Essent reviews

Melanie
30-12-2020

Erg misleidend!

Mondeling is mij destijds niet vermeld dat ik een contract van 3 jaar zou afsluiten. Ze hebben dit alleen schriftelijk bevestigd. Als ik vraag op ik de opname van 2019 kan opvragen, doet Essent moeilijk. Ze weten namelijk dat ze goed fout zitten. Ik ben dit jaar overgestapt naar Vattenfal en omdat het binnen de 3 jaar is (wat ik dus helemaal niet wist?) moet ik een opzegboete betalen van 150 euro en nogmaals een opzegvergoeding van 250 euro betalen! Dit is in totaal 400 euro! Dit heb ik in het verleden nog nooit meegemaakt! Ik heb zelfs gevraagd of ze me als klant langer konden houden zodat ik deze "boete" niet hoef te betalen, maar zelfs dit is niet mogelijk. Ze denken totaal niet met je mee en zijn in het begin met de afsluiting al niet eerlijk geweest. Schandalig!

Dirk
15-12-2020

Essent houdt mensen voor de gek

Een 1 is nog teveel.

Na onze verhuizing kregen we geen acceptgiro meer.

3 keer ervoor gebeld na nu 6 maanden nog niet voor elkaar gekregen, sturen ongewenst een mail met een betaallink na het verkeerde adres waar hij ook nog in de spam terrecht komt, resultaat een boete van 20.00, is nu 2 keer gebeurd.

Nu weer betaallink niet ontvangen, gebeld, mesten voor 23 december betalen, nu 15 december de boete verhoogd tot 40,00, nooit ergens een achterstand gehad, essent heeft de zaakjes niet onder controle, sterker nog, we krijgen de indruk dat ze het moedwillig doen.

Nooit meer essent, ik wacht geduldig af dat ze weer langs de deuren gaan om hun producten te verkopen, die persoon kan meteen langs de tandarts

13-12-2020

Wat ze zeggen en wat ze doen, heeft niets met elkaar te maken.

Essent liegt aan de deur, Essent liegt aan de telefoon. Essent doet er alles aan om nieuwe klanten te krijgen, maar niet op een eerlijke manier. Niet vertrouwen, wat ze je ook op de mouw spelden!

04-12-2020

Hardnekkige en onbeschofte colportage

Vandaag stond iemand aan de deur met een groot logo van Essent, om energie te verkopen. Aangegeven dat wij hieraan geen behoefte had (door mijn meerderjarige zoon). Dezelfde avond staan ze er opnieuw, en op opnieuw aangeven geen belangstelling te hebben, kreeg ik een opgestoken vinger van de colporteur.

Ilse
03-12-2020

Dwingend, onbeschoft

Net Essent aan de deur gehad. Eerst 1 persoon die mij verzocht om mijn telefoon te pakken en het verbruik te laten zien want ze vond het zelfs schokkend dat ik bij een andere leverancier zat. Vervolgens kwam er een 2e persoon bij die zich afvroeg waarom ik in godsnaam bij een andere leverancier zit. Ik heb ze verteld dat ik niet weer wil overstappen want dat heb ik een maand geleden al gedaan, waarop ze bleven aandringen dat ik daar niets voor hoef te doen maar zij het gingen regelen. Ook vertelde ze dat ik kon switchen naar Vattenfall en ook daarop heb ik gezegd dat ik geen interesse heb omdat ik meer van de groene stroom ben. Hierop kreeg ik een reactie: 'Daar ruikt de stroom echt niet beter door en je kan mee doen aan een jaarlijkse plant je boom dag, dus ik maak het voor je in orde'. Ik zeg wat maak je in orde want ik blijf bij mijn huidige leverancier. 'Oh waarom?, ben je daarmee getrouwd?'. Waarop ik heb gemeld dat ik het nogal een dwingende houding vind en wil dat ze weggaan. Nou dat deden ze wel, want ze hadden toch al een goede dag gehad. Heel fijn voor je Essent. Als je misschien normaal communiceert kon je nog een betere dag krijgen.

Diny
22-11-2020

Mondelinge afspraken worden niet nagekomen

Medewerker van Essent aan de deur: U kunt gratis overstappen naar Essent. Wij nemen de kosten voor de afkoop bij de huidige leverancier over! Looptijd 1 jaar.

Wat blijkt;

Looptijd van het contract is 5 jaar. Kosten voor overname is gelimiteerd dus niet de volledige kosten worden vergoed.

Klacht bij Essent ingediend; Krijg daar te horen dat ik binnen 14 dagen had moeten reageren maar over het feit dat de medewerker liegt aan mijn deur om zo klanten te werven wordt verder niet op ingegaan.

Carmen
20-11-2020

Diefstal op legale manier

Niet toepassen van sociale tarief!, geen eindafrekening na doorgeven van meterstanden!, mij als klant onder druk zetten , verschillende medewerkers aan telefoon gesproken zeggen allemaal iets anders geen communicatie niks u gewoon negeren , leugens en bedrog al weken telefonisch contact had gewoon u vanher kastje naar het ‘muurtje sturen! Nooit meegemaakt

Joop
10-11-2020

Overstappen onmogelijk gemaakt!

Wilde overstappen naar een andere energie leverancier tegen lagere tarieven. Wat schertst mijn verbazing, ik moest €1000,- borg betalen bij de nieuwe leverancier omdat ik volgens ESSENT een wanbetaler was wat totaal belachelijk was en ongegrond! Zo wil ESSENT het onmogelijk maken om over te stappen en klanten ook nog eens in een kwaad daglicht te zetten.

Robbie
30-10-2020

Topservice

Alles helemaal goed geregeld, topservice!

Ash
29-10-2020

Ombeschofte werknemers!

Onbeschoften werknemers.

Geen bescherming, geen handschoenen niks! Wel mijn moeder die met een scarale gezondheid zit in gevaar brengen. Ik vindt dit ronduit belachelijk. Niet met woorden te bevatten.

Ik vindt het ronduit slecht en ongeschoft hoe de mensen van dat bedrijf zich NIET bekommert om andere mensen hun veiligheid! Schandelijk!

Een ronduit waardeloos bedrijf!

Nathalie
23-10-2020

Niet intrappen!

Mijn tip Vattenfall daar weten ze wel hoe het moet.

Walgelijke klantenservice

Walgelijke behandeling

Niet doen!

Nico
12-08-2020

Telefoonterreur

Sinds ik weg ben bij essent, word ik steeds telefonisch lastiggevallen. Ze gebruiken telkens een ander nummer en heb al meer dan 10 keer gezegd dat ik niet meer gebeld wil worden.

07-08-2020

Nepcontract

Ik was klant van essent totdat ik opeens zag dat ik een 5 jarig contract zou hebben (iets wat ik nooit af zou sluiten) vervolgens essent opgebeld met de vraag waar mijn handtekening of goedkeuring zou staan, er was een opname gemaakt en deze gingen ze erbij zoeken. Ik vertelde hem dat het geen probleem was, na 3 weken kwamen ze zelf tot de conclusie dat deze er niet was, ze kwamen met de volgende oplossingen: 1. Contract ontbinden (kostenloos) 2. Doorgaan met lopende contract. Ik vroeg naar oplossing 3 want 1 was logisch en 2 was raar. Dit was het beste voorstel wat ze hadden. kortom waardeloos. Zijn er meer mensen met nepcontracten?

05-08-2020

Geen tekst of uitleg

Ik heb drie panden die door Essent worden voorzien van energie.Nu komt het, 2 van deze panden heb ik laten afsluiten maar ik moet nog steeds 98 euro per pand aan energie betalen,rara hoe zit dat.Ik krijg geen gehoor,men wil niet langskomen.Het is een onbeschofte bende.Ik betaal de rekeningen niet meer en zie wel hoe het gaat aflopen.Maak je geen zorgen,ik heb me ingedekt

Di Quartiere
03-07-2020

Essent verschaft verkeerde informatie

Geachte heer/mevrouw,

Op 27 mei kreeg ik mijn eindrekening van Essent binnen.

Omdat ik de vraag had hoe deze is opgebouwd heb ik met de klantenservice van Essent gebeld.

De alleraardigste jongeman (naam even kwijt) heeft mij keurig geholpen en heeft mij duidelijk uitgelegd hoe de eindrekening is opgebouwd.

Ik eindigde het gesprek met de vraag of de eindrekening de enige kosten zouden zijn en dat ik verder geen bijkomende kosten zou hebben. Het antwoord was , nee die 56 euro is het enige wat u Essent verschuldigd bent.

Prima, en terecht. Daar zal je mij absoluut niet over horen.

Vervolgens krijg ik gisteren alsnog een mail dat ik ook nog eens 100 euro moet bijbetalen i.v.m. het welkomstgeschenk.

Alsnog gebeld met de klantenservice en kreeg ik een erg onaardige vrouw aan de lijn.

De toon die mevrouw aansloeg gedurende het gesprek was erg onaardig en zeker niet (ex)klantvriendelijk. Onacceptabel!

Ik stelde de vraag waarom er niet tegen mij gezegd is op 27 mei dat ook nog eens 100 euro bijkomt voor het welkomstgeschenk.

Mevrouw had totaal geen fatsoen om het te begrijpen en zegt letterlijk: het maakt niet uit of mijn collega dat wel of niet gezegd heeft.

Deze extra 100 euro stond al in het systeem en had de alleraardigste jongeman wel moeten zien zei mevrouw.

Uiteraard is het wel van toepassing waarom meneer dit niet aan mij verteld heeft terwijl ik daar wel om vroeg.

Ik ben dus verkeerd geïnformeerd en ik stelde een heel normale vraag aan mevrouw.

Hierbij doe ik een voorstel om in ieder geval 50 euro kwijt te schelden want dit is niet de manier hoe de klant te woord wordt gestaan, ook al is de klant bij Essent weggegaan om wat voor reden dan ook.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Gina
17-06-2020

Deur aan deur

Net een medewerker van Essent aan de deur. Keurig met een anderhalve meter pijl aan de deur. Hij wil zijn verhaal afsteken, waarop ik zeg: stop maar, ik heb nergens tijd en interesse in. Ja maar mevr. Ik weer: doe geen moeite ik heb er gen zin in. Ik hoef toch niet uit te leggen, waarom ik er geen zin in heb. Duidelijk toch? Toch weer proberen, dus ik doe mijn WIJS vinger omhoog {net als voeger tegen de kinderen} en zeg; wat begrijp je niet, ik zeg dat ik er geen zin in heb. Krijg ik me daar een preek dat ik niet zo respectloos met mijn wijsvinger omhoog moet gaan staan! dat vond hij erg denigrerend. Nou ja zeg, wie is hier respectloos? Je valt mij onnodig lastig bij MIJN huis! Ik zeg tegen hem, het is niet mijn middelvinger. In deze tijd dat ieder maar mag zeggen en schrijven wat ie wil mag ik geen vermanend vingertje naar je zwaaien? NADAT ik je drie keer had gevraagd om op te houden? Na nog een paar schampere opmerkingen van hem, heb ik gezegd: jongen kijk eens lekker om je heen er gebeuren ergere dingen dan een wijsvinger.

Ik heb de deur dicht gegooid. Dat had ik eigenlijk meteen moeten doen.

Doe is ff normaal zeg, of is dit normaal?

Diana
23-05-2020

Terror telefoon

Sinds januari zijn wij van Essent naar een andere leverancier overgestapt. Wij zijn inmiddels al zo vaak gebeld of wij niet weer over willen stappen naar Essent dat ik er niet goed van word. Als ik zeg dat ik niet over wil stappen blijven ze doorpraten dat het veeeeeelllllll goedkoper is geworden enz. Ik kan die persoon ook moeilijk verstaan zodat het nog irranter wordt. Bah Bah waardeloos gedoe.

Christel
20-05-2020

Waardeloze praktijken

Telefonisch contact gehad met persoon die zei dat hij belde uit naam van Green choice, (onze huidige energie leverancier) kijken of we voordelig konden verlengen. Moest naam adres en rekeningnummer hebben, waarom een rekeningnummer om te kijken voor besparing, en dat heb ik ook gezegd. Rekeningnummer niet gegeven en telefoon gesprek afgekapt. Drie dagen later kregen we bericht van Green choice, jammer dat jullie bij ons weggaan, gelijk gebeld en gevraagd hoezo, nou jullie zijn klant bij Essent. We hebben het terug laten draaien, want we wilden niet weg bij Green choice, en zeker geen klant worden van Essent. Waardeloze praktijken.

Ruth
14-05-2020

Nooit meer bij Essent

Vorig jaar ben ik over gestapt naar Essent. Ze gaven aan dat ik voor minder geld ik meer zou krijgen. Daarnaast was ik met mijn vorige partner bijna 10 jaar lid van Essent en had geen klachten, nu denk ik heb het nooit zo gecontroleerd als nu dus ik dacht waarom niet?

Na een jaar bleek dat niet het geval. Ik had minder verbruikt in 2018 en een warmtepomp gekregen maar ik moest bijna 500 euro meer betalen dat het voorgaande jaar. In 2020 heb ik qua gas 1250m3 verbruikt, en qua elektra 1694kwh. In 2020 voor hetzelfde aantal maanden 1254m3 voor gas en 1671kwh voor elektriciteit. Mijn jaarafrekening in 2019 was 1168,59 euro en die van Essent in 2019, 1620,85 euro.

Ik heb toen besloten om over te stappen. Ik heb daarna nog twee maanden februari en maart bij Essent afgenomen. Ik kreeg een jaarafrekening waarin ik in totaal bijna 500 euro moest betalen voor twee maanden stroom en gas. Ik gaf aan dat ik vanwege quarantaine ergens anders verbleef en een maand niet thuis was geweest, dus niks verbruikt , en ik het niet vond kunnen dat ik voor een maand bijna 500 euro zou moeten betalen. Er kwam een verhaal dat dit te maken had met de wintermaanden en dat de zomermaanden het niet recht zouden trekken omdat ik was over gestapt. Heel bijzonder dit. Als ik nou een grote woning had(25m2) en de kachels overal aan dan zou ik het snappen. Dit is niet het geval. Ik ben heel zuinig. Ik was twee keer per week, droger 1 x per week, de kachel alleen in de woonkamer aan op 17, ik kook zuinig, ben in het weekend bijna niet thuis en wat ik noemde ik heb in september een warmtepomp ontvangen. Ik zou nooit iemand aanraden om bij Essent aan te sluiten.

We zijn er ook niet uit gekomen. Ik heb meerdere keren geprobeerd telefonisch contact te krijgen wat niet lukte dus per mail contact gehad en we zijn er niet uit gekomen. De mails zijn niet gericht op mijn vragen maar meer op hun eigen beleid.

Wat nu betekent dat ik bijna 500 euro moet betalen in een maand.

Nico.
04-05-2020

Mag ook wel eens gezegd worden !

Ben al van begin Essent klant en ben van plan om

in juni te verlengen.ze waren al die jaren een goede

leverancier. Ik heb in al die jaren nooit hoeven te bellen Dus Ik ben tevreden, houden zo Essent!