Ikea.nl reviews

Us
04-01-2021

Bankhoes vol pluizen

In September een Ektorp hoes gekocht, deze ging binnen no time pluizen. Ikea geeft toe dat de kwaliteit minder is geworden en we konden geld retour krijgen. Nu 4 januari nadat we niets meer hoorden gebeld met Ikea en wat krijgen we te horen? Toch geen geld terug. Dit pluizen valt niet onder de garantie, koop maar een ontpiller. Eerst iets toezeggen en dan weer terug nemen. En dan zwijgen. Ikea wordt slechter met zijn kwaliteit en garanties. Pas op met de Ektorp hoezen. Hij gaat pluizen, kwaliteit is niet meer als vroeger. Jammer al die bezuinigingen over de rug van klanten.

Ting Ting
21-12-2020

Moest zelf de bestellingen sjouwen van een bezorger

In Corona-tijd zal de bestelling aan de deur over de drempel wordt bezorgd, dit is echter niet het geval. Ik moest zelfs een aantal van mijn bestellingen naar mijn eigen deur brengen van één van de bezorgers. Voor de bedrag dat ik voor bezorgingskosten moest betalen is dit echt niet netjes. Ik gaf bij de bezorgers aan dat ik bezorgingskosten heb voor betaald. Die ene bezorger, die ik mijn de bestelling ging laten sjouwen, gaf het weer woord dat nu door de Conora-maatregels niet anders kan. Ik zei dat het nog steeds niet netjes is dat hij mij ging laten sjouwen en toen zei ie dat het maar een paar kilootjes is. Erg jammer allemaal dat het zo is gegaan.

Jaap
16-12-2020

IKEA laat klant in de kou staan

Mijn dochter heeft een nieuw huisje! Erg leuk en fijn. Op de tekening van dat huisje was een ruimte waarin we een IKEA-kast konden plaatsen. Snel naar de IKEA om die "grote kast" nog net voor de lockdown te kopen en met veel moeite in te laden. De kast maar even pontificaal bij ons in de huiskamer gestald. De volgende dag pas kreeg ze de sleutel en na meting bleek de kast niet te passen. Balen. Ik de hele dag aan de telefoon gehangen met de klantenservice van IKEA , eindelijk contact, werd ik eruit gegooid. Na contact te hebben gehad met ene Melissa die om een bon vroeg (terecht maar die had mijn dochter, die aan het verven was). Goed, mijn dochter heeft gezorgd dat ik de bon kreeg en na weer een tijd in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik Fenny aan de lijn. Zij begreep het verhaal en zou me terugbellen. Na twee uur werd ik inderdaad teruggebeld. Ze konden het niet regelen dat de kast werd opgehaald wat me trouwens ook nog 50 euro zou kosten, maar dat terzijde. Nu staat de kolossale kast, nog in de verpakking, in de huiskamer en kan pas terug na 19 januari, terwijl je wel gewoon online kunt bestellen en ook kunt retourneren. Belachelijk voor woorden!

15-12-2020

Bedroevende service

Op 01-11-2019 kocht ik met veel andere…

Op 01-11-2019 kocht ik met veel andere spullen Tradfri afstandsbediening voor de Ikea Led verlichting. Op 11-11-2020 merkte ik dat de afstand bediening defect was.

Aangezien deze nog onder de garantie viel heb ik mailbericht gezonden naar de klantenservice van Ikea.

Hier kreeg ik op 13 november een antwoord op, nou een antwoord was het eigenlijk niet het was een omschrijving hoe ik de afstandsbediening moest installeren. Hoewel ik in mijn eerste mail had omschreven dat ik dat allemaal al geprobeert had.

op 13-11-2020 terug gemaild ,Geen antwoord

op 18-11-2020 terug gemaild ,Geen antwoord

op 24-11-2020 terug gemaild ,Geen antwoord

op 02-12-2020 terug gemaild ,Geen antwoord

Ik begin dit langzamerhand onbeschoft te vinden.

Inmiddels heb ik een nieuwe afstandsbediening online gekocht en deze werkt perfect. Maar ik zit nog steeds met een defecte afstandsbediening en daar wil ik wel een oplossing voor.

Tl
23-11-2020

Komt garanties niet na!

In 2016 vloer gekocht maar meteen al problemen nu nog steeds bezig met onafhankelijk experts die zeggen zelfs datde vloer helemaal niet goed is. Mevr Rebecca van de klanten service geeft ineens geen gehoor meer omdat ik in het gelijk word gesteld! dus kijk uit als je daar een vloer koopt want ze geven geen gehoor van garantie,,,,, en het hoofdkantoor in Amsterdam schuift alles weg met name mevrouw Rebecca ,,, heb inmiddels radar ingeschakeld. en zal meester Visser hier ook maar voor inschakelen miss gaan ze dan luisteren.dus kijk uit met een vloer kopen daar!

Jules
16-11-2020

Koop hier geen keuken

Bestel nooit een keuken bij Ikea! Het was en is nog steeds een vreselijk traject. Vlak voor de installatie wordt mij verteld dat mijn keuken kwijt is en er niet geleverd kan worden. Mij wordt beloofd dat ik teruggebeld wordt, maar dat is nog nooit gebeurd. Veel te laat wordt uiteindelijk een deel geleverd, zonder keukenblad, spoelbak, koelkast en nog vele andere materialen. De installateur is inmiddels weer weg en ik zit hier met een halve keuken waar ik niks aan heb. Van ikea hoor ik niks meer. Customer support kan mij niet helpen en zegt iedere keer weer dat ik teruggebeld wordt wat dus niet gebeurt. Mijn keukeninstallateur vertelt mij dat het, sinds de corona uitbraak een complete chaos is bij ikea. Ze blijven maar doorverkopen maar kunnen niet leveren, zegt hij. Kortom: ga niet met Ikea in zee.

Martijn
29-10-2020

Probeer hier nooit een keuken te kopen

Onlangs getracht een keuken te kopen bij Ikea. Waar we ons op verheugd hadden, bleek uiteindelijk een grote teleurstelling.

Ikea weet, net als andere bedrijven met een mooi praatje, je enthousiast te maken. Echter de keuken is een, het laten inmeten en monteren is iets heel anders. Het bedrijf dat komt inmeten (All-om red.) doet je ook meteen een prijsindicatie voor het plaatsten van de keuken. Hetzelfde bedrijf berekend belachelijke prijzen, onder het mom van meerwerk.

Zo komt er boven op de prijs van een keuken (4800 euro) nog eens minimaal 3200 euro aan montagekosten bij.

Lees vooral goed, de algemene voorwaarden van dit bedrijf. Parkeerbonnen van het eigen personeel mag de klant betalen. Indien het stucwerk niet goed genoeg is, betaald de klant. Ook al hebben zij het stucwerk gedaan!

Voor het aanleggen van een extra groepenkast kan het bedrijf ook niet aantonen dat zijn daarvoor gecertificeerd zijn. Leuk als je huis afbrandt en aan je verzekering mag uitleggen

Met ikea daarover communiceren heeft geen enkele zin. Je mail wordt niet of nauwelijks beantwoord, laat staan fatsoenlijk gelezen. Je kan ook niet kiezen voor een ander montage bedrijf. Je krijgt niets terug voor de 75 euro die je voor het inmeten hebt moet betalen.

Wij voelen ons aardig bedrogen en kan daarom ook niemand aanraden met Ikea of All-om in zee te gaan. Doe jezelf een plezier en koop je keuken elders of monteer hem zelf als je handig bent.

Peet
19-10-2020

After sale

Daar hebben ze echt nooit van gehoord! Voor wegwerpspul zal er geen probleem ontstaan. Maar elektrische artikelen zoals keuken, bedden ontstaat doffe ellende en ontmoet je een wirwar van tegenstrijdige medewerkers.

Mw. Henriëtte
11-10-2020

Goed verpakt

Een stolp besteld. Ik plaats de bestellingen met mijn iPhone6S Safari Apple ID.( iCloudMail) En in winkels ApplePay, ik gebruik als vrouw geen betaalpas! De stolp was goed verpakt. Een leuke prijs! Tijdens het bestelproces krijg je een bezorgdatum te zien. Bij andere webshops kan je kiezen. Vanwege een storing kon ik de bestelling niet volgen. Levertijd vijf werkdagen. Bezorger droeg geen mondkapje.

Django
23-09-2020

Wat een waardeloze garantie afhandeling

Wat een waardeloze afhandeling van mijn garantie.

Ik heb een koelkast gekocht die na bijna 3 jaar kapot ging. Monteur van Elextrolux, aangestuurd door Ikea, bevestigde dat deze kapot was en binnen 8 dagen vervangen zou worden. Na 8 dagen nog geen nieuwe koelkast, maar eens gaan bellen met Electrolux. Blijkt dat zij direct een bericht hebben verstuurd aan Ikea dat Ikea de afhandeling zou moeten gaan doen. Ikea gebeld: "O, uw klacht is nog niet in behandeling genomen". Zit je dan al meer dan 1,5 week met een kapotte koelkast.

Einde van het liedje: koelkast niet meer leverbaar dus kon een goedkopere of duurdere kiezen of koop laten ontbinden.

Ik gekozen om de koop te laten ontbinden en gemaild of ze de koelkast op zouden komen halen. Een week lang geen reactie, dus een nieuwe koelkast gekocht bij Coolblue. En die hebben de oude (ikea koelkast) meegenomen ter vernietiging.

Weer contact opgenomen met Ikea, blijkt dat het retourneren van de oude koelkast verplicht is en ik dus geen cent terug krijg. Fijn dat ze dit van te voren even duidelijk communiceren! (NOT)

Kennelijk moet ik als consument maar weten dat bij koop ontbinding verplicht ben om het defecte oude apparaat terug te geven.

Maria
03-08-2020

Slechte levering en monteren Ika pax ksaten

Slechte levering Ikea Pax kasten.

Er ontbreken gewoon twee kasten , zonder ingelicht te zijn, vorige week nog over gebeld, andere kleur gemomen, die was wel te leveren, zat er nu gewoon niet bij! Wel het interieur ( als het klopt) .

Kast staan nietwaterpas ,door de monteur al beschadigde deur, door uittrekken mand, die tegen de deur loopt. Kast planken ontbreken, Wel betaald! waardeloos.

Ronny
11-12-2019

Wegwerp keten

Wegwerp keten. meerdere spullen gekocht maar snel kapot, miskoop, weg is het broodgeld.