Ikea.nl reviews

27-04-2022

1 ster nog veel te veel.

Snel een keuken verkopen is hun specialiteit, na de verkoop hoor je bijna niets meer van ze. Alleen valse beloftes en toezeggingen, echt een verschrikkelijk hoofdpijn dossier.

Keuken kopen bij Ikea? Ik raad het sterk af.

Ik in ieder geval nooit meer.

Wat een klantonvriendelijk bedrijf.

Petra
20-04-2022

Nieuwe keuken gekocht met inbouwapparatuur, binnen een jaar de oven kapot, nieuwe gekregen, koelkast paar maanden later kapot ook niet te repareren weer nieuwe gekregen, vaatwasser 1 jaar oud en vandaag al tweede reparatie. Service is goed maar kost mij veel vrije dagen. Keuken is mooi maar apparatuur is heel slecht.

Jerry
07-04-2022

Ikea is nog steeds niet wat het was voor corona.

Je kan wel weer een ontbijtje doen maar kost je nu 2.30 ipv 1euro, en zonder klantenkaart is het 3 euro. En dan moet je je ei ook nog los kopen en kan je ook niet meer kiezen tussen kaas of kip (alleen kaas).

Ze hebben ook de speelruimtes voor de kleine kinderen niet aangezet en voor de grotere kinderen zijn de tv en game console weg gehaald.

Volgende keer maar naar de grote jumbo in Veghel, daar heb je tegenwoordig ook een ontbijtje in het winkelrestaurant. Of naar intratuin, en daar zouden de kids ook nog ff kunnen spelen in de mini monkeytown.

Ch
30-03-2022

Wat een verschikkelijk slecht bedrijf is dit zeg!

Hele dag zitten wachten maar spullen werden niet bezorgd. Geen bericht ontvangen, helemaal niks. Tweede afpsraak werd gecancelled. Derde afspraken kwamen ze eindelijk maar met de verkeerde spullen. Die werden zo de vrachtwagen in gesmeten door chauffeurs en zijn duidelijk nu beschadigt. Vierde afspraak werd gecancelled want er was weer eens wat fout gegaan. Bij de 5 afspraak heb ik de bestelling gecancelled omdat ik het spuug zat was en er geen vertrouwend meer in had dat mijn spullen tijdig aan zouden komen en dat ze niet beschadigt zouden zijn. Daar werd heel moeilijk over gedaan en uiteindelijk zou het bedrag incl. verzendkosten teruggestort worden, maar wel pas 2 weken later. Echt belachelijk. Ik moet toch ook meteen betalen dan moeten ze het ook meteen terug storten! Ik vroeg om wat we besproken hadden mij per mail na te sturen. Je begrijpt natuurlijk wel dat dat niet is gebeurd. Nu hopen dat ik mijn geld terug krijg!

Natalia
28-03-2022

Ik heb alle meubels besteld. Op de eerste afspraak kwamen ze niet. Helaas geen bericht niks gestuurd. Op de tweede afspraak alles ging goed ze hebben nog de meubels helemaal naar binnen gebracht. Bedankt

Alleen volgende keer even een berichtje sturen als iets is fout gegaan

Marianne
25-03-2022

Superslechte service!en zeer slechte communicatie onderling bij de klantenservice!kastje/muur!

Ellende begon bij afname 2 boxsprings.kon niet apart betaald worden bij de kassa,terug bij afdeling gerommeld aan de bon(half geannuleerd)dag van levering maar 1 bed geleverd!uur aan de lijn gezeten(90 ct p.minuut!)werd niet teruggebeld!na 3 telefoontjes werd bed 3 dgn later geleverd.maar ze hadden het verkeerde bed in bestelling geplaatst,die al geleverd was!goed dat ik het zag in mijn mail.ppfffff.chauffeur berichtte net voor levering.ik kreeg berichtje dat het bed in lelystad afgeleverd was.hadden ze het verkeerde nr bericht.enz enz.klachtenmail gestuurd.geen reactie.gebeld.er zou een kadobon gemaild worden binnen 48 uur,als compensatie.nu nog niet gehad!

Nooit meer ikea.vreselijk!koop je voor 2500 euro!

Francis
24-03-2022

Even iets snel terug brengen gaat bij Ikea utrecht niet werken,heb 3 kwartier moeten wachten ,eenmaal aan de beurd wel netjes geholpen,maar de wachttijden is echt belachelijk,het zal mij in de toekomst weerhouden om weer er na toe te gaan.

Hedwig
23-03-2022

Ondanks het promoten van een goed retourbeleid mijn slecht functionerende artikel niet mogen ruilen met als reden dat de labels verwijderd waren. Uiteraard ging in uit van een goed product en had ik wel nog de bon beschikbaar. Reeds 1 maand geleden gekocht. Ik had tevens meer empathie en gevoelsreflexie verwacht van de medewerkers. Maar dat staat los van de teleurstelling om deze situatie.

Rene
17-03-2022

Ik heb nog geen jaar geleden online de Frihiten bank van Ikea gekocht.

Ik heb eerder dit type bank gehad en na 5 jaar nog geen problemen mee gehad.

Echter de bank die ik nu heb vertoont een zeer grote mate van slijtage en dan niet alleen pilling maar gewoon vezels die loskomen.

Ikea zegt dat dit komt door het zitten en normaal is en dus niet binnen de garantie valt. Alleen zijn de plekken ook ontstaan waar nooit gezeten wordt zoals onder het rug kussen en aan de voorkant.

Ikea roept dat dit niet onder garantie valt maar geeft geen antwoord wat er dan wel onder valt.

Je hebt ook het recht om binnen een jaar de verkoop ongedaan te maken maar ook daar gaat ikea niet in mee. dus ze negeren hun eigen voorwaarde op iedere aankoop.

Ikea gaat steeds verder achteruit qua service verlening en de kwaliteit van hun producten.

Tess
11-03-2022

Keuken besteld, wordt gedeeltelijk geleverd. De inductiekookplaat en oven ontbreken. Week later zou worden geïnstalleerd. De producten bleken niet leverbaar.klantenservice een verschrikking. Contact vinden met keukenafdeling onmogelijk, 2x 1.5 voor in de wacht gestaan.uiteindelijke mail was een zeer lauwe reactie op mijn, door hen, veroorzaakte problemen. Ze komen niet met oplossingen, blijkbaar vinden ze het bij de ikea normaal om de bestellijst niet te contoleren. Vinden ze het geen probleem een keuken adf te leveren zonder kookaparatuur.

Advies: begin er niet aan, bestel geen keuken bij de ikea!

Rowan
25-02-2022

Tragische service, ik wacht al een maand op een simpel product. 2x voor niets thuis gezeten maar het wordt gewoon niet afgeleverd. Elke keer is er weer een ander excuus.

24-02-2022

Laats grote inkopen gedaan bij ikea betaald en gebruik gemaakt van mijn family card. Thuis komen kreeg ik een mail waarin stond bij de volgende keer inkopen bij ikea zou ik 10euro korting krijgen. Toen ik de mail opende stond er alleen online te bestellen. Ik kon lezen afhalen of leveren aan huis. Ik moest nog 3 laden halen die ze bij de vorige verkoop niet voorradig hadden. Ik koos er voor voor die drie laden weer te halen. Ik moest 4,99 betalen om mijn online bestelling op te halen. Dus geen 10euro korting waar ze een leuke mail van stuurde. Ik haal die drie laden nog op omdat ik de kast compleet wil maken daarna nooit meer naar dit oplicht bedrijf.

Evelien
14-02-2022

Koop NOOIT HAGHED ophangrail!

Na verloop van tijd breekt de draad en valt je schilderij naar beneden.

(nee, er hangt geen te zwaar schilderij aan; < 3kg)

Melding bij Ikea over dit probleem levert alleen een wekenlang durende berichtenstroom met uiteindelijk de conclusie: kun je geen aankoopbewijs overleggen -> dan kunnen we niets voor jullie betekenen.

Jammer dat dit niet serieus wordt opgepakt.

Abby
12-02-2022

Prijswijziging bistro hebben ze niet goed aangepast waardoor ik meer had betaald dan nodig was. aangezien er geen beleg aanwezig was terwijl je daar wel voor betaald.

ik heb meerdere keren klacht ingediend, krijg geen respons van ikea eindhoven en manager afdeling draait erom heen terwijl fout duidelijk zichtbaar is. koop daar nooit meer iets bij de bistro. wat een slechte service. de vorige keer zag ik dat ze de prijzen wel aangepast hadden aangezien beleg er tijdelijk niet meer is, maar ik krijg geen geld terug. :(

Naomi
05-02-2022

Wat een slecht bedrijf is Ikea! In augustus een kast besteld die tot 3x toe niet bezorgd werd wanneer dat wel had gemoeten, vervolgens blijkt onze spiegel deur kapot dus die moet retour. Vorig week eindelijk bericht, zou vandaag bezorgd moeten worden en WEER NIET! We zitten al bijna een half jaar met een kast zonder deur! En voor al bijna een half jaar is het steeds een drama met dit bedrijf! We zullen hier nooit meer iets laten bezorgen. Zo zout heb ik het echt nog nooit gegeten!

Juul
18-01-2022

Lamp besteld krijgt netjes een mail van red je pakketje, vervolgens 4dagen niets erna kijk ik na de track and tracé is deze geannuleerd omdat IKEA het niet heeft meegegeven dan neem ik contact op met de klanten service om te vragen waarom krijg ik doodleuk het antwoord dat als pakket retour is het geld terug gestoord wordt waardeloos komen niet met oplossingen maar wordt afgedankt met geld terug en opnieuw bestellen

Gerrit
14-01-2022

Al weken geprobeerd zwart game bureau Utespelare te bestellen voor mijn zoon, 9 op voorraad in Eindhoven maar niet online te bestellen terwijl je de voorraad wel minder ziet worden. De grijze zijn wel te bestellen…. Raar. Morgen komen de vestigingen weer uit de lockdown en jawel, € 20 duurder, even 15% erop gezet. Slecht, ga wel ergens anders halen.

AB
10-01-2022

Rekenen 3,99 retourkosten. Voldoet niet aan verwachtingen.

Michelle
07-01-2022

Al een jaar bezig om alle onderdelen te bestellen voor een kast. Eindstand een halve kast met heel veel missende onderdelen.

Elke keer zijn de onderdelen niet beschikbaar. Meerdere keren geprobeerd bij te houden wanneer de onderdelen weer beschikbaar zijn.

Slecht geholpen door de klantenservice, na het melden dat ik het belachelijk vind dat je moet betalen om producten op te halen.

Na een jaar geef ik het op. Ik heb genoeg gehad van die lange wachttijden bij de klantenservice, bijdehante medewerkers, kwaliteit die achteruit gaat, prijzen die stijgen, niet klopende informatie en telkens bij houden wanneer onderdelen wel weer op voorraad is. Ik ben overgegaan naar de concurrentie, die de kast op de juiste plaats zet en monteert.

Voor mij geen Ikea meer.

03-01-2022

75% niet leverbaar. zegt genoeg. van Zweeds warenhuis naar Russische staatswinkel.