VGZ reviews

4.3

Saskia
06-10-2020

Totaal geen kennis over declaraties

Super slecht, totaal geen kennis in huis mbt vragen over declaraties en bedragen die niet vergoed worden. Er wordt gewoon gezegd neem maar contact op met het betreffende bedrijf terwijl je verzekering toch echt bij de vgz loopt. Je zou verwachten dat je dan wel een antwoord op je vraag zou krijgen wat er wel en niet vergoed wordt toch? als ik vraag naar een collega die mij wel kan helpen wordt er gezegd: let op: dan kunt u de verbinding verbreken en opnieuw bellen. Ja natuurlijk had net 13 minuten in de wacht gestaan. Nee mvr kon mij niet doorverbinden. Tja er is wel een groot verschil tussen niet willen en niet kunnen natuurlijk. Dikke onvoldoende vgz! een tip: zorg voor mensen met kennis van het product ow en leer ze hoe ze ene telefoon kunnen doorverbinden voor het geval ze het wederom niet weten.

Elisabeth
25-09-2020

Zeer klantonvriendelijkheid!

Nadat het me niet lukte om mijn derde dochter bij te laten schrijven via de website, belde ik de VGZ.

Tot mijn grote verbazing konden zij me niet vertellen óf mijn dochter bijgeschreven kom worden. En mocht ze bijgeschreven worden, dan is het de vraag hoe ik hierover geïnformeerd zou worden: missch via de mail, missch via de telefoon of wie weet een brief?! Toen ik de vraag stelde wanneer ik hier meer over hoor, kreeg ik het antwoord: géén idee. ‘Die afdeling ken ik niet en die zijn niet telefonisch bereikbaar’. waardeloze klantenservice!

30-07-2020

Belachelijk slecht - mooie woorden, maar weinig inhoud

Ik ben 1 jaar bij Vgz verzekerd geweest en daarna ben ik heel snel naar een andere gegaan. Deze zorgverzekeraar zou ik aan niemand aanbevelen. Ze hebben hun zaken totaal niet op orde: sturen onduidelijke facturen met een verwijzing naar mijnvgz, maar mijnvgz is nog onduidelijker en werkt 8 van de 10 keer niet. Als je ze daarna wilt bereiken via email krijg je totaal geen reactie: standaardantwoord is dat je na 14 dagen! antwoord krijgt en zelfs na 14 dagen krijg je geen antwoord. Bericht sturen via Social media gaat niet en via de telefoon krijg je personen aan de lijn die er geen verstand van hebben. Incapabele zorgverzekeraar!

Het mooiste van alles is dat je zelfs na een halfjaar weg te zijn bij vgz je alsnog een factuur ontvangt. Schaam je kapot, vgz!

Bianca
13-05-2020

Lieve actie

Na 11 maanden en 140 bezoeken verder viel er een nota van VGZ op mijn mat.

Eigenbijdrage en 2x eigenbijdrage voor vervoer tijdens chemo. (600€)

Als je al zo aan het vechten bent, en op alle manieren zoveel verliest.

Kom je op een punt dat het net die druppel is.

Ik belde VGZ en kreeg een lieve, betrokken dame aan de lijn.

Ze luisterde en kwam met oplossingen, na het gesprek voelde ik me minder in paniek.

Vanochtend werd er aangebeld en kreeg ik een doos met een prachtig boeket erin.

Toch waren het de woorden op het kaartje die me zoveel kracht en warmte gaf.

VGZ met een kanjer zoals Kim Schijndel zorg je dat het contact tussen je cliënten zoveel beter verloopt.

Ik ben maar een nummer maar vandaag voelde ik mij mens!

Bianca

Ed
10-05-2020

Ik hen heel veel spijt van

Jaar 2019 bij vgz, veel problemen bijna elke dag bellen betaald veel geld krijg weinig terug!

Heel veel spijt dat ik èèn jaar bij vgz was.

**waardeloze zorgverzekering**

Hannah
08-05-2020

Veel kosten weinig service

Het maakt niet uit om welke declaratie het gaat: de fysio, de huisarts of medicijnen bij de apotheek, VGZ betaalt het nooit uit. Elke keer moet ik weer bellen om te vragen waarom het is afgewezen, elke keer is er weer iets anders: van een verkeerde voorletter op de nota tot een contract met de apotheek waardoor we het niet zelf hadden mogen voorschieten. Kortom, hele slechte service.

01-05-2020

Geen contact mogelijk

Wat een amateuristische club is dit zeg. Je kunt alleen chatten (met gemak 5 wachtenden voor je) of bellen. Geen Twitter meer, geen mail, geen contactformulier. Klant, los het maar op en besteed er vooral veel tijd aan.

Br
16-04-2020

Zwaar belazerd door VGZ

Ik zit al 2 jaar bij VGZ en men wist dus dat ik gemiddeld 18 keer per jaar naar de chiropractor ga. dit werd altijd verrekend onder Fysio. Voor dit jaar koos ik voor extra behandelingen (24 bezoeken) en betaal ik

€167,- per maand. Maar de spelregels zijn zonder mij daarover in te lichten veranderd: nu valt de chiropractor onder Alternatieve zorg en wordt er hooguit €300,- vergoed. Dus terwijl ik zo'n €140,- extra betaal dit jaar worden er maar 7 behandelingen vergoed i.p.v. de 18 behandelingen die ik vorig jaar vergoed kreeg. Ik heb me nog nooit zo belazerd gevoeld. Voor mij nooit meer VGZ!

Mex Ruiter
06-04-2020

VGZ denkt niet mee met mensen die weinig geld hebben.

Ik ben zo woest op vgz en ik weet dat het volgende stukje bitter klinkt, maar ik voel me zo verschrikkelijk belazerd door vgz. Ik heb vorig jaar toen mijn zoon 18 jaar werd en die verstandelijk beperkt is en daardoor afhankelijk is van een wayon-uikering een gemeentepakket bij vgz laten nemen, ook heb ik gelijk zijn eigen risico elke maand laten mee betalen, zodat we niet voor onverwachtte kosten zouden komen te staan, als hij eventueel in het ziekenhuis zou belanden. Ik had gelezen dat als hij het niet zou gebruiken het toch terug zou krijgen. Nou heb ik even misgerekend. Want vgz noemd dat dus een extra verzekering en die krijg je niet terug. Daar is mij niks van verteld. Want hij is jong en gelukkig lichamelijk wel gezond dus waarom zou ik hem extra willen verzekeren. Hij heeft niet voor niks een gemeente pakket, als je zoas hij een wayong uitkering krijgt dan heb je het gewoon niet breed. Ik heb niet eens alleen daarover gebeld er zat iemand bij van stichging mee. Maar vgz heeft nooit verteld dat je dat geld niet terug krijgt maar dat dat weer eens een sluwe zet van vgz is, om te kunnen verdienen op mensen, die al weinig geld hebben. Die mevrouw van stichting mee heeft dat ook niet begrepen, want zij wist waarom ik het zo wilde. Dit is niet de eerste keer dat ik me door vgz gepakt voel, dus volgend jaar gaan wij zo wie zo overstappen. Want als vgz kan graaien van arme mensen, zullen ze dat zeker niet laten. Ik kan het niet eens stop zetten, nee moet dus elke maand tot eind van het jaar 160 euro aan vgz betalen en kan het dus pas volgend jaar stopzetten. Want ja zo is vgz heb ik gemerkt, als ze kunnen graaien zullen ze het zeker niet laten. Hij was zo blij dat hij niet in ziekenhuis was geweest, want nou kon zijn grootste wens uitkomen een nieuwe trampoline voor in de tuin. Want hij kan door zijn beperking al niet veel. Nou moet ik hem dus gaan teleurstellen. Omdat jullie weer eens niet duidelijk zijn en jullie weten niet hoe verdrietig hij hier om gaat zijn. Dank je wel vgz.

Hun weerwoord is dat ik twee verzekeringen door elkaar heb gehaald, maar als je daar over belt en ze leggen het niet duidelijk uit, dan weet je dat als patiënt toch niet. Ik ging ervan uit dat mijn zoon zijn geld zou terug krijgen, als hij geen kosten zou maken. Vgz zegt dat ze er zijn voor mensen met een mindere beurs tot je geld gaat vragen, dan ben ik blijkbaar in hun ogen dom want ik heb het niet goed gelezen. Ik haal verzekeringen door elkaar. Alsof ik daar werk en verstand van heb. Ik belde voor advies.? een beetje medeleven kennen ze daar niet. Mijn zoon is nu stukken duurder uit. Als ze echt hadden willen helpen, dan had diegene aan de telefoon kunnen zien, dat mijn zoon niet veel zorg nodig heeft en doorgevraagd, maar dat doen ze daar niet. Nee ze zouden iets terug moeten betalen, dat gaat blijkbaar tegen hun principe in.

Marie-An
10-03-2020

Van goede naar slechte service in 1 jaar tijd!

Vorig jaar 2x een medewerker gesproken. Allebei uiterst vriendelijk, behulpzaam en meedenkend. Deze week 2x een medewerker gesproken en zo onbeschoft! Niet willen luisteren, niet de kern van het probleem begrijpen, zelf aannames doen en totaal niet behulpzaam! Wat een achteruitgang zeg, ontzettend zonde, ik was altijd zo tevreden en binnen 1 week ronduit teleurgesteld! Zo jammer, toch een betere selectie nodig van het personeel denk ik.

Mireille
06-03-2020

Melden je aan bij cak door leugens van hun inkasso bureau

Aangemeld bij het cak, Hun incasso bureau inkassier heeft hun verteld dat ik niet betaal.

nou ik betaal wel maar minder als inkassier wil. we komen niet tot een goede regeling, inkassier zegt vgz gaat hier niet mee akkoord, vgz zegt dat willen we wel. ondertussen aangemeld bij het cak dus hogere premie

Leander
28-02-2020

Zit al meer dan een jaar SGGZ hulp te zoeken, ze doen niks. Willen ook niks compenseren, ze zien je puur als een portefeuille, niet bij laten verzekeren dus! Onmenselijke organisatie!

13-02-2020

MIsleidende communicatie

Wij waren altijd via IZZ verzekerd en dit is over gegaan naar VGZ. Wij hebben keurig een mail ontvangen dat dit geen gevolgen had voor de dienstverlening en dat alles hetzelfde blijft. Nu blijkt dat de bedragen voor Fysio bij een niet aangesloten fysio ongeveer gehalveerd is van 28 euro naar 17 euro.

Naast het feit dat VGZ de gezondheidszorg uitknijpt knijpen ze ook hun klanten uit. Ik ben echt van mening dat de overheid heel snel moet ingrijpen op dergelijke praktijken. Voor Banken en Verzekeraars geldt een zorgplicht als het gaat om financiele transacties maar deze zorgplicht is nergens terug te vinden voor zorgverzekeraars. Overheid wordt wakker en doe hier wat aan!

Marnix
12-02-2020

Waardeloze (klanten) service

Tot mijn spijt al jaren klant bij VGZ. Tot nu toe gelukkig weinig zorg nodig gehad, tot voor kort. waarbij in mijn ogen een zorgkosten factuur niet terecht was. Contact gehad met klantenservice waarin als rode draad door het gesprek "u moet gewoon betalen" liep. Dat was ook het enige dat er uit de medewerker kwam. Bot, kortaf en geen dialoog. Als dit de gangbare wijze van communiceren met klanten is, dan denk ik dat VGZ het in de toekomst heel erg moeilijk gaat krijgen.

Jurre
13-01-2020

Inmiddels 2.5 uur in de wachtrij voor een vraag

2.5 uur in de wachtrij voor een vraag bij het callcenter. 20:00 sluit het; het is 19:36. Benieuwd of we er nog voor die tijd doorheen komen. Wat een aanfluiting.

Erwin
07-01-2020

Tandarts kosten

Ik ben al jaren verzekerd en nooit problemen gehad.,maar na een bezoek aan de mondhygiënist werd opeens de kosten niet meer vergoed omdat ik eerst een formulier moest invullen.? Nog nooit heb ik zoiets meegemaakt, en maar volhouden dat de behandeling éérst goedgekeurd moet worden .In mei dezelfde behandeling gehad en gewoon vergoed, en nu opeens niet meer .bellen? Ja éérst een half uur in de wacht en dan moeten ze weer je gegevens opzoeken, maar als je bel moet je je klant nummer invullen, dan hebben ze je gegevens meteen bij de hand. Ook dat is niet waar ,het is een waardeloos systeem. Wat een drama verzekering.

Miranda
03-01-2020

Aan de telefoon wordt je niet goed geïnformeerd!

Ik ben in dec. 2019 3 x naar de chiropractor geweest. Ik heb VGZ daarover gebeld en omdat diegene niet onder contract bij hun stond zou ik toch 80 procent vergoeding krijgen, dus ik ben gegaan. Ik dacht dus dat ik via het gemeente pakket voor alternatieve zorg een vergoeding tot 300 euro zou krijgen met maximale besteding van 45 euro per dag. De chiropractor kostte 40 euro, dus ik dacht ik zit goed. Maar wat blijkt dus de chiropractor valt onder bewegingszorg en niet onder alternatieve zorg. Terwijl op de brief waarmee ik dus ben geïnformeerd wel hulp door alternatieve genezers staat. I.i.g. is mij dat vorig jaar niet verteld. Ik heb maar een basisverzekering voor bewegingszorg dus kan ik alles zelf betalen. De degene die ik vandaag belde zei nog dat mensen zich daar vaker in vergissen, ja zeker als ze je dat niet vertellen aan de telefoon. Hoe moet ik dat weten. Ik heb al niet veel geld en ik voel me zo ontzettend in de maling genomen door VGZ dat ik nu dat geld niet terug krijg en wat kan je doen? Ik weet het niet, maar weet wel dat ik me ontzettend genaaid voel door VGZ.

Pauline
02-01-2020

Aanvullende verzekering is misleidend!

Pas op voor VGZ! Je denkt dat de therapeut vergoedt wordt uit deze verzekering maar dit weigeren ze. Hun reden; we vergoeden eerst vanuit de basisverzekering, als je nog een bedrag eigen risico hebt staan moet je de behandelingen zelf betalen. Ze gebruiken dus niet je aanvullende verzekering. Dit vind ik dus misleiding. Volgens hun niet want het staat in hun voorwaarden. Zelfs de therapeut was verbaasd! Gelijk overgestapt naar CZ. Zij vergoeden wel gelijk vanuit aanvullende verzekering want daar betaal je voor! Daarnaast zijn ze lastig te bereiden en is de welwillendheid ver te zoeken. Kortom; je betaald voor aanvullende maar je krijgt GEEN vergoeding.

Bij CZ krijg je heel makkelijk iemand aan de lijn, die alles precies weet en het ook nog schriftelijk bevestigd. VGZ is een zeer nare ervaring geweest! Voor mij nooit meer!

Danielle
30-12-2019

Vgz laat je in de steek

Na borstkanker waarbij okseltoilet verwijderd is Zou ik chronische oedeemtherapie moeten krijgen. Vgz weigert dit en werkt via een richtlijn terwijl ieder mens verschillend is. Ze denken totaal niet mee. Waardoor ik niet krijg wat ik nodig heb en dus met pijn moet leven

27-12-2019

VGZ slecht ? Hoe kom je er bij !

Begreep, dat unive en vgz opereren onder de zelfde

Paraplu. Bij unive plukken de verzekerden de wrange vruchten. Gelukkig is dat bij vgz

Anders. Heel anders!

Bij vgz plukt men geen wrange vruchten.

Nee, bij vgz zijn die vruchten kuis- en kuis verrot.!

Een goed verstaander heeft verder geen enkel woord

Meer nodig!