Ikea.nl reviews

Michael
05-06-2021

Ikea is haar filosofie kwijt

Ikea staat voor gemak, maar haar klantenservice en bezorgdienst mogen wel een make over gebruiken. Wij wilde een matras en dekmatras ruilen omdat deze al na 3 maanden begon door te zakken en geloof me we zijn niet de zwaarste. Na maanden bezig te zijn om de klantenservice te bereiken (oké door de pandemie wellicht enigszins denkbaar) eindelijk de bevestiging gehad dat we het matras mogen ruilen. Wordt de afspraak gemaakt om de matras te laten bezorgen en de oude retour te nemen. Ikea zou tussen 9.00u. en 20.00u. het bezorgen. Wijmet pijn en moeite een matras van 1.80m x 2.00m om 8:00u: van boven naar beneden sjouwen van ja ze zouden maar om 9.00u. Opeens op de stoep staan. Worden we om 11.15u. gebeld. Met de mededeling matras wordt niet meer bezorgd en werd er gezegd matras is niet meer op voorraad. Kijkt mijn vriend online naar de winkelvoorraad was het matras gewoon voorradig. Ikea wat was je een fijne winkel, maar nee ik ben er klaar mee. Ga voortaan wel naar de concurrent.

Ren
25-05-2021

Arrogantie ten top

Wat een drama,

herintrededende onopgeleide en ongetrainde klantenservice medewerkers.

wat een drama, een hutsefluts ruilen met een bonnetje.dat gaat goed.

Maar zodra meer dan 1 hersencel getriggerd moet worden om een probleem op te lossen, grijpen ze naar hun afbluf en afzeik trainigsprogramma uit de Ikea sekte.

Mary
23-05-2021

Incomplete garderobekast, deuren die te groot zijn.

Ongelooflijk. We kregen 2 veel te brede spiegeldeuren bij een grote garderobekast geleverd die we helemaal niet hadden besteld. Wordt er doodleuk, na bijna 50 minuten in de wachtrij te hebben gestaan, meegedeeld dat ze de smalle niet meer hebben . En dan maar gewoon deuren erbij doen die nooit gaan passen? We kwamen er zelf achter dat ze in Zwolle nog wel te koop waren. Dit had IKEA Haarlem toch ook zelf kunnen uitvinden? Maar de deuren konden niet in Alkmaar worden bezorgd . Dus toen ten einde raad iemand gevonden in Zwolle waar de deuren wel bezorgd konden worden. Daar opgehaald en he he, eindelijk konden we onze kast afmaken. Wat een flutbestel- en bezorgsysteem! Dit kan echt beter IKEA!

21-05-2021

Veel producten niet op voorraad. Levertijd onbetrouwbaar.

Met name voor de vestiging in Duiven geldt: ze hebben heel weinig op voorraad. Overal in Nederland kan Ikea een product aanbieden. In Duiven lukt dat bij herhaling niet.

20-05-2021

Slechte klantenservice

Ikea heeft de halve bestelling van ons niet bezorgd. Klantenservice zowel via chat als telefoon niet bereikbaar. Uur in de wacht gehangen en daarna verbinding verbroken. Schandalig hoe Ikea met zijn klanten omgaat.

Maria
19-05-2021

Artikelen besteld ruim voor datum verjaardag

Artikelen besteld ruim voor de datum dat ik het nodig had, komt het nog 1 dag te laat.

14-05-2021

Beroerde levering en slechte service

Ik kreeg drie bureaus die ik niet had besteld en kasten - wel besteld - maar voor de helft. Toen de slecht Nederlands sprekende bezorgers weg waren, bleken dit bestellingen van andere klanten. Na veel contactpogingen eindelijk klantenservice kunnen bereiken. Na weer een verkeerde bezorging en veel onduidelijkheid bij de klantenservice eindelijk juiste product gekregen. Dat wil zeggen: Ik had er een kast besteld, maar kreeg er twee. Ikea is duidelijk niet ingericht op online bestellen.

Lisa
14-05-2021

Slechtste klantentenservice ooit

Online een bureau besteld. De afmetingen klopten niet met de afmetingen die op de website vermeld stonden. De klantenservice was echter maandenlang onbereikbaar telefonisch, per mail of via hun site. Uiteindelijk na 4 maanden een medewerker telefonisch gesproken en het bureau geretourneerd. Ze weigeren echter de verzendkosten van 49 euro terug te betalen. Dit is gewoon diefstal! Zij kunnen het product niet leveren die ze toegezegd hebben en de klant draait voor de kosten van hun fouten op. Slechtste klantentenservice ooit. Ik zou iedereen afraden online een bestelling te doen bij de Ikea.

Bianca
06-05-2021

Waardeloze klantensevice beleid

Jippie de winkel is weer open, maar denk niet dat je iets terug kunt brengen.

Gebruik de site voor een afspraak, als ik alle dagen en momenten aangeef dan wordt er geen moment gevonden waarop ik spullen terug kan brengen.

Ga ik naar de winkel dan is daar een speciale rij voor de klantenservice, althans volgens het bordje, vervolgens kom je voor in de gewone rij waar mensen je bijna aanvallen want daar staat dat je alleen met een afspraak wat terug kunt brengen.

En dan mooi de termijn verlengen, maar dat wil ik niet, ik wil mijn geld terug!

Animus
05-05-2021

Service kennen ze niet

Na anderhalf uur bij elkaar zoeken van een online bestelling word je er tijdens afronden mee geconfronteerd dat de enige afhaalmogelijkheid op donderdag is, geen andere dagen beschikbaar. Soit, even met iemand gebeld of die het voor mij kon ophalen, want tjah ik kan wel eens een dag niet hè. Goed, toch geregeld dus door naar betaling. Doorgestuurd naar iDeal betaalpagina, maar helaas gaat er iets mis en stuurt de bank me terug naar de website van Ikea. wat denk je; winkelmand leeg. Krijg toch een mailtje met dank voor je bestelling dus een nieuw betaalverzoek zal zo ook wel komen toch? Maar nee hoor, alleen een bericht dat er iets is mis gegaan. Volgende ochtend maar even bellen wat ik nu dan moet doen, blijkt de bestelling gewoon geannuleerd te zijn! Ja u moet de bestelling maar even opnieuw doen, enige mogelijkheid tot afhalen; vrijdag! Of u kunt degene die het zou ophalen even door de winkel laten lopen om alles bij elkaar te zoeken op donderdag. You kidding me?! En alsof het niet erger kon (eigenlijk ben ik ook gek dat ik het nog probeer) blijkt bij opnieuw bestellen dat ondertussen 1 product niet meer op voorraad is en een ander product niet meer wil openen op de website waardoor ik het niet kan toevoegen. Nogmaals gebeld maar nogmaals bot gevangen, geen enkele bereidheid om de klant tegemoet te komen. Wat een absurd slechte service. Ook geen enkele reactie op klachten. Wat een over het paard getild bedrijf, ronduit triest. Ik heb er in het verleden regelmatig gekocht maar ik komt er NOOIT weer.

Jess
04-05-2021

Super super slechte service

Super super slechte service

29-04-2021

Waardeloze keuken kwaliteit

Wat een bende die Faktum keukens, geen deurtje te krijgen na een paar jaar.

Deurtjes en panelen valt spontaan de verf/laklaag af.

Klantenservice geeft geen reactie.

NOOIT meer IKEA, het is allemaal oplichterij als er wordt gezegd dan je 25 jaar garantie hebt, en na 5 jaar ellende krijgt, en het woord garantie niet wordt herkend.

Ik zal een kijken hoe het woord garantie in het Zweeds is misschien begrijpen ze dat beter.

Nooit kopen die rommel, wees gewaarschuwd!

28-04-2021

Slechte bezorging

We wachten op omruilservice. Afspraak is tussen 9:00 en 22:00. Lekker ruime tijd.

Zonder bericht komen ze gewoon niet opdagen. En wij maar wachten.

Ibrahim
27-04-2021

Wekker gekocht

Ik wilde alleen mededelen dat jullie de ziekste wekkers ooit hebben heb dat ding 4 5 jaar geleden gekocht 1 batterij in gedaan en dat ding werkt nogsteeds. shoutout naar jullie

Karel
19-04-2021

Slecht, slecht, slecht

Wat is IKEA toch een slecht bedrijf.

Vijftig euro betalen om op een zelfgekozen, vrije dag meubels geleverd te krijgen.

Wat denk je? Levering pas om 18 uur in de avond.

Dan mag je die rommel dus in het donker in elkaar gaan zetten.

Dat was natuurlijk ook de bedoeling.

Komen ze eindelijk, is de levering niet compleet.

Wat een slecht bedrijf! Mensen, blijf er toch alsjeblieft weg en ga naar de plaatselijke middenstand

02-04-2021

Factuur naam niet wijzigbaar

Ikea gaf geen optie voor apart factuur anders tijdens het bestellen online. Normaal moet je een factuur in de winkel aan laten maken met een bon. Dus ging er vanuit dat dat deze keer ook zo was. Helaas niet alle spullen moeten terug om de factuur op de juiste naam te krijgen. Heel vervelend en de helpdesk denk in zijn geheel niet mee. Klant is ondergeschikt bij deze reus.

Duncan
28-03-2021

Kapotte producten en geen klantenservice

Zeer slecht. Klantenservice onbereikbaar, er is geen mailadres, social media hebben ze uitgeschakeld, er is geen enkele manier om contact met hun te krijgen of om alvast schade te melden aan producten.

Producten waren zeer slecht verpakt met de bezorging en hierdoor zijn meerdere beschadigd geraakt en zelfs onbruikbaar.

Allereerst moest je al 3 weken verder een bezorgdatum opgeven, die vervolgens nog eens 1,5 week later pas wordt geleverd.

Je kan geen winkelbezoek inplannen om dan te zeggen ik breng de producten terug.

Je kan niks daarom maar op deze manier een melding maken dat het totaal niet deugt.

Hoelang moet ik nu wel niet wachten op nieuwe producten of mijn geld terug? 3 maanden?

25-03-2021

Geen service bij IKEA, klant is niet belangrijk

Op 13 maart jl kocht ik via bestellen en afhalen een Ikea verlichtingsset voor onder de kastjes in mijn keuken (artnr 993.856.64).

Meteen na montage blijkt de schakelaar/dimmer niet te werken.

Ik heb vele malen telefonisch contact proberen te krijgen maar het is zo druk dat de verbinding verbroken wordt voordat er iemand aan de lijn komt.

Na eindeloos proberen kreeg ik verbinding, ik heb de juiste keuzes gemaakt in het keuzemenu (support slimme verlichting) maar kreeg na een half uur wachten een medewerkster aan de telefoon die mij niet kon helpen maar mij wel door wilde verbinden met de juiste persoon, niet dus na weer wachten kreeg ik dezelfde medewerkster en die raadde mij aan er een case van te maken die door zou worden gestuurd naar support en ik zou dezelfde dag gebeld worden. Niet dus, ik zit nu al weer een paar dagen te wachten, wordt niet teruggebeld, volgens de website kan omruilen of retourneren niet en wordt die termijn verlengd naar 365 dagen!

Ik zit dus met een product wat niet goed werkt en kan geen kant uit, ik sta met de rug tegen de muur.

BEDANKT IKEA!

Jan-Pieter
23-03-2021

Verkeerd bezorgd, klantenservice niet bereikbaar

Online bestelling is geleverd maar dat is niet mijn bestelling. Op geen enkele manier is de klantenservice bereikbaar. Wat nu?

Danny
23-03-2021

Bestel niet in de webshop!

De verwachte leverdatum hadden ze al gemist dus maar eens contact opgenomen. Ook gelijk de enige keer dat de klantenservice te bereiken was. Er stond in een excel sheet dat ik afgelopen weekend mijn pakket kon verwachten. Helaas niets mogen ontvangen. De klantenservice is nu op geen enkele manier te bereiken. Het lijkt wel of ze het op hebben gegeven.