Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Carel
17-02-2015

Waardeloos

Had ik deze site maar bekeken voordat ik verzekeringen voor mijn honden afsloot. Ik heb aan de hand van vergelijkingssites gekozen voor Ohra. Had ik maar verder gekeken en de voorwaarden uitgeplozen. Nu blijkt dat Ohra voor iedere claim een uitzondering heeft verzonnen. Zo vergoedt Ohra consulten bijvoorbeeld alleen maar onder bijzondere voorwaarden. Aandoeningen zoals wormen e.d. zijn uitgesloten. En dat alles terwijl de premie bepaald niet de goedkoopste is. Voor wie dit leest: niet bij Ohra je huisder verzekeren.

Sharon
06-01-2015

Zeer slechte verzekering

Ik heb mijn hond een siberische husky verzekerd bij Ohra vanaf pup af aan.

Hij is nu 1 jaar en heeft een patella luxatie dat betekend dat zijn knieschrijf er bij elke beweging naast schiet en operatie noodzakelijk.

Op 17 november zou hij geopereerd worden. Hij is die dag na de dierenarts gebracht. Toen de dierenarts hem onder Narcose bracht kreeg Nacho een hartstilstand en is ongv 3 minuten dood geweest. De dierenarts heeft hem er gelukkig boven op gekregen

Op 19 november 2014 hebben we een hartecho enzo laten maken om te kijken of hij iets eraan over had gehouden. Gelukkig was alles goed.

Naar veel heen en weer gebel met ohra hebben we vandaag pas bericht gekregen over het indienen van deze twee nota's van een bedrag van €750. Ohra gaat dit bedrag niet uitkeren omdat Nacho dit probleem heeft gekregen in de 30 dagen wachttijd wat absoluut niet zo is. Nacho is tot op heden nog niet geopereerd en er komt nog een operatie van €900 aan waarvan Ohra nu al zegt het niet te vergoeden en de pijnstillers die hij op dit moment nodig heeft worden ook niet meer vergoed.

Ohra weet heel goed geld te innen maar uitkeren ho maar! Wij zijn op dit moment gewoon verzekerd voor niks want krijgen niks meer vergoed van die vieze oplichters! En als je de klantenservice bel dan word je nog afgesnauwt ook door het team van Ohra!

Begin nooit aan deze verzekering want het is een en al problemen wat je krijg!

M.Merks
18-11-2014

Zeer slecht!

Na de behandeling van onze hond direct de rekening ingediend! Dag erna gebeld of hij goed was ontvangen was prima na 2 weken nog niets gehoord dus maar weer bellen. Was nog niet verwerkt was het antwoord nogmaals 10 werkdagen wachten en maar weer eens bellen kreeg ik te horen dat de rekening niet goed was ingediend! Echt bizar heb nooit bericht gehad en ohra zeg dat ze dat hebben gedaan we zitten er nu 5 maanden bij ohra met onze hond maar gaan direct over op een ander! Telefonisch word je van de kast naar de muur gestuurd en komt het totaal niet overheen voelen ons echt benadeeld en slecht behandeld nooit geen ohra meer voor ons

Dineke
28-09-2014

Oneerlijke behandeling.

Wij hebben net een kitten, via het Asiel gekregen. Nadat wij deze hadden, bleek hij een beetje ziekjes te zijn, en op kosten van het asiel is hij aan de antibiotica gegaan. Vlak daarna hebben wij ons OHRA verzekering aangesloten.

Nu is hij weer een beetje ziekjes, en we zaten nog binnen de wachttijd. Voor de zekerheid de polis nog even bekeken, werd onze lieve kat uitgesloten voor neus, longen en luchtwegen! Dit stond niet op de website op het moment dat wij de verzekering afsloten, maar in de polis helaas wel. Terwijl dit (zeer waarschijnlijk!) niet voortkomt uit zijn vorige ziekte.

Gelukkig zitten we nog binnen de bedenktijd, dachten wij.

Gelijk naar de website, gegevens invoeren, op verder drukken, doet de website het niet meer! en dat terwijl de rest van de site het wel doet..

Zojuist een contactformulier ingevuld, morgen nog eens proberen en anders maandag bellen & aangetekende brief( zeker naar aanleiding van de reacties hiervoor) versturen..

Wij staan in ons recht, en zoeken een betere verzekering voor onze lieve Hippie.

Van doorn
07-08-2014

Zeer slecht en slechte service

vandaag geprobeerd de huisdierverzekering bij ohra te beeindigen, wat een drama.

had het al eerder geprobeerd via een mail maar daar werd gewoon niet op gereageerd, vandaag telefonisch contact opgenomen en ik was verbaasd over de brutaliteit van de medewerker.

zonder afstandsverklaring kon hij niet opgezegd worden en ze wilden graag de gegevens van de nieuwe eigenaar hebben, ik heb heel vriendelijk uitgelegd dat ze helemaal niet het recht hadden om de gegevens van de nieuwe eigenaar te vragen waarop er werd geantwoord dat er zonder toch echt niet tot beëindiging kon worden overgegaan.

schijnbaar hebben ze dus ook geen boodschap aan de eigen vervaldatum van het contract welke op de polis vermeld staat.

ik heb al mijn verzekeringen bij ohra lopen en ga deze nu dus allemaal stuk voor stuk beeindigen omdat ik totaal niet gediend ben van deze werkwijze.

mensen wees wijs en sluit absoluut geen verzekeringen af bij ohra want schijnbaar zit je er dus levenslang aan vast.

de opzegging ga ik nu maar per aangetekende versturen en vanaf einde contractdatum de afschrijvingen terug laten storten en automatische incasso stop zetten

Tanny
09-07-2014

Slecht

Altijd verzekerd geweest bij Proteq...Nu met huisdierenverzekering afgesloten bij Ohra..wat een spijt. Rekening ingediend in de wachtperiode, wordt niet uitgekeerd, begrijpelijk. Na een maand weer een rekening ingediend...krijg ik weer niets uitgekeerd omdat het een vervolg is op wat ik in de wachtperiode heb ik gediend. Dit is niet zo! Heb een verklaring van de dierenarts...Gebeld, afdeling is in de avonduren niet aanwezig. Kan/wil geen boodschap aannemen of doorgeven...Mail gestuurd met de mail van de dierenarts maar geen reactie! Zeer veel spijt dat ik een contract van 4 jaar hebt afgesloten!

Kimberley
24-06-2014

Zeer slecht

Mijn hond is met spoed opgenomen vanwege levensbedreigende baarmoederontsteking. Heb het toppakket bij ohra. Staat in dat noodzakelijke operaties worden vergoed. Blijkt er ergens een clausule te zijn dat operaties aan het eslacht NIeT vergoed worden. Had ik maar de optie steriliseren erbij moeten nemen. Belachelijk! Denk je goed verzekerd te zijn..

Irene
10-05-2014

Huisdierenverzekering

Mijn hondje had een gebitsreiniging nodig en vaccinaties en consult. Ik ben bij Ohra en ook verzekerd voor het gebit en de vaccinaties dus. De rekening was 164 euro en ik kreeg na ee week netjes 134 euro van Ohra vergoed. Mijn maandelijkse premie is 14 euro. Ik ben tot nu toe erg tevreden. Het online declareren gaat prima!

John
14-02-2014

Slecht, zou het niet adviseren. Uiterst onvriendelijke service, lange wachttijd. En eigenlijk valt er niks onder de dekking. De klantenservice is erg rommeling, niet ontvangen, niet verstuurd, kan niks terug vinden dat soort werk.

Steven
28-01-2014

Begin er NIET aan, elke keer weer een ander uitsluitsel, alle maar voor simpele dingen dit ondanks dat we het pluspakket hebben genomen voor maar liefst 45.00 per maand.

doodzonde van je geld, geef liever de hond een biefstuk

Petra
20-01-2014

Deze verzekeraar wil alleen de premie innen. UItbetalen doen ze nooit.

Je kan het geld dat je aan premie kwijt bent beter op een spaarrekening zetten dan heb je tenminste iets als het nodig is. Nu betaal je dure premie maar moet iedere dierenarts nota zelf betalen. Je bent dus feitelijk dubbel geld kwijt !!

Crientje
08-07-2013

We wilden onze kat hier verzekeren. Ze kwam van Bulgarije via een lange reis naar Nederland en had daarbij een verkoudheid opgelopen. Uit voorzorg en advies van de dierenarts een antibioticakuurtje gedaan en ook haar oormijt behandeld. Toen wij de verzekering afsloten was dit al voorbij en was ze kerngezond. wel eerlijk alles aangegeven want anders krijg je achteraf gezeur. via de site geen probleem kon het zo afsluiten. Krijg je daarna doodleuk een mail waarin staat dat ze wordt uitgesloten voor neus, holtes en longen.... pardon? bij de bevestiging op het internet gaven ze dit NIET aan. heel slinks dus! ik heb meteen bezwaar aangemaakt en gevraagd of ze hun uitsluitsel terug konden trekken. Geen antwoord. 3 weken later weer gemaild. 3 weken daarna nog geen antwoord. ik was het zat. laatste mail gestuurd met het verzoek dringend contact op te nemen en mij iets te laten weten, wel was er al geld van mijn rekening afgeschreven. weer geen antwoord. Er waren al een paar maanden voorbij en geen woord van Ohra gehoord. toen heb ik een serieuze aangetekende brief en mail verzonden met de mogelijkheid dat ze voor de laatste keer van hun kant het konden regelen en dat ik anders mijn advocaat in zou schakelen omdat ze nog altijd vrolijk geld afschreven van mijn rekening. Daarna heb ik eindelijk een goed antwoord gehad, maar moest er WEER actie van mijn kant worden genomen. Prima. Maar enkele dagen daarna krijg ik ineens een brief thuis met dat ze mijn opzegging hebben ontvangen en dat het met terugwerkende kracht is opgezegd... ik heb NOOIT een opzegging gedaan..... Maar, ik was er klaar mee, heb een aangetekende brief teruggestuurd met dat ik hun bevestiging had ontvangen en vriendelijk verzocht de bedragen terug te storten, want hier werd in hun brief niet over gesproken...

Na een aantal weken was het geld teruggestort. Maar wat een slechte service van Ohra. Ze willen je niet te woord staan. en het duurt dus 3 maanden voordat ze een mail of brief beantwoorden... vervolgens doen ze alsof er niets aan de hand is, en excuses maken hebben ze helemaal niet van gehoord.

Nu zit ik bij Petplan. Daar reageren ze al binnen 2 werkdagen. Kan Ohra een voorbeeld aan nemen.

NOOIT MEER OHRA voor ons!