Ikea.nl reviews

Marion
16-02-2021

Geen geld terug na annulering

Ik heb een bestelling geannuleerd op 25 januari. Wel een creditfactuur. Maar na 3 weken nog steeds mijn geld niet terug. Contact is onmogelijk, zelf via facebook krijg je geen enkele duidelijkheid.

Petra
16-02-2021

TOP service click en collect

Na 3 weken eindelijk mn bestelling kunnen plaatsen via click en collect. Moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel vertrouwen in had maar wat heeft Ikea dit TOP geregeld. Bij de vestiging in Barendrecht aangekomen wordt je via borden en verkeersregelaars naar de juiste plek gewezen. Je parkeert, je checkt in en binnen 5 min wordt je bestelling bij je auto gebracht.

Linda

Geen klantenservice, Waardeloos!

11.01 bestelling geplaatst voor wat led lampen. Er wordt aangegeven dat er 8.2 bezorgd wordt? Moeten nog uit China komen denk ik dan. Geen probleem ik heb geen haast. 6.2 bericht dat mijn bestelling wordt verzameld en daar blijft het bij. Tevens zie ik dat er vanaf 10 febr. de bestellingen vanaf een vestiging kunnen worden gehaald maar ik heb bezorgkosten betaald dus bezorg het maar. Top drukte.mmmm chat levert niets op en tel. contact niet mogelijk. Logistiek valt er nog veel te leren voor Ikea. Ik lees nu meerdere berichten over de belaberde service. Had ik maar eerder de revieuws gelezen. Mensen die hun bestelling wel hebben betaald maar niets ontvangen. 1e keer en tevens de laatste keer om iets bij Ikea te bestellen.

Maria
16-02-2021

Geen enkele communicatie mogelijk!

Wanneer zijn jullie uit de winterslaap bij Ikea?

Hennie
15-02-2021

Ook ik ben de klos

Net als anderen bestelling gedaan begin januari, voor mij ook voor veel geld, 9 februari zou bezorgd worden, niks, nu nog niks, wie of wat kan hier iets aan doen?

15-02-2021

Belachelijk lange levertijd met slechte opvolging

Slechte service en opvolging; natuurlijk leven we in een bijzondere tijd, maar waar andere bedrijven blij zijn met elke bestelling maakt Ikea er een zooitje van. Begin januari 2 stolpen besteld, het bedrag al lang en breed van mijn rekening afgeschreven, maar leveren.niet dus! De laatste berichtgeving is dat mijn bestelling voor 10-02 gepland staat, met een uitloop van 3 tot 4 dagen. Nu 5 dagen verder nog geen stolpen geleverd gekregen, geen berichtje en als ik mijn bestelling raadpleeg staat deze nog steeds op "uw spullen worden bij elkaar gezocht". Schandalig! Wees dan ook zo flink als je je nog niets levert ook niet het geld te incasseren! Bijzonder ook dat je zowel op Facebook, google als de website zelf geen review achter kan laten.

Mike
14-02-2021

Heel, heel slecht

Ikea is niet in staat, met al zijn medewerkers en middelen, om bestellingen netjes af te handelen. 6 weken geleden besteld via website, klein spul dat in een doos met postnl bezorgd kan worden. Een week geleden bericht dat ze het gaan"verzamelen". En weer stilte. Waar ieder ander bedrijf nu gewoon in staat is een bestelling aan te nemen en binnen twee dagen bij je thuis te hebben faalt Ikea dramatisch. Erger, ze zitten er niet mee, schuiven de schuld op Postnl of laten niets horen. Ik zou me doodschamen als ik daar zou werken. Incompetent, waardeloos bedrijf.

Niets
12-02-2021

Zoals zovelen producten besteld, gelijk betaald maar na 1 maand niets ontvangen

Leuk hoor voor een kinderverjaardag geen cadeautje te hebben

Ikea onbereikbaar, dieven zijn het. Oplichters

Loden Loekie voor hun reclame

Misschien goed item voor SBS6,

RVW
12-02-2021

Niet leveren bestelling en geen contact mogelijk

Wij hebben begin januari 2021 een IKEA sonoslamp besteld voor zijn verjaardag in Februari.

We moesten direct betalen wat geen probleem is, maar we zitten nu half Februari nog te wachten op levering. Zijn verjaardag is inmiddels al lang voorbij. Maar het meest vervelende is dat Ikea geen enkele moeite doet om je op de hoogte te houden en je kunt ze ook absoluut niet bereiken! Waardeloos dus dat een bedrijf wat normaal goed geregeld is nu zo faalt.

11-02-2021

Wordt niets geleverd

Meer dan een maand geleden al een heel klein artikeltje besteld via de webshop. Staat nog steeds in de eerste status "bestelling ontvangen".

In die maand tijd heeft niemand bij Ikea blijkbaar tijd gehad om dit ene artikel in te pakken en te versturen.

Hele slechte zaak. Voor mij nooit meer Ikea.

Hilda
11-02-2021

Levertijd niet bekent

20 jan besteld staat bij wordt 9 febr bezorgd, 2 dagen van te voren krijg je mail bestelling wordt verzameld dag erna krijg je mail van dat de bestelling niet kan worden bezorgd op de gekozen bestel dag en zodra hij aan het pakketdienst wordt meegegevem krijg je de track en trace code.

Bereiken kun je ze alleen telefonisch ga ik dus niet doen.

1 ding is zeker bestellen bij de ikea doe ik niet weer dan ga ik het wel halen als ik wat nodig ben, weet ik zeker dat ik het heb.

Caroline
02-02-2021

Beloofde leverdatum wordt niet nagekomen.

De beloofde leverdatum wordt niet nagekomen.

Dana
31-01-2021

Bestelling

7 januari 2021 een bestelling gedaan en het zou 30 januari bezorgd worden.

Ik heb nog niks ontvangen maar ook niet eens een bericht dat het vertraagd is.

Ik snap dat het druk is maar de communicatie is nogal ver te zoeken bij dit bedrijf. Ik bestel voorlopig hier helemaal niks

Haf
29-01-2021

Niet op tijd en wordt geannuleerd?

Ik had dus simpele spulletjes gehaald voor mijn kamer op 25 jan er werd gezegd dat het 27 tussen 18;00 en 22;00 zou komen is niet gebeurt. En toen ik wou kijken waar mn pakketje was zag ik dat er stond dat het al bezorgd was? Ik dacht dat ze misschien de volgende ochtend zouden leveren maar ook niet. En toen las ik dat ze het ZELF hadden geannuleerd en nu lukt het niet meer op te bestellen. Kortom; GEEN AANRADER!

Nelly
29-01-2021

Bezorging DRAMA

Tussen kerst en oudjaar lijsten besteld. Nog steeds niets gezien. Nu elke dag dat het later wordt vanwege de drukte. Wordt er überhaupt wel gewerkt? Als je met zo'n groot winkelconcept al niet bij kunt houden. Wat een afgang. Andere bedrijven leveren wel netjes en op tijd. Die hebben waarschijnlijk wel de goede mensen op de juiste plaats.

28-01-2021

Bezorgservice

Ben een tevreden klant over de bezorgservice en ook op de zaterdag. Afspraken zijn nagekomen en vriendelijke bezorgers. Een positief bericht mag ook op de site. NIET vergeten dat we allemaal mensen zijn, die heel veel dingen goed doen en sommige dingen iets minder.

Robin
20-01-2021

Geen communicatie

Simpele kleine items besteld voor ons nieuwe huis, we zitten nu al 3 weken te wachten dat het bij elkaar wordt gezocht. Het had gisteren allemaal binnen moeten komen.

Klanten service is niet te bereiken, hebben ze iedereen daar ontslagen dat ze de telefoon niet kunnen opnemen?

Chatbot zegt dat het al bij PostNL had moeten liggen, maar dat er waarschijnlijk iets verkeerd is gegaan, wordt geadviseerd om te bellen.Wacht, de klantenservice is dicht?

Na zoveel maanden Corona zou je verwachten dat een bedrijf zijn werkzaamheden kan stroomlijnen. Alle andere bedrijven hadden onze pakketten binnen 2 werkdagen verstuurd, maar Ikea kan dit niet binnen 3 weken.Top klantenservice!

Gerda
19-01-2021

Dekbed

Slechte service bij ikea.

Zo'n groot bedrijf en al 10 maanden corona. Ze hebben het nog niet onder controle.

Op 1-1-2021 dekbedden besteld. Zouden 15-1-2021 geleverd worden (best wel lange levertijd als ze op voorraad zijn).

Niets geleverd en geen contact opgenomen.

Zelf geprobeerd contact op te nemen.

Helaas, telefonisch contact wordt afgebroken, chatbox levert niets op.

Jammer, bestel nooit meer bij Ikea.

Moniek
17-01-2021

Bezorgservice IKEA traag en onbetrouwbaar

Op 22 /12 3 krukjes besteld, die volgens info van de site op voorraad zouden zijn. Bij de bestelling werd aangegeven dat de bezorgdatum 11/1/2021 zou zijn. Wel wat lang, maar we hadden geen haast. Op 8/11 info dat de order wordt verzameld en dat de verwachte bezorgdatum 11/1 zou zijn. Maar al wat er kwam op 11/1, geen pakketje van IKEA. Gebeld: het pakketje ligt bij PostNL en daar is het druk. Vriendelijk maar het is dus de schuld van PostNL. Maar PostNL gaf aan het pakje nog niet te hebben ontvangen. Opvallend dat ik iets bestelde (bij bol.com) op 11/1 dat met PostNL op 12/1 werd bezorgd. Uiteindelijk is kregen we op 14/1 bericht van PostNL dat het pakketje was ontvangen en de volgende dag bezorgd zou worden. De zending op zich mankeert niets aan, maar de verzending mag nog wel verbeterd worden. Waarom moet het zolang duren voordat een pakketje wordt verzonden en waarom is er geen betrouwbare info wanneer het wordt bezorgd (en dan graag niet afschuiven op PostNL).

Rick
07-01-2021

Bad Delivery

Ik bestelde de Kallax begin december en kreeg hem pas op 30 december. Ik begrijp dat het te wijten kan zijn aan Kerstmis en Corona, maar na een hele dag wachten op de Kallax en wat andere dingen, had ik alleen de andere dingen via de brievenbus ontvangen en ze belden niet eens! Beweren dat de bestelling is afgeleverd, SHAMBLES! Nadat ze contact hadden opgenomen met Ikea zeiden ze dat ze het product niet eens op voorraad hadden en dat het maanden zou kunnen duren voordat ze het hebben! Na opnieuw op Ikea te hebben gekeken, was het nog steeds beschikbaar om te bestellen? OPLICHTERIJ

I ordered the Kallax in the beginning of December and didn't get it till 30th of December. I understand it can be due to Christmas and Corona, however after waiting a whole day for the Kallax and some other things I only had received the other things through the mail box and they didn't even ring! Stating the order was delivered, SHAMBLES! After contacting Ikea they said that they didn't even have the product in stock and might take months before they have it! After looking again on Ikea it was still available to order? SCAM