadelen van Anderzorg: Als je vaak gebruik maakt van je zorgverzekering dan moet je deze niet nemen omdat die een hoge eigenrisico heeft.