Ikea.nl reviews

Stan
30-12-2021

Mijn anrätta oven van ikea begint na dik 1 jaar te roesten.

Garantieclaim gestuurd maar deze werd afgewezen.

Roest viel niet onder de garantie.

(ik kreeg het advies ik kon de roest weg poetsen met tandpasta)

Ze adverteren doodleuk met 5 jaar garantie.

Maar zelfs na een dik jaar geven zij al niet thuis.

Ik ben dan ook zeer teleurgesteld in de service van ikea.

Voor mij helaas geen ikea meer!

Medion
24-12-2021

Op de IKEA site en op Facebook staat dat goederen (lijkt me zeker nu ze on line werken) een bezorgservice aanbieden. Middels diversen postcodes geprobeerd. Maar om nu 49 euro bezorgkosten voor een product van 2.95 te betalen. Neem een bezorgservice als GLS/UPS?KPN o.i.d. in dienst en loop niet zelf te sukkelen anno 2021.

Wat ook irritant is dat je al je gegevens moet geven als je een VRAAG hebt. Wilde mijn telefoon nummer niet geven maar dit moest anders konden ze niet verder. Maar 06-12345678 opgegeven waarna de klanten service? ophield.

Daniel
23-12-2021

Op google opgezocht of er een service was om je oude bank op te laten halen op het moment dat er een nieuwe werd bezorgd. Mooie Ikea site gevonden waarop stond dat dit mogelijk was bij bezorging. Ik heb hiervoor contact opgenomen om deze service aan te vragen. Persoon wist mij hier niet in te helpen en gaf aan dat het de schuld was van Google dat deze site online stond omdat de service nu niet beschikbaar was. Ze gaf aan dat ik geen google moest gebruiken om dit soort dingen voor Ikea op te zoeken. Wie bepaald hier hoe ik mijn zoekmachines gebruik? Dat Ikea deze site online heeft staan is het gehele klote probleem. En een excuses van Ikea voor het onjuist informeren? Dat kon er niet vanaf bij de medewerker. Vanuit mijzelf boos en gefrustreerd het gesprek beëindigd. Voor het eerst dat ik zoiets mee maak.

Dc
19-12-2021

Communicatie en service een zware onvoldoende! Een product is al maanden niet beschikbaar. Nu is het wel verkrijgbaar maar niet online te bestellen( vanwege corona is winkel bezoeken niet mogelijk) als ik vraag waarom het niet te bestellen is krijg ik als antwoordt omdat er nog te weinig beschikbaar is kun je hem niet kopen?! Ik snap niet waarom ik een beschikbare product niet mag kopen met een stomme reden als” wij hebben er nog heel weinig van”

Op twitter bieden ze aan te helpen via pb een oplossing te willen zoeken. Op mijn 2e tweet wederom verzoek vanuit hun een pb te sturen. Stuur ik het weer. Krijg ik daar ook geen reactie? Wie houden ze nou voor de gek?

Ingrid
11-12-2021

Voor een vriend een bankstel besteld. Levering binnen 2 dagen. Op 1,dec 2021 werd de bank bezorgd. Bank is met beschadiging bezorgd. Op dezelfde dag contact opgenomen met de klantenservice. Het ophalen vd bank zou lastig zijn omdat er niet ingeboekt kon worden vanwege de drukte?! Er kon mij ook niet verteld worden wanneer de bank weer opgehaald kon worden?! Betalen en bezorgen ging makkelijker, de bank weer ophalen en de klant geld terug betalen schijnt voor Ikea lastiger te zijn. Want zolang de bank niet is opgehaald geen geld voor de klant en een kapotte bank. Vanaf 1 december 2021 meerdere malen contact met meerdere klanten medewerkers gehad. Afspraken werden niet nagekomen! Terug bel beloftes gebeurde niet. Afgelopen maandag werd er een afspraak Ingepland, de bank zou die week op woensdag opgehaald worden.Ze Zijn niet komen opdagen! Donderdag weer contact opgenomen met de klantenservice. Volgens de klantenservice werd ik vandaag 11 de terug gebeld voor 11.00 uur Niet gebeurd!

03-12-2021

Achteraf had ik eerst de reviews moeten lezen. Samenvatting, pakket verdwenen, geld niet retour (relatief klein bedrag), nul klantenservice.

Ben
15-11-2021

De webshop is een grap. Van mijn winkelwagentje is 80% niet leverbaar. Na doorklikken geldt dat niet alleen voor de dichtstbijzijnde vestiging, maar voor alle vestigingen. Dan kun je nog wel stunten met gratis verzenen boven de €20,-, maar daar heb je dus niks aan. Het is ook niet vooraf duidelijk dat een artikel niet beschikbaar is. Dat zie je eigenlijk pas als je de bestelling plaats. na "lekker" te hebben geshopt. Wat een teleurstelling!

Ru
03-11-2021

Retourneren mag dus niet als het gemonteerd is geweest. Dat staat ergens bij de kleine lettertjes.

Alles was weer keurig in de doos.

27-10-2021

Nu al een paar keer teleurgesteld dat producten met grote regelmaat niet beschilbaar zijn. Je moet tegenwoordig 3x op en neer op je spul compleet te krijgen (of meerdere vestigingen aan doen).

Sinds kort maar lid geworden van Ikea om een lijstje samen te stellen, wat schets mijn verbazing. Wederom de helft van de gewenste artikelen niet beschikbaar. Nu hoef ik in ieder geval niet voor jan doedel naar de Ikea te rijden. Dat is dan wel weer een voordeel.

Martijn
21-10-2021

Wat een waardeloze winkel is dit aan het worden! Niets meer op voorraad, en als je het wel kunt bestellen moet je schofterig veel verzendkosten betalen, en wil je het toch in een winkel ophalen dat kan dat niet! Ikea is echt naar de afgrond aan het gaan qua retailer. Ze verliezen nu op alle terreinen. En wat een waardeloze service… ik zou er niet willen werken!

Hugo
25-09-2021

Ik heb een tijd geleden een MYRBACKA - Memoryfoammatras, stevig/wit160x200 cm gekocht. Nergens staat op de matras dat het de versie "stevig" is. Volgens mij hebben ze mij de verkeerde geleverd want deze voelt lang niet zo stevig aan als die in de winkel. Contact met de Ikea verloopt heeeeeel moeizaam. Ze leggen het probleem van geen label bij mij neer, ik moet nu bewijzen dat ik de verkeerde matras heb terwijl zij geen duidelijke label hebben toegevoegd. Nog steeds geen andere matras gekregen, na bijna twee jaar onderhandelen. Wat een slechte service, belachelijk!

Maria
21-09-2021

2 stuks hoezen besteld voor poef, in 1 doos ontvangen. Verkeerde kleur en beide hoezen in 1 doos van Ikea teruggestuurd. Ikea blijft er bij 1 hoes retour te hebben ontvangen. Uh waren er 2 hoor, zelfde kleur die ik niet mooi vond geretourneerd. Dus ik moest er 1 betalen, via Klarna. Reclame gemaakt bij beide partijen maar veel beloftes maar u voelt het al geen oplossing. Schandalig! Ik heb betaald om mijn naam in eren te houden. Zij hebben het monopolie dus kunnen zij je blijven achtervolgen met het bedrag telkens te verhogen. Boete noemen ze dat. Echt heel triest! Dief! Slecht retourbeleid en niemand heeft geen zin of snappen het niet deze kwestie op te lossen. Oplossen doen ze eigenlijk wel; gewoon niet meer reageren op je email! Bah!

Merel
07-09-2021

- Kast samengesteld en besteld. Drie onderdelen niet leverbaar. Uit assortiment gehaald. Nu hebben we een halve kast staan waar geen andere onderdelen op passen

- Website en bestelmodule werken niet.

- Al 2u in de wacht gestaan bij klantenservice. Nog niemand gesproken.

Fem
01-09-2021

Hebben jullie wel klantenservice? Artikel beschadigd binnen gekomen!

Ik heb een artikel gekocht, is beschadigd binnen gekomen. Ik heb messenger berichten gestuurd, ben 9 x uit de chat gegooid. Probeer ik het weer de chat is open tot 20.00 uur staat er en ze zijn al dicht. ik wil mijn beschadigde bestelling gratis terug sturen en een nieuwe krijgen, maar ikea reageert niet!

Jurgen
31-08-2021

Waardeloze klantenservice!

Wat een waardeloze klantenservice.

We hebben in december 2020 een nieuwe vaatwasser bij IKEA Barendrecht gekocht (2 jaar garantie).

Op een ochtend (een maand of 1.5 geleden) komen we beneden en komt er water door onze houten vloer omhoog zetten. Hierop direct een loodgieter laten komen om het probleem op te sporen. Wat bleek, de aquastop van de vaatwasser was kapot en er heeft dus een tijd lang gewoon water gelekt, waardoor we nu een gevolgschade hebben van tussen de 4000 en 7000 euro (herstelkosten eikenhouten vloer). Dit kan gebeuren en we gaan er dan ook vanuit dat dit opgelost gaat worden.

Uiteraard onze verzekering en IKEA ingelicht. Verzekering keert een klein deel uit, maar hier hebben we bij lange na geen nieuwe vloer voor en kunnen we al helemaal onze eikenhouten vloer niet voor laten herstellen.

IKEA erkent in eerste instantie hun fout en na een hoop aandringen en uren bellen krijgen we een nieuwe vaatwasser. Ook wordt gemeld dat de andere schade ook vergoed zal gaan worden, maar dat dit wat langer zal gaan duren. Geen probleem, dat begrijpen we. Als het maar opgelost wordt.

Vervolgens horen we een maand niets en krijgen we gister, na weer zelf gebeld te hebben, te horen dat de zaak is afgehandeld en we niets terugkrijgen. Dit zou tevens al teruggekoppeld zijn per email. Kan gebeuren zeggen ze en jullie hebben al een nieuwe vaatwasser gehad.

Een van jullie apparaten gaat kapot (na nog geen jaar!), waardoor wij met een gevolgschade zitten van duizenden euro's. Vervolgens zeggen dat alles opgelost wordt en dan doodleuk zeggen dat jullie niks vergoeden.

Schaam je IKEA! Uiteraard laten wij het hier niet bij zitten!

Kars
07-08-2021

Verduisteringsgordijn niet op te hangen

Vorig jaar een TRETUR verduisteringsgordijn gekocht. Nu op willen hangen. Wat blijkt: de ophanghaken missen. Deze blijken niet los of apart verkrijgbaar. Het gordijn kan daarmee naar het vuilnis. Schande!

06-08-2021

Schandalig en een ongelofelijke klerezooi

Schandalig, onbeschoft en een enorme klerezooi bij IKEA. Voornamelijk bij de service Montage. Voor € 4.000,- aan artikelen besteld en voor bijna € 1.000,- montageservice betaald. Wat krijg je? Iemand die niet weet hoe hij zaken moet monteren en daardoor aan verschillende items schade veroorzaakt. TSN Groen is het bedrijf dat door IKEA wordt ingezet. Eén groot drama dus. En probeer dan maar eens nieuwe items te krijgen en/of om te ruilen. Dat duurde en duurde, maar eindelijk werden deze geleverd. Maar nu nog monteren. Daar zitten we nu al 2 weken op een bevestiging te wachten dat er iemand langskomt. Elke dag met IKEA gebeld, tot 3x toe stond er een afspraak voorn montage en kwam er niemand opdagen. Na wederom talloze keren contact met IKEA wordt er nu gezegd dat er iets in hun systeem niet goed gaat met de autorisatie. Weer 2 weken verder en dagelijks bellen met IKEA maar het probleem wordt niet opgelost. Ja mijnheer, u wordt vandaag teruggebeld. Die belofte is nu 5x gedaan en ben tot op heden nog nooit teruggebeld door IKEA. Schaamteloos en te schandalig voor woorden. Nee IKEA, jullie service is één grote klerezooi en de klant zit met de ellende! Tot op heden is het probleem dan ook nog altijd niet opgelost. Om wanhopig van te worden. Maar ja, IKEA heeft haar geld binnen en de klant kan stikken. Het wordt dan ook tijd voor juridische stappen!

Monica
17-07-2021

Lades PAX kast

10 meter PAX kast gekocht met o.a. 38 uittrekbare lades. Na drie jaar begint die kleding in de lades te stinken. Niet wat hangt of op planken ligt maar alleen in de lades. Verschillende wasmiddelen geprobeerd want de eerste gedacht is dat het daar aan ligt, maar de stank blijft. Als een product functioneert gooi ik na twee jaar de bonnen weg. Ik leg mijn klacht neer bij IKEA en die vertellen mij dat dit probleem vaker voor komt. Of ik even de bonnen kan doormailen, die heb ik dus niet meer. Dan de pintransactie, ik heb contant betaald, iets dat in de winkel blijkbaar graag geaccepteerd wordt maar niet als je een klacht hebt. Mijn vraag aan IKEA waarom ze in twijfel trekken dat ik het bij hun heb aangeschaft omdat het een product betreft die alleen IKEA verkoopt, komt geen antwoord. Na lang heen en weer gemail met steeds dezelfde vragen van IKEA over bonnen komt het oordeel…….Ja die klacht komt vaker voor maar uit onze onderzoeken blijkt dat het niet aan het product ligt. Klanten leggen hun kleding in de lades als die nog vochtig zijn en dan trekt het vocht in het hout en dat gaat stinken. Dus volgens IKEA heb ik in álle 38 lades vochtige kleding gelegd en is het míj́n fout. Oh ja, en de bonnen hadden ze écht nodig voor aanvullende informatie die ze meenamen in de beoordeling. Dus als ik de bonnen nog wel had gehad was de uitkomst misschien anders geweest? Dan had ik geen vochtige kleding in de kast gelegd? Het mooiste komt nog; mevrouw, met of zonder bon komen we tot de conclusie dat het probleem niet aan het product ligt. Als je dat als bedrijf dan al weet waarom heen en weer blijven mailen en mijn tijd verdoen als je tijdens het eerste telefonische contact al in je computer hebt gezet dat de klant geen bon meer heeft? Nóóit koop ik nog iets bij IKEA met zo’n waardeloze klantenservice die de schuld bij de klant legt. Mijn advies; koop géén houten lades bij IKEA voor de PAX kast. Voor je het weet loop je met stinkende kleding rond en krijg je het verwijt je kleding niet goed te drogen voor je het in de kast legt. Kan je de lades weggooien en opnieuw investeren. Ik ga nu naar de bouwmarkt en haal daar wel planken. Nu maar hopen dat ik mijn kleding wel droog de kast in leg…….😡 Wat een “u weet wel” bedrijf!

Denise
06-07-2021

Fraudeuren, geven geld niet terug

Tijdens de lockdown mijn keuken besteld en afgehaald, omdat de winkels dicht waren. Uiteindelijk diverse spullen niet nodig gehad en terug gebracht in Breda. Omdat ik met Afterpay betaald had, zou ik het binnen 14 dagen via Afterpay terugkrijgen. Na ruim 1,5 week kreeg ik de ene betaling wel, maar de ander kwam maar niet.

Contact gezocht via Messenger, omdat je er telefonisch niet doorkomt. Ze bleven maar volhouden dat het in verwerking was en ik gewoon geduld moest hebben. Uiteindelijk rechtsbijstand erop gezet en Afterpay diverse keren gebeld of er al iets bekend was bij hun. Bleek Ikea de terugbetaling nooit doorgegeven te hebben!

En nadat ze dat eindelijk wel hadden gedaan duurde het nog enige tijd eer het geld op mijn rekening stond, maar zonder de wettelijk rente die Ikea verschuldigd is! En ondertussen nergens meer op reageren. Oplichters zijn het!

Iris
14-06-2021

Geen service, klantonvriendelijk

Mijn bestelling zou 8 juni geleverd worden, helaas ontbrak er een deel vd bestelling, kan gebeuren natuurlijk. Na meerdere malen contact te hebben gehad hierover via de chat, vandaag eindelijk contact gehad met de klantenservice. Deze medewerkster gaf aan dat er een dossier was aangemaakt om onderzoek te doen naar de ontbrekende nachtkastjes. Ik gaf aan dat de nachtkastjes uit mijn online bestelgegevens zijn gehaald, en ook al op de factuur verrekend zijn. Vervolgens vroeg ik of het mogelijk was twee nieuwe nachtkastjes te bestellen, en Ikea dan de verzendkosten betaald. Hier heb ik immers al voor betaald. Vanaf het moment dat ik dit aangaf werd de medewerkster van de klantenservice uiterst onvriendelijk, en verbrak zonder pardon de verbinding.