17-09-2021

Duidelijk en overzichtelijk

Corne
20-07-2017

WA verzerkering

Een paar dagen geleden ben ik van achteren aangereden terwijl ik stilstond. Ditzo stuurt me met een kluitje in het riet: ik moet zelf de schade maar gaan claimen bij de tegenpartij, omdat ik alleen een WA-verzekering heb. Hele slechte service! En een hoop ellende. Ik kan iedereen Ditzo (onderdeel van ASR) afraden.

10-07-2017

Rondjes draaien, slechte communicatie

Afgelopen zaterdag auto ongeluk gehad door toedoen ander. Gegeven de omstandigheden, kapotte onderarm, gaan bellen met Ditzo. Resultaat tot drie keer doorverbonden naar een andere medewerker die telkens de schade opnam "oh dat heeft u al doorgegeven? Excuses maar het moet nog een keer" "Ik verbind u even door met een collega voor verdere afhandeling" Etc. Vervolgens online schade doorgegeven, dit leek prima te gaan. Echter de maandag er op direct om 9:00 gebeld met Ditzo omdat ik het bericht kreeg dat de aangifte niet compleet was. Vervolgens dit direct gecorrigeerd met het verzoek te bevestigen of het nu wel goed was doorgekomen. Tevergeefs. Dikke onvoldoende Ditzo, het kost mij een middag werk om e.e.a. te regelen en het is nog niet geregeld.

Carla
23-01-2017

Bedrog

Vijf schades in vijf jaar en als u nog een schade maakt moet u €500,- eigen risico betalen. Het feit dat drie schades door derden zijn veroorzaakt is gewoon jammer, ze tellen gewoon mee. DIT is ZO onrechtvaardig en smerig! Het is toch te gek dat je door deze verzekeraar zo behandeld wordt. Schade aangebracht door derden en betaald door een andere verzekeraar ,horen niet meegeteld te worden voor je eigen risico. DITZO denkt het recht te hebben de spelregels te mogen veranderen wanner het hun beliefd.

Elise
03-01-2017

Willen alleen premiebetalers, geen klanten die een schade declareren

Onlangs een heel vervelende ervaring bij Ditzo. We hebben alle verzekeringen bij Ditzo afgesloten en dan kan het weleens voorkomen dat er schade is. Afgelopen 5 jaar hebben we een paar keer een kleine schade gemeld, waaronder een ruitschade en een autoschade die door derden is veroorzaakt. Ook wij hebben daarna dreigende mails ontvangen en zijn nu door Ditzo geweigerd toen we een 2e auto wilden verzekeren! Maatregel en gevolg staat in geen enkele verhouding tot het schadebedrag. Ik laat het er niet bij zitten en ga een klacht bij KifiD indienen. Wil graag weg bij Ditzo maar dit is vrijwel onmogelijk doordat we nu op een 'zwarte lijst' staan.

Albert.
03-01-2017

Gestolen auto nog in Frankrijk

Onze auto gestolen in Frankrijk augustus 2016. ASR laat je in de steek. Eigen schuld dikke bult, laat je auto dan ook niet stelen. Komen met zeer onredelijke zogenaamde oplossingen, nemen politie rapport niet serieus, informeren niet over de staat van de auto, wensen de schade, stallingskosten ect,etc niet te vergoeden. Wat een ontzettend nare en vervelende instelling. Laat de auto nu zelf ophalen, kosten lopen alleen maar op. ASR geen goed woord voor over.

Mladena
28-12-2016

Auto verzekering

Mijn auto zat all risk verzekerd bij Ditzo, deze verzekering was afgesloten met behoud van no claim. Maar mijn auto was onderhands 5 jaar oud en de dag waarde was behoorlijk gezakt.

Ik vulde mijn kenteken in op de website van Ditzo en keek wat een wa plus casco met behoud van no claim mijn koste. Dat scheelde goed € 8- per maand.

Ik nam telefonisch met Ditzo op en vertelde mijn verhaal dat ik mijn verzekering wou verander van all risk naar wa plus casco met behoud van no claim en dat het mij € 8- per maand scheelde en dat klopte zij de medewerkster van Ditzo.

Ik liet mijn verzekering dus veranderen, de volgende dag kreeg ik per e-mail mijn nieuwe polis en tot mijn grootte verbazing scheelde het nog geen 1 euro dat ik goedkoper was uitgekomen.

Ik nam weer telefonisch contact met Ditzo op en naar hun zeggen kwam dat ik mijn no claim wou behouden. Dus door het nog geen 1 euro scheelde wou ik weer terug naar mijn all risk verzekering, maar dat kon absoluut niet meer, en dat er terwijl maar 1 dag verschil tussen zat.

Nu had ik 5 verzekeringen bij Ditzo afgesloten, ik heb per direct mijn verzekering stop gezet, en stapte over naar de SNS Bank.

Tegen de avond werd ik telefonisch benaderd door een medewerker van Ditzo, dat ze wouden mij absoluut niet als klant kwijt, en dat deze medewerker zou alles perfect voor mijn regelen dat ik mijn oude all risk verzekering weer terug kreeg.

Ik heb per direct mijn verzekeringen bij de SNS Bank weer geannuleerd en mij weer bij Ditzo aangemeld. Nu kan in inloggen op de site van Ditzo en zou kon ik mijn verzekeringen iedere dag in de gaten houden. Maar ik zag dat na veertien dagen mijn auto verzekering nog niet van wa plus casco terug was gezet naar all risk.

Dus ik annuleerde mijn 5 verzekeringen weer per direct, Dat was op een vrijdagavond, tot mijn grootte verbazing belde Ditzo mijn maandag morgen op dat ze het vreselijk vonden dat ik weer mijn verzekeringen had beëindigd en dat ik nooit meer een verzekering bij hun kon afsluiten.

Ik heb een klacht in gediend op de klachten site, daar op stelde Ditzo mij weer in het ongelijk en mijn enige kans was dat ik maar een klacht moest indienen bij de KIFID,

Dat heb ik gedaan, maar daar reageert Ditzo niet meer op.

Ik kreeg per telefoon wel een waarschuwing mocht ik ooit een verzekering online afsluiten bij Ditzo dan werd er wel geld afgeschreven maar ik was niet verzekerd. Abnormaal.

Nu zou ik mijn hele leven nooit meer een verzekering bij Ditzo afsluiten, en onze beide dochter hebben toen der tijd ook al hun verzekeringen bij Ditzo beëindigd. En met een ieder die ik spreek zeg ik tegen sluit nimmer en nooit een verzekering bij Ditzo af.

Latisha
19-12-2016

Slechste bedrijf

Ik had mijn auto voor maar twee weken maar toch moest ik twee maanden verzekering betaling terwijl ik geen enkel dag in de tweede maand mijn auto kon rijen. Helemaal niet klant vriendelijk en als je vragen heb beter bij een andere bedrijf gaan. Onmogelijk om direct contact met hun op te nemen. IK WIL IEDEREEN AANRADEN OM EEN ANDERE BEDRIJF TE GEBRUIKEN. WAT EEN SLECHTE ERVARING WAS DIT.

Philip
15-12-2016

Deuk in het vertrouwen

Mijn auto heeft schade opgelopen door een aanrijding. De tegenpartij was fout en ik ben verzekerd bij Ditzo. Ik kreeg een keuze voorgeschoteld, het is een relatief kleine schade. Ik mocht zelf een herstelbedrijf inschakelen, maar dan wordt er €750 euro ingehouden. Je kunt ook gebruik maken van een schadebedrijf dat door Ditzo wordt ingeschakeld. En dan hoef je niets zelf te betalen. Ik heb het geprobeerd en het is waardeloos werk. Verkeerde kleur, geen leenauto en de auto niet op tijd terug. Ik vind het een ongezond systeem want voor het Schadebedrijf is Ditzo een lekker klant. Ik niet. Mijn belang is volledig ondergeschikt!

Klaas
23-09-2016

Geen uitkering van schade aan auto.

Schade aan auto € 2000. Bericht gekregen dat schade niet wordt uitgekeerd omdat auto zakelijk werd gereden. Ik heb daarop de volgende reactie naar Ditzo gestuurd:

Ik ben te goeder trouw geweest, heb altijd mijn premie betaald maar heb niet geweten dat u geen zakelijke auto's verzekerd. Krijg op basis daarvan de mededeling dat de schade niet wordt uitgekeerd. Deze behandeling vind ik ook beneden alle peil. Ik vrees dat uw houding in andere verzekeringssituaties niet anders zal zijn. Daarom heb ik voor volgende week een afspraak gemaakt met een verzekeringsadviseur om alle verzekeringen die ik bij Ditzo heb lopen over te zetten naar een andere verzekeraar.

Julia
06-09-2016

Positief

Mijn ervaringen met Ditzo zijn positief. Jaren lang mijn auto verzekerd. Duidelijke communicatie, snel antwoord op mijn vragen en afhandeling schade was goed.

Jolanda
03-09-2016

Dreigende email

Sinds 2011 klant bij ditzo. Afgelopen week mail ontvangen meer dan 5 schades door schuld. Lijst opgevraagd welke Schades. 2 bleken echte schades, 1 was hun fout. En 2 schades bleken emails te zijn met een vraag of iets onder een bepaalde verzekering viel. Maar er was niets geclaimd, het was alleen een vraag.

30-08-2016

Ditzo wil enkel klanten die betalen en niet claimen

Bijna 10 jaar Ditzo klant met 7 verzekeringen waaronder 2 auto's.Vorige week dreigende e mail ontvangen over schademeldingen afgelopen 5 jaar.Zou bovengemiddeld zijn en bij volgende schade hoger eigen risico en mogelijk zelfs eenzijdige opzegging door Ditzo van verzekering.Welke van de 7 wordt er niet bij verteld.Van de 5 schademeldingen kloppen er 2 niet.Een betreft een vraag per e mail,waarop door Ditzo nooit is gereageerd,er is ook nooit schade gemeld,er heeft dus ook geen uitkering plaatsgevonden,toch wordt dit geval door Ditzo als een schademelding geadministreerd.Het 2e geval betreft een door derden veroorzaakte schade.Is door tegenpartij erkend.Alle gegevens aan Ditzo doorgegeven.Ook dit geval wordt door Ditzo gezien als schade door eigen schuld.Vragen hierover worden slecht beantwoord.Bij doorvragen wordt de toon steeds onvriendelijker. Alle gevallen,echt of niet,worden door Ditzo gemeld bij CIS,als echte schade.Het dan gebeuren dat bij overstappen een andere verzekeraar je weigert vanwege deze meldingen. Het laatste antwoord van Ditzo:zo werkt ons systeem en dat moet u maar accepteren. De eerlijkheid gebiedt te vermelden dat de echte schadegevallen in de afgelopen 10 jaar,bij elkaar 3,correct werden afgehandeld.Telefonische contacten waren in het verleden positief. Maar met deze dreigmails,kennelijk ook door andere klanten ontvangen,zet Ditzo een toon die te denken geeft. Ben het met andere reviews eens:beter iets meer premie maar betrouwbaar. Ik overweeg te switchen,tenslotte betaal ik voor alle 7 verzekeringen jaarlijks € 1500 aan premie. Verneem gaarne soortgelijke ervaringen. Peter

Anoush
25-08-2016

Dramatisch!,Onbetrouwbaar en onprofessioneel

Onbetrouwbaar, onprofessioneel bedrijf dat zijn klanten niet serieus neemt.bijna 3 manden wachten op vergoeding schade,was niet op mijn schuld,die behandelaar nog druk bezig,heft geen tijd om terug te bellen.beter overstappen andere maatschappij. beter par euro's meer betalen,een professioneel bedrijf.bestat genoeg verzekeringmaatschappij,of even Apeldoorn bellen.

Andranik Liana
10-08-2016

Slechte bedrijf

Ditzo is niet meer als vroeger.

Schade doir 3de partij wordt ook meegeteld in jouw eigen schade en claim historie

Dus beste mensen, zoek een andere verzekering.

Voor mij Ditzo bestaat niet meer

Ook contact via WhatsApp is herl traag

Terugbel lukt het ook niet

Edwin
09-08-2016

Keurmerk niet waardig

Heb geprobeerd contact te krijgen. Chatten, whatappen. Terugbelafspraak niet gedaan. DITZO vind dat ik sociale media moet gebruiken, maar neemt daar geen enkele verantwoording voor. Zij beroepen zich verder op het Keurmerk Klantgericht verzekeren, maar houden er zich niet aan. Zie: http://www.keurmerkverzekeraars.nl/files/9814/6426/4005/DEF_handboek_2016_mei.pdf

Daar staat duidelijk in, artikel 11, dat er een telefonische bereikbaarheid moet zijn. Die is er dus niet, en dus zou DITZO dit keurmerk niet moeten hebben.

Verder worden reactietijden genoemd, maar die haal DITZO helemaal niet!

Verder is het een onprofessionele organisatie, met zeker geen aandacht voor de klanten, alleen eigenbelang telt.

Verzekeringen worden zonder opgave van redenen 60% verhoogd. Ik heb nog steeds geen verklaring gevonden en zeker niet gekregen.

Angel
13-06-2016

Geen problemen

Wij zijn ook klant bij Ditzo en bellen doen wij niet wij hebben prima whatsapp contact . Binnen tien minuten alle antwoorden

03-05-2016

Wacht al twee maanden op terugkoppeling

Ik wacht al zo'n twee maanden op terugkoppeling van een schademelding. Steeds krijg ik het standaard mailtje dat ze het te druk hebben. Ondertussen wordt ik overspoeld met geautomatiseerde mails die elkaar kruisen.

Niemand schijnt me te kunnen vertellen hoe lang het duurt voordat mijn schade zal worden afgehandeld.

Al met al een slechte, trage zaak met gebrek aan communicatie en duidelijkheid.

Sas
08-03-2016

Goede communicatie

Doordat ik contact heb gehad met de klantenservice via de telefoon heb ik ervaren dat zij goed communiceren en u snel en netjes te woord staan

Nol
29-02-2016

Onbereikbar en onprofessioneel

Heb div verzekeringen bij DITZO . Als je niets heb gaat at het goed.Dan heb je immers geen contact nodig.Is nl. niet mogelijk om ze te mailen. Wel via twitter etc, maar dat wil ik niet. Blijf voortdurend heen en weer twitteren maar lost niets op. Kost onnodig veel verloren tijd.Bellen is nauwelijks mogelijk. 2x gebeld en na 35 min. iemand aan de lijn die ook niets wist en een plaatje afdraait maar niets kan doen en er ook niets van snapt.Beloofde een mail,die er nooit gekomen is zelfs na 2x bellen niet. Passen ongevraagd de premie aan zonder je hiervan in kennis te stellen.Heb 3 mensen aan de lijn gehad die niet wisten wat een restitutiepolis was.Later kwam er iemand die zei excuus meneer U hebt gelijk.Je mag zelf je ziekenhuis zoeken. Wat een amateurs. Hoe krijgen ze die award 2016 ?

Alles loopt via diverse schijven, nooit iemand aan de lijn die het juiste weet of een beslissing kan nemen..Ze houden zich zo zelf aan het werk.

Idee: de helft van de mensen eruit en de juiste mensen in dienst nemen. Alleen kost dat wat meer, maar levert wel meer op.