ING Verzekeringen reviews

3.6

Djordi
17-08-2017

ING Kortlopende reisverzekering

Onze reis naar Turkije eindigde met een 12 uur durende vertraging op Antalya. We zaten al in het vliegtuig maar moesten er met spoed weer uit omdat er een onderdeel kapot was. Mijn man doet zijn gehoorapparaten uit tijdens het vliegen en deze gingen dan ook in het doosje. Door alle hectiek kwamen we er later achter dat het doosje onvindbaar bleek. Paniek! Maar eenmaal thuis de ING gebeld met het verhaal en nu twee weken later wordt het totale bedrag gestort. Dus wij kunnen ons totaal niet vinden in onderstaande ervaringen.

Joke
06-06-2017

Echt een afrader

Al jaren heb ik het woonzekerpakker van ING. Dien je een keer een claim in hoor je helemaal niks meer van ze. Dus na 3 weken de boel nogmaals ingevuld op internet. Je raad het al, ze reageren niet eens. Helemaal niets meer van ING gehoord. Echt een afrader dus!

Marcella
09-09-2016

Vroegtijdig vertrokken vanaf vakantie

Hallo, Ik zie veel negatiever reacties, en wij waren (bijna) erg ontevreden maar na het schrijven van een brief is alles volledig en zeer snel afgehandeld. We waren 2 weken naar Portugal en mijn schoonvader werd ploteseling erg ziek.op een gegeven moment was zeer moeilijk vanaf die afstand te bepalen of we wel/niet eerder weg moesten. Toch maar gedaan, verzekering gebeld en en we kregen via ANWB alarm centrale snel contact, alles voorgelegd etc. Helaas vond het ziekenhuis het niet erg genoeg (geen levensbedreigende situatie) dus alles zelf betaal, 3 vliegtickets 1000 euro. Gelukkig krabbelde mijn schoonvader weer op.toch een brief geschreven want thuis gekomen vertelde de huisarts dat de situatie toch wel accuut was geweest.(gaat over man van 82 jaar met vele klachten). En ook omdat ING nogal adverteerde met de zinsnede.' ernstige ziekte van directe familie' vonden wij dat wij wel konden claimen. We zijn niet voor de ' lol' eerder naar huis gegaan. Nadat wij de brief hadden geschreven met het volledige verhaal (langer dan hier uiteraard) , moesten we alles mailen (qua kosten) en zou men het geld storten. Dit hadden we al 1 dag later op de rekening! In eerset instantie waren we zeer ontevreden maar achteraf is het allemaal prima gegaan. De reden is mis-communicatie tussen ziekenhuis en afdeling ING. Daarom hebben we nog een brief gekregen van de huisarts als extra 'bewijs' indien dat nodig was.

08-08-2016

Doorlopende reisverzekering ING

Tijdens onze vakantie in Portugal werd mijn tas gestolen. Ik heb hiervan aangifte gedaan bij de plaatselijke politie. Wij zijn verzekerd middels een ING doorlopende reisverzekering. Gelukkig zat er niet heel veel waardevols in mijn tas. Mijn telefoon zat er bijvoorbeeld niet in. Wel mijn rijbewijs, een aantal Bankpassen en een klein bedrag aan geld (40 Euro).

Terug in Nederland heb ik een claim ingediend bij ING. Van alle kanten hoorde ik dat ik vooral meer moest opgeven dan ik kwijt was omdat verzekeringsmaatschappijen slechts een klein deel terug betalen. Maar zo zit ik niet in elkaar: naar eer en geweten heb ik de claim ingediend, inclusief de kosten voor de aanvraag van het nieuwe rijbewijs met de bon. Groot was mijn verbazing dat mijn totale claim wordt afgewezen omdat ik de bon van mijn tas niet kan vinden. Ook op de kosten van het nieuwe rijbewijs wordt niet ingegaan. Ik vind dit ongelofelijk. Als ik de verzekering had willen oplichten dan had ook mijn telefoon erin gezeten en tal van andere kostbare zaken. Maar dat zat er allemaal niet in en heb ik dus ook niet opgegeven. Er wordt gehoopt dat je je hierdoor afgepoeierd voelt zodat er niets hoeft te worden betaald. ING verzekeringen: schaam je! Zo creeer je mensen die frauderen omdat je op de eerlijke manier niets terugkrijgt. Zelf kan ik het helaas niet over mijn hart verkrijgen om te frauderen dus als eerlijk mens ben ik nu de dupe...

Wesley
26-07-2016

ING BAGGER SERVICE

Ik heb een credit card gehad bij de ING. Na een aantal jaar werd deze vervangen door een nieuw exemplaar. Twee maanden voordat ik op vakantie zou gaan heb ik ze netjes gebeld om de kaart te activeren en te controleren of alles in orde was. Over de telefoon een vriendelijke dame gesproken. Ja alles was goed.

Kreeg ik 1 dag voor vertrek een brief dat mijn creditcard was komen te vervallen! Ik heb de klantenservice gebeld en daar kreeg ik op een zeer onvriendelijke manier te horen dat IK de kaart niet had geactiveerd. En dat het DUS mijn probleem was.

Fouten kunnen gemaakt worden. Dus dat is niet het einde van de wereld. Maar de manier waarop ik werd aangesproken was ronduit onbeschoft.

Ik gaf dat ik na mijn vakantie mijn rekeningen en verzekeringen bij de ING zou opzeggen en overzetten naar een andere bank. Het antwoord daarop: MOET U ZEKER DOEN MENEER... klik... Tuut tuut tuut

Wat een service... Wat een manier van communiceren. WAARDELOOS. DOEI ING.

A.y
22-07-2016

Ing woonverzekering inbraak

Waardeloos.

8 maanden geleden ingebroken, dan komt er een expert dan komt een extern expert dan komt er weer een expert dan komt er weer een extern expert.

Ben nu 8 maanden verder en nog niets uitgekeerd gekregen. Als je ze belt is de gene niet aanwezig die het behandeld. Klachten afdeling geeft ook enkel de kLacht door naar de behandelaar. Nu ligt het dossier ter info bij hun jurist.

Ik loop al 8 maanden achter deze verzekering aan. Men komt niet zelf met stand van zaken. Niemand die je iets laat weten als je zelf niet achter aan gaat.

Premie? Ja die moet je maandelijks wel betalen 46 euro ing woon en opstal.

Ik ga deze zaak uit handen geven. Na 8 maanden nog geen betaling van de schade. Ze hebben steeds geprobeerd te zakken met de schade bedragen.

Heb je bonnen ingeleverd men komt ook nog eens vragen of je foto's hebt of of u kun bewijzen hebt van je bank terwijl alles op adres en naam staat. Ik vind dit zo belachelijk. Ook zegt de expert waarom.je iets buiten je eigen woonstad hebt gekocht terwijl het op naam en adres staat. Ik moet toch zelf weten waar ik iets koop. Erg veel argwanend komen ze over je wordt enorm onder druk gezet als of je een crimineel bent maar ik ben er uit heel Internet staat vol met dit soort ervaringen van ing klanten ing wat ben je waardeloos

Kifid inschakelen. Advocaat erop.

Geloof me mensen nog verzekeringen is een slechte keus. Men laat je in de kou staan. Houdt je nergens van op de hoogte. Slechter dan dit heb ik nooit ervaren. Top service . Spelen met de klant behandelen als stront dat is waar de ing goed in is

Pklaris
23-05-2016

Wat een ramp

Mijn moeder van bijna 80 heeft een reisverzekering lopen bij de ing, nou gaat ze verhuizen en wilt ze het doorgeven.

Dus gaat ze naar de ing in Schiedam spaland, daar zeggen ze U moet bellen, dat heb ik (dochter) maar gedaan, na een paar keer te zijn doorverbonden waren ze eruit we moesten een brief sturen, oke brief verstuurd en na een week brief terug neeee U moet geen brief sturen u moet langs gaan bij de ing.

Al met al zijn we een maand verder 2 keer langs geweest brief verstuurd,gebeld en nog steeds kunnen ze het adres niet veranderen, ze moet nu voor de derde keer! Langs bij de ing, we stoppen er maar mee gaan gewoon waar ze de andere verzekeringen heb lopen 1 belletje en alles is geregeld, als ze de schade ook zo behandelen moet er niet aan denken!

22-04-2016

Waardeloze creditcard

Al een paar keer vakantie verknald door het onverwachts blokkeren van de creditcard. Of je nu in Italië zit of Amerika maakt niet uit. Als je de kaart wilt gebruiken wordt dat onmiddelijk als verdacht gezien en geblokt. Waar is die kaart dan voor als je in het buitenland bent en je kunt hem niet gebruiken. Moet je op onmogelijke tijd de fraudedienst bellen om vervolgens 20 minuten lang door zo'n slome medewerker te woord gestaan worden om hem weer gedeblokkeerd te krijgen, MET de mededeling dat het weer kan gebeuren. Gewoon het ongemak eat je op het moment hebt als je moet betalen interesseert ze geen zak. De ING is wel de onvriendelijkste instelling wat dit betreft. Ook vooraf mededelen geeft geen garantie dat hij niet geblokkeerd wordt.

Oplossing: Alle creditcards opzeggen (scheelt nog geld ook) en genoeg contant meenemen.

Wat mij betreft kan de ING aan het gas.

Kurt
11-03-2016

Slechtste verzekeraar ooit

Mijn schadegeval is reeds 3e jaargang aangevat,nog steeds geen overeenkomst,ING geeft niet thuis,nu ja,ik heb ondertussen alles reeds overgezet naar andere banken,heb wat gawacht met autoverzekering,maar ondertussen nog goedkoper ergens anders verzekerd(ik kan niet zeggen of het beter is,dat zal de tijd wel uitwijzen als er een voorval voordoet.

Vele groeten,

Mikevd31
14-01-2016

Top verzekering

Is.een hele goede verzekering probleem is dat de meeste mensen hier zelf de voorwaarden niet lezen bij mij stond het bedrag wat ik terug kreeg de volgende dag al op mijn rekening zonder gezeur omdat ik een extra dekking heb op mijn inboedel verzekering lees de voorwaarden goed dat zal echt een hoop schelen

19-11-2015

Reisverzekering op zich goed, alarmcentrale=waardeloos

Ik heb heel lang de doorlopende reisverzekering van ING (eerder Blue Travel Polis geheten) gehad. Nooit iets hoeven claimen, tot vorig jaar. Ik verstapte me, en verstuikte m'n enkel. Moest naar 't ziekenhuis. Daar zei men: U moet naar huis, mag niet lopen enz. Dus de alarmcentrale waarmee de ING reisverzekering mee werkt, ingeschakelt..waardeloos! Volgens mij zitten daar stagaires achter de telefoon: weten van toeten noch blazen! Ik heb een mailtje gestuurd waarin ik uit de doeken deed wat er was gebeurd en erbij gezet: s.v.p. bellen, niet terug mailen, ik heb geen computer bij me. Wat gebeurt er: ja hoor, men gaat een mail terug sturen. Zo kan ik nog wel een boek schrijven over hoe verschrikkelijk waardeloos en amateuristisch deze alarmcentrale te werk gaat. Niet te geloven. De reisverzekering van ING is op zich goed, maar de alarmcentrale..was voor mij een reden om op te zeggen..

Ongeluk
15-10-2015

Begin hier niet aan!

enorme problemen met ing reisverzekering..ernstig ziek echter niets wil men vergoeden. wil niet in detail treden echter zou ik iedereen ernstig afraden deze zgn reisverzekering af te sluiten. Beter geen verzekering dan ing...verwacht nooit dat je veilig verzekerd bent..dat ben je absoluut niet.

JHK
13-07-2015

ING reisverzekering NIET DOEN ! ... ING keert zeer NORMALE schades niet uit..

DIefstal uit auto van een Notebook PC wordt niet uitgekeerd

LEES de kleine letters:

ALLE WAARDEVOLLE SPULLEN die gestolen worden, worden NIET uitgekeerd.

De NIET-waardevolle spullen willen ze wel uitkeren.

Dat is toch wel weer lief van ze.... en beetje TE slim van ze.

ING zijn ratjes... ze vangen allleen geld maar keren niks uit

Wees alert bij reisverzekering keuze... anders denk je dat je verzekert ben maar bij de ING wordt NIKS uitgekeerd als het om waardevolle spullen gaat die uit een TENT, HOTELKAMER of AUTO gestolen wordt.

Maar GAAT het daar nu niet net om bij een Reisverzekering..

Dacht het wel

Dus: ING ratjes...

Mar
01-05-2015

Slecht!

jarenlang hebben we een inboedel verzekering van de ING. [ daar hebben we eigenlijk alles lopen ] Nog nooit een schade geclaimd. Bel ik vandaag op ivm een schade binnenhuis gaan ze moeilijk doen dat ik uitgerekend daar niet voor verzekerd ben . Het betreft een kleine schade Heb eens even rond gesurft en ik lees heel vaak dat bij ANDERE verzekeringen ze je tegemoet komen omdat je er jarenlang verzekerd bent, nog nooit iets ingediend hebt, of omdat je er al je verzekeringen hebt lopen. Ik weet ook wel dat ze zich aan polissen moeten houden maar je moet ook individueel kijken naar je klanten. Kortom: tijd om met alle verzekeringen etc over te stappen. Het zal mijn schade niet meer dekken maar het gaat om het principe!

Wanda
24-03-2015

Heel goed prima conumicatie top!

Vandaag schade alles gelijk geregeld! Top ING!

Michiel
10-03-2015

Waardeloos! Voel me gruwelijk opgelicht.

Al sinds 2011 had ik een 3-in-1 Studentenverzekering bij ING (inboedel, aansprakelijkheid en ongevallen) en was mijn vriendin bijgeschreven. De premie maakte ik altijd per automatische incasso over en ergens is dit mis gegaan. Een medewerker heeft nagekeken waar de fout zat en dit blijkt bij ING te zijn : er stond genoeg geld op maar het is niet overgeboekt. De maanden erna wel weer, dus er zat een onderbreking in van 2 maanden.

Aangezien het een klein bedrag betreft, controleer ik niet altijd of het is afgeschreven, maar ik heb ook geen brieven ontvangen. De eerste brief die ik ontving, ging over de beëindiging van mijn verzekering. De brief ontving ik in februari, maar de verzekering was al in december stopgezet! Dus al die tijd onverzekerd geweest, zonder dit te weten.

Na contact met de afdeling verzekeringen kreeg ik meerdere malen te horen dat ze mij niet meer wilden helpen - ik sta nu te boek als wanbetaler. Het advies was het afsluiten van een verzekering bij een andere aanbieder.

Tot slot bleek mijn polis ook nog eens niet te kloppen met het adres wat zij in het systeem hadden staan: ze hebben al die tijd mijn oude adres verzekerd. Of ik mijn geld terug mocht, na het jarenlang betalen voor een verzekering die ik nooit heb ontvangen? Dacht het niet. Prettige middag nog meneer.

Kortom: vreselijke service, vastgeroest bedrijf waar geen speld tussen te krijgen is en een mentaliteit van niks.

Dag ING - ik vertrek naar een andere bank. Voorgoed.

Arold Clemens
07-03-2015

Verzekering na 1 maand betalingsachterstand geweigerd

Ik had een automatische incasso voor mijn woonverzekering. Aangezien mijn salaris onregelmatig uitbetaald wordt, kon er wel eens niet geincasseerd worden. Ik kreeg dan netjes een brief waarmee ik de ING weer een machtiging gaf het nog een keer te proberen. Eind vorig jaar is dit systeem geweizigd en dat was mij niet duidelijk. Ik kon nu wel gewoon betalen maar was in afwachting van zo'n machtigingsbrief. Hierdoor is er achterstand ontstaan voor de maand oktober waardoor men besloot om de verzekering per eind november te beeindigen. Dit is mij niet medegedeeld. Ik kreeg zelfs nog een brief om een maandbedrag binnen 14 dagen over te maken anders zou de verzekering gestopt worden (terwijl die feitelijk al gestopt was buiten mijn weten om) Aangezien er automatisch geincasseerd werd binnen die periode nam ik aan dat het weer goed was. Toen ik echter een schade wilde doorgeven in januari dit jaar, werd mij verteld dat mijn verzekering per eind november was beeindigd terwijl ik de brief van hen nog niet had gekregen. Zij gaven ook aan dat die brief nog verstuurd moest worden(sic!) Vervolgens aangeboden om per direct het bedrag plus het nieuwe maandbedrag direct over te maken. Dit werd geweigerd. Er werd een klacht aangemaakt die niet doorgezet werd en zodoende heb ik weer een klacht aangemaakt. Ook dit mocht niet baten. De reden er wordt mij verweten dat ik een wanbetaler ben. Zeer klantonvriendelijk dus!

Hart
08-01-2015

Ing kut

Wij hebben een safari reis gemaakt. Alles goed verlopen alleen vertraging gehad van meer dan 8uur waardoor wij een dag hebben moeten missen van onze vakantie.

Ing wil niet uitkeren ( valt niet onder de EU) boelshit ik hen een wereld dekking en een annuleringsverz afgesloten van Bijna €8000,. laat het er niet bij zitten pak ze aan al moet het 1 jaar duren.

Fred
11-12-2014

Super service!

Heb al jaren dit product, nooit nodig gehad tot afgelopen zomer. Dochter plotseling opgenomen in ziekenhuis (Londen) dus mijn vrouw en ik snel daarheen. Alles goed en wel, eenmaal terug in Nederland contact met ING opgenomen, alles is super snel en correct geregeld! Natuurlijk kreeg ik niet alles vergoed wat ik gewild zou hebben, maar alles is tot tevredenheid opgelost!

Loek
17-10-2014

Ing probeerd altijd onder uitbetaling uit te komen

! jaar terug kwam mijn vrouw met 2 kinderen toen 3 en 5 jaar oud terug vanuit marokko via tussenlanding op parijs,charles de gaulle,bij aankomst op schiphol geen bagage,bestond uit koffer/reistas en dure

mc claren kinderbuggy.nog voor douane aangifte gedaan,geclaimt bij voorganger ing postank,

zij kwamen tot een uitbetaling van 50 gulden,ja 50 gulden,ik heb ze gebeld voor rekening nummer

waarop ze vroegen waarom,ik zei dat het een schandaal was om bij een schade die zker 20 keer hoger was als het uitbetaalde tot een bedrag van 50 gulden te komen,ik gaf ze te verstaan dat ze dit in hun achterste konden stoppen,en dat ik het zou retouneren wat ik ook gedaan heb.

nu anno 2014 dus 12 jaar later weer een schade claim ingediend, en ook nu weer zeggen ze bij ing dat ik van alle items een bonnentje moet overleggen,anders betalen ze niet.

wie bewaard van kleine items zoals make up en een sd kaart bonnetjes.

dit is naar 20 jaar laatse keer met ing,ik ga op zoek naar andere verzekering,denk aan Unive