HelloFresh reviews

1.5

FD
23-10-2021

Bedriegers en oplichters. Alles gaat goed tot het moment dat je wilt annuleren. Dan is die optie er plotseling niet meer of ergens verborgen op de website, en als alternatief zet je het on hold. Sturen ze de week erop gewoon wel een nieuwe. Zodra je eindelijk de optie gevonden hebt om te annuleren krijg je de nieuwe bestelling wel gefactureerd maar zul je de box nooit ontvangen, maar je moet wel voor betalen. Het zijn oplichters eerste klasse! Ze verdienen hun geld met het oplichten van klanten, en het deze klanten zo moeilijk mogelijk maken om hun abonnement te annuleren.

Erna
21-10-2021

Helaas is deze review niet positief.

Had een gratis uitprobeer kaart gekregen voor een hellofresh box, besteld en geleverd.

Vandaag kreeg ik een betaal verzoek van hellofresh, dus ben ik contact gaan zoeken via de chat, inderdaad bleek het dus als je een gratis probeer box krijgt zodat ze hopen op nieuwe klanten je meteen een onbepaald lidmaatschap aangaat.

Dit stukje was me ontgaan dus daar kan ik alleen maar mezelf mee verwijten, maar jammer dat je zo je nieuwe klanten werft en misleidend.

Ook hadden ze een voorstel gedaan waar ik op wilde reageren maar natuurlijk werd de verbinding of chat verbroken, dit is enkele keren gebeurt moet je iedere keer weer al je gegevens invullen en uiteindelijk geef je het op, betaal je en met als gevolg een eenmalig zure actie.

Cem.
02-10-2021

Heb een proef pakken besteld.zat direct vast voor 3 maanden.tegen mijn wil hebben ze van mijn rekening geld gejat.

Oplichters eerste klas.niets bestellen!

Punt
28-09-2021

Veel keuze,lkkre gerechten. maar. al meteen bij de 1e box: geplette spinazie.

Ze doen 4 maaltijden in 1 doos. Wij bestellen 4 maaltijden voor 4 personen.

Nu 3 wkn hello fresh, elke week gescheurde kartonnen zakken,waardoor de ingredienten door elkaar in de dois liggen. Vorige wk biefstuk uit zn plastic verpakking gescheurd: alles onder de sap vh biefstuk. Vanmorgen levering voor deze week: spinazie gescheurd in zn plastic zak. ik had niet verwacht dat ze zo slecht zouden omgaan met voedsel.

Hun bereikbaarheid is nog ellendiger. tenzij je met een virtuele robot wilt communiceren

25-09-2021

Beste mensen.

Ga niet met dit bedrijf in zee. Na de eerste box het abonnement opgezegd. Toch stuurde ze het 2e pakket. Deze aan de deur geweigerd. Ze bleven maar rekeningen sturen. Daarna drijgbrieven en telefoontjes. Hier gaan wij uiteraard niet op in. De deurwaarder gaan ze nu inschakelen voor iets wat wij niet gekregen hebben. Uiteraard laten wij dit gewoon passeren en we zien wel waar het eindigt. De consumentenbond zou hier wat aan gaan moeten doen.

10-09-2021

Bezorger Hello fresh is snelheidsduivel

De bezorgers van Hello fresh zijn zo snel dat ze met een vaart van 100 km per uur door onze wijk rijden. Omdat het een woonerf is mag je maar 15 km per uur. Dit is wachten op een ongeluk. Heb Hellofresh gebeld. Reactie krijgen, vergeet het maar. Ik wacht nog steeds op antwoord maar blijf volhouden. En zelf iets bestellen bij Hello Fresh? Dacht het niet.

Valerie
30-08-2021

Eerste box gelijk al verkeerd geleverd en moet het maar uitzoeken

Vol enthousiasme bestelde ik m'n eerste box bij hello fresh. 4 maaltijden per week. Ik wilde het graag op maandagavond layen bezorgen waarvoor ik extra moest betalen. Geen probleem! Vervolgens krijg ik een SMS bericht dat het pakket ergens anders is bezorgd en als ik hem nog wil hebben moet ik hem zelf maar halen.

Ik heb zoiets onklantvriendelijks nog nooit meegemaakt. Wat een slecht bedrijf. Gelijk maar opgezegd.

Nathalie
24-08-2021

Slecht bereikbaar

Ik heb een pakket voor de buren aangenomen. De buren halen het niet op. Ik kan geen contact gegevens vinden. De website is niet behulpzaam. Als je een vraag intypt wordt een vraag van hun website aan gekoppeld, die afwijkt van de vraag die ik stelde. Waarom kan ik niet gewoon een e-mail sturen, in plaats van een robot antwoord?

13-08-2021

Leugenachtig

Onbetrouwbaar, houden zich niet aan afspraken! Kleine bedrag retourbetaling zou plaatsvinden na foute handeling van HelloFresh zelf. Affaire speelt al enige maanden. Status quo ‘niet betaald’. De medewerkers van de klantendienst (.) Nikki, Jessica, Kaya, Danielle, Marit vertellen allemaal hetzelfde (leugenachtige) verhaal. Kunnen ze niets aan doen, het is de filosofie van het bedrijf. Ze worden er echter wél voor betaald.

Tico
20-07-2021

Zeer ontevreden

Box nooit ontvangen, toch betalen. Veel te duur voor wat je krijgt.

Gemak is het ook niet. Irritante klantenservice.

Desiree
12-07-2021

Leugenaars

Ik wilde kijken of hellofresh ook veganistische maaltijden had, en blijkbaar heb ik een oud abonnement geactiveerd van 5 jaar geleden. Is dit juridisch geldig? Ik gebeld en uiteindelijk zou de box gedoneerd worden aan voedselbank en ik kon een andere keer vegetarisch bestellen. wordt de box om 23 uur avonds bij mijn buren geleverd en gezegd dat ze mij aan de telefoon hebben gesproken, wat een leugen was! Zit ik met een box vol met vlees dat ik niet eet. gatver😡 voel me echt enorm opgelicht! Hoezo kan en mag dit zomaar. Nooit bestellen dus, geen abonnement nemen! Ook niet een keer proberen , want dan ooit ben je 50 euro lichter

Willemijn
06-07-2021

Moeizame communicatie

De gerechten zijn redelijk oké. Verwacht niets spannends maar zeker goed te eten, al zijn het geen maaltijden voor grote eters. De communicatie is vreselijk slecht. Een niet geleverde box moet toch betaald worden ondanks de leverproblemen van HelloFresh. Er wordt niet geluisterd en het is lastig om contact te krijgen. Een telefoonnummer krijg je pas als je de betaling stopzet of als het abonnement wordt stopgezet. Mijn vertrouwen is weg, nooit meer. ByeFresh!

06-07-2021

Malafide praktijken en de klantendienst is een rommeltje

We zijn enige tijd geleden klant geworden bij HelloFresh. Op zich waren we wel tevreden van de maaltijdboxen. Af en toe ontbrak er een ingrediënt, maar dat werd telkens gecompenseerd met een korting bij de volgende bestelling. Na een tijdje bleven dezelfde recepten terugkeren en was er geen afwisseling meer, dus besloten we ons lidmaatschap te beëindigen. Enkele maanden na onze laatste bestelling kregen we plots telefoon van hun commerciële dienst met de vraag of we ons lidmaatschap toch niet weer wilden activeren. Ze boden ons mooie kortingen aan, maar we besloten om er niet op in te gaan. Een week later kregen we plots een sms dat de dag erna een levering zou plaatsvinden. Ik heb HelloFresh dan ook onmiddellijk gecontacteerd. Volgens hun zouden *wij* het lidmaatschap weer geactiveerd hebben via de app. Leuk detail is dat we de app op dat ogenblik op geen enkel toestel geïnstalleerd hadden staan. Na een korte discussie besluit de medewerkster, overtuigd van haar eigen gelijk, dan *éénmalig en als commerciële tegemoetkoming* de bestelling alsnog tegen te houden. De dag erna wordt er inderdaad niets geleverd. Ik zag echter dat ze wel een SEPA-opdracht naar de bank hebben gestuurd om de factuur te innen. Ik heb deze betaling dan ook geblokkeerd. Enkele maanden later ontvang ik plots een brief, met weinig details, dat er een openstaande schuld zou zijn. Ik stuur een e-mail op het adres in die brief om meer uitleg te vragen. Ik kreeg geen antwoord. 2 weken na die brief krijg ik plots een dreigtelefoon van een incassobureau om de betaling te regelen. Ik leg nogmaals uit dat er geen bestelling was en dus geen betaling moest uitvoeren. 2 weken later weer een dreigtelefoon van het incassobureau om te vragen over te gaan tot betaling. Ik neem vervolgens telefonisch contact op met HelloFresh. De medewerker vindt me eerst niet terug in het systeem en na een kwartier zoeken en een ellenlange lijst veiligheidsvragen lukt het hem toch om me te identificeren. Hij zoekt het gesprek op dat ik eerder met zijn collega had gehad en bevestigd dat die box inderdaad geannuleerd was. Hij beloofde me later terug te bellen, zodat hij eerst contact kon opnemen met de betalingsdienst. Toen hij me terugbelde legde hij me uit dat zijn collega een terugbetaling in het systeem had ingevoerd, maar doordat ik de betaling had tegengehouden de terugbetaling niet uitgevoerd kon worden. Ik zei hem dat dat naast de kwestie was, want ik vroeg geen terugbetaling aan, ik vroeg gewoon om de openstaande schuld te annuleren, aangezien die onterecht was. Ik heb 5 keer moeten uitleggen dat er een nulstelling was doordat zij de bestelling geannuleerd hebben en ik de betaling niet uitgevoerd heb. HelloFresh wou dus blijkbaar dat ik een betaling uitvoerde, zodat zij me dan zouden kunnen terugbetalen. De medewerker van de klantendienst wou de absurditeit van de situatie maar niet begrijpen. Een oplossing blijft dus uit. Ongelooflijk. En zij willen dat ik hun vertrouw dat als ik nu betaal (voor iets dat ik nooit besteld heb) zij me direct gaan terugbetalen?

01-07-2021

Helo fresh is niet fris

Kreeg ik van een bekende een gratis box. Bleek dat ik wel 49 cent moest betalen. Enkele weken later werd ongevraagd een tweede box aangeboden. Daarvoor had ik het abonnement al opgezegd. Toch kwamen ze met een box aan de deur. Netjes geweigerd. Desondanks wel geld afgeschreven. Dus zonder mijn toestemming. Geld teruggehaald. De bezorgster vertelde vaker te horen dat ondank dat men opzegt toch een box wordt bezorgt. Bedenkelijke organisatie. Het riekt naar oplichting.

Miep
24-06-2021

Eten heerlijk, maar communicatie bijzonder moeizaam

We krijgen al jaren eens per maand een HelloFresh box. Heerlijk gevarieerd, verrassend, vers, gezond en absoluut ruim voldoende eten.

Communiceren met het bedrijf is echter hopeloos ingewikkeld. Geen telefoonnummer, chat stuurt je in een loop die je niet helpt. Niet makkelijk een overzichtskalender te vinden wanneer een box komt. Een weekje verzetten is een monsterklus. Zo zonde! Echt contact is echt absoluut onvoldoende

Marja
22-06-2021

Gratis BOX?

Van een vriendin een gratis box gekregen in 2020 ik vond dit geen succes, er weinig en niet lekker. Daarom verder geen boxen besteld. Vorige maand kreeg ik weer een gratis box van een vriendin die mij aangemeld had.en kreeg per mail een bevestiging van hellow fresh van de ( gratis box ) wederom uitgeprobeerd en besteld, weer niet goed bevallen. Dit bleek achteraf geen gratis box te zijn tijdens mijn vakantie was er weer een box geleverd bij de buren omdat ik op vakantie was. Toen heb ik . Meteen hellow fresh gebeld en uitgelegd dat ik geen extra box had besteld. De dame die ik aan de telefoon had op uitleg gevraagd waarom ik nu weer een box krijgt toegestuurd, ik had niets besteld ik had bij de eerste box meteen moeten opzeggen anders ben je automatisch lid .vandaag 22 juli thuisgekomen van vakantie en zie op mijn bankafschrift dat er 2 x 40,95 afgeschreven van mn rekening. Ik heb meteen weer telefonisch contact opgenomen en aangegeven dat er een fout is gemaakt door hellow fresh. de ( gratis box ) is geen gratis box. U heeft zich weer aangemeld antwoorde de jongeman, waarop ik antwoorden waarop sturen jullie mij dan een een mail van een gratis box? .dat is het spel antwoorde de jongeman. Aangegeven dat ik dit openbaar gaat zetten. de jongeman antwoorden dat moet u dan ook maar doen. Kennelijk wist hij ook dat dit heel misleidend is.

Ik krijg 26-05-2021 onderstaande mail van hellow afresh

Zie onderstaande mail van 26-5 -2021

Hellofresh

Weinig tijd, maar wel goed eten?

Ervaar het gemak van het flexibele lidmaatschap van hellofresh en krijg jouw eerste hellofresh box t.w.v. € 52 gratis van judith.

Met elke week keuze uit meer dan 20 verschillende recepten, kook je altijd vers én gevarieerd. De box vol met de beste verse ingrediënten en makkelijk te volgen receptkaarten krijg je thuisbezorgd wanneer jij wilt.

Kook je mee?

Let op mensen trap hier niet in!

Voor je het weet zit je aan een abonement vast en degene die je aanmeld krijgt 25 euro korting. Slimme truc! . De boxen zijn overigens het geld niet waard. Je krijgt heel weinig!

Jannnie
16-06-2021

Zeer klant onvriendelijk

Voor mij geen hello fresch meer , klantvriendelijkheid ver te zoeken , en je moet 100 keer uitleggen

Elien
14-06-2021

Afsetters

Dikke afzetters! Gewoon geld van je rekening halen zonder een box te hebben besteld?! Maar geld teruggeven doen ze niet hoor? Afzetters!? Noooooit bij bestellen

Joyce
14-06-2021

Arrogant bedrijf

Helaas valt met HelloFresh niet te communiceren. Eenzijdige communicatie en staan niet open voor suggesties. Na een probeer periode alleen maar gezeur gehad met dit bedrijf.

Joan
10-06-2021

Komt afspraken niet na!

Ik zal Hello Fresh beslist niet meer laten bezorgen! Zij houden zich niet aan gemaakte afspraken en trek je aan de bel dan zijn ze niet thuis of laten je in de kou staan!