Essent reviews

Nico
01-09-2021

Deurverkoop ondanks stikker

Deurverkoop ondanks stikker. Net doen alsof ze die niet hebben gezien. Jongeman duidelijk gemaakt dat hij dat niet mag doen. 1 ster voor Essent

Linda
31-08-2021

Vervelende deurverkopers

Ik heb een sticker bij mijn bel dat ik geen verkoop bij de deur wil. Twee colporteurs stoorde zich daar niet aan. Ze hielden een vreemd verhaal over dat mijn adres op 1 of andere lijst stond. Ik had geen intresse. Heb niet lelijk gedaan of ze uitgescholden. Toch werd er tegen mij gezegd dat ik geen fatsoen had omdat ik ze bedankte. Zo ga ik zeker niet naar Essent.

Ed
25-08-2021

Kansloze deurverkopers

Zeer vervelende verkopers aan de deur, wat een popie jopie mannetje, met zn "box", door zn contact zouden we nooit klant worden van Essent.

Sjaak
19-08-2021

Energie cowboys

Ze nemen géén genoegen met geen interesse.

de deur voor zijn neus dicht moeten gooien.

181 euro kunnen besparen sprookje.

16-08-2021

Misleidende praatjes aan de deur

De Essent verkoper beweert dat wij een slapende klant zijn (nooit geweest), dat wij meer betalen dan onze buren. Klopt niet. Jammer dat deze mensen met het verkopen van leugens op pad gestuurd worden

Jennifer
11-08-2021

Brutale deurverkoper

Gistermiddag kwam er een jongeman aan de deur met het verhaal dat hij van Essent was. Uit een buurtonderzoek bleek dat ik te veel betaalde voor gas en elektra. Een heel verhaal waarin hij het duidelijk deed voorkomen alsof ik klant van Essent was. Toen ik aangaf klant te zijn bij een andere maatschappij, veranderde hij zijn verhaal. Maar zijn manier van benaderen was heel vervelend. Hij liet ook zogenaamde gegevens zien waaruit zou blijken dat ik te veel betaalde. Maar deze gegevens waren niks anders dan een formulier met mijn adresgegevens. Ik vind het heel vervelend dat hij probeerde mij te misleiden. En daarnaast vond ik zijn manier van aanspreken niet fijn.

06-08-2021

Essent opdringerige verkopers

Vandaag een opdringerige verkoper aan de deur. ondanks dat ik een bordje heb dat er niet aan de deur gekocht wordt.

Nico
04-08-2021

Waardeloze klantensevice als die al bestaat

Ik heb de meterstanden 100% goed doorgegeven en nog draaien ze op de jaarrekening de eindstand van dal- en normaaltarief om. Voor de prijs maakt het dan niet uit maar het is bijzonder vervelend, want bij de volgende meteropname gaan ze een verklaring vragen en blokkeren ze de nieuwe opname. Ik heb drie maal gebeld maar ze zijn totaal onbereikbaar. Vraag me af of ze überhaupt wel een klantenservice hebben. Waardeloze klantenservice en waardeloos bedrijf.

Suzan
16-07-2021

Door betalen na overlijden

Na overlijden moeder gewoon nog twee maanden door betalen door miscommunicatie En dat niet met terugwerkende kracht terug betalen schandalig!

Raymond
12-07-2021

Zeer content

Heb eind vorig jaar de overstap gemaakt van budget energie naar Essent. We kregen al veel terug van de vorige leverancier en zijn bij Essent de 1/2 kwijt aan maandelijkse energiekosten. De kleur van het licht veranderde ook niet en zijn blij en zeer tevreden met de overstap naar Essent. Ook de app is zeer overzichtelijk.

TJ
12-07-2021

Nieuwe klant

Vandaag 12-07-2021,Ben ik via mijn zus geadviseerd om Essent te nemen. Aan gezien het aanvragen van stroom en gas voor mij nog nieuw is, heb ik contact opgenemen met Essent, een vriendelijke dame heeft mij te woord gestaan en keurig alles uitgelegd. een 10+++ TOP service.

Charlotte
23-06-2021

Zeer onbeschofte verkoop aan de deur

Ongelofelijk dat anno 2021 en in coronatijd Essent kiest voor colportage. En dan ook nog een agressieve variant. Al de hele dag loopt er een “jongen van Essent” door de wijk. Loopt joviaal te doen alsof hij iedereen kent. Niemand kent deze man. Is al langs geweest toen ik niet thuis was, en in de avond komt hij terug. Begint het gesprek met een “trucje” om mijn adres te controleren. Ik geef aan dat ik geen interesse heb in een aankoop bij hem. “Ja ik heb ook geen interesse om vandaag te werken maar het is wel belangrijk lieve mevrouw”. Aangeven dat ik zo niet wens te worden toegesproken, en ik geef nogmaals aan: geen interesse. Dan komt er een heel verhaal over een buurtonderzoek in onze wijk en “dat wij dingen niet op orde zouden hebben”. Ik geef nogmaals aan dat wij geen interesse hebben. Dan geeft hij aan: “laat maar, u heeft duidelijk geen behoefte aan voordeel”. Wat een belachelijke kinderachtige manier van verkoop, ook nog eens gebaseerd op onwaarheden.

Cennet
19-06-2021

Of ik een wietplantage op de zolder heb?

Opdringerige verkoper aan de deur, blijkt overdag aan de deur geweest te zijn en later op de dag weer. Met de opmerking, ik kom terug want u was er niet, was u aan het werk? (Op een zaterdag) ik zit met een burn out thuis dus ligt gevoelig maar goed kon hij niet weten, wel brutaal.

Ik zei dat ik geen interesse heb en tevreden met huidige leverancier (niks aan gelogen: greenchoice) ik weet dat mijn maandlasten ver onder gemiddelde liggen. Hij vroeg wat ik betaal waarop ik antwoord gaf: eur 93 per maand voor gas en elektriciteit (hoekwoning, wonen er met z’n 2en en bovendien krijg ik nog geld terug) waarop hij reageert met: heeft u een wietplantage op de zolder.

Totaal misplaatst en bovendien onlogisch aangezien ik ver onder het gemiddelde betaal. Deel nooit een ervaring omdat ik deur aan deur verkopers wel vervelend vind maar in hun waarde laat omdat ze ook hun werk doen. Essent heeft geen goede visite kaartje op deze manier

Ad
11-06-2021

Opdringerige verkopers essent aan de deur

Essent is weer bezig met oude klanten terugwerven.

Hebben ze me eerst vele malen per telefoon lastig gevallen, maar nu komen ze ineens gewoon aan de deur. waarom ik weggegaan ben. Nou daarom dus.

Wat een stalkers!

Marinus
04-06-2021

Na 8 jaar nog een factuur via incassobureau!

Deze week ontving ik een mail van incassobureau webcasso met een verzoek tot betalingsregeling van een nog openstaande factuur van €40 bij essent.

Nu ben ik al sinds 2013(!) Al geen klant meer bij essent dus het verbaasde mij enigszins.

Na telefonisch contact met de klantenservice van essent werd mij verteld dat ze niets kon vinden over een openstaande factuur en graag screenshots wilde van de mail van het incassobureau omdat ook zij uitging van fraude!

Echter krijg ik daarna een mail van een andere collega van essent dat het allemaal klopt en ik of die factuur, die zij mij niet kon sturen, moest betalen en contact op moet nemen met het incassobureau.

Essent zegt dat de incasso 4 jaar geleden, ik ben al 8 jaar geen klant meer, overgedragen hebben aan webcasso!

In de 8 jaar is er met mij geen enkele correspondentie over een openstaande factuur of wat dan ook geweest, ook niet door webcasso!

De dame die mij de laatste mail stuurde had niet het lef mij persoonlijk te woord te staan en het helpdeskbroekie onwaarheden over mij naar boven te brengen over schuldsanering en dergelijke terwijl daar nooit sprake is van geweest!

Al met al reden genoeg om hier een jurist eens naar te laten kijken, dit kan geen normale gang van zaken zijn.

GZ
28-05-2021

Colportage

Ondanks sticker op de deur belt medewerker Essent toch aan, hem hierop gewezen maar hij blijft maar doorvragen. De deur dicht gedaan waarop de medewerker minachtend mij aankeek en nee schudde.

28-05-2021

Overgangsbonus is nooit uitgekeerd.

Ik zou aan het eind van het jaar een overgangsbonus ontvangen van 150 euro. Deze is nooit uitgekeerd en bij Essent zeggen bij navraag dat de overgang geregeld is door een ingehuurd bedrijf en ze niets weten van een overgangsbonus. Zelfs ook al heb ik mail van Essent die verteld dat ik een bonus van 150 krijg. Essent is een boevenbende die de boel willens en wetens oplicht.

Wilko
20-05-2021

Heel slecht en klant onvriendelijk

Een jaarcontract bij Essent gehad. Leek allemaal goed te gaan. Ruim voor einde contract opgezegd want ik stap elk jaar over. Kreeg ik een jaarrekening. Prima en betaald. Toen volgde er nog een eindafrekening voor 10 dagen van 104 euro. Na heen veel over en weer gebeld, gemaild etc stuurden ze Intrum een incasso bureau op mijn af. Het verhaal was dat dit buiten het contract was en dat klopt helemaal niet. Om er maar vanaf te zijn betaald maar erfenis ten top. Echt heel slecht en voor mij nooit meer Essent. Afrader!

Arjen
17-05-2021

Contract aansmeren ondanks VvE en sticker

Wederom een verkoper aan de deur gehad namens Essent. De sticker ‘geen verkopers’ valt blijkbaar niet genoeg op. Het grappige is ook dat het gas en licht hier geregeld wordt via de VvE, maar dat schijnen ze niet te begrijpen.

Robbert
07-05-2021

Essent opdringerig aan de deur

Als oude klant vond Essent het nodig mij thuis te bezoeken. Zeer irritant, verkoper bleef volhouden, terwijl duidelijk was dat ik er niet op zat te wachten.

Mag dit zomaar?