Essent reviews

Mimo
05-08-2018

Diefstal

Ben vorig jaar gewaarschuwd door buurman dat bedrijf Essent oplichters zijn. toch over gestapt naar Essent ben zeer opgelicht door Essent duur uit gekomen meer dan 500euro kwijt aan Essent schande van oplichters .

Titia
20-07-2018

Verkoop Flat

Ik heb 10 jaar geleden een flat gekocht voor mijn studerende kinderen. Nu is die verkocht en komen ze met een boete van gas en stroom. 200 euro! Of ik het niet kan meenemen naar ons hoofdverblijf. Neeeeee.daar heb ik ook een boete clausule. Nooit meer Essent.

Jannie
12-04-2018

Vreselijk

Hele slechte klantenservice erg brutaal. Meerdere malen gebeld door een fout vanaf hun kant en er word niks aan gedaan.

Ik stap over en zal iedereen hun afraden.

Sanne
23-03-2018

Misleidend en klantonvriendelijk

Vorig jaar aan huis benaderd, colporteur van Essent, ik heb mijn huis in de verkoop staat, (bord staat in de tuin), dus ik wimpel jongeman af. Blijft vasthoudend; zegt dat essent niet aan opzegboetes doet, en ik zou zeker € 10,00 per maand besparen. Hierop gesprek aan gegaan. Nogmaals bevestigd jongeman dat ik geen boete hoef te betalen, indien huis eerder dan contract wordt verkocht. Dit geloofd. Nu is het huis verkocht per 20-4, en vd week Essent gebeld om het contract op te zeggen. We worden gewezen op opzegboete van € 125,00 per product; ik heb gas/licht dus ff € 250,00 boete. Medewerker zegt toe mij afgelopen woensdag terug te bellen; hij wil overleggen met leidinggevende. Niet gebeld, en donderdag ook niet. Vandaag weer zelf gebeld, dame van Essent blijft ons wijzen op opzegboete en vult namens ons een klachtenformulier in. huhhh.? Dat hoor ik te doen en niet het bedrijf zelf. Wel keurig binnen het half uur een email over de opzegging + opzegboete. Geweldige service (NOT), mensen trap niet in dit bedrijf.

Natascha
19-01-2018

Onbetrouwbaar, arrogant en duur.

Netjes mijn contract van 3 jaar uitgediend maar wel verrast door een hoge eindafrekening. Ruim van te voren opgezegd maar toch 1 week voor het einde contract de meterstanden gebruiken en dan voor de laatste week de standen schatten met meer dan 500% van de werkelijke stand. Alle bewijsstukken opgestuurd maar men reageert nergens op. Echt een heel naar bedrijf.

Maatje
11-01-2018

Welkom Bonus niet uitgekeerd

Ik had voor 3 panden een contract afgesloten. Essent zette deze panden op 1 contract. Nadat uiteindelijk de fout was rechtgezet bleek na 1 jaar - tijdstip uitbetalen bonus- dat "nieuwe" contracten niet meer in de bonus zaten. Daarover enkele keren contact gehad en het zou rechtgezet worden. Nooit meer iets van gehoord. Gelukkig had ik wel iets om mijn ongenoegen zonder verder eindeloos in de wacht hangen te laten blijken. (hoewel het ze waarschijnlijk niet interesseert) Zo heb ik de oude contracten van 110 panden en bedrijven niet verlengt. Voelt goed en Green.

Kai
21-05-2017

Waar blijft mijn overstapvergoeding?

Vorig jaar door Essent benaderd of we naar hen wilden overstappen. We hadden op dat moment nog een contract bij RWE dus die zouden een boete in rekening brengen. Geen probleem , Essent betaalde die voor ons. Het vervelende was dat ik die boete wel meteen moest betalen maar hem niet meteen terug kreeg van Esssent, dit zou pas met de jaarafrekening gebeuren. Uiteindelijk komt dus de jaarafrekening maar die 150 euro was hier niet in verwerkt. Contact gezocht met de klantenservice en de medewerkster gaf aan dat ze het bedrag kon zien in haar computer, hij zou in de laatste week van april overgemaakt gaan worden. Wij wachten, geen geld, dus maar weer bellen. De medewerker gaf nu aan dat het bedrag op 15 mei uitbetaald zou gaan worden. Toen ik aangaf dat ik het geen fijne gang van zaken vond bood hij me zelfs een appeltaart van de Hema aan, dat was een aardige geste, vandaar ook dat ik ze hier een drie geef ipv een één. Helaas is de 150 euro ook op 15 mei niet betaald en wij beraden ons nu op een volgende stap.

Ger
10-01-2017

Slechte ervaringen met Essent u bent gewaarschuwd!

Wij consumenten zijn machtiger dan deze boef bedrijven!

Bij Essent: slechte communicatie,slechte service, ze spammen met reclame overal, na een achterstand snel 20 euro incassokosten verdienen,lokken klanten met mediamarkt en spullen daarna krijg je toch niks, ze sluiten consumenten af in de winter,ook gezinnen.

Gilbert
29-05-2016

Oplichterij!

In september vorig jaar ben ik bij de GAMMA overgehaald om naar ESSENT over te stappen.

Eventuele boete die ik van NLE zou krijgen zou voor hun rekening zijn.

Gelukkig heb ik deze boete niet gezien/gehad.

Destijds afgesproken dat ik voor een termijn bedrag van €130,00 per maand het eerste jaar ruim zal voldoen.

De ellende begon de maand erna toen ik niet kon inloggen omdat er blijkbaar een conflict met mijn online account was aangezien ik jaren geleden bij Essent heb gezeten (voor het online regelen zeg maar).

Na aantal telefoontjes eindelijk door de klantenservice ontdekt dat er een conflict was...

Vervolgens heb ik dit jaar meerdere keren mijn standen doorgegeven welke steeds lager uit vielen dan wat er ingeschat werd. Echter sinds maart 2016 is het energie verbruik op beide meters gedaald/lager uitgevallen en het gas verbruik licht gestegen omdat er wat meer gestookt werd in verband met de geboorte van onze dochter en de late lente dit jaar.

Heb sinds April nu al 2 keer het bedrag moeten verhogen van €130,00 naar €155,00 en nu wederom naar €185,00.

Ronduit belachelijk voor een lichte stijging in het verbruik voor stoken en een daling in het electriciteit verbruik! Dit terwijl ik mijn verbruik bij het afsluiten al ruimer had genomen toen ik het contract aanging!

Garantie dat ik tenminste 1 jaar het zelfde tarief zou betalen....

Dit onder het mom van een GAMMA kluscheque ter waarde van €150,00!

Afspraken welke men absoluut niet na komt! Heb in geen enkel huis ooit zoveel betaald per maand, ook niet de afgelopen 3 jaar voorafgaand voor ik bij Essent kwam in dit huis!

En als je iets later betaald hangt men direct aan de telefoon met aanmaningskosten als dreigement!

Overstappen heeft zo totaal geen zin als men je zo voor de gek houd....3 jarig contract!?!

Heb vandaag mijn maand termijn verhoogd naar €185,00 terwijl men €184,00 adviseert, echter ik hou niet van te weinig betalen. Vervolgens na bevestiging krijg ik te zien dat met deze verhoging ik alsnog €75,00 bij zal moeten betalen in oktober met de eindejaarsnota terwijl dit niks zou zijn bij een verhoging van €184,00 euro!

Echt onbegrijpelijk stelletje boeven

25-05-2016

Nieuw contract

Aangezien Nuon mijn huidige leverancier is en mijn contract binnenkort afloopt zou ik op 22-05-2016 gebeld worden met een nieuw voorstel.

Geen telefoontje gekregen dus zelf maar aan het bellen gegaan en per mail een voorstel gekregen.

Volgende dag contact opgenomen en gevraagd naar aanpassing van het gedane voorstel, dit kon alleen aar mondeling worden gedaan en niet worden verstuurd per mail? Na enig aandringen toch gekregen.

Kwam toevallig bij Essent terecht en heb hen telefonisch benaderd. Prima voorstel gekregen met duidelijke toelichting door een aardige dame. Aangezien er uiteindelijk weinig tot geen prijsverschillen in mijn geval zijn ben ik met Essent in zee gegaan. Nu maar kijken hoe e.e.a. zich in de toekomst ontwikkeld.

M.tjon
11-05-2016

Essent is een bedrijf, dat misleidt en bedriegt

Essent tracht een lange termijn contract door mijn strot te drukken. Alleen door annuleringskosten kan ik hier van af komen, anders staat de deurwaarder voor mijn deur. Wat een immoreel bedrijf, dit is echt een Boerenstreek, waarbij zij zich verschuilen achter de Colportagewet.

Nico
25-04-2016

Zeer slecht

Zeer onbetrouwbare partij geen zaken mee doen !

Men vergoedt niet de opzegvergoeding terwijl er telefonisch wordt aangegeven dat men dit wel zou doen.

Natalia
30-03-2016

Misleidend, liegen, willen je alleen maar op de kosten jagen.

Ik heb voor de jaarafrekening van 2014/2015 een betalingsregeling getroffen van 3x 155euro.

Ik heb gelijk de eerste termijn betaald. De tweede termijn is ook ruim op tijd betaald.

Er is een fout gemaakt bij de betaling van de 2de termijn. Mijn partner heeft per ongeluk het betalingskenmerk verkeerd ingevuld. Gelijk na de betaling heb ik Essent gebeld en verteld dat er 155 euro is overgemaakt maar dat het betalingskenmerk niet juist is.

Dame aan de telefoon heeft me gezegd dat dit geen probleem was omdat het bedrag en alle andere gegevens wel juist waren. Leugen 1. Als zij mij daar eerlijk had verteld dat Essent van de situatie misbruik gaat maken had ik niet geaarzeld en alles in 1x betaald.

paar weken later sturen ze iemand naar m'n huis die een dreigkaartje achterlaat met dreigementen over afsluiting en extra kosten ed. Dit terwijl er dus netjes werd betaald. Dame van Essent heeft me dus mooi voorgelogen want mijn betaling eerder werd als voorschot gezien door Essent. Ik heb die persoon van het dreigkaartje gebeld en de situatie uitgelegd waarbij ik ook heb gezegd dat ik GELIJK weer ging betalen omdat ik het zonde vind van extra aanmaningskosten. Hij kon me heel blij vertellen dat er al 40euro bij is gekomen. Na druk op hem gezet te hebben omdat Essent verkeerd bezig is heeft hij me beloofd om Essent te bellen en mij terug te bellen. Belt die me in 2min terug met ; nee die aanmaningskosten blijven!

Heb alle gesprekken met hem en de dame van Essent aan de tel trouwens opgenomen via een simpel programma op de gsm.

Ik stel hem voor om de rest maar gelijk op te lossen en dat ik 200euro gelijk na het gesprek ga betalen en de overblijvende 200euro. Dit is dus niet alleen de eindejaar afrekening maar ook een voorschot op een voorschot omdat mijn eerdere betaling als anderhalve maand voorschot hebben berekend.

Leugen 2 : Meneer aan de tel lijkt erg blij met de oplossing en zegt mij dat als ik 200euro overmaakt alles weer ook is en dat ik de overblijvende 200euro voor het einde van de maand kon betalen.(Ook dit gesprek is dus opgenomen). Ik heb dus na het gesprek ook 200euro overgemaakt.

Vandaag 30-3-2016 heb ik ingelogd op mijn Essent om de overige 200euro te betalen en ja hoor nog meer aanmaningskosten. Lekker he , Essent. Zelf fouten maken en liegen waardoor jullie extra misbruik van de situatie kunnen maken.

Ik heb dus zojuist de "dreigbrief heer" gebeld om hem te vertellen dat er alweer extra kosten bij zijn gekomen voor de 3de keer terwijl ik betaald heb. En dat het nog geen einde maand was zoals hij heeft aangegeven.

Nu word meneer opeens anti Essent en verteld die me hoe slecht Essent wel niet is met dit soort situaties. Alsof hij mij niet heeft voorgelogen en valse afspraken met me heeft gemaakt.

Hoe langer het gesprek heeft geduurd hoe brutaler de Essent medewerker werd en hoe onnozel hij dan ook even een paar keer tegen me zegt dat ik maar op tijd moest betalen. Dit dus terwijl ik op tijd had betaald met een verkeerd kenmerk en dat de essent medewerkster me heeft verteld dat dit geen probleem zou worden.

Maar goed dat ik gesprekken waarin zoveel word gelogen en waarin de brutale anti-essent medewerker essent zwart maakt automatisch opneem. Kan nog leuk staan later als link op reviews over essent die ik ga plaatsen.

Ik heb essent gebeld zojuist en gevraagd wat de kosten gaan worden als ik vertrek. Weer 150euro.

Nou die krijgen jullie ook want vandaag ga ik naar andere aanbieders op zoek.

Ik heb alles maar betaald zodat ze niet nog meer misbruik van de situatie kunnen maken.

Ik heb dus 3x voor niets aanmaningskosten gehad. En weet ik veel hoeveel extra kosten nog.

Waardeloze service en medewerkers.

01-03-2016

Essent luisterd

Met mijn essent ben ik zeer tevreden.

Eerder had ik een nieuw contract afgesloten met essent,

maar een paar dagen later zag ik op een vergelijkingssite een aanbieding van het zelfde essent.

Vaste klanten krijgen 150 euro korting op hun eindafrekening.

Toen ik naar de essent klantenservice belde, was het geen enkel probleem om over te stappen.

Dus dank u essent voor deze 150 euro.

Michael
29-01-2016

Agressieve en misleidende verkoop

Na een gesprek werd een voorstel/optie verwacht voor een energiecontract. Dit bleek achteraf een contract. Omdat ik niet binnen 2 weken annuleerde, krijg ik nu een contract in mijn mij, waarmee ik alleen via annuleringskosten vanaf kan komen. Wat een BOEVENSTREEK !

Harm
05-01-2016

Opgelicht door Essent

Ik ben een jaarcontract aangegaan in 2015 met essent. Als welkom kreeg ik een bonus van 200 euro, welke aan het einde van de contractperiode uitgekeerd zou worden als je de gehele contractperiode bij Essent zou blijven.

Ik had bij Essent een digitaal dossier, ik heb deze enkele weken geleden nog nageslagen om zeker te weten dat ik dit goed had begrepen.

Na de contractperiode was ineens mijn dossier verdwenen... En nu ontkent Essent dat ik 200 euro bonus zou krijgen.

Ze kunnen deze afspraak nergens meer vinden!

Ik vermoed dat dit soort praktijken kwade opzet is. Wie heeft hetzelfde ervaren?

Kelly
05-01-2016

Via mail aan een contract vast van 5 jaar zonder goed keur van betrokkene

Een tijdje geleden kreeg ik mijn eindafrekening binnen van essent. ik moest €750,00 bij betalen, oke heb ik te veel verbruikt is het logisch dat ik extra moet betalen. bij het telefoon gesprek hebben ze aangegeven me een aantal email te sturen niet erbij vermeld dat er een eventuele nieuwe contract bij zat. ik was inmiddels al over gestapt na een andere leverancier. deze eventuele nieuwe contract zou voor 5 jaar vast staan dus ik kreeg er een boete boven op van €250,00 omdat ik aan contractbreuk gedaan had. hoe vaak krijg je wel niet email binnen kwa "spam" ze kunnen wel schriftelijk een brief sturen vanwege de contract breuk maar niet tussen door je er aan helpen herinneren dat je eventueel aan een contract zit van 5 jaar! ik hoop dat er wel wat aan gedaan zou kunnen worden ik kan gewoon geen €1000,00 missen

Jack
21-11-2015

Vervanging Nest 3?

Dit was het te verwachtte antwoord van Essent? Daar stoppen we dus mee zodra contract afloopt na 38 jaar klant te zijn geweest!

Ik wil u danken voor uw email. Ik heb u hierover telefonisch willen spreken op telefoonnummer: 000000 maar u was jammer genoeg niet in de gelegenheid om deze op te nemen. Wanneer wij een product uitgeven bij een contract en er wordt een nieuwe versie daarna ontwikkeld kunnen wij deze niet aan een klant aanbieden. Wij bieden de NEST aan bij een contract maar NEST is zelf niet van Essent.

Daan
23-10-2015

ESSENT misleidt en Chanteert

Wie een energiecontract afsluit bij ESSENT, moet er rekening mee houden dat ze in zee gaan met een partij die Chantage en Misleiden in hun DNA hebben zitten. Dat blijkt uit de manier waarop hun contracten en procedures in elkaar steken.

Misleiden want de kosten vallen ca 15% hoger uit dan word voorgespiegeld. Chanteren want contractwijzigingen worden geblokkeerd door boeteclausules die door 99% van de mensen niet worden opgemerkt tijdens het tekenen.

Even concreet mijn geval: Ik trek in bij mijn partner. Zij heeft reeds een energiecontract, dus mijn eigen contract moet opgezegd worden. ESSENT brengt nu een boete van 125 Euro in rekening wegens opzeggen binnen de contractperiode.

Wat ESSENT hiervoor als oplossing aandraagt, is dat je de energieleverancier van je partner opzegt en hen daarvoor in de plaats energie laat leveren: een duidelijk geval van chantage.

Dat een boete bij voortijdig opzeggen van een contract niet noodzakelijk in rekening gebracht hoeft te worden, blijkt wel uit het feit dat ik ook inboedelverzekering (Unive), Internet en televisie (Ziggo), huur (De Alliantie) allemaal zonder problemen en rare boetes heb kunnen opzeggen.

En ik geloof best dat wat ESSENT doet allemaal legaal is, zal juridisch geen spelt tussen te krijgen zijn. Kortingen, tegoedbonnen van Mediamarkt of andere fopzooi, die je door deze boete dus gewoon zelf betaald, is in gewone mensentaal natuurlijk wel misleiding.

Het enige wat ik nu kan doen is mijn verhaal hier plaatsen en hopen dat er daardoor op zijn minst een paar mensen afzien van het in zee gaan met ESSENT. Damage control bedrijfjes hoeven ook geen contact met mij op te nemen, dit verhaal blijft staan en ik hoef de 125 Euro niet terug.

Gr,

Daan

Groot
30-09-2015

Bedrijf met slechte administratie en een voordeel wat altijd aan hun kant ligt.

MJaatrcontract ten einde, meterstanden dioorgegeven.

Ik verwachtte geld retour ivm zonnepanelen.Dit ook aan essent doorgegeven.

Echter bleken op mijn eindafrekening standen te staan die niet mijn standen waren.

Deze waren ingeschat, terwijl ik van essent keurig bericht had gehad dat de door mij opgegeven standen aangekomen waren en verwerkt zouden worden.

Een verschil van 850 kwh in voordeel van essent. En termijnbedrag met 20 euro omhoog.

2x gebeld hoe dit kon. 2x afgepoeierd dat de standen klopten.

Pas bij het 3e telefoontje begon er iets te dagen.

Inmiddels wacht ik al 7 weken op een nieuwe jaarafrekening op de door mij opgegeven standen.

Ik moet behoorlijk geld terug krijgen.

Essent wijt het verschil aan mijn meter die terug draait. Netbeheerder Alliander zegt dat mijn meter goed en geschikt is en heeft inmiddels aangeraden een klacht bij de ACM in te dienen.

Ik ben volkomen klaar met dit bedrijf.