Essent reviews

Marijke
02-10-2019

Contract afsluiten bij wilsonbekwaam zijn

4 september 2019 is er iemand bij mijn vader aan de deur geweest om hem proberen over te halen om over te stappen van leverancier hij zit naar allen tevredenheid bij Eneco

Mijn vader heeft Alzheimer en regelt dit soort dingen niet

Tot mijn verbazing is zonder handtekening van mijn vader toch het contract afgesloten

Ik vind dit echt niet kunnen!

Wil middels deze ervaring andere kwetsbare mensen waarschuwen

Heb hier al telefonisch contact over gehad bij Essent

In eerste instantie werd er nog moeilijk over gedaan om de hele boel terug te draaien aangezien de bedenktijd voorbij was volgens jullie

En zou mijn vader nog een boete krijgen wegens contractbreuk

Daar ging ik dus echt niet mee akkoord

Uiteindelijk gaat deze situatie weer hersteld worden

Maar wil wel benadrukken dat het aansmeren van contracten niet de juiste manier is

Zeker niet bij de kwetsbare ouderen!

Groet Marijke post Gouda

13-09-2019

Wat Ronald schrijft klopt exact - dezelfde ervaring

Dag Ronald, lees net je verhaal en heb exact hetzelfde meegemaakt. In tegenstelling tot jou heb ik zwart op wit de offerte, bevestiging per mail dat het contract op consumenten voorwaarde opgemaakt zou worden en op tape aangegeven dat contract na een jaar boetevrij opzegbaar zou zijn. Dit aangegeven als klacht bij Essent en wat schets mijn verbazing, ondanks alle bewijzen zwart op wit word5 je afgescheept met kleine vergoeding. Geen uitleg, geen antwoorden op vragen en de bewijzen op papier worden letterlijk genegeerd. Behandelaar Evelien R. doet er alles aan om het dossier te traineren en negeert alle van belang zijnde punten. Bijzonder dat dit wordt toegestaan binnen Essent. Een ster is nog teveel - het lijkt er sterk op dat deze manier van klanten ronselen en benadelen bedrijfsbeleid is. Ik heb hier inmiddels meer over gelezen. Blijven aanvechten en aanmelden bij o.a, de ACM.

AK
02-09-2019

Boeven

Ik was 3 jaar klant bij Essent. Eerste twee jaar ging goed; ik ben erg zuinig en kreeg zelfs geld terug. Het derde jaar verbruikte ik nog minder en kreeg daarbij een rekening van over de driehonderdvijftig euro. Heb een aangetekende brief naar ze gestuurd met de vraag van 'waarom'. Geen reactie en geen overzicht. Mails worden maandenlang genegeerd. Geen communicatie. Uiteindelijk toch maar akkoord gegaan om ervan af te komen. Plotseling verdubbelen ze het bedrag wegens aanmaningen.

Hun gebrek aan contact heeft ervoor gezorgd dat het bedrag zo hoog geworden is. Daarna ook nog een brutale aap aan de lijn. Zeer onbeschoft bedrijf en niet te vertrouwen.

Ga nooit met ze in zee. Het zijn boeven!

29-08-2019

Essent liegt en bedriegt

Essent heeft ons aan alle kanten benadeeld. Zij hebben ons contract aangepast binnen een maand omdat zij vergeten waren een gratis Thermostaat te leveren die ze mij hadden toegezegd. Waarom zou ik binnen. Zonder medeweten hebben zij 250 opzeg vergoeding in rekening gebracht terwijl het contract niet is veranderd. Tevens hebben zij mij binnen gelokt met een zogenaamde mooie aanbieding. Ik zou per jaar ongeveer 760 euro gaan betalen. Nu betaal ik 1560 euro! Ze zijn schofterig duur! Ook liegen ze over de duur van het contract en het opzeggen. Ik had een contract van 5 jaar maar kon hier na en jaar kosteloos vanaf.(telefonisch toegezegd.) Maar dit lag niet vast en nu zit ik 5 jaar vast dit waardeloze bedrijf. Misschien lag dit ook aan mij zelf door dit te geloven en dit niet op papier vast te laten leggen.

Hun verkopers zijn geslepen en liegen er op los. Ik ga nooit meer naar Essent!

Sjors
27-08-2019

Waardeloos bedrijf!

Ben jarenlang trouwe klant geweest van Essent, en eigenlijk nooit problemen gehad tot deze maand. Over het afgelopen jaar krijg ik redelijk wat geld terug, maar er stond nog wel een termijnbedrag open over de maand augustus. In de eindafrekening werd aangegeven dat eventuele openstaande facturen nog werden verrekend. Ik ging er vanuit dat dit werd gedaan, tot ik vandaag een aanmaning kreeg met daar bovenop incassokosten. Heb telefonisch contact gehad om te kijken of het openstaande termijnbedrag alsnog verrekend kon worden zonder bijkomende incassokosten, dit was ondanks mijn verweer niet mogelijk. Naar mijn mening is het op een geldbelust bedrijf! Bezint eer gij begint aan Essent!

20-08-2019

Al jaren klant en altijd afspraken nagekomen.

Na onze ervaringen met Nuon en hun loze afspraken zijn we weer terug bij Essent. Altijd heel erg duidelijk en eerlijk. We zijn nu aan het onderzoeken hoe het met de zonnepanelen zit maar ook daar heb ik wel een goed gevoel over.

Sandra
26-07-2019

Gladde praatjes

Knap hoor!

Om mijn 82jarige moeder een contract aan te smeren voor 5 jaar met d belofte dat ze per maand 35 euro minder gaat betalen .

Mag Essent trots op zijn dat ze dmv verkopers aan de deur contracten verkopen . Klasse!

Essent moet zich heel erg schamen.

26-07-2019

Niet nakomen van hun beloften

In juli 2019 ben ik over gestapt van Eneco na Essent.heb toe een contract van 3 jaar (plus een cadeaubon bij Bol.com) afgesloten bij die gasten. maar ze komen hun beloften niet naar als het om een cadeaubon gaat t.w van 150 euro.ff opgebeld hoe dat zat.krijg ik te horen van de klanteservice nee meneer uw heeft geen recht op een cadeaubon.want u valt in een daltarief.jaja oplichters zijn het.mensen trap hier niet in zoals ik.ben weer terug gegaan naar bij Eneco.

Marion
18-07-2019

Beduved

Mijn contract opgezegd,toch spijt van,had er een naar gevoel over.Moet nu 50 euro betalen over het welkomsbedrag,besteed bij BCC.Vraag om een teruggave van het betaalde maandbedrag,een gedeelte ervan.Moet ik 194 euro nog betalen,eindbedrag.Bijna geen gas en stroom verbruikt.Geen verwarming en licht aan,voorzomer,hoe kan dit?

Vincent
10-07-2019

Slimme meter kosten bergen geld.

Stap NIET over naar een slimme meter. Zeker niet bij energiebedrijf Essent (wellicht ook bij andere leveranciers?). De meters (b)lijken door Essent manipuleerbaar en als particulier moet jij dan maar bewijzen dat dit niet zo is. Zo moest ik mbt een ruim 12 maanden volledig leegstand pand, verwarming op 14 graden, een totaal bedrag van € 1.500,- betalen. Het voorschot was eerder door hen bepaald op € 26,- per maand, dus een fors onaangename verrassing. Indien ze de geringste twijfel kunnen zaaien, dreigen ze met incasso kosten etc. A-sociaal bedrijf, bij mij definitief op de "zwate lijst", bij jullie ook.?

Leontine
10-07-2019

1 pot nat

Op 25 juni een printscreen gemaakt van wat ik zogezegd terug zou krijgen.

“Wij verwachten dat u in juli circa 474 euro terugkrijgt op uw jaarrekening. Ons advies is om uw termijnbedrag te verlagen. Dit advies is gebaseerd op uw laatste berekende termijnbedrag op 11 januari 2017 en huidige termijnbedrag van 160 euro. Uiteraard niet het bedrag verlaagd, want woonachtig in een ouder huis wat niet goed is geïsoleerd en ik zou het vergeten om het weer aan te passen naar 160 euro pm.

Vervolgens krijg ik de nota van de jaarafrekening. Teruggave 114,26 euro. Ik vind dit echt ongehoord. Er zijn (voornamelijk de oudere) mensen die daadwerkelijk het bedrag verlagen, omdat Essent dit voorstelt en vervolgens nog geen maand later dikke doekoes moeten terug betalen aan dit malafide bedrijf.

De CEO en zijn kornuiten maar in hun handen wrijven, lachen, gieren en brullen op een tropisch eiland, want ze hebben weer een paar ton op hun rekening bijgeschreven gekregen.

Ik vraag me altijd af wat deze geldwolven hun kinderen meegeven in het leven. Principes, normen en waarden in ieder geval niet.

Tevens wil ik iedereen op wijzen die dit leest, dat groene energie NIET BESTAAT. De energie die gewonnen wordt, wordt opgeslagen in zogezegde energierivieren hoog in de bergen. Er is genoeg opgeslagen voor de komende 100 jaar, flauwekul dat de kosten voor opslag elk jaar omhoog gaan. Het is namelijk ALLANG betaald!

Dikke middelvinger voor alle energiebedrijven??

LG
03-07-2019

Leugens aan de deur

Vandaag was een dame van Essent aan de deur. Met leugens over ons zogenaamde afgelopen contract bij Qurrent probeerde ze ons over te halen om een nieuw contract bij Essent te tekenen. Schandalig!

Jennifer
14-06-2019

Geldvretend bedrijf.

Er kwam een verkoper bij mij aan de deur en die hebben altijd mooie praatjes zoals u weet. Helaas ben ik er weer ingetrapt. De jongen zei, ik citeer: “ 1 dag na de aanmelding staat de 200 euro op uw rekening, ik kan u een paar dagen van te voren wel even bellen om te helpen daar mee.” die jongen, daar heb ik niks meer van gehoord. En nu moet ik door hem 250 euro gaan betalen aan focking essent, omdat hun oplichters in hun bedrijf hebben.

Tevens had ik ook nog tegen de jongen gezegd dat ik niet aangemeld wilde worden, dat ik er nog over na wilde denken, hij vroeg mijn gegevens en bam! ik ben ingeschreven bij essent. Zo snel gaat het tegenwoordig mensen.

Ik geef u in ieder geval 1 tip:

Ga nooit met essent in zee, vieze oplichters!

14-06-2019

Dikke naheffing na opzeggen contract

Nooit en nooit in zee gaan met Essent

06-06-2019

Holle excuses

Wel excuses bieden maar intern snelle correctie doorvoeren of op zijn minst even de verkeerde factuur stopzetten blijkt teveel moeite.

Alles gaat door na de excuses dus 2000 euro onterecht rekenen en vervolgens eerst stalken om betaling ipv energie stoppen in correctie doorvoeren

Daniel
21-05-2019

Nooit meer

Everts lage kosten aanbieden jaarafrekening bijna 600€ toen wou ik overstappen nog 545 boete plus gebruik van 3 maanden woon in me eentje. Echt oplichters nooit meer in me leven iedereen die van Essent is aanklagen zo een bedrijf moet niet bestaan in Nederland slechter kan niet.

Carolien
14-05-2019

Zo boos op Essent

Ik ben zo boos ik kook, ik ben over gegaan naar Essent door de mooie praat van de dame aan de telefoon. Geheel kosteloos, ik vertelde dat ik nog maar 5 maanden in mijn huisje woon. Geen punt geen kosten wat denk je 775. Euro kosten bij greenchois omdat ik halverwege het jaar ben opgestapt. Ik heb uren aan de telefoon gezeten, om te praten over deze oneerlijkheid. Dus in mijn minihuisje met zonnepanelen heb ik als ik heb betaald 300 euro stroom betaald. Ik ben echt zo boos.

MK
06-05-2019

Waardeloos!

Maandenlang krijg je het advies je termijnbedrag te verlagen ( gelukkig niet gedaan). Zouden rond 400 euro terugkrijgen. Vervolgens komt een week later de jaarafrekening met een bijbetaling van 300 euro! Als je vraagt waar dit enorme verschil vandaan komt, word je afgescheept met standaard antwoorden.

Teejee
03-05-2019

Wie is er eeindverantwoordelijk voor het opstellen van contracten van Essent

Als bestuurslid van een vereniging werd mij een contract aangeboden exclusief btw, nu de jaarafrekening komt, wat denk je? Uitdrukkelijk van te voren nagevraagd hoe ze dat gingen regelen, daar redden wij wel mee, werd er gezegd. Mooi alle bedragen inclusief btw betaald inclusief alle bijkomende kosten. Essent regel dit zoals het hoort! Ga dus niet in zee met esssssent

25-04-2019

Oplichting

Ze komen aan de deur met een mooi verhaal, maar zodra je eenmaal klant bent lichten ze je op.

Ze overtuigen je met een laag maandbedrag.

"dat klopt echt met uw huidige jaarafrekening meneer"

en na een jaar krijgt u ook nog een mooie bonus.

vervolgens kom je erachter dat het oude tarieven zijn.

dan zeg je op en moet je een hele dikke boete betalen, terwijl ze zelf niet nakomen wat ze beloven.

Gewoon niet mee in zee gaan!