Ikea.nl reviews

21-03-2021

6 weken wachten op een levering

Slechte service, je besteld en verwacht het artikel een week later te ontvangen zoals beloofd tijdens het bestellen. Wacht ondertussen al 6 weken, normaal zou het dan uiteindelijk volgende week gaan gebeuren, zonder enige vorm van verontschuldiging.Dramatisch slechte klantenservice.

Janneke
20-03-2021

Snel bezorgd, goed contact met klantenservice

Ik had een hele hoop artikelen besteld, een deel komt per post, een deel werd de volgende dag al bezorgd per vrachtwagen. Van die levering ontbrak wat (de chauffeur had die dag al veel uren gemaakt, was een stapeltje opbergboxen vergeten, kan gebeuren).

Volgende dag klantenservice gebeld, die hebben me vriendelijk geholpen en ik heb niet in de wacht gestaan. Mijn ervaring met Ikea is niet slecht, voor de pandemie zeer goede ervaringen met bezorging, en ook nu geen echte klachten.

Hopelijk komen mijn opbergboxen nog gewoon. Vervelend voor iedereen bij wie het helemaal fout gaat, maar het gaat dus ook vaak goed.

Michel
17-03-2021

Niet compleet geleverd.

6 pax planken besteld. eerst al een dag later geleverd.

Dan zie ik meteen dat er maar 3 inzitten, maar de chauffeur wilde geen melding maken, dus retour laten nemen.

Maar dan wil je contact opnemen met ikea, dan begint het pas, want dat lukt niet.

Jaap
14-03-2021

Levering

25 februari wat besteld vewachte levering 11 maart maar dan hoor je niets meer.

Herman
13-03-2021

Niets ontvangen wel betaald.

Bij ikea een kast roede besteld en betaald. Raad eens na vier weken nog niets ontvangen. Wat een waardeloze service. En probeer maar eens kontakt te krijgen, je kunt beter wachten op dat Pasen en Pinksteren op één dag valt. Dus nu maar via de rechter proberen.

Suzanne
11-03-2021

Waardeloze click&collect

Een bestelling die ik al weken probeer te doen is nergens in het land compleet! Zijn simpele zaken, opbergdozen, babydingen. In het begin had ik nog zeeën van tijd maar inmiddels moeten spullen echt binnen gaan komen. Heel vervelend dat op de website wél staat dat je kunt bestellen maar bij doorklikken is het er ineens niet meer. Dit is ondanks pogingen het te halen bij een filiaal ver weg, al weken niet gelukt! Ik word helemaal niet goed van hoe slecht de zaken op orde zijn. Nu zijn we ook alweer weken onderweg, dus de problemen van het begin moeten nu toch opgelost zijn?! Welke manager zit hier niet bovenop! Regel die boel.

Pascal
11-03-2021

Onbegrijpelijk 2021

Onbegrijpelijk hoe kleine bedrijven door het hele land een bestelling groot of klein de volgende dag bij je thuis kunnen bezorgen.

Onbegrijpelijk want een groot bedrijf als IKEA krijgt het ondanks absurde transport en verzendkosten niet voor elkaar. Ik heb een bestelling die bij mij in de buurt niet compleet afgehaald kan worden (kan gebeuren), IKEA zegt dan ook heel makkelijk dat het ook niet compleet geleverd kan worden omdat er geen voorraad is. Ik kan het wel middels click&collect ophalen in Delft (ik woon in midden Limburg).

Hoe kan het dat zo’n bedrijf zonder schaamte dergelijke uitspraken doet terwijl elk ander bedrijf mij keurig zou aanleveren vanuit Delft en in 90% van de gevallen ook nog zonder verzendkosten daar je over een bestelling van een paar honderd euro praat.

Sonja
07-03-2021

IKEA's 'systeem' niet klantvriendelijk

Maanden wachten we op een BELOOFDE nalevering. Alleen kiest IKEA ervoor, toen het product weer op voorraad was, alleen de winkels te bevoorraden. Naleveren kan dan niet (volgens hun systeem). Je kunt alleen ophalen. Daar ben ik wel toe bereid, maar daarvoor moest ik wel naar een filiaal ver weg. De ophaaltijd wordt ook bepaald door het systeem. Dus omdat ik niet naar Barendrecht kon op woensdag 15:00 ‘s middags (ik woon zelf in Hilversum). Heb ik geen product en is het zelfs alweer bijna op. Ze hebben ze wel sporadisch in filialen ver weg maar zorgen er niet voor dat wij het ook krijgen of kunnen krijgen. Bovendien moet ik ondanks dit een onderdeel van een kast is, en dus sowieso een product is dat thuis wordt geleverd door IKEA (ik begrijp ook wel dat Ikea geen webshop is van origine) moet zelf in de gaten houden of het product er is. Dat kan niet via een alert maar moet ik dagelijks checken op de website. Dat is gewoon onprofessioneel en klantonvriendelijk. Eigenlijk kunnen de klantenservicemedewerkers helemaal niks binnen dat systeem. En zoek ik het maar uit, met mijn PLATSA IKEA-kast met ontbrekende onderdelen.

Marloes
24-02-2021

PAX kast niet compleet

PAX kast via ikea besteld en afgehaald. Eenmaal thuis bleek de kast niet compleet te zijn. erg vervelend. Eind voor gereden. Klantenservice was slecht bereikbaar. Einde van de dag iemand te pakken gekregen en binnen een uur werd ik terug gebeld met de mededeling dat de achtergebleven spullen deze week nog gratis worden bezorgd. Super service!

22-02-2021

Waardeloze internet site

Bijna 2 maanden al gewacht op mijn betaalde aankoop bij Ikea . Ik koop nooit meer wat bij Ikea niet in de winkels en zeker nooit meer via hun site.

Echt waardeloos.

Ikea stop hier mee jullie zullenveel klanten verliezen op deze manier.

Nur
22-02-2021

Nooit bestellen !

Lange wacht tijden

Ik heb bestelt op 21januari en nog nieks

Geen informatie geen track code geen contact met klanservise nooit bestellen

Mijn groote fout.

Liesbeth
21-02-2021

Absurd lange wachttijden voor levering

Eerst ruim zes weken moeten wachten op mijn kinderstoeltje en een paar plastic opbergbakken, toen bericht dat de levering met 1a2 weken vertraagd is. Mijn advies is: bestel ergens anders als het enigszins kan! Mijn keuken werd nog sneller geleverd.

Johanna
20-02-2021

Niet bezorgen

10 januari 2Sonos boxen besteld. Nog steeds niet bezorgd. Contact 2 weken geleden met klanten service. Nog steeds niet bezorgd. Bestellingen bij Ali of bol. com is sneller en netjes

Rens
19-02-2021

Ze nemen nog steeds orders aan maar kunnen het totaal niet waarmaken. Zeg liever gewoon nee bij de voordeur, dat kan iedereen vervelend vinden maar wel begrijpen. Nu lever je een service die ik nog nooit mee heb gemaakt. Zo zonde van de mooie naam.

Vanda
19-02-2021

Op 21-1-2021 een (keuken) bovenkast besteld. Deze zou op 18-2-2021 afgeleverd worden. Helaas niet gebeurd zonder tegenbericht. Vanochtend gebeld om te vragen hoe het zit. De sufste medewerker die ze hebben aan de lijn gekregen. Ondanks dat er duidelijk aangegeven waarvoor er gebeld werd moesten alle antwoorden uit hem trokken worden. Vermoeiend pfffff. De bestelling wordt waarschijnlijk over twee weken geleverd. We besloten om de bestelling te annuleren. Volgens de medewerker wordt onze geld zsm teruggestort. Zsm bleek 1 a 2 weken te duren. Na alles wat ik gelezen en gehoord heb, dit is mijn mening over Ikea: ze hebben schijt aan de klanten. Er is totaal geen sprake van (goede) service en klant- vriendelijk of tevredenheid. Zeer teleurstellend

Wat een flutzaak

Ik wacht al 3 maanden tot er weer bepaalde meubels op voorraad komen. Er wordt totaal niet gereageerd op Messenger (een vraag heb ik al een maand uitstaan), en de bezorgkosten zijn belachelijk hoog als ik het in 2 keer wil bestellen.

Henny

Bestelling

Heb bestelling geplaatst. Ontvang het vandaag. Status onveranderd. Kan niet het tijdstip zien waarop het geleverd word. Digital assistent vraag steeds dezelfde gegevens. Het is een ramp om hierbij iets te bestellen. Voor mij geen Ikea meer.

Marion
18-02-2021

Levering

20 januari besteld en betaald tot op vandaag geen levering. Wat triest dat zo'n concern als Ikea hetniet op orde heeft. Misschien eens in de leer bij bijv Bol.com

Maurice
17-02-2021

IKEA niet aan te bevelen

Heb op 21 januari 2021 een bestelling geplaatst en kreeg te horen dat de levering ivm Corona wel iets langer kon duren. Nu, 17 februari 2021,heb ik al twee keer een bericht gehad, dat de bestelling ingepakt wordt mèt de leverdatum er bij. Natuurlijk speciaal daarvoor thuis gebleven, maar helaas geen levering. Ik heb er begrip voor, dat er in deze Coronaperiode wat later geleverd wordt, maar dit is toch te gek. IKEA is "wegens de drukte" ook telefonisch telefonisch niet bereikbaar. De service van IKEA valt me bitter tegen en ik vind dit toch wel iets tegen de grove kant aan. Blijkbaar is de klantenservice van IKEA ook gesloten, maar ze nemen wèl nog nieuwe bestellingen aan? Ik kan IKEA hierdoor echt niet aanbevelen.

Rita
17-02-2021

Wat een waardeloos bedrijf

Op 13 januari bestelling gedaan met als levertijd 10 febr. ( kon niet eerder volgens de site) Op 8 febr. Krijg ik een mail dat ze de bestelling aan het verzamelen zijn en dat de track en tracemail zal volgen. Super toch? Nou helaas is het anders. Niets meer gehoord of gezien van ikea. Zijn op geen manier te bereiken en dat frustreerd enorm! Heb de keuze om de bestelling te annuleren en zou dit ook het liefste doen maar moet maar afwachten of ik mijn geld terug zie en ze zijn niet te bereiken dus kan het risico niet nemen. Wat super slecht van Ikea.! Ik hoop dat mijn bestelling nog ooit binnenkomt maar dat dit de laatste bestelling was is voor mij wel zeker. Flutwinkel!