Essent reviews

Jip
08-04-2019

Goed

Al meer dan 15 jaar klant bij Essent. In het verleden Privé problemen gehad waardoor ik een enorme betaalachterstand bij Essent kreeg. Dreiging tot afsluiting. Telefonisch contact gehad en ik mocht in termijnen betalen. Een paar jaar geleden verhuisd, ook het doorgeven van de verhuizing aan Essent gaf geen problemen. Vriendelijke medewerkers op de klantenservice. Ik ben al jaren een tevreden klant.

Louis

Opgelicht!

Wij zijn klant bij NLE en hebben sedert december 2018 een conflict met Essent.

Eind december 2018 is ons een contract van maar liefst 5 jaar “aangesmeerd” door een medewerker van de “onafhankelijke” Ondernemers Energievergelijker.nl.

Ik was van mening dat ik een medewerker van NLE aan de telefoon had en hij bevestigde dit ook. Deze persoon zei dat ze ook samenwerkten met Essent(!) en dat Essent goedkoper zou zijn dan NLE.

Door de “gladde” manier van praten door deze verkoper, ben ik er “ingeluisd”.

Deze man in kwestie was geen medewerker van NLE maar van een zgn. Energievergelijker.nl en in opdracht van Essent werkt.

In het gesprek werd gezegd dat een en ander per mail nog zou worden toegestuurd en dat we dan een goedkeuring zouden kunnen geven.

Er kwam wel een mail maar dit bleek al direct het contract te zijn.

Het contract staat op naam van het bedrijf van mijn vrouw, hetgeen zeer zeker niet de bedoeling is.

Er is door ons nooit een goedkeuring gegeven en ook nooit een I.P. adres afgegeven (laat staan dat we weten wat dit inhoudt).

Wij vragen ons dan ook af hoe men aan deze gegevens komt om maar niet te spreken van de brutaliteit waarmee men omgaat met deze gegevens (hoezo privacy wetgeving!)

Naam en geboortedatum worden in het contract vermeld waarvan zij geen weet heeft. Zij heeft niemand aan de telefoon gehad.

U begrijpt dat wij zeker niet akkoord gaan met dit soort oplichtingspraktijken.

Wij kunnen wel van het contract af aldus een medewerker van Essent maar dan kost dat een boete van 800 euro of ik moet doodgaan!

Christiaan

Toch in verkooppraatje getrapt

In mei vorig jaar een verkoper aan de deur gehad die beweerde dat Essent de beste was. Nu zie ik dat als een uitdaging om het tegendeel te beweren maar deze jongeman had de zaken goed voor elkaar. Helaas heb ik zelf de boel niet goed nagelezen waar ik afgelopen week achter kwam.

Dit beloofde de verkoper:

- na 12 maanden € 300 cashback (€ 150,- per product)

- na 12 maanden boetevrij opzeggen (5jr contract)

De verkoper beweerde dit zelf ook zo te doen en elk jaar tussen Nuon en Essent te wisselen wat die geven de hoogste cashback.

Dit is het geworden:

- de € 300,- wordt gefaseerd uitgekeerd over 5 jaar

- na 12 maanden zeker niet boetevrij opzeggen.

Dus ik zit nu nog een paar jaar aan Essent vast. Ik heb via Essent een klacht ingediend, maar ik weet natuurlijk dat ik zwak sta. Ik kan niks bewijzen wat de verkoper mij verteld heeft. Dat snap ik. Ik hoop alleen dat er meer mensen over deze verkoper een klacht hebben ingediend dat ze wellicht een gesprek met hem aangaan.

Voor nu is het denk ik handig dat ik overstap naar Nuon voor 3 jaar. Dan wordt mijn € 250,- opzegboete vergoed en ben ik a) van Essent af en b) heb ik een kortere looptijd om te wisselen van leverancier.

Voor nu voel ik mij ontzettend dom dat ik er toch ingetrapt ben. Ik duik altijd in de energieprijzen om voor mijzelf de beste deal eruit te slepen en dat overkomt mij zoiets doms. #aldoendeleertmen blijkbaar.

Ivo

Opgelicht

Ik heb een boete van 250 euro gekregen nadat een externe sales medewerker van Essent me heeft overgehaald. In dit gesprek zijn de kosten meerdere malen besproken en is een boete niet aan de orde gekomen. Daarnaast een klacht ingediend online en bij Essent en men zou het gesprek met deze medewerker opvragen. Enorm treurig dat ik niet eenns meer iets heb vernomen. PURE OPLICHTERIJ. Dergelijke medewerkers die geen enkel respect hebben voor klanten zouden in mijn bedrijf direct een nieuwe uitdaging mogen zoeken. Ik stop per direct met de betalingen totdat de klacht is opgelost!

Maasdam
12-03-2019

Opzegging

Op 12-03-2019 hebben wij contact gezocht met Essent om onze verhuizing door te geven naar het buitenland.

We willen geen contractbreuk maar het contract meenemen naar het buitenland.

Essent ziet dat omdat zij niet kunnen leveren als contractbreuk, 250 euro boete. Ik ben echter van mening dat in zake van verhuizing naar het buitenland enige coulance op zijn plaats is!

Wat een ESSENT oplichters!

Emira
26-02-2019

Niet korekt Essent

Overtstap van huismerkenergie naar essent ,boete betaald aan he 250 €, na 2 mnd van essent overgestapt naar eneko ,boete aan essent 250 €, essent wil nu niet eerste boete van 250 € niet vergoeden ,dus ik.ben door essent opgelicht ,boete betallen om.bij hun te komem en weg te gaan ,2 × 250 € ,boooossss ,nooit meer Essent .

Thomas
21-02-2019

Ondegelijke verkopers praatjes

Ik heb dit bericht al eens telefonisch aangekaart bij Essent zelf maar nu wil ik het publiekelijk naar buiten brengen aangezien het niet alleen bij mij is gebeurd wat ik nu in het nieuws zie.

op 14 december werd ik opgebeld en kreeg ik -naar haar eigen zeggen- een medewerker van Essent, hierbij werd me verteld dat mijn abonnement bij Nuon afliep (totaal niet waar) en dat Essent de energie levering ging overnemen omdat Nuon ermee stopt (nogmaals: niet waar). Vervolgens ging ze door met allemaal beweringen dat ik maanden lang teveel heb betaald bij Nuon en ik dus geld terug kreeg van Essent van wat ik teveel had betaald. Na meerdere malen vragen om hoeveel geld het ging kon ze het niet beantwoorden maar zou het verrekend worden als korting in het maandelijkse bedrag wat ik dan aan Essent moet betalen.

Na een telefoontje met Nuon, werd me aangeraden om direct alles te annuleren en dat er niks van klopt. Het gaat om de "medewerker" Tresna van Dijk (wat waarschijnlijk een schuilnaam is voor de medewerkers, dus schrijf ik het hier voluit zodat mensen bij het horen van deze naam direct het telefoon gesprek afkappen).

Ik heb nog nooit zoeen onbetrouwbare ervaring meegemaakt van zoeen groot bedrijf als Essent, als ik Essent zie of hoor dan loop ik weg en klik ik het weg.

Gelukkig heb ik een grote blog waar ik veel mensen kan bereiken en ook deze ervaring naar buiten kunnen brengen zodat niemand meer door dit belachelijke bedrijf wordt opgelicht.

Linux
11-02-2019

Essent stuurt geen eindafrekening

Het is nu februari 2019 en ik wacht nog steeds op mijn eindafrekening van september-october.2018. Wel al nieuw variabel vooraf bedrag moeten betalen.

Na aanmaning : steeds hetzelfde : .u krijgt een nieuwe afrekening van zodra ons facturatiesysteem op punt staat.

Ano
08-02-2019

Klopt niks van bij essent!

Heb in 2017 meer verbruikt dan 2018, 2017 kreeg ik 2,- terug met een lager maandbedrg dan 2018. Nu eindafrekening 2018 142,- bijbetalen terwijl ik juist mijn maandbedrag verhoogt had voor dat jaar! Gelijk mail gestuurd, kreeg pas een dikke 1.5 week later een mail om hun maar even te bellen!

Dat ga ik niet doen gezien alle berichten over de slechte klantenservice! Verdienen ze nog meer mee. Niet normaal dit. En wat ik allemaal ook lees hier, verschrikkelijk. Zodra ik kan, stap ik gelijk over!

08-02-2019

Energie-wederverkopers van essent

Zeer bedenkelijke, sluwe en malafide werkwijzen waardoor je zonder erg aan een contract vastzit op basis van onjuist verstrekte informatie. Essent zelf is zo onfatsoenlijk dit niet correct te herstellen en Gaslicht.nl is niet meer bereikbaar. In plaats van netjes te corrigeren en contract te cancelen durven zij nog een factuur te sturen in verband met beëindiging een zogenaamd contract. Essent: schaam je!

Bianca
06-02-2019

Bent u ook zo benadeeld door een tussenpersoon van Essent?. Wij wel!

Ik ben onlangs benaderd door een bedrijf die mij namens Essent een contract probeerde te

verkopen. Omdat ik tevreden was had ik hier in eerste instantie geen oren naar. De verkoper drong

aan en vertelde mij dat , omdat mijn man een eigen bedrijf heeft, het veel goedkoper zou zijn van

maatschappij te wisselen. Na aandringen en met meerdere malen de bevestiging dat ik er elk

moment vanaf kon komen zonder bijkomende kosten, heb ik telefonisch ingestemd. Nu mijn contract bij mijn huidige energieleverancier is beëindigd blijkt dat ik ja heb gezegd tegen een contract van 5 jaar die stukken duurder is. Ik heb gebeld met Essent hierover maar heb tot op heden niets van hen gehoord. Na contact met mijn rechtsbijstandverzekering heb ik vernomen dat men de geluidsopname waarin je ja zegt tegen het contract bij Essent, zo wordt verknipt dat het lijkt of je overal mee hebt ingestemd. Ik heb het advies gekregen om samen met andere mensen die op deze manier zijn opgelicht een rechtszaak aan te spannen tegen Essent. Ik zoek nu medegedupeerden die hierin mee willen gaan. Dit moet stoppen om meerdere slachtoffers te voorkomen! Mensen die deze situatie herkennen, Mail me op (e-mailadres verwijderd) zodat we samen actie kunnen ondernemen

Andre
04-02-2019

Eindjaarsafrekening

Zou terug krijgen van essent op mijn verbruik op 29-1-2019 ik heb klachtenformulier ingevuld over het niet te storten bedrag op de datum wat ze zelf aangekondigd hebben ,, ook via facebook benaderd met de zelfde mededeling. er wordt nergens op gereageerd , zou ze kunnen bellen maar naar aanleiding wat ik lees op deze pagina wordt je toch afgeschilderd ben al meer als 20 jaar bij essent weet nu ook niet wat ik hierover moet gaan denken toch overstappen naar een andere / , bij mijn eerstvolgende betaling boek ik het gewoon terug totdat ze eerst over de brug komen met hun betaling wat ze aan mij moeten overmaken , wou dit toch effe kwijt op deze site weet niet wat er mee gedaan wordt maar zulke dingen moeten gewoon doorgesluist wordenaan de overheid en in het nieuws komen op tv .dat het algemeen bekend gaat worden ,

18-01-2019

J. Bos, Ook eens een tevreden klant.

Lees de meest beroerde verhalen maar kan in die zin er nog niet over meepraten en wou dat zo houden en geef ook een redelijke beoordeling. (Moet wat achter de hand houden)

Ik had zo’n probleem met NUON, wilde mij afsluiten omdat ik de rekeningen niet betaald zou hebben terwijl het een automatische incasso was. Die mogen bij mij niet eens meer aan de deur komen als krijg ik de energie voor niks.

Dus overgestapt naar GreenChoice en nooit ergens problemen mee gehad, een perfecte club en een fijne helpdesk. Dus in ieder geval een topper.

3 jaar geleden overgestapt net als velen via de Mediamarkt met een mooie cadeaucheck bij een contract voor 3 jaar.

Deze loopt over een paar maanden af en stond in twijfel om weer naar GreenChoice te gaan, maar kan niet anders zeggen dat ik een mooi cadeau aanbod heb gehad voor de volgende 3 jaar.

De regels zijn dat deze word uitgekeerd na een jaar en hou dat sterk in de gaten want ben een aardige controle freak.

Rekeningen zijn tot op heden correct en duidelijk, mocht er in de aankomende jaren zich rare zaken bij Essent voordoen zal ik niet schromen om dit ook te vermelden.

Dus voor mensen die niet tevreden zijn GreenChoice is ook een goede club.

Voor nu een tevreden Essent klant.

05-01-2019

Problemen slimme meter

Ik houd al 10 jaar mijn gasverbruik bij, verschillende huizen dus verschillende meters.nu al 3 jaar in een appartement en steeds min of meer het zelfde verbruik. In oktober 2018 een nieuwe slimme meter gekregen, in november 96% meer verbruikt. Zachte november maand, 1 week op vakantie geen veranderingen in bewoning en apparatuur . Ik krijg van Essent alleen niets zeggende adviezen die ik zelf ook kan bedenken. Ze gaan niet in op mijn historie.

Wat kan ik nu nog doen?

Nicole
13-12-2018

Essent NIET NORMAAL

Ik wil eigenlijk niks schrijven over dit mateloze onbeschofte bedrijf. Ik ben eindelijk overgestapt en bij ze weg. Het is te erg voor woorden. Ik word gewoon agressief als ik het over essent heb. Ga nooit met hen in zee. Want je word meer dan onbeschoft behandeld. Ondanks talloze telefoontjes om zaken op te lossen blijven ze me stalken met foutieve info. Nu ik weg ben blijven ze nog bellen of ik als klant terug wil komen. Nou dacht het niet. Zoek je oneindige ellende, stap dan over naar essent. Eigenlijk zouden ze mij een financiële vergoeding moeten geven voor alle shit die ik heb meegemaakt. Ff weekendje weg of zo om dit te vergeten. Wat erg. Niet normaal.

Rick
05-12-2018

! GA NIET IN ZEE MET ESSENT !

Ik werd anoniem gebeld door een bedrijf, en wel de CEV (centrale energievergelijker). Ze belden me op een manier dat het erop leek alsof ik werd gebeld door mijn huidige energieleverancier. Ik ben compleet op het verkeerde been gezet en heb daardoor een contract bij Essent afgesloten.

Essent huurt dit soort malafide bedrijven in om hun klanten binnen te halen. Dit bedrijf zet je totaal op het verkeerde been en beloofd gouden bergen. Dit is een enorm slechte en kwalijke zaak.

Bellen met Essent schiet vervolgens niks op. Ze hebben bij mij alleen het stuk van het gesprek opgenomen dat ik akkoord ben gegaan. Het stuk van het gesprek waarbij ik op het verkeerde been ben gezet hebben ze zogenaamd niet meer.

Aan de telefoon hing Essent gewoon op midden in het gesprek en je wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

Essent is een waardeloos bedrijf en ik ga hier nooit meer mee in zee. Ik adviseer jullie ook om NIET in zee te gaan met de waardeloze energieleverancier genaamd Essent!

Roman
06-11-2018

Niet klantvriendelijk

Na 20 jaar aangesloten te zijn geweest heb ik besloten om over te stappen naar een andere leverancier. Dit naar aanleiding van een slechte ervaring met hun klantenservice en klachtenafhandeling. Er wordt vanuit hun niet meegewerkt en meegedacht aan oplossingen. Goede klantenservice is tegenwoordig schaars en daar is Essent helaas ook bewijs van. Je zou verwachten dat ze beter omgaan met klanten die al langer aangesloten zijn, maar helaas niet. Heb verder nooit echt problemen gehad, maar als je dan eens een keer een probleem hebt. slechte service!

JM
04-10-2018

Boeven

Zijn echt oplichters, beloven echt van alles als ze je klant willen maken. Als je dan klant bent blijkt alles anders en zit je aan ze vast. Vervolgens een makkelijk verhaal dat je iemand anders aan de lijn had en dat ze er verder ook niets aan kunnen doen. Tuurlijk, dat is makkelijk. Nee oplossen, daar heb ik wat aan.

Ellis
28-09-2018

Essent beveelt een bedrijf aan, maar staat daar niet achter

Via haar website beveelt Essent het bedrijf Isoprofs (spouwmuurisolatie) aan. Ik nam dit bedrijf in de arm, maar omdat zij niet leverden, annuleerde ik het contract. Dat kwam mij te staan op een niet-voorziene rekening voor de annulering (door Isoprofs) van bijna € 500! Ik nam daarover contact op met Essent en de medewerkster had alle begrip dat ik problemen had met die € 500. Zij vertelde echter dat Essent wel nog zou overleggen met Isoprofs, maar dat zij voor mij verder niets konden of wilden doen! Essent beveelt dus een bedrijf aan, maar als dat bedrijf niet aan jouw wensen voldoet, dan moet je het maar zelf uitzoeken, Essent neemt verder geen enkele verantwoordelijkheid!

12-08-2018

8 jaar achtervolgd met aanmaningen voor niet bestaande schuld

Door mijn fout is in 2011 mijn maandelijkse betaling aan Ziggo dubbel betaald via een handmatige overboeking en een automatische afschrijving. Die fout in het voordeel van Ziggo is door mij gecorrigeerd door de maandelijkse afschrijving eenmalig te annuleren. zo werd mij dat door Essent ook geadviseerd. Sindsdien heb ik tot op de dag van vandaag (aug. 2018) met gezette regelmaat betalingsherinneringen ontvangen voor een niet bestaande schuld. Daarover heb ik vaak mails gestuurd met uitleg, maar ook telefonisch contact gehad. Er is immers geen achterstand! Sedertdien wordt ik belaagd door incassobureaus en als klap op de vuurpijl deze maand door een gerechtsdeurwaarder, die ook nog eens een reusachtig bedrag als kosten berekend. Zo houdt Essent juridisch Nederland aan het werk. Het is pure intimiderende papieren stalking. Inmiddels heb ik mijn drie aansluitadressen (woning, kantoor en vakantiewoning) opgezegd, nadat bleek dat Essent mijn vordering aan een derde heeft verkocht en zij geen enkele moeite doen om de stalking door die derde te stoppen. Maar ook dat zal geen indruk maken.