Essent reviews

Anne
17-03-2020

Na meer dan 50 jaar klant geen begrip!

Mijn vader is verhuisd naar verzorgingstehuis. Op 4 febr. gebeld met Essent dat 26 febr. de sleutel van appartement werd ingeleverd. Ik moest de meterstanden op die dag doorgeven en dan kwam de eindafrekening. Op 26 febr. meterstanden door gegeven. Op 1 maart kreeg ik een mailtje dat ze de eindafrekening op zouden maken. Op 5 maart een mailtje dat de eindafrekening klaar was en op 19 maart werd afgeschreven. Tot zover geen probleem. In mijn beleving is op zo'n eindafrekening alles verrekend. Alles wat er betaald is of eventueel nog betaald moet worden. Zo staat het er ook. Totale energiekosten - in rekening gebrachte termijnen tm 26 febr. = door u te betalen bedrag.

Echter wat schetst mijn verbazing dat er op 15 maart een mail komt met een herinnering voor het termijnbedrag van februari met €20 incassokosten vanwege te late betaling!? Hoe kan dit? Op 1 maart was de eindafrekening al klaar en wisten ze dat dit bedrag blijkbaar nog niet betaald was. Dan hadden ze dat toch bij de eindafrekening kunnen verrekenen? Ik heb gebeld en werd zeer onaardig te woord gestaan. De betreffende dame wilde absoluut niet naar mijn argumenten luisteren. Het is ongehoord hoe onbeschoft Essent om gaat met mensen die meer dan 50 jaar klant zijn geweest. Mensen stap over naar een goedkopere en klantvriendelijker energieleverancier!

La
26-02-2020

Klant worden zonder dat je er ooit om gevragen hebt.

Ik kan maar 1 ding zeggen over Essent, "Fraudeurs" die houden je op welk manier dan ook voor de gek.

19-02-2020

Zwieber “Essent” niet stelen !

J.L in December 2019 mijn meterstanden doorgegeven en zou dan in Januari 2020 een einde jaarafrekening per post moeten ontvangen waarin staat wat mijn nieuwe termijn (maand) bedrag zou moeten worden en dat ik mits ik teveel heb betaald (van t’ afgelopen jaar en volgens mijn berekeningen is t’ ook zo) ook nog geld terug kan verwachten in Februari op mijn rekening wat tot heden nog steeds niet is gebeurd en ook heb ik de eind jaarafrekening nog steeds niet ontvangen per post, probeer in te loggen bij Mijn Essent en melden ze ook nog ff doodleuk dat mijn e-mailadres niet bekent is bij hun maar what about my klantennummer dan?

Nou heb ik ook nog sterk mijn vermoeden dat mijn nieuwe termijn (maand) bedrag ook nog een suprise by the end of the month dingetje gaat worden.

Heb ik na 12jaar klant te zitten wezen bij ze ineens met Zwiebertjes te maken?

Sh
18-02-2020

Slechte klantenservice

Ik heb ook recentelijk slechte ervaring met Esssent. Vanwege lage saldo, voorschotbedrag van Essent was teruggestoorneerd. Van mijn andere leverancier, Eneco dat gebeurde ook. Vanuit Eneco kreeg ik een email herinnering met betaalmogelijkheid en uiterste betaaldatum. Dat vind ik netjes en voldoende.

Vanuit Essent eerst kreeg ik een email. Daarna kreeg ik sms. Daarna belde ze mij s'avonds naar prive nummer. Ik miste dat belletje. Paar dagen later bellen ze opnieuw op mijn privenummer op werkdag.

Ik zei tegen hun op telefoon dat dit ging te ver: een email herinnering is voor mij voldoende. Ik zeg tegen de jonge aan de lijn mij niet bellen: maar zijn antwoord was ze gaan blijven bellen tot dat ik voorschotbedrag betaal. En het feit is uiterste betaaldatum (die was doorgegeven in de email van essent) was nog niet voorbij.

Agressieve gasten! Alleen maar betaal, betaal, betaal! Geen service en naar klant niet luisteren.

Een goede reden om naar een andere provider over te stappen.

Henno
17-02-2020

Eindrekening

Na een half jaar krijg ik het bericht van Essent dat ik een termijn had overgeslagen. (Ik was dus te laat met betalen) Dit kon ik ook na gaan op mijn Essent. En het klopte wat ze beweerde. €120 achterstand echter gebruikte ik minder dan 80 aan energie. Ik stelde voor om het overschot aan teruggave te verekenen met mijn achterstand want met mijn minimale inkomen zou ik anders in de problemen komen. Dit kon nieten ik moest hun toen €680,- betalen als garand stelling.

Dus na deze ik weer bellen en onbeschoft te woord gestaan door hun medewerker. Dus zeg ik op op 15 jan. Krijg ik een eindrekening waar een bedrag opstaat van €145,60 per 12 feb. te storten door Essent op mijn rekening. Vandaag weer moeten bellen want ik heb niks ontvangen van Essent. Krijg ik tehoren dat ik hen 280 moet betalen. Terwijl de eindrekening die ik via mail en op mijn Essent.nl staat dat ik geld krijg. Ook als ik het na reken en de extra kosten meeneem kom ik op een bedrag uit van 145,60 die ik moet krijgen van hen.

Ook híer over terug gebeld en na een gesprek van 15minuten was de uitkomst. Laat het maar voor de rechter komen. wat een slechte service en wat een domme mensen die niet snappen dat ze zelf het voorschotbedrag (voor de overige 6maanden) hebben mee genomen in hun koste plaatje terwijl ik dus geen klant meer ben bij hen. Kunnen ze nou echt niet rekenen of is dit opzet dat je eerst zegt wanbetaler, hier een nog hogere rekening en dan als iemand je zat is en weg gaat hij zijn geld ook niet krijgt. Essent ik mag hopen dat ik je niet tegen kom want op stelen van minder bedeelden staat de "doodstraf" in mijn huis.

Tessa
17-02-2020

Je betaalt maar

Wij ontvingen een aanmaning van essent voor een rekening die wij niet betaald hadden. is ons nog nooit overkomen, en een herinnering hadden wij niet ontvangen. de rekening zou op de 22e afgeschreven worden. in 3 jaar tijd is het 1 keer voorgekomen dat de rekening voor de 24e is afgeschreven, normaliter altijd erna. hadden ze geen gehoor aan, afgewimpeld onder het mom van ''het is je eigen verantwoordelijkheid en in ons systeem staat wel dat we een herinnering hebben gestuurd''.

ontzettend onvriendelijk te woord gestaan. zoals ik al bij anderen lees, mist het woord 'service' in klantenservice.

Marielle
05-02-2020

Essent?

Net een man aan de deur lallend en zwaaiend met een tablet waar Essent op stond. Kwam weinig zinnigs uit, leek wel dronken. Toen ik zelf vroeg wat hij kwam doen en dat ik geen interesse had in Essent riep hij : ik ook niet. Ik heb hem een fijne avond gewenst en de deur op slot gedraaid.rare ervaring

Joey
03-02-2020

Valse voorwendselen

Essent stuurt personeel op pad om potentiële klanten onder valse voorwendselen een contract te laten tekenen. Vervolgens krijg je een contract thuisgestuurd waar dingen in benoemd staan die niet tijdens het gesprek zijn genoemd en hier kom je dan een jaar later achter. Pas op: laat deze mensen NOOIT binnen als ze voor je deur staan. Ik heb mijn lesje wel geleerd.

Mo
23-01-2020

Duur duurder duurst

Ivm verhuizing overgestapt naar essent met 1 jarig contract zou voordeliger zijn dan bij Nuon met flexibele tarieven. Wat blijkt nadat de afrekening komt zijn ruim 400 euro duurder uit dan normaal, je kan mij niet wijsmaken dat na nog geen 2 jaar de energie zoveel duurder is geworden. Normaal kregen we altijd rond de 495 euro terug en ons verbruik lag niet zoveel hoger kan nooit ruim 400 euro zijn. Wij zijn weer overgestapt en essent ko t er bij ons nooit meer in.

20-01-2020

Klantenservice zonder service

Krijgen een brief dat er achterstand is en wij openstaande en een waarborg moeten betalen van 350euro. Bel je netjes op dat wij niet kunnen inloggen en van mening zijn geen achterstand te hebben meer dan 1 maand. Dit bleek een maand extra te zijn. Spreken af dit per direct betalen en doen dat en word er gezegd dat er niets aan de hand is. 5 dgn later weer een brief we hebben achterstand weer bellen en zeggen ze niets aan de hand. Want u bent bij daarna krijg je 3 mensen aan de lijn die de afspraken ontkennen en zich houden aan afsluiting terwijl je bij bent met betalen.

Fennie
13-01-2020

Mooie verkooppraatjes aan de telefoon

Ook ik ben er in getrapt. Werd gebeld dat ze een aantrekkelijke aanbod hadden. We zouden dan €150 krijgen. Er over nagedacht en we zijn terug gebeld. Het verhaal was echt zo :€150 en verder geen boete voor ons. Dus zo gezegd zo gedaan. Per 1 december 2019 overgestapt. Als het allemaal rond is krijg je pas te horen dat als het goed is we die 150 pas in oktober dit jaar krijgen . Ook hadden we schijnbaar hij onze vorige leverancier nog een boete staan van €100 die we nu wel moeten betalen . Bellen met Essent ga ik niet doen. Ga geen 0900 nummer bellen. In een reactie via Facebook is het enige wat ze zeggen: spijtig dat u niet juist bent ingelicht.Zodra wij weg kunnen zonder boete doen we dat gelijk. Hebben er geen woorden voor. Goedkoper contract zeggen ze.

Rudy
14-12-2019

Cashback

Verleden jaar overeenkomst getekend met Essent. Na 1 jaar zou er 100€ teruggestort worden op mijn rekening.

Is tot op heden, niettegenstaande 3 mails nog steeds niet gebeurd. Zeer zwak dus van Essent.

Ben ondertussen overgestapt naar andere leverancier.

Dénise
24-11-2019

Ben er ingestonken

Bizar, vorig jaar over gestapt na een telefoontje van essent. Want ik zou geld kunnen besparen. Een kleine gierige 20 euro. Maar ach, als kleine net startende ondernemer is elke euro er 1. Ik heb een kleine woning. Ben alleen. Dus een bedrag van 66 euro was in the pocket. Echter nu exact een jaar later. Bam. Een afrekening of ik even 900 euro wil betalen. Daarnaast ging mijn maandtarief van 66 euro naar 217. Incl de aflossing van ruim 220 euro per maand. Betaal ik nu ruim 400 euro in de maand aan dit bedrijf voor een appartement wat niet groter is dan een postzegel met een postzegel er boven op. Helaas een contract van 5 jaar. Immers het zou 66 euro per maand zijn. Ben ik zwaar de klos. Ik overweeg juridische stappen. Oh ja. Mijn meterstanden hebben ze ook nog eens geschat en ondanks dat en de werkelijke meterstand hebben ze er geen boodschap aan. Ik heb zo’n spijt dat ik ben overgestapt. Was eneco toch zo slecht nog niet. Eneco het spijt mij dat ik jullie verraden heb. Essent. Shame on you! shame on you!

JPV
21-11-2019

Klantenservice Essent kent geen service

Essent Klantenservice heeft geen service.

Koop niets bij Essent Webshop want Essent kent geen garantie.

Garantie? "Belt u zelf maar naar de fabrikant".

Niet opgelost? "Stuur zelf maar even een mail naar de fabrikant".

Nog niet opgelost? "Stuur nog maar een mail naar de fabrikant maar we kijken wat we hier kunnen doen en we bellen u terug". Dus niet!

Bijna een week verder met bellen, wachten, mailen, wachten enz enz enz.

Na bijna een week is het resultaat dat je zelf het artikel bij een andere leverancier moet bestellen, dat krijg je vergoed, maar van alle overige kosten om dit belabberde resultaat te bereiken wordt slechts een klein gedeelte vergoed.

Essent heeft haar afdeling Klantenservice opgeheven.

Essent u hoeft niet te wachten op mijn service want ik geef u de garantie het is tijd om over te stappen!

Erica
20-11-2019

Niet uitbetalen eindafrekening

Ik Word ineens afgesloten Omdat Ik was overleden volgens Essent. Na 3x bellen kreeg Ik te horen dat het eEn foutieve afsluiting van hun was En dat Ik moest bellen als de eindafrekening kwam. Weer iemand anders aan de lijn want Je krijgt nooit 2xdezelfde En Ik moest ze toch echt minimaal 2 weken de tijd geven om het op te lossen. Ik weer bellen, weer iemand anders, over hoe het nu Moet met de betaling van de termijn bedragen. Ik moest niets doen En hun de tijd geven.

Niets gehoord natuurlijk staat er een deurwaarder op de stoep. Wederom het verhaal uitgelegd, Ik zou de hoofdsom overmaken, de kosten niet, En de maand erop weer 2x overmaken Omdat Ik dan wederom een termijn miste.

Ik bleef maar aanmaningen krijgen en het constant melden. Toen besloot Ik op te zeggen want Ik was gewoon bij met betalen.

Nu komt de eindafrekening. Ik Krijg 190 euro terug op 14 november. Hier moest nog een gedeelte van de laatste termijn af te weten 81.95.

Ik bellen op de 18de waar mijn geld bleef,. Nou, de 190 euro Is overgemaakt. Ik moest alleen nog 81.95 betalen. Prima.

Ontvang Ik de volgende dag een mailtje dat Ik niets Krijg Wat er wordt 5x20 euro aan incassokosten ingehouden En die 90 werd niet verantwoord. Ik Krijg dus niets?

Door hun fout? Ik vind dat Ik zelfs recht Heb op een schadevergoeding. Wat een slecht te groot bedrijf die niet eens weten van elkaar Wat ze aant doen zijn. Ik stap hiermee naar de rechter, want ze denken ermee weg te komen, Omdat Ik niets voorstel in hun ogen. Ik zit hier nu al maanden mee, maar nu Is het genoeg geweest.

19-11-2019

Mafia

Essent stuurt rekening die 50x te hoog is bij een eenpersoonshuishouden. Daarna bewijslast bij klant, zie maar aan te tonen dat de meterstand van 5 jaar geleden niet klopt.

19-11-2019

Bedrog

Aanbod op de site van Essent met het verzoek te bellen voor een bevestiging werd een teleurstelling met het callcenter van Essent. Legio smoezen waarom ik toch niet in aanmerking kwam voor de aanbieding van Essent na het invullen van de aanvraag. Tegenstrijdige informatie en een fors hoger maandtarief dan beloofd. Aanbieding zou alleen voor nieuwe klanten zijn terwijl je bij het invullen van je klantnummer herkend wordt als bestaande klant. Na een zinloos gesprek en foute berekeningen nog wel een mailtje dat de e-mailservices gewijzigd zijn. Weer gebeld wat dit inhield want het stond er niet bij. Bleek 4 maal per jaar een "leuk" kadootje van Essent te zijn per mail. iets wat ik juist niet wilde maar enkel een lagere maandnota! De hoge energierekening komt helemaal niet door klimaatgekte maar ( na 30 jaar ) door nog steeds niet functionerende callcenters.

Lies
13-11-2019

Koekwouzen

Staan om 20:45 aan je deur en denken dat je dan nog de deur open doet voor een verkooppraatje zo laat in het donker! Door de brievenbus roepen geen interessen en vervolgens vragen of je de deur open wil doen. Ook meerdere malen per week en per dag soms gebeld door dit bedrijf. In 1 woord KUT

31-10-2019

Kennelijk is essent drukker met sociaal media en ah dan met hun klanten,

Drie keer gevraagd de app voor de slimme meter in te schakelen, maar zo slim zijn ze nou net niet

Sid
06-10-2019

Essent komt belofte niet na

April j.l kreeg ik een aanbod van Essent om over te stappen. ALLE kosten zou gedekt zijn. Ik vroeg het een paar keer en ja. Mijn vorige leverancier, Budget, stuurt mij een eind rekening van 400€ extra. Essent zegt dat zij maar een klein gedeelte, 150€, vergoeden. Sorry dat u mis geïnformeerd bent; aldus Essent. klacht ingediend en na 2 weken niks gehord.