Ikea.nl reviews

Harma
17-09-2022

Meer dan 20 min aan de telefoon gehangen en nog niemand aan de lijn!.

Bank 4 jaar geleden gekocht en de hoes is al niet meer om aan te zien. Kleur is er af.

16-09-2022

Ikea geeft vijf jaar garantie op een product… maar als ik na vier jaar een beroep die op de garantie wordt deze afgewezen want ‘een productiefout’ moet binnen twee maanden zichtbaar zijn. Conclusie: je zult de schade zelf wel veroorzaakt hebben. ‘Vijf jaar garantie op productiefouten’ is dus een dikke leugen. Overigens duurt het ook welen voor je eindelijk iets hoort van de klantenservice!

Jacqueline
11-09-2022

Dankjewel Ikea Breda voor alweer de goede service. Casper met een c, heeft extra moeite gedaan om bodemlatjes te vinden voor de bedbank Hemnes. Zo fijn dat we het bed kunnen herstellen en weer als logeerbed gebruiken.

Veel dank, Jacqueline de Graaf

Vera
10-09-2022

Jaar geleden kast gekocht. Bleek uiteindelijk allerlei lades enz niet leverbaar. Hebben voor de deur nog naar ander filiaal moeten rijden. een jaar verder met loze beloftes, dat dingen op voorraad zullen komen en dat wij gebeld zouden worden, NOOIT meer wat gehoord en de kleur waar dus nu een vierdelige kast van hebben, is t assortiment uit. Jammere is dat klantenservice nooit bereikbaar is, je van kastje naar de muur wordt gestuurd, en ze je echt niet verder willen helpen. Met alle uren, tijd, benzine die hierin zit, had ik echt veel beter een duurdere kast kunnen kopen. Enorm teleurgesteld, voor mij nooit meer ikea.

Wouter
07-09-2022

Ik neem de moeite om een review om een product van ze te reviewen dat vol fabricage en design fouten zit. Wordt de review geweigerd. De reviews van Ikea zijn niet transparant en consumenten worden om de tuin geleid. Klantenservice neemt klacht niet serieus. Shame on you Ikea, verwachtcik niet van een Zweeds bedrijf.

Vincent
26-08-2022

Koop nooit een bank bij Ikea. Gaan niet langer dan 4 jaar mee en ze geven geen garantie. Schuiven het allemaal onder dagelijks gebruik.

02-08-2022

Waren bij Ikea in Duiven. Wilden eerst in het restaurant wat eten en drinken. Wilde een biertje. Was niet geleverd (komt uit China denk ik ) Alleen wat ranzige priklimonade. Geen satésaus bij de Zweedse balletjes. Alleen roomsaus. Kleffe patat. Dat restaurant slaan we de volgende keer over. Al komt die er waarschijnlijk niet.

We wilden een bed kopen voor onze zoon. Het eerste bed dat ons wat leek en geschikt was, stortte bijna in elkaar toen we erop gingen zitten. We zijn vertrokken en hebben ergens anders een bed gekocht van veel betere kwaliteit. Ikea heeft op alle vlakken aan kwaliteit ingeleverd. Ook moet je moeite doen om geholpen te worden. Blijkt ook wel uit de slechte reviews. Wij komen er niet meer.

Alex
17-07-2022

Hebben daar kasten gekocht en na plaatsgebrek wilde ik er een paar ander van maken .

Ik kwam tot de konklusie dat het 2 dunne platen waren met binnenkant vol karton.

Daar moet je dan veel voor betalen en koop niets meer van Ikea en betaal liever wat meer dat ik beter kwaliteit heb

Saskia
17-07-2022

Drie jaar geleden een ligbed gekocht voor buiten. Keurig alle winters binnen gezet. Hij stort helemaal in elkaar. De plankjes breken af als lucifers houtjes. Schandalig! Ik kan nergens een klacht indienen bij Ikea!

Guido
12-07-2022

Toen het meubilair geleverd werd was het al beschadigd. Bij het in elkaar zetten erachter gekomen dat dit door lage kwaliteit bouwmaterialen komt. Bij het aangeven bij IKEA verwijderen ze je reviews. Bij het proberen te krijgen van een vervanging moet ik meer dan een maand wachten.

Dirk
07-07-2022

Wat een waardeloos bedrijf

2 maanden geleden een kast besteld

Krijgen 10 kastdeuren geleverd.!

Na eindeloos telefoneren werden de spullen na 3 weken zonder iets te ondertekenen opgehaald.

Zijn nu bezig ons geld terug te krijgen.

Dat zou vorige week terug gestort worden.

Nee hoor……weer een gevalletje miscommunicatie!

Dit verzoek moet opnieuw ingediend worden.

Misschien over 3 weken!

Weer getelefoneerd met enige stemverheffing uiteraard.

Mijn frustratie werd niet begrepen.

Conclusie: service kent men niet.men doet niks met klachten…….

Koop nooit iets bij ikea😡🥲

Annet
04-07-2022

Kom twee planken halen, maar deze liggen niet in magazijn. Moet ik afhalen bij aparte punt. Volgens medewerker ligt dit klaar als ik heb afgerekend en erheen loop. Vervolgens moet ik een half uur wachten. Voor twee legplanken!

Marlies
29-06-2022

Waardeloos, onze bestelling is niet compleet geleverd en d.m.v. fotobewijs (tig bestelde producten verpakt in grote dozen) afdoen als geleverd en zaak gesloten. Zwaar teleurgesteld.

FG
21-06-2022

Wat een onaardige, slechte service.

- Levert (na weken) een beschadigde kast

- maakt een omruilafspraak

- zitten we daar van 8 tot 22 u te wachten: niemand, geen bericht, niks

- Geven ze ons 2 keuzes: omruilen (alleen hebben ze geen transport beschikbaar) of retourneren (alleen hebben ze geen transport beschikbaar).

- Stellen we een financiële deal voor: sluiten ze het dossier.

Wij hebben nu: een kapotte kast voor de volle prijs.

03-06-2022

Ik krijg gasten, dus ik bestel matrassen, lakens, kussens en zo. Ik controleer of alles aanwezig is in de plaatselijke winkel die de bezorging moet doen. Levering binnen 5 dagen zeggen ze. Prima op tijd, dus ik klik op bestel

Na een week heb ik alleen wat kussens gehad. , dus gebeld en geklaagd dat de levering gedeeltelijk en te laat was. Volgens de email zou de levering in 3x komen, zijn er dingen geleverd die niet geleverd zijn en zaken die wel geleverd zijn staan er dan weer niet bij. Volgende email. Alles is geleverd. Niet dus. Wat een zootje is het daar.

Na twee weken is de bestelling nog steeds niet bezorgd en slapen mensen op losse kussens op de grond. Nooit meer Ikea.

Janine
26-05-2022

Twee leren kivik banken gekocht 5 mnd geleden.

Nu laat een stiknaad los bij de leuning,na veel gedoe omdat ik de bon kwijt was,maar wel een bankafschrift had,wilde ze het niet in behandeling nemen,door via facebook de vraag te stellen wat nu te doen,prima geholpen door een andere ikea medewerkster en is mijn factuur opgestuurd

Hiermee dus weer ingediend voor garantie.

Deze is afgewezen,de stiknaad was nog niet groot genoeg losgelaten,ze wijzen de klacht af,probeer het nog eens als hij groter is,daar kan je op wachten dat ie groter wordt,en wat krijg ik dan als argument.

Waarom wachten? Het is niet goed dat een stiknaad loslaat na 5 maanden.

Barbara
24-05-2022

Ik koop een kapot product, breng het de volgende dag terug en krijg geen geld terug omdat het uit de koopjeshoek komt. De beschadiging was pas na uitpakken te zien! Echt waardeloos.

Heb ook kastje gekocht waar een buitenkant kapot was. Krijg hiervoor een tegoedbon omdat verpakking open was. Koop niet bij Ikea Groningen. Echt zeer klantonvriendelijk

Maarten
14-05-2022

Koop geen keuken bij Ikea. Dat leveringen langer hebben geduurd door Covid situaties is heel logisch, maar communicatie daarover is er niet of slecht. Toezeggingen worden niet nagekomen. Installatie door ikea monteur was niet goed tot 2x toe een monteur moeten laten komen (werkblad lekt nog steeds). Bijna jaar verder en nog steeds is onze keuken niet af. Toch geen enkele oplossing die klantvriendelijk is. de klant moet het maar accepteren. Dit heeft met productkwaliteit, montage kwaliteit, communicatie en organiseren te maken. Hoe heeft IKEA zo diep kunnen zinken. Eens een mooi bedrijf…

Privea
03-05-2022

Heel vies, tafels nooit schoon gemaakt.

Tamara
01-05-2022

Vandaag kochten wij een kast bij Ikea. Bij het in elkaar zetten ontstond er met het schroeven een enorme barst in de plank (ondanks dat we zeer zorgvuldig en netjes te werk zijn gegaan en werken volgens de handleiding). We hebben direct de klantenservice gebeld en gevraagd om een vervangend product/onderdeel. Dit was niet beschikbaar en afgesproken om artikel terug te brengen naar de Ikea (Haarlem). Weer naar de winkel. Bij de winkel wordt aangegeven dat ze dit niet kunnen innemen omdat het om montage schade gaat? Meest klantonvriendelijke vestiging die ik ooit meegemaakt heb. Hoe slechte kwaliteit zijn jullie producten dan dat het tijdens het in elkaar schroeven al barst? Er is bij jullie geen vervangend product beschikbaar, dus nu moeten we de defecte kast weer mee terug nemen?! Wij willen gewoon ons geld (300 euro!) terug, aangezien de kast niet meer beschikbaar is!