Delta reviews

1.5

Alfons
23-05-2021

Geen positieve ervaring met Delta

Van het begin af aan alleen maar problemen met deze organisatie. Afspraken/beloftes niet nakomen, incompetente helpdesk medewerkers; de standaard zin is hier, daar moet U toch echt een andere afdeling voor hebben. Wanneer je iets aanpast via de site moet je alsnog contact met ze opnemen omdat de wijziging niet is doorgevoerd in het systeem.

Op dit moment weer nieuw fenomeen dat de tv regelmatig "freeze" problemen hebben.

Zelfs met glasvezel fluctueert de internetsnelheid regelmatig.

Op dit moment zelfs optie om hier ASAP weg te gaan hoewel ik dan nog een half jaar moet doorbetalen voordat mijn contract afloopt. liever dubbele lasten dan ergernis.

Pascal
16-05-2021

Zéér slecht!

De recensies liegen er niet om en ik kan beamen dat ze helaas kloppen. Waardeloze wifi sinds we Delta glasvezel hebben en zeer frequent storing op tv. Voorheen simpel KPN-abonnement via de telefoonlijn werkte probleemloos en internet was minstens net zo snel! Bij Delta zit er zelfs ook niet eens de mogelijkheid om te Netflixen en moet je ouderwets casten!? Zodra we weg kunnen bij dit zooitje kutoplichters zijn we meteen weg.

Freya
10-05-2021

Sloom en het werkt vaak niet, Ze weigeren aboment op te zeggen

Ze zijn arrogant, vervelend, Irritant. Het lijkt wel of ze je pesten. Nooit meer hun!

RoelofLisa
17-03-2021

DeltaFiber Mega irritant

Word absoluut gek van dit bedrijf, irritante liegende deur aan deur verkoper en constant brieven en reclame door de deur. Soms meerdere keren per week, wat is de volgende stap, dreigen dat we glasvezel moeten nemen?

Carin
12-03-2021

Delta, frauduleus bedrijf 1e klas

Sinds 9 jaar Delta internet en TV, en 4 jaar geleden overgestapt naar Interactieve TV. Drama eerste klas.ITV zou op WIFI werken, dus wij blij, weg met die kabels door het huis. Ruim 7 maanden naar volle tevredenheid ITV gekeken zonder ook maar 1 minuut storing. Totdat de heren in Middelburg begonnen die kastjes te voorzien van updates.gevolg stilstaand beeld, geen beeld, korrelig beeld, of hele maal geen TV en dat wekenlang. Want Delta is keizer in het afliegen en klanten laten barsten zolang zij maar betaald krijgen. Gevolg elke update hoop gezeik, monteurs liepen uit en in, losten het op.tot de volgende update en het gezeik begon weer van voren af aan. Tot opeens Delta zei, ja maar dat komt omdat u de ITV niet bekabeld hebt.Kijk en toen begon Delta de klant de schuld te geven terwijl zij die kastjes aanprezen op WIFI.wij niet gek en hebben net zolang gezeurd dat er een monteur kwam die TP-links kwam zetten. Een in de meterkast en 1 in de huiskamer met een kabel naar de ITV. En ja hoor, beeld weer daar en de toezegging van Delta dat er nu geen storingen meer zijn, want het kastje is nu bekabeld. Half jaar later, weer na een update van het modem deze keer.weer hetzelfde geen beeld enz. Dus weer monteur en die plaatste nog 2 TP linken er bij. Hahaha, ja het moet niet gekker worden he. " Uw wifi is gewoon erg slecht hoor ".euh speedtest geeft aan 285 tot 300! Slecht he.Hoe kan het dan als ik de Delta App via de iPad aanzet en daar tv kijk dat dit wel werkt, sterker nog.als ik het beeld van de iPad deel op de TV heb ik perfect beeld zonder storingen enz. Streamen vraagt enorm veel de WIFI, dus als de wifi slecht is kan ik ook niet van iPad naar tv streamen hahahaha. En dan wordt de haak neergegooid. Nu weer na een half jaar, zijn van de nacht naar de ochtend alle 4 de TP links uit, niks werk meer, nadat Delta weer een update de ether heeft ingegooid . Gebeld.ja WIFI is gratis. Wij leveren internet, en wifi zit er gratis bij ( hahahahahaha). U moet gewoon 169 euro uitgeven voor ons nieuwe mesh systeem en uw abonnement vernieuwen , dan pas kunnen en willen wij u helpen. Delta is het meest corrupte bedrijf ever, stelletje oplichters!

Jacques
02-03-2021

Delta Internet, doe het niet

Delta internet.

Ik begin met een waardevolle tip voor iedereen die deze provider overweegt:

Doe het niet, kijk even verder.

Ik heb een eind januari een pakket besteld, met business pack omdat ik direct internet nodig heb o.a. Voor een site2site vpn. Helaas heb ik een consumenten modem gekregen. Daar een aantal keren contact over gehad, mede omdat half februari een monteur van delta zou langskomen om de diensten te installeren en activeren.

Helaas op het moment dat de monteur hier was geen bridge ontvangen, en monteur is weer gegaan zonder dat de diensten geactiveerd waren.

Vijf dagen later ineens geen internet, geen tv, geen telefoon. Bleek de activering door delta toch in gang te zijn gezet.

Alleen nummerportering was vergeten, net als m’n business pack met o.a. Vast ip adres.

Nu is het maart, en ondanks dat ik volgens mij niet alleen alle afdelingen en medewerkers van delta en delta bedrijven aan de telefoon heb gehad (het doorschuiven van problemen is wel een competentie van delta) werkt mijn business pack nog steeds niet en blijkt tv kijken via de coax, anders dan voorgespiegeld op de website van delta, niet te kunnen. Ik heb steeds zelf een actie moeten initiëren, het provisioning proces van delta blijkt niet te werken

Dit ruikt naar een wanprestatie, zaken blijken pas na aflopen van de wettelijke annuleringstermijn anders te zijn dan tijdens het aangaan van het contract door de aanbieder aangegeven.

Dus nogmaals, mocht je delta overwegen, ga dan eerst even in een hoekje zitten en bedenk dat er in de wereld ook bedrijven zijn die hun diensten wel op orde hebben.

24-02-2021

Na 3 jaar wachten bericht dat we toch geen glasvezel krijgen.

In maart 2018 heb ik een contract afgesloten (inclusief abonnement bij een provider) bij de voorloper van DeltaFiber voor de aanleg van een glasvezelverbinding die later in dat jaar gerealiseerd zou worden. Regelmatige updates ivm vertragingen ontvangen, tja, is even niet anders. In augustus 2020 bericht ontvangen dat het contract is overgenomen door DeltaFiber en -oh ja- er zijn nieuwe algemene voorwaarden. Als je het daar niet mee eens bent mag je het contract opzeggen. In ons geval (aansluiting nog steeds niet gerealiseerd) houdt DeltaFiber zich vanaf nu het recht voor om de aansluiting niet te realiseren vanwege "onvoorziene" omstandigheden. Nu, een half jaar later valt er een brief in de bus met de melding dat er geen aansluiting gerealiseerd gaat worden. De reden: grote hoeveelheid waterwegen en dijken in het gebied. (Duh, die waren er 3 jaar geleden ook al, hoezo onvoorzien?) Daarnaast: we krijgen niet overal toestemming om door privegrond the graven, gossie dat had ook niet van te voren ingecalculeerd kunnen worden? Dus: nu is de glasvezelvebinding in de minder complexe gedeelten van het gebied gerealiseerd, waarbij de calculatie en prijsbepaling gedaan is op basis van de totale complexiteit, en de gebieden waar het complexer is worden gecancelled. Dankjewel DeltaFiber voor dit totaal onbetrouwbare gedrag!

Mocking
16-02-2021

Zeer slechte service!

Sinds mei v2020 eindelijk het langverwachte glasvezel in ons buitengebied. Tot nog toe hebben we hier al veel teleurstellingen mee gehad. Het begon al meteen dat er wifi versterkers bijgeplaatst moesten worden. Gelukkig nog gratis maar weer zo'n kastje erbij in je woonkamer! Daarna meerdere malen tv uitgevallen en trager internet. Vragen die je hebt worden "opgelost": modem resetten, wij zien hier geen storing, alles ziet er goed uit. Moet ik dan om de haverklap de zaak gaan resetten of nog maar weer kosten gaan maken om een monteur te laten komen. Ik word er zó moe van.

En dat dat gejij en gejou . Is tegenwoordig ook zo in . Ik verbeeld me niets maar we zijn geen vrienden van elkaar dus kunnen klanten netjes met u aangesproken worden. Na maanden van ontevredenheid weet ik wat me te doen staat. Heel snel overstappen naar andere betrouwbaarder provider. Nooit meer Delta voor mij.

Sylvie
02-02-2021

Dramatische wifi

Woonachtig in buitengebied dus daarom overgestapt op glasvezel , Delta was destijds de enige aanbieder. Inmiddels 2000 euro verder voor de aanleg van glasvezel en dan nog de maandelijkse abonnementskosten en het werkt nog voor geen meter. Diverse keren contact gehad met klantenservice, telkens een ander verhaal. Op aanraden van hunzelf wifi-extenders gekocht. Werkt nauwelijks. Nu weer geen wifi, hun advies koop een nieuwe modem bij ons. En zo gaat het maar door. In en in triest.

20-01-2021

Tevreden klant

Sinds enkele maanden bij delta aangesloten op het glasvezelnetwerk en een hele verademing. De aansluiting was netjes gemaakt in de meterkast, maar duurde nog paar maand tot we die konden gebruiken.

De monteur van delta heeft het tv kastje en modem geïnstalleerd en we draaien nu drie maanden storingsvrij. Het mooiste is dat het tv beeld haarscherp is. En het thuiswerken (online les kids + twee thuiswerkers) gaat zonder problemen.

Verbeterpuntje: het tv kastje heeft tussen het schakelen een seconde zwart beeld, dit kan sneller.

Arno
15-01-2021

Moeizaam en klant onvriendelijk

In september een abonnement afgesloten voor glasvezel en televisie. Nadat het installatiepakket was ontvangen, bleek deze niet geschikt te zijn voor de glasvezel aansluitingen in onze regio (was reeds bekend bij delta). Daarom monteur noodzakelijk, helaas door omstandigheden heeft de monteur 4 uur van tevoren de afspraak moeten afzeggen( kan gebeuren). Vervolgens telefonisch een afspraak gemaakt voor 2 weken later, krijg ik een bevestiging dat de afspraak toch naar een ander moment is gezet ( nog 2 weken vertraging). Nu komt mijn grootste frustratie: ik krijg een brief dat ik te lang met de activatie heb gewacht en deze binnen 2 weken automatisch wordt geactiveerd. Telefonisch heb ik daarna aangegeven dat ik dit niet wenselijk vind, aangezien ik nog op de monteur wacht en mijn huidige provider niet opzeg voordat ik zeker weet dat ik kan beschikken over een nieuwe internet aansluiting. De vrouw aan de telefoon had daar volledige begrip voor, en wilde graag de activatie datum naar achter zetten. Helaas kreeg ze geen toestemming van haar leidinggevende. Wanneer je vervolgens aangeeft van het abonnement af te zien wordt je er op gewezen dat je een contract bent aangegaan. Dat is natuurlijk zo, maar dan mag je verwachten dat delta ook levert. Samenvatting: mensen zijn behulpzaam en vriendelijk, maar zijn beperkt door interne processen die verre van klantvriendelijk zijn. Daarnaast lijkt de informatie binnen de organisatie volledig langs elkaar heen te gaan. Als het al 5 maanden duurt om een nieuwe klant aan te sluiten met de nodige frustratie, ben ik erg huiverig om problemen te krijgen als bestaande klant. Als ik het van tevoren had geweten,dan had ik mij niet aangemeld.

Christian
15-01-2021

Leugens en van kastje naar de muur

In november heb ik gereageerd op een flyer die bij ons in de bus zat van het huis waar we net naartoe verhuisd zijn. ''Betaal geen 995 Euro aansluitkosten wanneer u zich aanmeld voor 24 augustus.'' Ok ok ik was te laat, te laat gezien in de brievenbus. Maar het gaat me meer om de aansluiting, dus belde ik met Delta. Een dame verzekerde mij dat ik nog gebruik kon maken van de aanbieding en dat ik aangesloten zou worden. Ik kreeg een e-mail met een order nummer van Delta. En ik dacht klaar, geregeld, mooi. Maar helaas na een paar weken nog steeds niets meer dan een ordernummer en verder niets. Dus ik belde over de status van de aansluiting. Nou die was niet bekend bij DeltaFiber, noch bij DeltaFiberNetwerk (de netwerkaanbieder), ik heb zelfs de uitvoerder/aannemer gebeld en die wist ook van niets. Vervolgens heb ik meerdere weken deze 3 partijen gebeld en zat ik midden in een web van deze 3 verstrikt. Niemand wist iets te melden en iedereen wijst naar elkaar, in de tussentijd kom ik geen klap verder. Nee dan moet u bij de netwerkafdeling zijn, nee dan moet u bij de provider zijn. Grote frustratie. Maar goed ik geef niet op. De administratie afdeling gaf meerdere keren aan dat ik geen aansluitkosten hoefde te betalen behalve de gebruikelijke vastrechtvergoeding van of 13 Euro per maand of 1600 Euro eenmalig. Ik heb aangegeven dat prima te vinden. Ik heb het expliciet nog 2x gevraagd aan medewerkers van de administratie en die zeiden ''nee geen aansluitkosten''. Ok prima. Daarnaast wist Ine van de administratie te melden dat de status van onze aanmelding status 2 was wat betekende dat we binnen 3 weken een glasvezelkabel in onze woning hadden liggen. Nou lariekoek want na 4 weken is er nog niets gebeurd, is de netwerkuitvoerder nog nergens van op de hoogte en heb ik behalve mijn ordernummer van Delta nog steeds niets! De ene belofte na de andere, de ene wachtstap na de andere en er gebeurt helemaal niets. Uiteindelijk kreeg ik deze week te horen, nee sorry meneer we kunnen niets meer voor u doen, u moet zich via mijnaansluiting aanmelden. Als dat nu direct een paar maanden geleden was verteld, maar altijd is de schijn opgehouden dat het goed komt. Een ordernummer van Delta en een status 2 op ons adres zegt dus helemaal niets. Daarnaast duurt volgens de netwerkbeheerder het uitvoeren van glasvezelaansluiting minimaal 4 maanden en geen 3 weken zoals Ine beweert. Dus Delta stop met liegen en valse beloftes. Zonde van mijn en jullie tijd! Ze kunnen ook naar de maan dus een kabel 5 meter van de openbare weg naar mijn huis naar binnen leggen moet lukken toch?

Mike
13-01-2021

Een half jaar problemen met Internet van Delta Fiber.

Gewoon niet volwassen.

Na een halfjaar gedomineerd door storingen en administratieve dwalingen eind 2020 een bericht ontvangen van een tariefsverhoging. Erg prettig dat je dan wettelijk per direct het abonnement kan opzeggen. Dankbaar gebruik van gemaakt, een ware opluchting!

Voor de liefhebber:

Gebruikte techniek en kennis loopt achter op de concurrentie

- ip-tv beeld kwaliteit is matig, geen audio streams in 5.1

- modem ondersteund geen bridged mode (public ip on customer device)

- slechte hardening tegen ddos attacks (5 incidenten).

- ip-tv niet (voldoende) afgeschermd, authenticatie gaat stuk zodra dns niet meer beschikbaar is tgv ddos, dan dus geen tv diensten van delta.

- ip adres gehad uit een non ripe-ncc range, met als gevolg constant reclame in het hebreeuws :)

06-01-2021

Echt NOOIT DOEN lieve mensen.

Als je nou zin het in onduidelijkheid, onbereikbaarheid en chaotische situaties, dan moet je bij Delta zijn. Weten zelf niet waar ze mee bezig zijn en kunnen wat mij betreft er beter mee ophouden. Echt een enorm zooitje. Echt NIET DOEN!

03-01-2021

Onmogelijk om op te zeggen

In april 2020 is er glasvezel aangelegd en zijn we door Delta aangesloten op het net. In juni krijg ik een mail dat de voorwaarden veranderd zijn en indien je het daar niet mee eens bent kosteloos kan opzeggen voor 1 augustus. Dat heb gedaan maar blijkt niet mogelijk. Waar in continu met een Delta te maken heb gehad zijn er nu een provider en een netwerkbeheerder. Bij beide kun je opzeggen zodra de ander is opgezegd. Daar kom je dus nooit uit. Verder is de klantenservice ontstellend slecht georganiseerd en onbeschoft in de communicatie. Ik probeer er nu al 4 maanden vanaf te komen maar niets helpt. Ga nooit naar Delta

Wendy
29-12-2020

Wat een kutbedrijf

Wat een kutbedrijf! zijn geen lid en willen het ook niet worden. Er wordt drie keer per week reclame bezorgt. We hebben een nee nee sticker maar ze zetten gewoon je straat en huisnummer erop. Heb al meerdere keren gebeld en iedere keer wordt er gezegd er wordt niks meer gestuurd! ontvangen nog steeds die kut reclame. Ook hebben wij verkopers niet welkom aan de deur hangen. Maar delta belt gewoon aan als verkoper. Zegt de verkoper ik ben geen verkoper alleen maar adviseur. Het is net hoe je het noemt maar je bent ook niet welkom. Ik zei nog ik wordt al doodgegooid door jullie reclame die jullie in de bus gooien. Zegt ie brutaal. Nou volgens mij leef je nog met een smalend lachje. Als jullie zo met eventuele toekomstige klanten omgaan hou ik mijn hart vast voor de klanten die jullie hebben. Maar laat ons met rust!

29-12-2020

Belofte maakt schuld!

Sinds enige tijd glasvezel van Delta. Gekozen voor montage door gratis monteur. Deze constateert slechte Wifi en besteld een extra router. Als deze geleverd is contact opnemen voor montage. Tweede monteur komt en zegt dit is geen meerwaarde u moet wifi versterkers bestellen bij Delta. Blijkt als monteur ze besteld had gratis maar nu moet ik betalen. Na twee en een half uur is dit de geboden oplossing.

Klantenservice zet je 45 minuten in de wacht enz.enz.

Zal zien of jullie het nog gaan oplossen anders toch maar zien of we contract kunnen beindigen.

Monica
27-12-2020

Laten mijn hoogbejaarde moeder zonder telefoon zitten

Mijn moeder is overgestapt naar Delta, helaas werkt haar telefoon niet. Mijn moeder is bijna 89 jaar en heeft nog nooit een mobiel gehad en is afhankelijk van haar vaste lijn. Ze woont zelfstandig en kan nu niet bellen. Mocht ze vallen of in nood komen kan ze niemand bellen. Ze is voor ons ook niet bereikbaar.

Pas op 15 januari kan er een monteur langs komen. SCHANDALIG

Jennifer
21-12-2020

Klant is zelf verantwoordelijk voor.

Als je een email bericht krijgt om een afspraak te maken met een monteur van Guidion om televisie en internet aan te sluiten via glasvezel staat er NIET in vermeld wanneer je abonnement ingaat. Dat is een stukje klant verantwoordelijkheid namens de klantenservice, dat je zelf moet bellen om te vragen wanneer het ingaat. Dus we zitten op dit moment met dubbele kosten! Na ons weten moet er duidelijk ergens vermeld staan wanneer je een nieuwe contract ingaat en wanneer het beëindigt. Tenminste dat is toch normaal als je ergens een abonnement wilt aansluiten, dat het alles op zwart en wit staat?! We zitten nog geen drie dagen bij Delta, maar de klantenservice is écht slecht!

12-12-2020

Delta Fiber: betalen, de rest is niet belangrijk!

Jarenlang klant. Regelmatig storingen, ook door monteurs van Zeelandnet veroorzaakt. Delta Fiber laat betalen voor een hogere snelheid, als dat niet gehaald wordt, dan vertellen ze dat het modem sterk verouderd is. Alsof ze dat niet gelijk konden aangeven toen de snelheidsverhoging werd aangeboden. Vaste klanten worden als vuil behandeld, terugbel-afspraken worden niet nagekomen (Marcel) . Een klantenservice die totaal niet capabel is (mevrouw Janssen).

Nog een paar weken en de overstap is een feit.

Nieuwe klanten, wees gewaarschuwd!

Zolang er maar betaald wordt, de rest is niet belangrijk.