Shell
08-02-2022

Sluit nooit een dierenverzekering hier af, ze geven telkens weer een nieuwe reden op waardoor je NIETS vergoed krijgt terwijl je kapitalen maandelijks kwijt bent. Je kunt beter zelf geld weg zetten per maand voor je huis dier, dan heb je er nog profijt van ipv dubbel betalen aan de verzekering en zelf je rekeningen moeten betalen bij de dieren arts

Arthur
28-01-2022

Jarenlang zijn mijn huisdieren verzekerd geweest via dier en zorg. Nooit problemen.

Nu nieuwe pup, en helaas een met opstartproblemen en gelijk al loopt alles vast omdat ze je niet vertrouwen. Meer dan €500 aan kosten en dan met allemaal smoesjes geen cent uitbetalen.

En dan sturen ze je daar een bericht over op vrijdag NA de openingstijden van de klantenservice. Nog nooit zo’n slechte verzekeraar gehad.

Dim
24-01-2022

Gevallen voor de reclame van hun dierenverzekering, maar zoals door anderen al aangegeven zijn ze zakelijk en gericht op de kleine lettertjes, zonder oog voor context. Veel valt buiten hun vergoeding, ondanks extra aanvullend pakket. Teleurstellende ervaring.

29-11-2021

Sluit NOOIT een ohra huisdieren verzekering af.

Ze hebben zoveel kleine lettertjes dat bij een operatie van je zieke huisdier, er niets vergoed wordt. Die hele verzekering is zo slecht dat ze alleen maar innen, maar iets vergoeden, dat nooit.

Serieus sluit hier nooit een verzekering af.

Wat een oplichters

Cor
09-11-2021

Dit jaar een premie verhoging van 25%

Voor mijn huisdieren verzekering.

Gewoon oplichterij 25% niet normaal meer.

Contact gehad met OHRA maar geen krimp.

Oplichters bende.

Dirk
03-11-2021

Huisdierenverzekering is enorm slecht. Declareren praktisch onmogelijk. Krijgt niks vergoed en ze doen er alles aan om niets terug te betalen. Zetten er een team van mensen op om tot in de kleinste details uit te vogelen waar er ruimte is om de regels anders te interpreteren. Ondanks het feit dat er volgens de regels sprake zou moeten zijn van terugbetaling, blijven ze volharden en vooral niet betalen

Verzekering is bovengemiddeld duur, dus echt een afrader! doe het niet!

Martina
26-10-2021

Prima verzekering voor je huisdieren.

Nergens problemen mee.

Top.!

14-10-2021

Heb een huisdierenverzekering voor onze hond bij OHRA. Helaas is onlangs een probleem met het hart geconstateerd. Flinke kosten hiermee gemoeid uiteraard. Bij het indienen van de declaratie heeft OHRA alles gedaan om niet te hoeven betalen. En middels de hele kleine lettertjes is dat gelukt. We krijgen niks vergoed. Ga nooit naar OHRA, het is buitengewoon slecht. Schande!

Rik
08-10-2021

Kattenverzekering afgesloten, na een spoedoperatie bleek ohra toch ergens van die heerlijke kleine letters te hebben en konden we zwaaien naar de centen

Kathrin
06-10-2021

Kan mij niet vinden in de genoemde ervaringen met OHRA. We werden keihard uitgelachen door vrienden omdat wij de verzekering namen voor onze Rottweiler van (destijds) 4 jaar oud. Premie is rond de EUR 65 per maand, de TOP dekking (meest uitgebreide). Iedereen zei: is weg gegooid geld. Nou, hond kreeg een gescheurd kruisband, binnen een half jaar hadden we meer dan EUR 3.500 kosten voor de dierenarts met OP en OHRA heeft tot nu toe razendsnel (!) EUR 2651 vergoed! Voor de OP, röntgenfoto, Rymadil, consult. De OP vooraf aangemeld bij OHRA, ontzettend aardige dame aan de lijn gehad die erg mee leefde. Dus ik geef 11 sterren!

Isabelle
04-10-2021

Overgegaan (gedwongen door overname) van reaal naar OHRA.

Wat een drama. Premie verdubbeld, krijg brieven die niet kloppen, kan niet inloggen op de omgeving, niet altijd even vriendelijke klantenservice. Verzekering start pas over 20 dagen, maar baal nu al dat ik bij OHRA verzekerd ben.

24-09-2021

Onze hond heeft een clausule ivm allergie al jaren door een fout van de Dierenarts maar toch betaal ik de volle 100% nu 67.34 per maand maar voor veel dingen zijn we niet verzekerd voor hem en je kan praten als brugman maar ze veranderen niets dus pas op met OHRA.

Patjuh
15-09-2017

Honden verzekering zeer veel spijt van

Zou lekker protec nemen dan ben je vanaf dag 1 verzekerd en bij ohra pas na 30 dagen is dan niet te hopen dat je hondje wat op loop kan je het gewoon de volle mep zelf betalen laaie lichters ze geven ook geen uit leg daar over als je het telefoonnishe afsluit

Dirk
27-07-2017

OHRA vergoed bijna niets en declareren is een hel !

Onze hond is hier verzekerd. Al bij aangaan van de verzekering werden door de OHRA alle huidklachten uitgesloten, omdat wij de hond een maand voorafgaande aan de verzekering een vlooien-/tekenpil hebben gegeven. Dit was iets nieuws en zou effectiever zijn. Met kleine kinderen die anders aan de vacht met tekengif zouden komen, leek ons dit niet gek. OHRA leidt hieruit af dat hij huidklachten heeft en sluit dit nu uit. Daarover waren wij boos, maar ala.

Nu moest onze hond worden geopereerd aan een abces en bleek zijn prostaat opgezwollen, waar hij last van had. Aangeraden werd om meteen te castreren.

Nu is castratie uitgesloten (want aanvullende module). Maar ook zijn alle klachten aan voortplantingsorganen uitgesloten. Nu worden de kosten van de operatie geheel door OHRA toegeschreven aan de prostaat en worden alle kosten uitgesloten. Ook de kosten van medicatie, pijnstillers, consult, injectie etc.

Onze rekening van €628, waarvan €147 castratie, wordt nu slechts voor €68 vergoed. Vrijwel alle kosten worden door de OHRA weggewuifd! Schandalig hoe ze hiermee omgaan. Wanneer je denkt dat je verzekerd bent, dan kom je bedrogen uit!

Het declareren is verder ook een ramp. Je moet op een heel omslachtige manier de rekening van de dierenarts als een "schade" melden. Vervolgens moet je zelf alles regel voor regel invullen. Dus in ons geval moeten wij 20 regels 1 voor 1 invoeren en daarbij selecteren uit een lijst met meer dan 100 keuzes, waar de regel betrekking op heeft. Wanneer je dit hebt gedaan (het koste mij meer dan een half uur), dan krijg je vervolgens te horen dat vrijwel alles is uitgesloten en krijg je een beknepen €68 euro terug van een factuur van €628.

Schandalig! Sluit je verzekering vooral bij een ander bedrijf af. OHRA is BIJZONDER KLANTONVRIENDELIJK !

Catharina
26-07-2017

Huisdierenverzekering, voel me gefopt

Ik sloot online een 2 jaar verzekering af voor mijn hond, een St. Bernard. Omdat deze voor ik de verzekering aanging twee tenen had gebroken, werd er zonder enig overleg een clausule gemaakt voor gewrichten. Dat ontdekte ik pas toen ik bij de dierenarts kwam voor problemen met.gewrichten. Ik voel me door Ohra in het ootje genomen. Betaal nu twee jaar maandelijks een flink bedrag voor niets.

Anita
23-07-2017

Slechte hondenverzekering. Erg veel spijt.

Denk je een verzekering af te sluiten voor een dekking als je naar de dierenarts gaat,maar niets ie anders waar. Onze labrador van 6 jaar had wat klachten aan rechet voor poot,waardoor zij mank loopt.Pijn stillers gekregen, en eenweek daarna fotos laten maken.Ohra wilde na een week de fotos zien en de gehele patiente kaart oke, dit allemaal doorgestuurd. Ben 140 euro kwijt en Ohra vergoed niks. erg slechte verzekering.

Jeimmy
20-06-2017

Top verzekering!

Ik heb op 23-05-2017 top verzekering afgesloten omdat ik op 14-05 een pup had gekregen! Nou heeft mijn pup 10 dagen na de ingangsdatum een maag en darm probleem gekregen willen ze het niet vergoeden omdat ik nog in de bedenktijd zit en omdat het inmiddels 20-06 is mag ik het ook niet meer opzeggen of zelfs niet eens mijn contract jaar verlagen naar een jaar en meer premie maandelijks betalen! Ze willen je gewoon niet tegenmoet komen. Nu zit ik vast aan een verzekering die niet (nooit) dekt wat mn pup nodig heeft mocht zij in de toekomst weer darm of maag problemen krijgen kan ik door de strond zakken! Ohja en omdat ze een urine onderzoek hebben gedaan ondanks dat daar niks uit gekomen is is dat ook weer uitgesloten conclusie mn pup mag nooit meer in die 4 jaar iets met haar darmen maag en of urine blaas of iets dergelijks hebben?!

Wat een ongelofelijke KUT VERZERKING! Wat heb ik spijt dat ik voor ohra heb gekozen!

Mensen ! LET OP! SLUIT HIER GEEN VERZEKERING AF VOOR JE HUISDIEREN!

Anita
06-05-2017

Beroerder kan je het niet treffen als bij de Ohra

Joep onze Teckel is verleden week een dag goed ziek geweest spugen, diarree en algehele malaise, voor alle zekerheid toch naar de dierenarts gegaan zekerheid voor alles, na onderzoek en een foto bleek dat hij iets verkeerds te pakken had gehad wat hem goed dwars zat, tja bij jonge honden ben je niet alles voor wat ze buiten naar binnen willen werken.

Na pilletjes voor de misselijkheid en de geruststelling dat verder alles goed was weer huiswaarts gekeerd, twee dagen daarna was Joep weer de spring in het veld en alles was weer in orde.

De dierenarts vroeg of ik verzekerd was en dat was dus niet zo waarop ze zei denk er eens over na wat ik dus heb gedaan en bij wat vergelijkingen ben ik uitgekomen bij de Ohra en ik moest een aantal vragen invullen vanwege aandoeningen waaronder maag/darm en of Joep de laatste twaalf maanden bij de huisarts was geweest en Joep was dus een dag eerder bij de dierenarts geweest voor zijn misselijkheid en diarree en heb dat netjes opgegeven.

Krijg ik een mail of ik de patiëntenkaart naar hun op wil sturen waaruit blijkt dat het een eenmalig bezoek bij de dierenarts is geweest en of er niets meer aan de hand is aan Joep zijn darmen of maag dit om een clausule uit te sluiten en omdat ik niets hoeft te vrezen heb ik netjes de kaart opgestuurd.

Na een aantal keren te hebben gevraagd of er al een beoordeling was kreeg ik vandaag een telefoontje ze hadden de zaak bekeken en er kwam wel een clausule op maag/darmen ze wilde niet riskeren dat het zich zou herhalen in de toekomst dus voor de rest van de lopende verzekering zou er niets meer uitbetaald worden als Joep iets aan zijn maag/darmen zou krijg, kortom Joep zou nooit meer aan de diarree mogen en nooit meer misselijk mogen zijn en al zeker niet voor dit probleem een dierenarts kunnen bezoeken want ze betalen niets uit.

Ik heb de verzekering natuurlijk per direct opgezegd want daar had ik twee weken de tijd voor en mijn ongeloof geuit bij de man die mij te woord stond en laat hij het nou heel raar vinden dat ik verder heb bedankt voor hun gluiperige diensten.

Heb gelijk mijn dierenarts gebeld om het uit te leggen en tot mijn stomme verbazing was ik vandaag de tweede die belde met precies het zelfde probleem bij Ohra ook maag/darm waar om niets ook een clausule was opgelegd.

Leuke reclame op tv Ohra maar zo diervriendelijk zijn jullie helemaal niet het is meer op een makkelijke manier de kas vullen de klant is verder maar bijzaak dus zal zeker niet nalaten dit aan anderen kenbaar te maken en desnoods elke dierenarts een berichtje te sturen zodat Ohra zeker niet meer aanbevolen zal worden.

Tijs
13-04-2017

Slechtste verzekering

Dit is de slechtste verzekering die ik ooit heb afgesloten. Werkelijk bijna niets wordt vergoed. Alle dierenartsbezoeken (preventief, maar ook als mijn kat ziek is) vul ik netjes in, waarna ik altijd te horen krijg dat of het medicijn niet in een of andere database geregistreerd was (en dus niet vergoed wordt), of dat het type behandeling (vaccinaties, ontworming etc.) niet vergoed wordt. Kortom, deze verzekering kost je vooral een duit met geld waar je niets van terugziet. Ik heb inmiddels bijna 600 euro premie betaald, en er is in totaal nog geen 50 euro vergoed van de 500 euro dierenartskosten die ik heb gemaakt. Echt een lachertje.

Marisa
21-01-2017

Ohra huisdieren verzekering. Nooit doen!

Ik heb voor mijn 2 katten een huisdieren verzekering afgesloten zeker 4 jaar geleden en heb ze nu eindelijk op kunnen zeggen! Totaal heeft het mij een zekere 1200 euro gekost aan premie en de totale vergoedingen zo'n kleine 200 euro. Zinloze verzekering dus. Beste advies als je een dier hebt. Stop die premie zelf in een potje en gebeurd er iets dan kun je het daar uit betalen. En je kan altijd een betalingsregeling treffen met je dierenarts. verzekering voor huisdieren is een geldklopperij van verzekeringen!