ING Verzekeringen reviews

3.7

Ongeluk
15-10-2015

Begin hier niet aan!

enorme problemen met ing reisverzekering..ernstig ziek echter niets wil men vergoeden. wil niet in detail treden echter zou ik iedereen ernstig afraden deze zgn reisverzekering af te sluiten. Beter geen verzekering dan ing...verwacht nooit dat je veilig verzekerd bent..dat ben je absoluut niet.

JHK
13-07-2015

ING reisverzekering NIET DOEN ! ... ING keert zeer NORMALE schades niet uit..

DIefstal uit auto van een Notebook PC wordt niet uitgekeerd

LEES de kleine letters:

ALLE WAARDEVOLLE SPULLEN die gestolen worden, worden NIET uitgekeerd.

De NIET-waardevolle spullen willen ze wel uitkeren.

Dat is toch wel weer lief van ze.... en beetje TE slim van ze.

ING zijn ratjes... ze vangen allleen geld maar keren niks uit

Wees alert bij reisverzekering keuze... anders denk je dat je verzekert ben maar bij de ING wordt NIKS uitgekeerd als het om waardevolle spullen gaat die uit een TENT, HOTELKAMER of AUTO gestolen wordt.

Maar GAAT het daar nu niet net om bij een Reisverzekering..

Dacht het wel

Dus: ING ratjes...

Mar
01-05-2015

Slecht!

jarenlang hebben we een inboedel verzekering van de ING. [ daar hebben we eigenlijk alles lopen ] Nog nooit een schade geclaimd. Bel ik vandaag op ivm een schade binnenhuis gaan ze moeilijk doen dat ik uitgerekend daar niet voor verzekerd ben . Het betreft een kleine schade Heb eens even rond gesurft en ik lees heel vaak dat bij ANDERE verzekeringen ze je tegemoet komen omdat je er jarenlang verzekerd bent, nog nooit iets ingediend hebt, of omdat je er al je verzekeringen hebt lopen. Ik weet ook wel dat ze zich aan polissen moeten houden maar je moet ook individueel kijken naar je klanten. Kortom: tijd om met alle verzekeringen etc over te stappen. Het zal mijn schade niet meer dekken maar het gaat om het principe!

Wanda
24-03-2015

Heel goed prima conumicatie top!

Vandaag schade alles gelijk geregeld! Top ING!

Michiel
10-03-2015

Waardeloos! Voel me gruwelijk opgelicht.

Al sinds 2011 had ik een 3-in-1 Studentenverzekering bij ING (inboedel, aansprakelijkheid en ongevallen) en was mijn vriendin bijgeschreven. De premie maakte ik altijd per automatische incasso over en ergens is dit mis gegaan. Een medewerker heeft nagekeken waar de fout zat en dit blijkt bij ING te zijn : er stond genoeg geld op maar het is niet overgeboekt. De maanden erna wel weer, dus er zat een onderbreking in van 2 maanden.

Aangezien het een klein bedrag betreft, controleer ik niet altijd of het is afgeschreven, maar ik heb ook geen brieven ontvangen. De eerste brief die ik ontving, ging over de beëindiging van mijn verzekering. De brief ontving ik in februari, maar de verzekering was al in december stopgezet! Dus al die tijd onverzekerd geweest, zonder dit te weten.

Na contact met de afdeling verzekeringen kreeg ik meerdere malen te horen dat ze mij niet meer wilden helpen - ik sta nu te boek als wanbetaler. Het advies was het afsluiten van een verzekering bij een andere aanbieder.

Tot slot bleek mijn polis ook nog eens niet te kloppen met het adres wat zij in het systeem hadden staan: ze hebben al die tijd mijn oude adres verzekerd. Of ik mijn geld terug mocht, na het jarenlang betalen voor een verzekering die ik nooit heb ontvangen? Dacht het niet. Prettige middag nog meneer.

Kortom: vreselijke service, vastgeroest bedrijf waar geen speld tussen te krijgen is en een mentaliteit van niks.

Dag ING - ik vertrek naar een andere bank. Voorgoed.

Arold Clemens
07-03-2015

Verzekering na 1 maand betalingsachterstand geweigerd

Ik had een automatische incasso voor mijn woonverzekering. Aangezien mijn salaris onregelmatig uitbetaald wordt, kon er wel eens niet geincasseerd worden. Ik kreeg dan netjes een brief waarmee ik de ING weer een machtiging gaf het nog een keer te proberen. Eind vorig jaar is dit systeem geweizigd en dat was mij niet duidelijk. Ik kon nu wel gewoon betalen maar was in afwachting van zo'n machtigingsbrief. Hierdoor is er achterstand ontstaan voor de maand oktober waardoor men besloot om de verzekering per eind november te beeindigen. Dit is mij niet medegedeeld. Ik kreeg zelfs nog een brief om een maandbedrag binnen 14 dagen over te maken anders zou de verzekering gestopt worden (terwijl die feitelijk al gestopt was buiten mijn weten om) Aangezien er automatisch geincasseerd werd binnen die periode nam ik aan dat het weer goed was. Toen ik echter een schade wilde doorgeven in januari dit jaar, werd mij verteld dat mijn verzekering per eind november was beeindigd terwijl ik de brief van hen nog niet had gekregen. Zij gaven ook aan dat die brief nog verstuurd moest worden(sic!) Vervolgens aangeboden om per direct het bedrag plus het nieuwe maandbedrag direct over te maken. Dit werd geweigerd. Er werd een klacht aangemaakt die niet doorgezet werd en zodoende heb ik weer een klacht aangemaakt. Ook dit mocht niet baten. De reden er wordt mij verweten dat ik een wanbetaler ben. Zeer klantonvriendelijk dus!

Hart
08-01-2015

Ing kut

Wij hebben een safari reis gemaakt. Alles goed verlopen alleen vertraging gehad van meer dan 8uur waardoor wij een dag hebben moeten missen van onze vakantie.

Ing wil niet uitkeren ( valt niet onder de EU) boelshit ik hen een wereld dekking en een annuleringsverz afgesloten van Bijna €8000,. laat het er niet bij zitten pak ze aan al moet het 1 jaar duren.

Fred
11-12-2014

Super service!

Heb al jaren dit product, nooit nodig gehad tot afgelopen zomer. Dochter plotseling opgenomen in ziekenhuis (Londen) dus mijn vrouw en ik snel daarheen. Alles goed en wel, eenmaal terug in Nederland contact met ING opgenomen, alles is super snel en correct geregeld! Natuurlijk kreeg ik niet alles vergoed wat ik gewild zou hebben, maar alles is tot tevredenheid opgelost!

Loek
17-10-2014

Ing probeerd altijd onder uitbetaling uit te komen

! jaar terug kwam mijn vrouw met 2 kinderen toen 3 en 5 jaar oud terug vanuit marokko via tussenlanding op parijs,charles de gaulle,bij aankomst op schiphol geen bagage,bestond uit koffer/reistas en dure

mc claren kinderbuggy.nog voor douane aangifte gedaan,geclaimt bij voorganger ing postank,

zij kwamen tot een uitbetaling van 50 gulden,ja 50 gulden,ik heb ze gebeld voor rekening nummer

waarop ze vroegen waarom,ik zei dat het een schandaal was om bij een schade die zker 20 keer hoger was als het uitbetaalde tot een bedrag van 50 gulden te komen,ik gaf ze te verstaan dat ze dit in hun achterste konden stoppen,en dat ik het zou retouneren wat ik ook gedaan heb.

nu anno 2014 dus 12 jaar later weer een schade claim ingediend, en ook nu weer zeggen ze bij ing dat ik van alle items een bonnentje moet overleggen,anders betalen ze niet.

wie bewaard van kleine items zoals make up en een sd kaart bonnetjes.

dit is naar 20 jaar laatse keer met ing,ik ga op zoek naar andere verzekering,denk aan Unive

Kevin
16-05-2014

Opstal (woonhuis)

Ik heb op dit moment heb ik een claim lopen voor waterschade aan mijn vloer.

Eerder heb ik een lekkage aan mijn dak gehad omdat het complex was om de kosten te indexeren de ing de vraag neer gelegd of zij een schade expert wilde sturen omdat de omvang vrij groot was en ik anders 6 a 7 offertes op moest vragen waar bijv de keuken boer ook weer minimaal 150 euro voor wilde hebben want ja als ze vervolgens een andere hersteller in de arm namen hadden zij wel de kosten voor offerte gemaakt..

Dus de situatie bij ING voor gelegd er werd accuraat gereageerd de dag erna had ik al een schade expert op de stoep staan. dezelfde expert die mij wist te wijzen op verborgen schade wat achter ook bleek te zijn bijv rot houtwerk in de aanbouw keuken kastjes die uitzetten en wat ik zelf niet gezien had schade aan mijn aanrechtblad.. dus al met al was ik wel blij met de ING en ook de de schade expert.

Voor de claim die nu loopt gaat het tot zo ver prima alleen blijft men nu oneindig om stukken vragen, Foto's etc daardoor duurt het allemaal best wel lang.. terwijl het mijn inziens vrij simpele zaak is..

Maar tot nu ben ik prima tevreden over ING.

12-02-2014

ING is een afrader

Nou ik had een inboedel en aansprakelijkheid verzekering bij de ING afgesloten. Je werd met open armen ontvangen en het was een enorme warme welkom. TOTDAT er schade ontstond. Nu ruim een jaar verder en nog steeds geen hol opgeschoten. Als ik ze in de reclame mocht presenteren had ik ze als slechtste beoordeeld. ING is een afrader!

04-10-2013

ING woonverzekeringen al risk en weet ik wat nog meer

1.5 maand gelede. Is er in gebroken heel wat gestolen

Alles netjes opgestuurd en nu nog.niets terug gehoord

Lekker rekken kunnen ze

Als ik eind deze maand nog niets gehoord he. Haal ik er

Een advocaat bij want heb al 5x gebelt en telkens. Is het nog inbehandeling

Jjmjanssen15
20-09-2013

Niet klantvriendelijk

Vorige maand is er bij ons ingebroken.

Ze hebben diverse spullen meegenomen.

Als je geen laptops meer hebt, omdat ze zijn gestolen is het niet eenvoudig om schade te melden.

Alles gaat namelijk via internet. Het callcenter maakt in het weekend alleen een notitie dat er een schade is. Jammer dat je geen antwoord op je mails krijg. Ook het beloofde telefoontje niet gehad.

Er moest een expert komen. Die is maandag geweest. We zijn dus al een maand bezig om de schade vergoedt te krijgen.

Niet klantvriendelijk.

30-06-2013

Vooruit een 2 in plaats van een 1. En dat komt alleen omdat de tv wel redelijk is. Beter dan upc in ieder geval, want dat hadden we een jaar geleden opgezegd vanwege de dramatisch slechte decoders die telkens storing hadden. Een ander verhaal is internet. Die was echt prima bij upc, maar bij telfort is het dra-ma-tisch. Zo ongelooflijk slecht dat het niet leuk meer is. Een abo die we dus zeker niet gaan verlengen.

Iedereen is bij deze gewaarschuwd. Wil je goed internet, ga dan zeker niet in zee met telfort, want zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt. En dat heeft niks te maken met afstand tot centrales of wat dan ook, want eerder werkte wel alles prima bij andere bedrijven. Al dat geleuter van de bedrijven dat je je kabeltjes moet controleren en meer van die debiele standaard helpdesk onzin is om je dood te lachen, wat een zielloze stumpers zijn dat allemaal.

Op naar de volgende!!! En meteen ook maar mijn mobiel van telfort weggedaan. Dat werkte wel aardig, maar goed, de naam telfort ben ik wel klaar mee, daar gaan geen centjes meer naar toe.

29-05-2013

ING klachten

Ben van plan een website te maken omdat ik als individu niet geholpen word door de ING met storingen waardoor mijn vakantie in duigen is gevallen . Zoals vele grote bedrijven worden individuele stukken niet of slecht afgehandeld. Dit tot grote frustratie van iedere klant. ING staat wat mij betreft dus voor Individueel Niet Geholpen. Misschien reageert ING wel als we een vuist maken.

We hebben het hier over een bank die door mismanagement enkele jaren geleden door de staat ( u en ik) geholpen zijn. Dat moest snel maar als ze zelf iets snel en goed moeten oplossen lukt dat schijnbaar niet.

Mijn ervaring:

Allereerst ben ik al ruim 30 jaar lid bij de ING ( voorheen Postbank)

Na maanden van storingen bij www.ing.nl waarbij betalingen soms dagen op zich lieten wachten zag ik eind april per toeval dat je aan de ING moet melden als je buiten Europa op vakantie gaat. Een organisatie die zich wereldbank noemt en miljoenen in allerlei internationale evenementen stopt moet weten als je buiten Europa gaat omdat ze dan wat extra beveiligingen moeten doorvoeren. Eind april zijn wij met ons gezin naar Orlando gegaan. Wij dachten 2 weken heerlijk te kunnen genieten van zon, winkels en natuurlijk Disney en andere pretparken. Vanaf de eerste dag weigerde mijn creditcard van de ING bepaalde betalingen. Dat gebeurde willekeurig en bij grote zaken als Starbucks, Macy’s, Abercrombie, Michael Kors en andere zaken. Toppunt was een restaurant waar wij ’s avonds hadden gegeten en waar de kaart wederom niet werkte zodat ik mijn vrouw en dochters moest laten zitten en zelf ergens in de buurt geld moest gaan halen om te kunnen betalen. Iets wat je niet wil als e lekker ontspannen op vakantie gaat. Na een aantal dagen gebeld met d eservicedesk van de ING maar die verwezen mij naar de technische afdeling. Zij wisten mij te vertellen dat ze grote problemen hadden met de beveiliging en daarom diverse nummers geblokkeerd hadden. Op mijn vraag wat nu te doen vroegen ze mij een mailtje te sturen naar hun service desk. Nog diezelfde avond gedaan maar tot op heden niets gehoord. Nu moest ik noodgedwongen iedere dag $ 400,- pinnen. Dat is het maximale en niet op iedere hoek van de straat kun je met een buitenlandse pas pinnen in Amerika. Dagelijks een ritje van een kleine 20 km te rijden naar de dichtstbijzijnde automaat.

Daarnaast is met een gezin van 4 waarbij je dagelijks 3 keer moet eten $ 400,- niks dus met een beetje oppassen helden we $ 100,- per dag over om vrij te besteden. Een kaartje pretpark kost $75,- p.p.p.d. dus daar is niets van gekomen. Je was dus de hele dag bezig geld te verzamelen en voorzichtig uit te geven.

Conclusie: door ING heb ben wij de vakantie niet kunnen vieren die wij wilden en zijn wij genoodzaakt nog een keertje terug te gaan. Een reis van € 6.000,- is door ING verspest.

Bij terugkomst direct naar het filiaal van de ING gegaan en verteld wat er was gebeurd. Heel begripvol en zij hebben direct een mailtje gestuurd. Na 2 weken nog geen enkele reactie te hebben gehad nog maar een keertje langsgegaan en nogmaals een mailtje gestuurd. Vanaf mijn eerste mailtje op 6 mei jl nog niets vernomen.

25-04-2013

zo slecht niet te geloven! ik betaal al 15 jaar premie, en nog nooit eerder aanspraak gemaakt op deze verzekering.

Nu had ik brand in mijn droogtrommel, alle inhoud verbrand, direct de verzekering gebeld, eindresultaat: Ing betaald niet uit! En bedankt ING!

19-10-2012

Ik heb iets raars meegemaakt nadat ik bij ING een claim had ingediend na een inbraak tijdens vakantie. in de polisvoorwaarden van ING staat dat je 'alle aanwijzingen van ING moet opvolgen'. Nadat ik een keurig omschreven claim op de reisverzekering ingediend, waarbij alle informatie die nodig was werd vertrekt, stuurt ING ineens een expert van Vidi Expertise en die wil per sé bij mij thuis komen. Ik hoef geen mensen bij mij thuis en helemaal niet van Vidi, dus ik stel een andere locatie voor. Nee hoor, dat kan niet, het moet bij mij huis zijn of vlak daarbij. Ik heb geprotesteerd, tot 3 x toe, maar toen zei Vidi: we zijn je terwille geweest maar je wilt niet meewerken, nu geven we de zaak terug aan ING en dan hoor je wel weer. Terwille geweest Ze willen nog niet eens een afspraak elders maken!! Toen kreeg ik nadat ik bij ING ook weer 3x (jawel,) had geprotesteerd een brief dat ik hun aanwijzingen op moest volgen. Flauwekul natuurlijk, als een expertisebureau landelijk werkt en je zou dan nog niet eens een andere locatie kunnen afspreken. Ik heb nu de zaak bij het Kifid voorgelegd, want dit soort manipulatie van ING moet gestopt worden. Ik wil de mensen die bij ING een verzekering hebben waarschuwen om je daar nog te verzekeren, want als je bij hun een claim indient maken ze op een rare manier misbruik van deze bepaling in de voorwaarden. Je moet hun aanwijzingen opvolgen, anders krijg je niks! Straks zegt de expert nog: Mevrouw, ik wil dat u mij de slaapkamer aanwijst, u moet de aanwijzing opvolgen! En dan durven ze nog te stellen dat ze je terwille zijn geweest. Zo lust er ik ook wel een paar....

J.B.A.Denneman-Driessen
10-02-2012

we hebben een inboedelverzekering we wonnen in een flat met berging ING zegde dus wij dachten de berging is me verzekerd ja voor maar 250 euro dat krijg ik uitbetaald terwijl er een laptop en plasma tv uit de berging weg zijn genomen en om dat ik in huwelijkse voorwaarden getouwd ben en de spullen mijn man toe behoren wille ze maar 250 euro betalen terwijl de warden 1055.00 euro schade is mijn man is een benaldelde

nee zegde de ING u woont toch samen ja maar in huwelijkse voorwaarden staat wat van hem is is van hen en wat van mij is is van mij daar begrijpen ze het niet ik mijn man is de benaldelde en het moet op zijn rekening en niet van mijn en dan nog 250 euro dat is geen vet pot op zijn spullen ga nooit met ING verzekeringen in zee op lichters

27-11-2011

Wij hebben een Persoonlijke lening (PL) bij de ING lopen. Wij zijn erg tevreden over deze lening. Inmiddels bijna klaar en dan hoop ik geen rode cijfers meer te hebben. De PL is bij de ING wel duur vergeleken met andere krediet verstrekkers. Maar ik betaal liever meer voor service dan dat ik straks met een nog groter probleem zit. Wij hebben ervoor gekozen om de PL in 60 maanden af te lossen. Wij hebben 10,3% aan rente betaald. Geen problemen gehad met de ING, en alles gaat goed. De lening was erg dringend, dit had ik gemeld voordat ik de lening afsloot. Ik had het geld dan ook erg snel op mijn bank staan. Erg tevreden, mocht het nogeens nodig zijn (ik hoop van niet) dan kies ik zeker weer voor de ING!

28-10-2011

Mijn ervaring bij ING bedrijsverzekeringen....

Zeer slecht.

Klantenservice beloofd veel, komt niet na.

Klantenservice maakt grove fouten door administratieve puinzooi, ING neem hier geen verantwoording voor en schermt met Algemene Voorwaarden en zijn alleen verantwoordelijk voor directe schade, maar niet voor indirecte schade. Dus dat jij als klant schade leidt door fouten van hen is niet belangrijk. Met andere woorden zij MOGEN fouten maken en dat kost hen niets en jij MAG geen fouten maken, want dat kost jou geld.

Een zielig briefje van hen gekregen waarin als volgt staat:"Wij vinden het vervelend dat u niet juist bent geïnformeerd en bieden onze excuses hiervoor aan."

Dan geeft iedereen daar op die klantenservice welk verkeerde informatie, want ik heb dan nog nergens goede info gekregen. Dat kostte mij als bedrijf zijnde door een fout die aan hun zijde is gemaakt... 3 weken geld. Ik kon het werk niet aannemen daar ik niet verzekerd was en enkel omdat zij mij een polisnummer hadden gegeven welke achteraf in eerste instantie nog niet eens klopte en bij navraag voordat ik mijn werk wilde aannemen te horen kreeg dat ik niet verzekerd was. Wat zegt ING u heeft van ons een polisnummer ontvangen en daarmee is de kous af.